IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : NLBM? Vorige pagina | Volgende pagina
Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 26-04-2021 20:18 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Moet er niet iemand een cokewasje gaan draaien?


Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 27-04-2021 1:59 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2020 15:51 schreef Slegthyd het volgende:



Wat een goede album! Ik lief dat zuivere vocals, maar de gitaren kan soms toe saai zijn. Of ik kan nu geen BM met goede kwaliteit waarneem x)


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 27-04-2021 9:54 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2021 19:08 schreef Thorem het volgende:
Wat over Grimm, ik hou van hun Heksenkringen album. De music is fantastisch en de album is zeer goed. Zo ik den dat het voorstel in het forum dat Nederlands geen goede banded hebben is shit.

Zelfs zonder Grimm, Cirith Gorgor, Countess en Sauron aardig klinken. Ik zou zelfs zeggen dit is beter dan meest banden uit Scandinavia


En natuurlijk de eerste 2 funus platen


Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 29-04-2021 4:34 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2021 9:54 schreef Machtig het volgende:
En natuurlijk de eerste 2 funus platen


Ik heb Funus's "Adrift Alone" album geluisterd en het zijn best goed. Lijkt op de muziek van crust-sludge banden als de Grief en Dystopia, maar met een mooie akoestische component.

Wat over andere albums van dit band, ik kan vinden hen niet. Heb je sommige linken?


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 29-04-2021 10:42 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2021 4:34 schreef Thorem het volgende:
Ik heb Funus's "Adrift Alone" album geluisterd en het zijn best goed. Lijkt op de muziek van crust-sludge banden als de Grief en Dystopia, maar met een mooie akoestische component.

Wat over andere albums van dit band, ik kan vinden hen niet. Heb je sommige linken?



Er zijn 2 cult platen onvindbaar maar dr zijn wat links.

rosefield road WITH INTRO from famous cellist WILMA PISTORIUS;
https://soundcloud.com/voidoffunus

demo version






Adrift alone is niet Funus. Enkel een oud bandlid die het logo mooi vond en stal van een dode band ^^.

FUNUS stopped 2013, but we are back, the old guitarist of JUDGEMENT DAY (and fiercy masters hammer fanatic) and me will take care of it, 10 years of rape has been enough.


[Dit bericht is gewijzigd door Machtig op 29-04-2021 12:16]


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 29-04-2021 12:14 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

Check ook het nieuwe MANNETJES UIT DE MIST




ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 29-04-2021 12:27 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

Ook weer terug van weg geweest, ik heb ook begrepen dat Sneeuwstorm produkties weer online is..





Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 29-04-2021 19:53 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2021 10:42 schreef Machtig het volgende:
Er zijn 2 cult platen onvindbaar maar dr zijn wat links.

rosefield road WITH INTRO from famous cellist WILMA PISTORIUS;
https://soundcloud.com/voidoffunus

demo version






Adrift alone is niet Funus. Enkel een oud bandlid die het logo mooi vond en stal van een dode band ^^.

FUNUS stopped 2013, but we are back, the old guitarist of JUDGEMENT DAY (and fiercy masters hammer fanatic) and me will take care of it, 10 years of rape has been enough.



De eerste link is geweldig! Maar een betje rauw, denk ik.

Tweede kan saai lijken. Toch ook goed.

En de derde is mooie! Vergelijkbaar met de tweede, maar beter.

Oh, serieus? Ik zie nu - logotype is identiek, maar de muziek is heel anders. Als dat is bekend door iedereen?


Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 29-04-2021 19:56 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2021 12:14 schreef Machtig het volgende:
Check ook het nieuwe MANNETJES UIT DE MIST





Vreeeemd 0_o

Als dit is een subgenre van BM?


Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 29-04-2021 20:03 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2021 12:27 schreef ProgTon777 het volgende:
Ook weer terug van weg geweest, ik heb ook begrepen dat Sneeuwstorm produkties weer online is..






Nederlandse Burzum?


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 29-04-2021 20:19 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2021 19:53 schreef Thorem het volgende:


Oh, serieus? Ik zie nu - logotype is identiek, maar de muziek is heel anders. Als dat is bekend door iedereen?


Jazeker. Als iemand je band kaapt noemt men dat hier 'een funusje boeken'. Tragedisch moment voor ieder vooral kwelgeest had het er zwaar mee.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-04-2021 20:41 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 29 april 2021 10:42 schreef Machtig het volgende:


FUNUS stopped 2013, but we are back, the old guitarist of JUDGEMENT DAY (and fiercy masters hammer fanatic) and me will take care of it, 10 years of rape has been enough.



Oud zeker, hehehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-04-2021 20:42 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 29 april 2021 20:19 schreef Machtig het volgende:
Jazeker. Als iemand je band kaapt noemt men dat hier 'een funusje boeken'. Tragedisch moment voor ieder vooral kwelgeest had het er zwaar mee.


Op metal archives staat nog active, btw.

https://www.metal-archives.com/bands/Funus/3540292926




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 29-04-2021 20:43]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 29-04-2021 21:05 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2021 20:42 schreef F.Jacobse het volgende:
Op metal archives staat nog active, btw.

https://www.metal-archives.com/bands/Funus/3540292926





Volgens de Funus facebookpagina komt er een nieuw album dus de status klopt gewoon.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 29-04-2021 21:08 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Verrek! Het barst van de Funussen, hehehe.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 29-04-2021 22:49 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2021 20:19 schreef Machtig het volgende:
Jazeker. Als iemand je band kaapt noemt men dat hier 'een funusje boeken'. Tragedisch moment voor ieder vooral kwelgeest had het er zwaar mee.


Ik zie dat dit was niet zelfs gesteund door de andere band leden, lol. Ik vraag mijzelf hoe deze man met dat woont.


Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 29-04-2021 22:51 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2021 20:42 schreef F.Jacobse het volgende:
Op metal archives staat nog active, btw.

https://www.metal-archives.com/bands/Funus/3540292926





Met sommige andere logotype


Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 30-04-2021 4:16 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

Eigenlijk, wat iedereen hier denkt over Fluisteraars? Ik aan het luisteren toe hun albums en ze zijn best aardig. Een beetje lijken op post-rock en etz, maar heeft veel originaliteit. Denk ik, sowieso.



Een voorbeeld van album. Mooi stuk! Donker en niet te langzaam. Ook geen meesterwerk.

BTW, daar is veel post-rock beinvloed (ik denk waarschijnlijk?) tussen NLBM. Zelfs deze Funus. OK, laten accepteren dat dit is Funus niet.

Ik aan het studeren de NLBM scene en vind ik het heel belangrijk. Nog ik kan begrijp niet waarom iedereen denkt dat het miljen ver weg van Scandinavisch.

En ik nog weet niet wat met de NLBMe website is gebeurd.





[Dit bericht is gewijzigd door Thorem op 30-04-2021 4:23]


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 30-04-2021 8:13 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit bericht

quote:
Op 29 april 2021 20:03 schreef Thorem het volgende:
Nederlandse Burzum?


Als jij het zegt, bij zijn andere project Duister Maanlicht moest ik aan Horde denken, maar daar bleek hij geen fan van te zijn.

Hij had het vooral over Darkthrone meen ik mij te herinneren

En ik moet eerlijk bekennen dat ik me nooit in Burzum hebt verdiept


Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 30-04-2021 20:49 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2021 8:13 schreef ProgTon777 het volgende:
Als jij het zegt, bij zijn andere project Duister Maanlicht moest ik aan Horde denken, maar daar bleek hij geen fan van te zijn.

Hij had het vooral over Darkthrone meen ik mij te herinneren

En ik moet eerlijk bekennen dat ik me nooit in Burzum hebt verdiept


Ik heeft in Burzum nooit verdiepen ook. Maar het lijkt op Burzum's albums.

BTW, als Horde is een beroemde band hier?


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 30-04-2021 21:10 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Vertaal jij Russisch letterlijk naar Nederlands?

En ik moet aan WhiteRider denken.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 30-04-2021 21:34 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2021 4:16 schreef Thorem het volgende:
Eigenlijk, wat iedereen hier denkt over Fluisteraars? Ik aan het luisteren toe hun albums en ze zijn best aardig. Een beetje lijken op post-rock en etz, maar heeft veel originaliteit. Denk ik, sowieso.



Een voorbeeld van album. Mooi stuk! Donker en niet te langzaam. Ook geen meesterwerk.

BTW, daar is veel post-rock beinvloed (ik denk waarschijnlijk?) tussen NLBM. Zelfs deze Funus. OK, laten accepteren dat dit is Funus niet.

Ik aan het studeren de NLBM scene en vind ik het heel belangrijk. Nog ik kan begrijp niet waarom iedereen denkt dat het miljen ver weg van Scandinavisch.

En ik nog weet niet wat met de NLBMe website is gebeurd.






Check ook alles van GALGERAS, deze band was rond 2001 actief en super. Duistere keyboard passages en goede blek.


Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 30-04-2021 21:47 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2021 21:10 schreef F.Jacobse het volgende:
Vertaal jij Russisch letterlijk naar Nederlands?

En ik moet aan WhiteRider denken.





Nee. Ik doe het niet, omdat letterlijk problemen met begrijpen kan veroorzaken. Maar, ja, ik vertaal zeker woorden.

Wie is de WhiteRider?


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 30-04-2021 22:01 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Aha.

Een voomalig zm'er.

Komt door je De Witte Ruiter vermelding bij je username.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 30-04-2021 22:05 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Voormalig? Hij postte recent toch nog iets?

Edit:

Oh nee, dat was Witte Boom.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 30-04-2021 22:06]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen