IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : NLBM? Vorige pagina | Volgende pagina
Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 04-05-2021 16:51 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2021 19:44 schreef Machtig het volgende:
Hahaheideland, wat hebben we daar van genoten, heerlijk.
Ga je nu leuk doen over de beste demo-tape die de NLse bm-scene ooit heeft voortgebracht?

Of gewoon jaloers?


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 04-05-2021 19:19 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

Wat lul je ik had die demo en heb er van genoten..... als ik wil lachen praat ik wel over HAATSTRIJD. Beste demotape is natuurlijk Galgeras

[Dit bericht is gewijzigd door Machtig op 04-05-2021 19:20]


Thorem
De Witte Ruiter
Usericon van Thorem
Posted 05-05-2021 2:41 by Thorem Wijzig reactieProfiel van ThoremQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2021 12:50 schreef Funeralopolis het volgende:
Interessant. Op welke manier heb je de Nederlandse scène ones onderzocht?
Haha, Heidevolk. Die heb ik een tijdje terug nog live gezien. Goede show, maar ook niet aan mij besteed

Carach Angren, te melodieus zeker? Ik hou er ook niet van, maar ook die band is een dikke topper qua spel en show.

Urfaust heeft wat dat betreft juist wel een vuige BM sound en brengt in mijn optiek veel vernieuwing door het toetswerk en vooral de dijk van een stem. En wat een sfeer die ze daarmee neerzetten. Die band lijkt daarom in tegenstelling tot de "standaard" bands juist een van de betere te zijn. Waarom hou je dan niet van Urfaust?



Ik zoek bands door de NLBMe website, nederlandse wikipedia en zelden Discogs (Ik vind het moeilijk om te gebruiken voor nederlandse muziek). Ik denk dat de beoordeling door de NLBMe is goed.

Hoe zit het met Urfaust, ik vind het interessant, maar niet zo leuk, omdat de muziek een beetje te raar ik vind. Maar ik heb het 2-3 manden geleden geluisted, zo misschien moet ik evalueren mijn optiek op het opnieuw.


Funeralopolis
Usericon van Funeralopolis
Posted 05-05-2021 9:08 by Funeralopolis Wijzig reactieProfiel van FuneralopolisQuote dit bericht

Ach, ieder de eigen smaak. Mocht je nog twee tips van mij willen, dan zou ik je Kjeld en Verwoed willen aanbevelen. Met name Verwoed, wat eerder ging onder de naam Woudloper. De eerste EP van Woudloper... Kippenvel, extreem goed. Ooit nog contact gehad dat ik daarvoor live drums zou doen, had me geweldig geleken dit te mogen drummen! Gelukkig heeft hij uiteindelijk een goede drummer gevonden

https://youtu.be/BURJrXcuJXI

Bijna vergeten te zeggen: ik ging vroeger af en toe naar podium dB's in Utrecht. Daar werden op regelmatige basis BM en doom metal bands geprogrammeerd. Heb daar fantastische optredens bijgewoond en nieuwe Nederlandse bands ontdekt. Geen idee of dit nu/na de Covid periode nog steeds zo is, maar misschien is dit wat voor jou als je meer wil ontdekken.

[Dit bericht is gewijzigd door Funeralopolis op 05-05-2021 9:19]


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 05-05-2021 9:24 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit berichthttp://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

Ossaert uit Zwolle, ik heb niet alle pagina's doorgelezen dus mogelijk hier al eens genoemd.
Ik hoop dat jullie het mij dan kunnen vergeven..


https://www.metal-archives.com/bands/Ossaert/3540463591








Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 05-05-2021 17:12 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2021 19:19 schreef Machtig het volgende:
Wat lul je ik had die demo en heb er van genoten..... als ik wil lachen praat ik wel over HAATSTRIJD. Beste demotape is natuurlijk Galgeras
Wrath from Below en Raafzwart misschien?


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 05-05-2021 19:24 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

@ Thorem: Check Laster uit Utrecht. Ongetwijfeld één van de interessantste black metal bands van Nederland. De band speelt experimentele black metal met invloeden van shoegaze, post-punk en elektronische genres. Vorig jaar aan het werk gezien in Antwerpen, net voor corona, en ook live is dit een top band!



[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 05-05-2021 19:25]


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 05-05-2021 20:01 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2021 17:12 schreef Slegthyd het volgende:
Wrath from Below en Raafzwart misschien?


Raafzwart <3 fake as fuk true as hel. Al waren we kneuzen. De almeerse kerken laaide elk weekeinde op. De joden en moslimtempels kregen er ook vies van langs. Ahhhh jeugd.. min vrind. Raafzwart is Sinistrum

[Dit bericht is gewijzigd door Machtig op 05-05-2021 20:05]


Funeralopolis
Usericon van Funeralopolis
Posted 05-05-2021 21:34 by Funeralopolis Wijzig reactieProfiel van FuneralopolisQuote dit bericht

Ossaert en Laster hou ik zelf minder van, maar ik kan niet ontkennen dat dit hoorbaar goed doordacht, sfeervol en vooral eigen is. Productie ook top gedaan, luistert prettig weg. Dat laatste (sinistrum/raafzwart?) kan ik niet serieus nemen


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 06-05-2021 10:14 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2021 21:34 schreef Funeralopolis het volgende:
Ossaert en Laster hou ik zelf minder van, maar ik kan niet ontkennen dat dit hoorbaar goed doordacht, sfeervol en vooral eigen is. Productie ook top gedaan, luistert prettig weg. Dat laatste (sinistrum/raafzwart?) kan ik niet serieus nemen


Was ook geen volwaardig project, maar een mp3 uit 2002 opgepoetst met vage beelden. Elmar na 1 dag gitaar


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 06-05-2021 10:23 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

WRATH FROM BELOW

MASTERS HAMMER



Machtig
Usericon van Machtig
Posted 06-05-2021 10:27 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2021 16:51 schreef Slegthyd het volgende:


Of gewoon jaloers?


Na mijn FUNUS plaatje was het wel mooi voor mij, vidi vini vici. Meteen optreden met een paar tering toffe bands. Huppa.

Ben niet snel jaloers als iemand die denkt dat je het lot in eigen handen moet nemen . Heb je een link naar jouw muzikale strapasten...

Ik ben enkel jaloers op HAATSTRIJD, ik wil ook zo'n lederen jurk.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2021 10:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2021 9:24 schreef ProgTon777 het volgende:
Ossaert uit Zwolle, ik heb niet alle pagina's doorgelezen dus mogelijk hier al eens genoemd.
Ik hoop dat jullie het mij dan kunnen vergeven..


https://www.metal-archives.com/bands/Ossaert/3540463591









yummmm


signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 06-05-2021 11:29 by ProgTon777 Wijzig reactieProfiel van ProgTon777Quote dit berichthttp://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

quote:
Op 6 mei 2021 10:54 schreef Hypnos het volgende:
yummmm


Ik had gisteren even contact met hem, het is dus schijnbaar een eenmansproject.
Verder is Shagor ook een project waar hij deel van uit maakt.
En beheerder van het label Swarte Yssel




https://www.facebook.com/SwarteYssel


[Dit bericht is gewijzigd door ProgTon777 op 06-05-2021 11:30]


Funeralopolis
Usericon van Funeralopolis
Posted 06-05-2021 11:33 by Funeralopolis Wijzig reactieProfiel van FuneralopolisQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2021 10:14 schreef Machtig het volgende:
Was ook geen volwaardig project, maar een mp3 uit 2002 opgepoetst met vage beelden. Elmar na 1 dag gitaar


Klinkt echt super slecht idd, niet om aan te horen

Ik heb verder Funus even opgezocht, zie dat er meerdere zijn... Klopt het dat jij in funus hebt gespeeld dan? Ik weet niet in welke jij zat, maar ik zie in ieder geval 1 Nederlandse Funus en dat klinkt goed moet ik zeggen. Ik zie op youtube enkele oude demo's, daar kan ik dan weer niet zo veel mee, maar daarentegen dat plaatje uit 2016 klinkt lekker, erg tof gedaan dude!


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 06-05-2021 11:54 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

Er is 1 funus. 2e heet 'the true funus'.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 06-05-2021 12:08 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Voldoende prima labels met dito muziek niet genoemd trouwens. The Throat, Consistentis Veritatis Peremptoria, Kaladruna, Torentrans


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 06-05-2021 12:09 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2021 21:34 schreef Funeralopolis het volgende:
Ossaert en Laster hou ik zelf minder van, maar ik kan niet ontkennen dat dit hoorbaar goed doordacht, sfeervol en vooral eigen is. Productie ook top gedaan, luistert prettig weg. Dat laatste (sinistrum/raafzwart?) kan ik niet serieus nemen


De eerste twee Laster releases zijn wel oké nog. Ossaert vind ik zelf maar saai.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 06-05-2021 12:24 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2021 11:33 schreef Funeralopolis het volgende:
Klinkt echt super slecht idd, niet om aan te horen

Ik heb verder Funus even opgezocht, zie dat er meerdere zijn... Klopt het dat jij in funus hebt gespeeld dan? Ik weet niet in welke jij zat, maar ik zie in ieder geval 1 Nederlandse Funus en dat klinkt goed moet ik zeggen. Ik zie op youtube enkele oude demo's, daar kan ik dan weer niet zo veel mee, maar daarentegen dat plaatje uit 2016 klinkt lekker, erg tof gedaan dude!


Thnx, de eerste plaat is geen demo. Opgenomen in de beruchte marktgangen studio in 2009. Daarna kwam er een promo uit de rehearsal en toen de 2016 plaat, waar ik niet op speel behalve de rol van spiritueel vader.


Funeralopolis
Usericon van Funeralopolis
Posted 06-05-2021 12:58 by Funeralopolis Wijzig reactieProfiel van FuneralopolisQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2021 12:08 schreef Mythics het volgende:
Voldoende prima labels met dito muziek niet genoemd trouwens. The Throat, Consistentis Veritatis Peremptoria, Kaladruna, Torentrans


Bedankt voor de tips man ik ga het checken. Ik zag overigens Laster een keer live. Volgens mij was dat uit de periode van het eerdere werk en daar kon ik me ook meer in vinden.

Wat maakt Ossaert voor jou trouwens saai? Ik ben het met je eens namelijk. Het gaat in mijn beleving maar door met de uitgestrekte tempo's en dezelfde gitaarsound. Ik zou zeggen: deze gast heeft potentie, maar hij mag meer uit zijn comfortzone treden door bijvoorbeeld meer te wisselen in tempo, de gitaarmuur geregeld te minderen en de zang daar minder achter te verstoppen. Mocht hij mee lezen: hopelijk kan je er wat mee.


Funeralopolis
Usericon van Funeralopolis
Posted 06-05-2021 13:21 by Funeralopolis Wijzig reactieProfiel van FuneralopolisQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2021 12:24 schreef Machtig het volgende:
Thnx, de eerste plaat is geen demo. Opgenomen in de beruchte marktgangen studio in 2009. Daarna kwam er een promo uit de rehearsal en toen de 2016 plaat, waar ik niet op speel behalve de rol van spiritueel vader.


Ik heb nog nooit van de marktgangen studio gehoord, maar als ik dat plaatje uit 2009 zo hoor, dan klinkt dat als geen goede studio en of producer om eerlijk te zijn. En interessant wat je zegt, een spiritueel vader voor een band. Ik heb daar nog nooit van gehoord. Wat houdt dat precies in?

Ik heb the true funus even opgezocht trouwens. Is dat van jou? En ben je daar serieus mee aan de gang? Ik zie namelijk allemaal clips voorbij komen, die klinken alsof ze met een erg slechte drumbeat zijn opgenomen, om ook maar niet over de totale productie te spreken want het klinkt bijna als een 8 bit Nintendo game. Ik ben amateurproducer, maar verdiep me behoorlijk in het reilen en zeilen ervan, dus ik durf wel te zeggen dat dit niet best klinkt helaas! Verder zie ik ook hoesjes voorbij komen die van (ik zou maar zeggen de serieuze) Funus lijken te zijn. Bijzonder?


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 06-05-2021 15:57 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

Funus is gestopt en later zonder medeweten van 2e bandlid hervat. Inc artwork en muziek wat mede van 2e bandlid el robinio was. Doet deze man wel vaker zoals met KLOMP. Enige optreden en de originele zanger niet eens informeren en stiekem optreden. Dunno best vies..Soort Gorgoroth in de polder. Laffe daad. Blij dat ie nu lekker zijn eigen ding doet en elfjesrock maakt. The true Funus komt volgend jaar met een serieuze plaat. Eerder werk was inside joke.

Het laatste officiele Funus nummer;



[Dit bericht is gewijzigd door Machtig op 06-05-2021 16:03]


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-05-2021 17:53 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Een echte RTL4 band.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Funeralopolis
Usericon van Funeralopolis
Posted 06-05-2021 18:24 by Funeralopolis Wijzig reactieProfiel van FuneralopolisQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2021 15:57 schreef Machtig het volgende:
Funus is gestopt en later zonder medeweten van 2e bandlid hervat. Inc artwork en muziek wat mede van 2e bandlid el robinio was. Doet deze man wel vaker zoals met KLOMP. Enige optreden en de originele zanger niet eens informeren en stiekem optreden. Dunno best vies..Soort Gorgoroth in de polder. Laffe daad. Blij dat ie nu lekker zijn eigen ding doet en elfjesrock maakt. The true Funus komt volgend jaar met een serieuze plaat. Eerder werk was inside joke.

Het laatste officiele Funus nummer;




Klomp Klinkt alsof ze eigenlijk gewoon verder zijn gegaan zonder jou zoals je het beschrijft, daar hebben ze vast een reden voor gehad. Weet je zeker dat je daarvan spiritueel vader bent gebleven? Hoe dan ook vaag verhaal man, maar erg tof van je dat je ze desondanks blijft supporten door hun werk te promoten zo te zien dude


Machtig
Usericon van Machtig
Posted 06-05-2021 18:42 by Machtig Wijzig reactieProfiel van MachtigQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2021 18:24 schreef Funeralopolis het volgende:
Klomp Klinkt alsof ze eigenlijk gewoon verder zijn gegaan zonder jou zoals je het beschrijft, daar hebben ze vast een reden voor gehad. Weet je zeker dat je daarvan spiritueel vader bent gebleven? Hoe dan ook vaag verhaal man, maar erg tof van je dat je ze desondanks blijft supporten door hun werk te promoten zo te zien dude


Was 1 persoon die doorging. Rest is allemaal gestopt. Als je samen een band start met de bloedeed de naam te begraven als de originele leden stoppen en dan toch doorgaan. Daarnaast stopte ik. Maar de huidige funus is een top muzikant! Desalniettemin zal ik voor eeuwig spiritueel vader blijven van kleine Funus. Ook al is het elfenrock. Ook is het enige bandlid superlief. Ik train al jaren om hem eens een diepe knuffel te geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Machtig op 06-05-2021 19:07]


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen