IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : NLBM? Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-01-2010 13:22 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 januari 2010 13:21 schreef Mark het volgende:
God Dethroned...?


BM????


Boeiender


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 05-01-2010 13:22 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

GD is toch death metal?

EDIT: zie ook hier de post van Dhr N hierboven

[Dit bericht is gewijzigd door verstikking op 05-01-2010 13:23]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 13:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:21 schreef Metalhead22 het volgende:
O, ik vind het anders een fijn schijfje wat de heer R. uit heeft gepoept.

Dat merken we, ja. Die poep had je niet direct in je oren moeten stoppen. Stelletje fanbois

Wel aardige muziek hoor. Maar nog lang geen echt hoge kwaliteit.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-01-2010 13:24 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:18 schreef Mark het volgende:
Zit nog steeds te wachten op een Nederlandse band die eens de nederlandse gouden eeuw als inspiratie pakt en, in goede scandinavische viking-traditie, gewoon snoeihard gaat BM/DM'en over de Nederlandse hakacties in de overzeese kolonies en slavenhandel etc. En dan met zo nu en dan een Oernederlands draaiorgel- of trekharmonica-hintje er tussendoor. Verbaast me echt dat dat nog niet gebeurd is, of heb ik wellicht wat gemist?

Eigen cultuur eerst!

[edit]TMDC snappen het wat dat betreft tenminste wel.
VOC black


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 05-01-2010 13:24 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 5 januari 2010 13:23 schreef ZelThoR het volgende:
Dat merken we, ja. Die poep had je niet direct in je oren moeten stoppen. Stelletje fanbois



Nee.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2010 13:25 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Oh sorry, ik bedoelde naar aanleiding van mijn eerdere opmerking dat er geen nederlandse bands lijken te zijn die Nederlandse thema's oppikken. Ik weet dat TMDC dit wel met regelmaat doet, en ik vroeg me ineens af of GD dit ook wel eens gedaan heeft (ben niet zo bekend met GD werk om eerlijk te zijn). Sorry voor de verwarring


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 13:25 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:24 schreef Metalhead22 het volgende:
Nee.

Ah, de rest is dus met 'Ja.' beantwoord, mooi


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2010 13:26 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:24 schreef NecRobert het volgende:
VOC black


Juist! Je lacht, maar waarom eigenlijk niet? Scandinavie drijft helemaal weg met hun viking-metal gebeuren, waarom richten nederlandse bands zicjh ook niet wat meer op de eigen historie om zo een identiteit te ontwikkelen?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-01-2010 13:28 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Of je gooit die hokjes overboord en gaat gewoon eens goede muziek maken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 13:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:26 schreef Mark het volgende:
...waarom richten nederlandse bands zicjh ook niet wat meer op de eigen historie om zo een identiteit te ontwikkelen?

Omdat je dan bagger als Heidevolk krijgt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 05-01-2010 13:31 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Dat ligt meer aan de muziek dan aan de teksten denk ik.



R.
Usericon van R.
Posted 05-01-2010 13:31 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2010 13:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:18 schreef Mark het volgende:
Zit nog steeds te wachten op een Nederlandse band die eens de nederlandse gouden eeuw als inspiratie pakt en, in goede scandinavische viking-traditie, gewoon snoeihard gaat BM/DM'en over de Nederlandse hakacties in de overzeese kolonies en slavenhandel etc. En dan met zo nu en dan een Oernederlands draaiorgel- of trekharmonica-hintje er tussendoor. Verbaast me echt dat dat nog niet gebeurd is, of heb ik wellicht wat gemist?

Eigen cultuur eerst!

[edit]TMDC snappen het wat dat betreft tenminste wel.

Caravan beyond redemption van Cathedral begint wel met de draaiorgelversie van "ik zou zo graag een borreltje lusten". Maar ja, da's dan weer een engelse band en geen blek geloof ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 13:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:31 schreef blastmaster het volgende:
Dat ligt meer aan de muziek dan aan de teksten denk ik.

Nou ja, het geschiedenisgebeuren beïnvloedt het concept als totaal denk ik ook wel dus dan heeft de muziek er ook onder te lijden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2010 13:36 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:29 schreef ZelThoR het volgende:
Omdat je dan bagger als Heidevolk krijgt.


Het hoeft niet meteen pagan te worden natuurlijk, maar tekstueel gezien ligt daar zo'n rijkdom die ik, buiten TMDC, eigenlijk nog door niemand heb zien aangeboord.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 05-01-2010 13:37 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Goed en Black Metal.... dat sluit elkaar toch al uit


Als het moet, dan Noors. En dan alleen in Noorwegen.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2010 13:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb nog een mooie Agent 327 liggen met een authentieke historie over hoe Nederlandse handelaars na de officiële afschaffing van de slavernij toch doorgingen met de illegale slavenhandel en hoe ze daar goed op verdienden. Schijnt zelfs in opdracht van de toenmalige regering te zijn geweest. Nationalistischer en fouter kan het toch niet? Verhalen zat dacht ik zo, met name in de dubieuze hoek. En Mussert was een beetje een meeloper met ome Dolf, maar van Geelkerken en Rost van Tonningen waren toch ook niet mis.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


R.
Usericon van R.
Posted 05-01-2010 13:43 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:31 schreef blastmaster het volgende:
Dat ligt meer aan de muziek dan aan de teksten denk ik.


Mwa, de nieuwe Master's Hammer gaat ook over het boerenleven van Tsjechië, en dat is slechts uit de teksten op te maken.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 13:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:36 schreef Mark het volgende:
Het hoeft niet meteen pagan te worden natuurlijk, maar tekstueel gezien ligt daar zo'n rijkdom die ik, buiten TMDC, eigenlijk nog door niemand heb zien aangeboord.

TMDC heeft er toch ook niet veel mee gedaan?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2010 13:53 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Klopt, maar dat was de enige band die ik zo snel kon bedenken die in elk geval zo nu en dan tekstueel wat Nederlandse geschiedenis inbrengen. Verder qua atmosfeer of imago dan weer niet echt, en ik snap niet echt waarom er geen NL bands zijn die dat dus wel een keer proberen (dus zowel tekstueel als qua muzieksfeer, zonder meteen zwaar de pagan of folk hoek in te duiken). Of wat mij betreft wel pagan, maar dan een keer goed Nu denk ik bij 'NLBM' meteen aan een NL rip-off van scandinavie.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 05-01-2010 13:55]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2010 13:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik zou calvinistische of lutherse black metal wel qua sfeer kunnen appreciëren. Lekker opdringerig geloof, knap nihilistisch ook, zeer misantropisch qua mensbeeld, beide heren waren ook flink antisemitisch en past geheel bij Nederland. Vooral het predestinatie-verhaal leent zich wel voor black.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2010 13:57 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

@ Bastianus. Kijk, zoiets bedoel ik nou. Calvinisme, Nederlandse handelsgeest, slavernij, collaboratie/bezetting, spaanse onderdrukking, er ligt toch genoeg? waarom altijd maar weer het Scandinavie template pakken en dan gaan blacken over hoge bergen met permafrost en viking-plunderingen? Waar dan, in Hoogkapelle?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 14:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Wordt dat zoveel gedaan dan door NL'se BM-bands?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2010 14:01 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Volgens mij heb ik het met Heer der Heerscharen op een verjaardag al eens over een dergelijk concept gehad. Gewoon blek met teksten vergelijkbaar met die van dominee Paauwe, een beetje in de stijl van "Knielen op een bed violen".


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-01-2010 14:01 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Nee. Zelfs in Spanje is meer viking metal volgens mij.

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 05-01-2010 14:02]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen