IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Neurotic Deathfest 2013 Vorige pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 06-05-2013 22:57 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2013 22:23 schreef Achrome Moments het volgende:
Immolation:

Oh. Hallo!

verstikking
Usericon van verstikking
Posted 07-05-2013 8:02 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 6 mei 2013 10:28 schreef Sgeiterdt het volgende:
Bedankt voor de tip, ik zal het onthouden voor volgend jaar.

Helaas de afterparty in Little Devil gemist, was het nog een leuk feestje?

Was een erg leuk feestje! Massive Assault speelde voor enthousiast publiek, maar vooral daarna werd de hele LIttle Devil (voor én achter) ramvol. Massive Assault kon voor 4 uur niet weg omdat de spullen niet naar buiten konden door de mensenmassa . En nog nooit zulk een grote pit in de Devil gezien als dat er Slayer werd gedraaid die avond

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 07-05-2013 13:28 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

ja ja dat was leuk.

Ik kwam vrijdag pas binnen vlak voordat decapitated begon.
Ze speelden veel van hun nieuwe album en die is vind ik ver uit hun zwakste album terwijl organic hallucinosis nog wel samen met hun 1ste de beste was. In iedergeval gegeven moment had ik het wel gezien.

Strong intention kende ik voor de festival nog niet, afgelopen week beetje geluisterd en had toen besloten om er zowiezo naar toe te gaan. Gewoon vette powerviolence/grindcore. Live zijn ze wat meer hyper hardcore punk dan op de plaat. Erg vermakelijk.

Morbid saint was de band waar ik het meeste naar uitkeek. Brute thrash is misschien wel mijn favorite vorm van thrash en zij speelden heel competent. Jammer dat er geen merch in mijn maat was. Al in all a+++ would see again.

Vervolgens lekker putridity en devourment geskipt. Al dat slam gedoe, ugh. Maar wel gegeten.

Vader ging hard, meer hoef ik niet te zeggen.

Death to all was vermakelijk. Ik mag dan niet meer zo'n death fanboy zijn er is niets wat Death gemaakt heeft dat echt slecht is. Alleen een aantal saaie momenten. Nadat ze begonnen met individual thought patterns materiaal had ik het eigenlijk wel een beetje gezien. Blijft een overrated band vind ik maar leuk om een keer de nummers live te hebben gehoord.

Obscura was boven verwachting, ik kende ze niet heel goed en was bang voor saaie boring wank tech death maar was uiteindelijk nog vrij catchy.

Zaterdag

Antropomorphia was zeker leuk. Gewoon goede death metal in de nederlandse stijl.

Haemorrhage was grappig en leuk maar gegeven moment had ik het wel gezien.

Hammercult was vervolgens de eerste grote verrassing van het festival. Had hun plaat 1 keer beluisterd en vond het gewoon aardige death/thrash maar live waren ze een stuk scherper en leuker. Hopelijk krijgen ze met hun 2de album meer de live geluid op de plaat.

Necrophagia was ook goed, leken beter te zijn dan 2 jaar geleden.

Tribulation was verrassing nummer 2. Ik ben alleen bekend met de 1ste album en dat was gewoon een zeer bovengemiddelde zweedse death metal album. Nou ze speelden veel nieuwe materiaal dat in feite het beste kan beschreven worden als een meer epische Morbus Chron. Ga ze nu in iedergeval nog meer in de gaten houden.

Pig Destroyer was redelijk goed, in het begin hadden ze beetje last van het hebben van een middelmatig geluid maar in de loop van het optreden werd dat beter en was de geluid wat voller. Aantal mensen die ik kende waren teleurgesteld een aantal anderen vonden het heel gaaf.

Eindelijk heb ik immolation gezien. Jaren geleden toen ik het voor het eerst naar een metal festival ging speelden ze ook(de goede ouwe arnhem metal meeting) maar kon ze toen niet zien. De jaren daarna altijd het zelfde verhaal. Kon hun elke keer net niet zien. Nu wel, was zeker een goede optreden maar had graag nog wat meer ouwe materiaal gehoord omdat ik ze nooit eerder had gezien. De nieuwe album lijkt in iedergeval wel goed te zijn.

Vallenfyre was dan ook weer erg leuk. Old school death metal langzame stukken is zowiezo iets wat ik erg kan waarderen. Kijk uit naar hun nieuwe album.

Repulsion was gaaf ook al was de geluid niet perfect. De basgitaar had wel wat meer kracht kunnen gebruiken. De Slaughter cover was ook erg leuk.

Carcass was zeker boven mijn verwachting, ik was bang voor veel heartwork materiaal maar het was vooral necroticism. Ben dan toch benieuwd naar hun nieuwe album. Ook al zal andy sneap het waarschijnlijk toch lichtjes in iedergeval verpesten.

Massive assault bij de after party ging hard, alle moeiheid ging weg. Daarna toch vrij snel er weer vandoor gegaan morgen nog een dag immers.

Zondag

Defeated sanity was typisch een voorbeeld van moderne death metal, en laat ik daar geen fan van zijn.

Decrepit birth was beter dan verwacht maar heb nog steeds niet veel met hun. Charmante Death cover dat wel ondanks de zwakke vocalen.

Ja ja, Incantation was de volgende. Eindelijk kon ik ze zien en ik ben een echte incantation fan. Als ik een top 3 death metal bands zou maken zouden hun er in zitten. Erg gaaf optreden ondanks de problemen met McEntee's gitaar. Nou doe eens een headlining tour op een moment dat ik jullie wel kan zien.

Exhumed was zeker leuk. Goede optreden.

Centurian keek ik ook naar uit, zou al weer de 3de keer worden maar hun nieuwe album is erg goed. Optreden was opnieuw niet zo gestoord als de reunie optreden maar dat was dan ook wel een erg speciaal optreden.

Possessed was goed, leuk om te horen dat ook hun materiaal na seven churches gewoon death metal klinkt live. Optreden was misschien zelfs nog iets beter dan in de baroeg vorig jaar. De nieuwe nummer klonk ook gewoonn erg goed, Seven churches achtig maar dan misschien wat sneller. Kijk uit in iedergeval naar de nieuwe album.

Magrudergrind ging hard, powerviolence/grind gaat er altijd in.

Cryptopsy was boven verwachting maar alleen de 1ste 2 platen kunnen me echt boeien. Denk dat de fans zich wel vermaakt hebben.

Cattle decapitation was vrij goed maar niet helemaal mijn ding maar zat er redelijk doorheen dat hielp ook niet helemaal.

Unleashed speelde competent maar het viel me erg op hoeveel hun nummers op elkaar lijken. Besloot om voor het einde maar weg te gaan, slapie slapie doen.

all in all erg geslaagde NDF opnieuw. Zeker beter dan vorig jaar. Ben benieuwd naar volgend jaar. Hopelijk wat meer boeiende kleine bands. Slam mag van mij nog steeds uitsterven. Misschien iets zoals Morbus Chron of andere nieuwe osdm erbij halen.

Kort de highlights: Morbid Saint, Vader, Tribulation, Hammercult, Immolation, Vallenfyre, Repulsion, Incantation, Possessed, Centurian en magrudergrind.

Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 07-05-2013 14:11 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

Hier dan ook nog even mijn verhaaltje

Vrijdag
Begonnen met Decapitated, leuke band wel, maar niet erg spannend en wat te vaak gezien.
Daarna naar Strong Intention, vermakelijke band, niet mijn smaak maar toch erg leuk.
Morbid Saint en Putridity kan ik me even niet meer herinneren.
Devourment was erg tof, 1 van de betere bands die dag.
Vader helaas moeten missen wegens niet in kunnen komen van de kleine zaal.
Toen Death To All, gaaf om die nummers eens live te horen! Eerste deel van de set sprak mij het meest aan, daarna vond ik het af en toe wat saai worden. Toch erg tof om meegemaakt te hebben.
Afgesloten met Obscura, erg melodisch voor mij maar toch lekker catchy idd, vooral de nummers van Cosmogenesis vind ik erg goed.

Zaterdag
Begonnen met Haemorrhage. Vermakelijke act om naar te kijken, en de muziek was ook erg lekker.
Internal Suffering was ook lekker, maar is me niet echt bijgebleven verder.
Necrophagia viel wat tegen, had ze beter verwacht. 2 jaar terug in de bioscoop vond ik ze toffer.
Pig Destroyer vervolgens was gewoon lekkere chaos, dit was 1 van de bands waar ik voor kwam, en ze stelden niet teleur.
Vervolgens gauw door naar Wormed, waar het al helemaal vol stond. Nog geprobeerd ons er doorheen te wurmen, maar er leek echt geen plek meer te zijn dus gaven we het maar op. Super jammer, had hier erg naar uitgekeken en baalde dus behoorlijk.
Door naar Immolation, deed het aardig. Vond het erg jammer dat de 2 minuten stilte niet echt een succes waren, erg respectloos. Al denk ik dat sommige mensen gewoon ook niet goed meegekregen hadden wat de bedoeling was.
Daarna had ik een lange pauze want wilde alleen Carcass nog zien, dit duurde me uiteindelijk te lang dus ben niet gebleven.

Zondag
Zondag was duidelijk de beste dag voor mij! The Monolith Deathcult begon al goed, maar had erg graag spul van Trivmvirate gehoord... helaas.
Decrepit Birth was gewoon een topper.
Bij Cliteater was het wederom te vol in de zaal, hadden wat eerder moeten vertrekken.
De verrassing van het festival was voor mij Unfathomable Ruination, heerlijk, zo hoort brutal death voor mij te zijn! Kende deze band niet, maar super blij dat ik naar de tip van een vriend had geluisterd.
Daarna gelijk weer een topper, Exhumed. Lekkere muziek, ook een erg leuke act, erg gelachen om het reanimeren etc. Aan het einde wees de drummer naar mij en werd er vervolgens een schedel gevuld met 'bloed' over mij leeggekiept, de hele dag stonk ik naar dat zoete spul.
Daarna uitgebreid van het weer genoten om pas terug te komen bij Cryptopsy. Was van tevoren niet echt te spreken over die band, maar het optreden was toch wel erg goed, viel me mee.
NDF afgesloten met Cattle Decapitation, korte show, maar zeker een waardige afsluiter! Erg goed.

Verder weer een heerlijke sfeer op het festival, en tussendoor ook lekker van het weer genoten. Zondag was het naar mijn idee rustiger, was wel prettig. In ons hotel was het ook erg gezellig met een hoop Spanjaarden en Belgen. Dit was mijn 6e editie, volgend jaar ga ik zeker weer.

Heb nog wat foto's op
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.446874915399553.1073741825.100002311447276&type=1

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 07-05-2013 15:33 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 mei 2013 13:28 schreef tomcat ha het volgende:
Misschien iets zoals Morbus Chron of andere nieuwe osdm erbij halen.

Helemaal mee eens want dat miste ik wel heel erg dit jaar. Waarschijnlijk alleen Vallenfyre zou als zodanig bestempeld kunnen worden maar die stonden er volgens mij meer vanwege wie er in zaten dan puur op de muziek.
Morbus Chron is vele malen beter, of een Miasma of Krypts of Stench Of Decay, of gewoon het Nederlandse Entrapment.
Het leek erop dat de osdm revival aan de programmeurs van van Neurotic voorbijgegaan is en men te veel bij de brute cq. slamdeath is blijven hangen.

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 07-05-2013 15:44 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik wil volgend jaar gewoon weer eens Bolt Thrower zien!

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 07-05-2013 15:48 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 mei 2013 15:44 schreef iPim het volgende:
Ik wil volgend jaar gewoon weer eens Bolt Thrower zien!

Helemaal voor

Brent_
Usericon van Brent_
Posted 07-05-2013 16:02 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Die willen ze ieder jaar wel denk ik zo. Maar die band boek je niet zo 123, die moeten dan net op tour zijn.

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 07-05-2013 20:21 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

volgend jaar?
bolt thrower mag altijd wel.
Tribulation past ook nog wel redelijk bij de osdm revival gedoe.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 07-05-2013 21:16 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 mei 2013 20:21 schreef tomcat ha het volgende:

Tribulation past ook nog wel redelijk bij de osdm revival gedoe.

hun eerste plaat wel, maar die van dit jaar vind ik er niet echt meer bij passen al vind ik m wel geweldig.

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 07-05-2013 21:25 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2013 15:33 schreef Marcel H. het volgende:

de osdm revival
Dat is zó 2012, dit jaar kan dat echt niet meer.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 07-05-2013 21:43 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 mei 2013 21:25 schreef bokkie666 het volgende:
Dat is zó 2012, dit jaar kan dat echt niet meer.

slamdeath zeker wel? Hahahaha

In 2012 was er ook niet tot nauwelijks aandacht voor osdm alleen Sonne Adam stond er toen als ik me goed herinner. Asphyx tel ik niet want die zijn uit de oorspronkelijke tijd

Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 07-05-2013 22:05 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

He Marcel, heb je het nog een beetje overleefd allemaal?

Helaas heb ik je niet gespot, dus dat hou je nog tegoed.

5 Euro's? Op je muil!!

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 07-05-2013 22:11 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 mei 2013 22:05 schreef Sgeiterdt het volgende:
He Marcel, heb je het nog een beetje overleefd allemaal?

Helaas heb ik je niet gespot, dus dat hou je nog tegoed.

Heb het overleefd, ja. Gelukkig wel hahahaha. Al deed UNleashed zondag wel heel erg z'n best om me in slaap te laten vallen.
Meer dan genoeg gehad, dus die houden we van elkaar tegoed.

Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 07-05-2013 23:30 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Dan ben ik blij dat ik Unleashed heb laten schieten.

5 Euro's? Op je muil!!

MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 08-05-2013 10:13 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Ik zal ook effe lekker inhoudelijk reageren.

'Wat een weekend...'

Bla

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-05-2013 13:43 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2013 23:30 schreef Sgeiterdt het volgende:
Dan ben ik blij dat ik Unleashed heb laten schieten.

Nee man, geniaal.. een langdurige disco hit.. dansen man, dansen!

Dat laatste biertje had ik wellicht niet moeten drinken maar het was wel een waardig einde van een wederom te gek festival.

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-05-2013 14:38 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

In retrospect viel het aantal headbangers vrij tegen. Is het niet meer death metal om te headbangen op Immolation ofzo? Bring back the headbang!

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 15-05-2013 16:45 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

De headbangers van vroegah hebben nek auw en staan gewoon rustig boven biertjes te tanken

Morbid Saint, Hammercult en Unleashed als hoogtepunten hier. Ook veel slechte blackmetal klinkende bands gezien en ontzettend slecht geluid in zaal 2 met C&B en ook Obscura. Ik wil graag zonder pijn in mijn oren kunnen luisteren naar iets zonder doppen nodig te hebben als ik achteraan sta....

Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?

Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 04-07-2013 13:39 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

THE MONOLITH DEATHCULT @ NEUROTIC DEATHFEST 2013 (FULL SHOW)

Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com