IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : 2012, eng jaar!!! Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-04-2008 0:06 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2008 0:05 schreef BerserkerWoman het volgende:
Trouwens ook toevallig heh over die plotselinge bijensterfte, Einstein zei "als er geen bij meer is heeft de mens nog maar 4 jr te leven"
En toevallig dat dat er nu ook nog net bij komt, we hebben nog 8 mnd en 15 dagen ongeveer over voordat het zowaar mogelijk is dat dit uitkomt, als er dan geen bij meer is zou het nog 4 jr duren tot 2012.
Erg vreemd

Wat is daar vreemd aan? Zijn er tekenen dat de bijen nu plotseling allemaal het loodje gaan leggen?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-04-2008 0:08 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 22:29 schreef Slechtheid het volgende:
Misschien was de laatste der Mayanen met de kalender bezig op z'n sterfbed en heeft hem nooit af kunnen maken.



BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:11 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 april 2008 0:04 schreef WhiteRider het volgende:
Maar denk je ook dat het door 'iets' of 'iemand' van tevoren is bepaald? Door een God of iets? Misschien wat grote vragen, maar daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Ik neig de laatste tijd meer naar deïsme, al moet ik m'n exacte plek nog zien te vinden..


Ghehe goede vraag, ik ben al wat verder dan God gekomen als het gaat over het onstaan van de mens, maar dat hou ik er even buiten , wat ik wel kan zeggen is dat God geen person is maar het Universum zelf, heh nooit gedacht dat ik ooit zoiets zou zeggen..maar goed.
God is dus gewoon een ander woord voor alles, het eeuwige, het oneindige, alles wat je niet ziet of wel ziet, het universum... pfff tja beschrijf het zelf maar.
God is dus geen naam, maar eigenlijk een simpel woord voor iets.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:12 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 april 2008 0:06 schreef WhiteRider het volgende:
Wat is daar vreemd aan? Zijn er tekenen dat de bijen nu plotseling allemaal het loodje gaan leggen?

Uhmm ja? Niks over gehoord dan?
Ik zal eens even wat bronnen zoeken>>>


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-04-2008 0:14 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Dus je denkt niet dat wij worden, eh, 'bestuurd' door 'iets' van boven?

Ik neig naar deïsme omdat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat het zomaar allemaal vanzelf is gekomen, maar tegelijkertijd zou ik ook niet weten waar die grootheid uit geschapen zou moeten zijn. Niet dat die vraag ooit beantwoord wordt, maar ik vind 'hier maak ik vind een wereld en verder krijgen ze de tering maar' een stuk plausibeler klinken dan 'ha, deze poppetjes ga ik even gedurende 928324 jaar besturen'.
Met dat in het achterhoofd denk ik ook dat het niet mogelijk is een voorspelling op het einde te maken, omdat 'het wezen' dat nooit heeft vastgeprikt.

Ofzo, lastig onderwerp, hehe.


EDIT:
Ik zou het overigens wel interessant vinden om over zulke dingen met je van gedachten te wisselen via MSN of iets. Mocht die interesse wederzijds zijn -> zie profiel.

[Nee, geen verkapte versiertruc. ]

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 06-04-2008 0:16]


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:20 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 april 2008 0:12 schreef BerserkerWoman het volgende:
Uhmm ja? Niks over gehoord dan?
Ik zal eens even wat bronnen zoeken>>>

Ach ja bronnen genoeg volgens mij, zoek maar even op:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bijensterfte&btnG=Zoeken&meta=

trouwens dat van die mobiele telefoontjes blijkt grote bullshit te zijn, ook daar kun je meer van vinden.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-04-2008 0:22 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2008 0:20 schreef BerserkerWoman het volgende:
Ach ja bronnen genoeg volgens mij, zoek maar even op:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bijensterfte&btnG=Zoeken&meta=

trouwens dat van die mobiele telefoontjes blijkt grote bullshit te zijn, ook daar kun je meer van vinden.

Had er al wat van gevonden ja. Mja, ik weet te weinig af van de 'geschiedenis van de bij' om te beoordelen of dat nou allemaal waar/schokkend is, hehe.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:24 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 april 2008 0:14 schreef WhiteRider het volgende:
Dus je denkt niet dat wij worden, eh, 'bestuurd' door 'iets' van boven?

Ik neig naar deïsme omdat ik het vrij onwaarschijnlijk acht dat het zomaar allemaal vanzelf is gekomen, maar tegelijkertijd zou ik ook niet weten waar die grootheid uit geschapen zou moeten zijn. Niet dat die vraag ooit beantwoord wordt, maar ik vind 'hier maak ik vind een wereld en verder krijgen ze de tering maar' een stuk plausibeler klinken dan 'ha, deze poppetjes ga ik even gedurende 928324 jaar besturen'.
Met dat in het achterhoofd denk ik ook dat het niet mogelijk is een voorspelling op het einde te maken, omdat 'het wezen' dat nooit heeft vastgeprikt.

Ofzo, lastig onderwerp, hehe.


EDIT:
Ik zou het overigens wel interessant vinden om over zulke dingen met je van gedachten te wisselen via MSN of iets. Mocht die interesse wederzijds zijn -> zie profiel.

[Nee, geen verkapte versiertruc. ]

Euhjjj ik had een perfect filmpje hiervoor, njah om mee te beginnen en nu hebben ze het van de tube verwijderd

Maar goed, ik heb je op hyves toegevoogd, aangezien ik nooit op msn ben...


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:25 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 april 2008 0:22 schreef WhiteRider het volgende:
Had er al wat van gevonden ja. Mja, ik weet te weinig af van de 'geschiedenis van de bij' om te beoordelen of dat nou allemaal waar/schokkend is, hehe.


"Geen bijen, geen bestuiving; geen bestuiving, geen planten; geen planten, geen dieren; geen dieren, geen mensen."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-04-2008 0:26 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2008 0:24 schreef BerserkerWoman het volgende:
Euhjjj ik had een perfect filmpje hiervoor, njah om mee te beginnen en nu hebben ze het van de tube verwijderd

Maar goed, ik heb je op hyves toegevoogd, aangezien ik nooit op msn ben...

En geaccepteerd.

Toch vraag ik me af hoe jij aankijkt tegen eerste voorspellingen van het einde. Ik bedoel; het is meermaals voorgekomen dat alles wees op het einde der tijden, maar toch leven we nog steeds. Alleen met dat in m'n achterhoofd vind ik het al 'moeilijk' uit te gaan van een vast einde.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:26 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 april 2008 0:25 schreef BerserkerWoman het volgende:
"Geen bijen, geen bestuiving; geen bestuiving, geen planten; geen planten, geen dieren; geen dieren, geen mensen."

Aldus Einstein



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-04-2008 0:26 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2008 0:25 schreef BerserkerWoman het volgende:
"Geen bijen, geen bestuiving; geen bestuiving, geen planten; geen planten, geen dieren; geen dieren, geen mensen."


Ja, die uitspraak ken ik. Ik ben de laatste die te ontkennen, met 'schokkend' bedoelde ik in hoeverre de huidige bijensterfte schokkend zou zijn.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:27 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 april 2008 0:26 schreef WhiteRider het volgende:
En geaccepteerd.

Toch vraag ik me af hoe jij aankijkt tegen eerste voorspellingen van het einde. Ik bedoel; het is meermaals voorgekomen dat alles wees op het einde der tijden, maar toch leven we nog steeds. Alleen met dat in m'n achterhoofd vind ik het al 'moeilijk' uit te gaan van een vast einde.

Eerlijk gezegd heb ik me nog niet zo met voorgaande voorspellingen beziggehouden, wat ik wel weet is dat er toen lang niet zoveel dingen naar verwezen als bij deze.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:29 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 april 2008 0:26 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, die uitspraak ken ik. Ik ben de laatste die te ontkennen, met 'schokkend' bedoelde ik in hoeverre de huidige bijensterfte schokkend zou zijn.

Hmm ik hoor er de laatste 2 mnd niks meer over, maar dan komen we weer bij de schaduwregering die dingen waarschijnlijk verdoezeld ach..8 mnden zijn nog lang.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-04-2008 0:31 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2008 0:27 schreef BerserkerWoman het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik me nog niet zo met voorgaande voorspellingen beziggehouden, wat ik wel weet is dat er toen lang niet zoveel dingen naar verwezen als bij deze.

En nog een vrij belangrijk argument 'tegen' het hele verhaal: hoe bepaal je wat 'veel' honger is, 'veel' tsunami's, etc. is?

Dat van die bijensterfte klopt voor 100%. Geen bijen, en we kunnen het wel vergeten. Ik ben er echter niet van overtuigd dat de bijen dit jaar massaal, tot op de laatste aan toe, het loodje leggen.

Dat gezegd hebbende: het is volgens mij niet te bepalen in hoeverre er 'veel' rampen zijn. Het volgende is een beetje geschreven vanuit het 'zonder slecht geen goed'-principe:

Om te bepalen wat 'veel' is, moet je weten wat 'weinig' is. Er zijn perioden in de geschiedenis aan te wijzen waarin 'weinig' gebeurde, in vergelijking met 'nu' of een andere periode uit de geschiedenis. Je kunt echt nooit 'veel' tegenover de toekomst zetten. Wie weet zijn er over 100 jaar elke dag tsunami's, sterven er elke dag 1.000.000 kinderen, etc.

Ofwel; mijn vraag is: hoe definieer je 'veel'?


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:42 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 april 2008 0:31 schreef WhiteRider het volgende:
En nog een vrij belangrijk argument 'tegen' het hele verhaal: hoe bepaal je wat 'veel' honger is, 'veel' tsunami's, etc. is?

Dat van die bijensterfte klopt voor 100%. Geen bijen, en we kunnen het wel vergeten. Ik ben er echter niet van overtuigd dat de bijen dit jaar massaal, tot op de laatste aan toe, het loodje leggen.

Dat gezegd hebbende: het is volgens mij niet te bepalen in hoeverre er 'veel' rampen zijn. Het volgende is een beetje geschreven vanuit het 'zonder slecht geen goed'-principe:

Om te bepalen wat 'veel' is, moet je weten wat 'weinig' is. Er zijn perioden in de geschiedenis aan te wijzen waarin 'weinig' gebeurde, in vergelijking met 'nu' of een andere periode uit de geschiedenis. Je kunt echt nooit 'veel' tegenover de toekomst zetten. Wie weet zijn er over 100 jaar elke dag tsunami's, sterven er elke dag 1.000.000 kinderen, etc.

Ofwel; mijn vraag is: hoe definieer je 'veel'?


Klopt en nu hebben we de media die het meer laat lijken, dus ik kan "veel" ook niet zo 1,2,3 defineren, maar ik probeer nu pas wel de zaken een beetje bij te houden wat ik eerder nooit deed en de dingen die dus in het verleden zijn gebeurd moet ik ook nog achterhalen om een vergelijking te kunnen maken met de dingen die er nu gebeuren. Evengoed daar moet je tijd voor hebben en zin in hebben en de laatste tijd heb ik het er helemaal mee gehad..tis dat er nu een topic hier is gekomen en het me weer een soort van reden geeft om er mee verder te gaan.
Wat je zegt over die bijen dat ze dit jr niet massaal zullen verdwijnen is nog maar de vraag, het is ook massaal begonnen eind 2007 ergens in Amerika en Europa nu dus ook en elders, maar weet eff niet meer waar, dus wie zegt dat ze dit jr niet allemaal zullen uitsterven? Het vreemste ervan is nog dat niemand weet waar ze zijn gebleven?!?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-04-2008 0:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Tsja, ik ook niet, maar ik ben niet zo van de doofpotten. Wel op sommige vlakken hoor, maar ik denk dat je jezelf echt helemaal de vernieling in helpt als je overal een complot achter zoekt. Ik wil nog wel eens geloven in een ongelukkige samenloop van de omstandigheden, zonder daar gelijk het einde der tijden of een complot in te zien. Ik ben daar toch iets te nuchter voor, hehe.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:48 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 6 april 2008 0:44 schreef WhiteRider het volgende:
Tsja, ik ook niet, maar ik ben niet zo van de doofpotten. Wel op sommige vlakken hoor, maar ik denk dat je jezelf echt helemaal de vernieling in helpt als je overal een complot achter zoekt. Ik wil nog wel eens geloven in een ongelukkige samenloop van de omstandigheden, zonder daar gelijk het einde der tijden of een complot in te zien. Ik ben daar toch iets te nuchter voor, hehe.

YaY gelukkig ben ik ook nog te nuchter om mezelf door dit soort zaken de vernieling in te helpen, ik denk wel bij veel dingen aan een complot en dat hoeft dan niet per sé iets met 2012 te maken te hebben, maar dan denk ik er ook meteen bij dat ik er toch niet veel aan kan doen en dat het toch gebeurd..dus ga ik dan ook gewoon door met mn leventje hoor


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-04-2008 0:52 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

Bleghhh maar nu ga ik kappen, ben een bietje moe van het getyp ghehe
Dusch nog een bak koffie en dan slapen
Caffeïne helpt me de nachtrust door


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-04-2008 2:45 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Niks voor mij, dat druk maken om iets wat wellicht zou kunnen gaan gebeuren jaren later en wat absoluut niet te beheersen of te sturen valt.

@Bijenverhaal
Yay, Bee Movie!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-04-2008 8:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

In mei 2006 zou er toch ook al een eind zou komen aan de wereld door toedoen van de inslag van de komeet '73P Schwassman-Wachmann 3-B' en de tsunami die dat ten gevolg zou hebben?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 06-04-2008 12:54 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Niet volgens de maya's, hè.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Daops
Usericon van Daops
Posted 06-04-2008 13:37 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Als er nou in 2012 wederom helemaal niks gebeurt, kunnen dan alle naievelingen/labiele mensjes bij deze beloven voorgoed hun bek te houden aangaande complotten en "einde der tijden" -kermisverhalen?


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-04-2008 13:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maya_kalender

quote:

Volgens het Maya-geloof zou de wereld na elke pictun-cyclus van ongeveer 7.885 jaren vernietigd en opnieuw gecreëerd worden. De huidige cyclus eindigt op 12 oktober 4772 volgens de Gregoriaanse kalender.



http://en.wikipedia.org/wiki/2012

quote:

December 21 — The Mesoamerican Long Count calendar, notably used by the Maya civilization among others of pre-Columbian Mesoamerica, completes its thirteenth b'ak'tun cycle since the calendar's mythical starting point (equivalent to 3114 BC August 11 in the proleptic Gregorian calendar, according to the "GMT-correlation" JDN= 584283).[7] The Long Count b'ak'tun date of this starting point (13.0.0.0.0) is repeated, for the first time in a span of approximately 5,125 solar years. The significance of this period-ending to the pre-Columbian Maya themselves is unclear, and there is an incomplete inscription (Tortuguero Monument 6) that records this date. It is also to be found carved on the walls of the Temple of Inscriptions in Palenque, where it functions as a base date from which other dates are computed.[8] However, it is conjectured that this may represent in the Maya belief system a transition from the current Creation world into the next.

December 23 — The alternative date for the completion of the thirteenth b'ak'tun cycle in the Maya calendar






[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 06-04-2008 13:50]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-04-2008 15:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 april 2008 0:05 schreef BerserkerWoman het volgende:
Trouwens ook toevallig heh over die plotselinge bijensterfte, Einstein zei "als er geen bij meer is heeft de mens nog maar 4 jr te leven"
En toevallig dat dat er nu ook nog net bij komt, we hebben nog 8 mnd en 15 dagen ongeveer over voordat het zowaar mogelijk is dat dit uitkomt, als er dan geen bij meer is zou het nog 4 jr duren tot 2012.
Erg vreemd


dat bijen een behoorlijke invloed hebben op het leven op aarde staat behoorlijk vast, maar Einstein is een natuurkundige en geen bioloog, en heeft er maar een jaartalletje aanvast geplakt. Volgens mij had hij dit gezegt om duidelijk te maken dat de natuur best wel belangrijk is voor de mens.

Het lijkt mij trouwens nog best mogelijk om het te overleven. Bijen zijn zeker niet de enige bestuivers, je hebt vleermuizen, vogels, kevers, muizen, vlinders en ga zo maar door. En dan heb je het alleen maar over de planten die door dieren bestoven worden. Je hebt zelfbestuivers, en grassen waar de mens vooral van afhankelijk is(mais, tarwe, rijst) die laten het lekker door de wind doen.
Dat er veel veranderd en dat de wereld economie zou instorten en een zooitje mensen verhongeren lijkt me wel logisch. Maar uitsterven is echt niet nodig.

Daarnaast is het nogal onwaarschijnlijk dat alleen alle bijen zouden uitsterven, dan zit je toch al in een uitstervingsgolf 1.8 TDI


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen