IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : 2012, eng jaar!!! Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2009 12:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2009 12:33 schreef Digerdoden het volgende:
Die opmerking is tegen niemand persoonlijk bedoeld, maar was bedoeld om aan te geven dat we alleen maar vanuit Europees perspectief zien, net als bijvoorbeeld de ontdekking van Amerika, dat is ook al vele malen eerder 'ontdekt' voordat Columbus er aankwam.
Met deze zin doelde ik op mijn eigen uitspraak over de Gregoriaanse kalender.

OK, duidelijk! Moving on.
quote:

Ja, uiteraard kun je het ook omdraaien naar de new-age beweging. Dat is ook de meest logische stap als men ervan uitgaat dat alles via in- en deductie is af te leiden. Ik sluit de mogelijkheid van een hogere entiteit niet uit, maar ik geloof er niet in zolang ik het niet gezien heb.

Ik ga er niet vanuit dat alles via in- of deductie is af te leiden. Maar ik vind dat in ieder geval geen excuus om onzin te geloven

En tsja, een hogere entiteit... Alleen al door het feit dat grote groepen er in geloven ontstaat een hogere entiteit. Men vermoedt dat er een groots abstract wezen is en zodra daar voldoende mensen in geloven en naar handelen is er dus ook een groots abstract wezen ontstaan.

Maar goed, 2012.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 29-01-2009 13:13 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Ik heb gehoord dat Sarah Palin in 2012 als presidentskandidaat beschikbaar is. Inderdaad, errrg eng!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-01-2009 13:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2009 12:41 schreef ZelThoR het volgende:
Alleen al door het feit dat grote groepen er in geloven ontstaat een hogere entiteit.

Nee, dat geloof ik niet hoor. Als we morgenochtens allemaal geloven dat de zon paars is, dan hoeven we alleen maar omhoog te kijken om te zien dat dit niet waar is. De waarheid is onafhankelijk van wat wij geloven.

maargoed 2012. Ik "voorspel" dat op 31 december 2012 we allemaal zullen concluderen dat het jaar 2012 even "normaal" is verlopen als de voorgaande jaren (of dat dan ten minste de apocalypse of iets van dien aard niet gebeurd zal zijn). Ik vermoed dan ook dat 2012 zicg vooral zal onderscheiden van de overige jaren door het hoge aantal nieuwe doomsdaydagen die gegeven zullen worden.(en misschien dat dan de opvolger op "death magnetic"zal uitkomen )


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2009 13:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2009 13:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Nee, dat geloof ik niet hoor. Als we morgenochtens allemaal geloven dat de zon paars is, dan hoeven we alleen maar omhoog te kijken om te zien dat dit niet waar is. De waarheid is onafhankelijk van wat wij geloven.

Ik zei ook niet dat er letterlijk een god ontstaat als mensen maar in een god geloven.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 29-01-2009 14:01 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik word drieendertig op de bewuste dag.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-01-2009 15:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

jezus ging toch dood op zn 33e


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-01-2009 15:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 januari 2009 13:42 schreef ZelThoR het volgende:
Ik zei ook niet dat er letterlijk een god ontstaat als mensen maar in een god geloven.



maar het kan wel zo zijn dat als mensen opeens in een god geloven dat ze hem opeens waarnemen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-01-2009 15:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2009 15:08 schreef ElitE het volgende:
jezus ging toch dood op zn 33e

Ja, maar een paar dagen later liep hij alweer vrolijk rond.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2009 16:59 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2009 15:09 schreef ElitE het volgende:
maar het kan wel zo zijn dat als mensen opeens in een god geloven dat ze hem opeens waarnemen.

Ik zal eens wat duidelijker uitleggen wat ik bedoelde, want ik heb het idee dat we al erg dicht bij elkaar zitten

Een god is een onzichtbare entiteit die op een bepaalde manier invloed op ons uitoefent (nemen we nu even aan). Mochten er nu mensen zijn die menen dat er een dergelijke god bestaat en ze vinden hier een gezamenlijk geloof in zodat er een grote groep gelijkgestemden ontstaat begint het interessant te worden. Deze gelovigen hebben op de een of andere manier het idee dat hun god iets van ze wil; hun god verwacht (het nalaten van) een bepaald gedrag.

Er ontstaan regels en tradities die de gelovigen boven zich zelf plaatsen, het zijn immers dingen die van hun god komen. Zo onstaat er dus een bepaalde abstracte entiteit die boven de gelovigen staat en hun gedrag beïnvloedt. Hiermee hebben we dus iets gevonden wat in principe aan de definitie van een god uit het begin voldoet.

Het enige wat we eigenlijk nog meer van een god verwachten is dat het een entiteit is die bestond voordat wij bestonden, als je dat loslaat kun je prima zelf goden creëeren

Zo, dat was de korte versie!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-01-2009 17:26 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 29 januari 2009 15:11 schreef bastianus het volgende:
Ja, maar een paar dagen later liep hij alweer vrolijk rond.


De eerste zombie. Cool.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-06-2009 20:30 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 30-06-2009 20:55 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

De laatste twee/tweeeneenhalve minuut van dat tweede filmpje, AAAAAERRRHHGGGHGHHH!

Heb jij ze allemaal bekeken, Wim?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-06-2009 21:01 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hehehehe, nee, op een gegeven moment had ik het wel even weer gezien. Maar ik kwam de link toevallig ergens tegen en ik dacht, ik post hem iig even voor berserkerwoman, die is er nogal los op.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 30-06-2009 22:18 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Jamaar ik weet alles al..Ik zie mezelf dan ook als een soort profeet die binnenkort de gehele mensheid in Roermond e.o. gaat waarschuwen en de waarheid aan het licht gaat brengen

Mer goed, ben een beetje van de filmpjes af, maar evengoed bedankt en fijn dat je af en toe aan me denkt


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 07-07-2009 0:25 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

houd mij vast aan de wetenschap dat zulke uitspraken bijna nog nooit zijn uitgekomen. En ik moet hier eigenlik ook wel om lachen. Ik zie dat zelfs meer als bangmakerij als serieuze wetenschap, dit omdat er zon gigantische hype omheen hangt



watery black
Usericon van watery black
Posted 07-07-2009 0:29 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 30 juni 2009 22:18 schreef BerserkerWoman het volgende:
Jamaar ik weet alles al..Ik zie mezelf dan ook als een soort profeet die binnenkort de gehele mensheid in Roermond e.o. gaat waarschuwen en de waarheid aan het licht gaat brengen


de kaffe sjtuit veardig greumelevlaai derbiej?


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 07-07-2009 9:49 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 7 juli 2009 0:29 schreef watery black het volgende:
de kaffe sjtuit veardig greumelevlaai derbiej?


Joazeker!! Den kriegse aug nog een extra bewustwordings therapietje der gratis en veur nieks biej...waal allein es der van de Hema is


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 07-07-2009 9:55 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Voor degene die zin hebben om te zeurpieten:



Go!>


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 07-07-2009 9:55 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com


edit: heeft overigens niets met 2012 te maken

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 07-07-2009 9:56]


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-07-2009 20:37 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 7 juli 2009 0:25 schreef ProgTon het volgende:
houd mij vast aan de wetenschap dat zulke uitspraken bijna nog nooit zijn uitgekomen. En ik moet hier eigenlik ook wel om lachen. Ik zie dat zelfs meer als bangmakerij als serieuze wetenschap, dit omdat er zon gigantische hype omheen hangt


Euh...

Het duurt nog 3 jaar, hoor.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-07-2009 20:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2009 0:25 schreef ProgTon het volgende:
houd mij vast aan de wetenschap dat zulke uitspraken bijna nog nooit zijn uitgekomen. En ik moet hier eigenlik ook wel om lachen. Ik zie dat zelfs meer als bangmakerij als serieuze wetenschap, dit omdat er zon gigantische hype omheen hangt

Nee Openbaringen slaat ergens op.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 08-07-2009 0:16 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2009 0:25 schreef ProgTon het volgende:
Ik zie dat zelfs meer als bangmakerij dan als serieuze wetenschap.


Beetje hetzelfde idee als iedere andere religie dus?...


Why doesn't my music get me all the chicks?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-07-2009 7:42 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2009 17:26 schreef De Tegenpartij het volgende:
De eerste zombie. Cool.




Beetje laat maar hee, geinig!


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 08-07-2009 10:46 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2009 0:25 schreef ProgTon het volgende:
houd mij vast aan de wetenschap dat zulke uitspraken bijna nog nooit zijn uitgekomen.


Welke wel dan?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-07-2009 12:59 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2009 9:55 schreef BerserkerWoman het volgende:
Voor degene die zin hebben om te zeurpieten:



Go!>


:') !


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen