IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : NLBM? Volgende pagina
darkpixels
Usericon van darkpixels
Posted 05-01-2010 9:20 by darkpixels Wijzig reactieProfiel van darkpixelsQuote dit berichthttp://www.darkpixels.nl

Wat vinden jullie van de zogenaamde NLBM scene?
Ik persoonlijk vindt die heel slecht, zijn maar weinig
goede Nederlandse Black Metal bands...en tegenwoordig
springen ze als paddestoelen uit de grond.
Een projectje hier, een projectje daar.
Goede bands zijn maar op 1 hand te tellen. Ook de produkties klinken bar slecht.

Grt,
Erwin


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-01-2010 9:49 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 9:20 schreef darkpixels het volgende:
Wat vinden jullie van de zogenaamde NLBM scene?
Ik persoonlijk vindt die heel slecht, zijn maar weinig
goede Nederlandse Black Metal bands...en tegenwoordig
springen ze als paddestoelen uit de grond.
Een projectje hier, een projectje daar.
Goede bands zijn maar op 1 hand te tellen. Ook de produkties klinken bar slecht.

Grt,
Erwin


Behalve die joekel van een dt-fout, slaat je hele verhaal nergens op. Wat te denken van Fluisterwoud (rip), Grimm, Baldrs Draumar, Zwartketterij (rip), Stalaggh, Nibdem, Countess, Sammath, Cirith Gorgor, Sauron (rip), Unlord, Hekel, Dimensional Psychosis, Heretic, Slechvalk, Galgeras, Autumnal Reaper, Thronar (rip),... ? Allemaal bands waar ik als Belg behoorlijk jaloers op ben.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-01-2010 10:07 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

dt fouten maak ik zelf regelmatig, maar met het verhaal ben ik het totaal niet eens, zie hierbovenstaande post (waarvan ik persoonlijk de helft niet van ken, maar wat ik wel ken waardeer)



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-01-2010 11:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Sauron was toch wel de topper imo. Jammer dat ze niet meer bestaan. Maar Funeral Goat doet het hier ook goed


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 05-01-2010 11:02 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

SAURON was echt geweldig!!! Jammer dat ze niet meer bestaan.


an evil incarnation of DEATH!


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 05-01-2010 11:04 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

NLBM is zo dood als de tering..
enige bands die mij op dit moment kunnen boeien zijn Funeral Goat en Kjeld...

de rest van de bands zijn gestopt, inactief, in de ijskast, wel aan te horne of niet mijn ding...



Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2010 11:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 11:04 schreef irritante klootzak het volgende:
NLBM is zo dood als de tering..
enige bands die mij op dit moment kunnen boeien zijn Funeral Goat en Kjeld...

de rest van de bands zijn gestopt, inactief, in de ijskast, wel aan te horne of niet mijn ding...



Nou. Vooral Fluisterbout.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-01-2010 11:08 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 11:04 schreef irritante klootzak het volgende:
NLBM is zo dood als de tering..
enige bands die mij op dit moment kunnen boeien zijn Funeral Goat en Kjeld...

de rest van de bands zijn gestopt, inactief, in de ijskast, wel aan te horne of niet mijn ding...


Hoe is het met Cirith Gorgor dan? Die vind ik ook nog wel aan te horen.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


darkpixels
Usericon van darkpixels
Posted 05-01-2010 11:18 by darkpixels Wijzig reactieProfiel van darkpixelsQuote dit berichthttp://www.darkpixels.nl

Sauron was inderdaad erg goed.
Salicious Gods ook.
C.G. heeft weer die ouwe zanger terug, de vorige was niet echt denderend.


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-01-2010 11:20 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

In Nederland zijn genoeg bands op te noemen die aardige Black Metal spelen, en sommige die wel noemenswaardig beter zijn dan "aardig" (al zijn die grotendeels gestopt, ja). Maar om de een of andere reden, zullen dat soort bands nooit zo "groot" worden als een middelmatige BM band uit Scandinavië.


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 05-01-2010 11:20 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

Cirith blijft mijn favoriete NLBM band



attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 05-01-2010 11:23 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 9:49 schreef Count Usher het volgende:
Behalve die joekel van een dt-fout, ..., Slechvalk, ...., Thronar (rip),...


Vergeet 'ie zelf een 't' in Slechtvalk

Thronar was toch een zelfverklaarde Battle-Metal band (althans volgens de promo die ik nog regelmatig draai)?

Dit zijn overigens wel de enige twee bands die ik kon waarderen. Verder heb ik niet zoveel met black metal uit het nederlandse, we missen toch een Sear Bliss.


10.10.1942 - 20.11.2011


Northward
Usericon van Northward
Posted 05-01-2010 11:43 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Echt goede NLBM? Urfaust, Öde, Nibdem... veel verder kom ik niet. Countess "The Shining Swords of Hate" blijft trouwens ook een briljant album...


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 05-01-2010 11:44 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Irrwisch heeft vorig jaar een zeer aardige demo uitgebracht.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 05-01-2010 11:46 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 11:23 schreef attematic het volgende:
Vergeet 'ie zelf een 't' in Slechtvalk

Thronar was toch een zelfverklaarde Battle-Metal band (althans volgens de promo die ik nog regelmatig draai)?

Dit zijn overigens wel de enige twee bands die ik kon waarderen. Verder heb ik niet zoveel met black metal uit het nederlandse, we missen toch een Sear Bliss.


Thronar en aanverwanten zijn ook gewoon black. Battle, pagan, viking,... Allemaal vormen van black metel imho.

En volgens mij is er nog een hemelsbreed verschil tussen een tikfout en een denkfout.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 05-01-2010 11:48 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 11:44 schreef ColdheartMinor het volgende:
Irrwisch heeft vorig jaar een zeer aardige demo uitgebracht.


snap ik ja, die was ik vergeten... zeer vette demo ja!


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-01-2010 11:50 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

En Gnaw Their Tongues niet te vergeten

http://www.myspace.com/gnawtheirtongues


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2010 11:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Warlust, de andere projecten van Maurits, en de meest geniale BM-artiest van ons land is natuurlijk de unholy Apator


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


valfar
Usericon van valfar
Posted 05-01-2010 11:57 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Sterf! Christenhond! Sterf!
Cirith Gorgor is na de eerste twee albums ook hard achteruit gegaan hoor!



attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 05-01-2010 12:00 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Dat is toch ook de bedoeling? Al die albums moet je toch achterstevoren afspelen?


10.10.1942 - 20.11.2011


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2010 12:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Apators stiff cock points at the heavenly sky.. One hell of a homo!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 05-01-2010 12:09 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 11:20 schreef Silence het volgende:
Maar om de een of andere reden, zullen dat soort bands nooit zo "groot" worden als een middelmatige BM band uit Scandinavië.
Middelmatige Scandinavische bands die toch "groot" zijn spelen wel sinds begin jaren '90.
...alleen puberende viking-wannabes geven Scandinavische bands misschien 'een streepje voor', maar zelfs dat betwijfel ik.

Ik zit niet zo in de BM maar vind Gnaw Their Tongues wel tof. Is internationaal ook best "groot" trouwens.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-01-2010 12:50 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 5 januari 2010 11:57 schreef valfar het volgende:
Sterf! Christenhond! Sterf!
Cirith Gorgor is na de eerste twee albums ook hard achteruit gegaan hoor!


Wat een onzin, de laatste selftitled is een zeer geslaagde plaat.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-01-2010 12:50 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 januari 2010 12:50 schreef Metalhead22 het volgende:
Wat een onzin, de laatste selftitled is een zeer geslaagde plaat.


Die vind zelfs ik om aan te horen!


Boeiender


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-01-2010 12:53 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Nou, dát zegt wat...


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-01-2010 13:00 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 januari 2010 12:53 schreef Metalhead22 het volgende:
Nou, dát zegt wat...


Inderdaad! Al die pagan zooi kan mij gestolen worden, evenals die fokking stofzuiger BM. Saai, slecht en zwaar overrated door sommigen.


Boeiender


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen