IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-02-2017 20:21 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Nog te weinig tijd gehad om de setup te perfectioneren qua afstanden en hoogtes van de bekkens, maar toch:









Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-02-2017 21:34 by Snaack Profiel van Snaack

Mooie kit, Ethereal!! Die Oak Custom is waanzinnig! Toch geen 1 up, 2 down geworden dus?

Fijne bekkens ook.

Maar, zie ik nou dempringen op je ketels?? Waarom?!?

Ik heb een Starclassic Performer, bubinga en berken, ook een erg fijne combi. Laag van het bubinga en projectie van het berken.

Alhoewel ik er laatst een Superstar tom van een vriend bij had gehangen en het verschil tonaal gezien marginaal bleek, hahaha.

Dus, conclusie, goed stemmen is belangrijker dan knetterduur hout.

Ik oefen me compleet suf op het moment op blasts en dubbele bass. De snelheid komt heel snel terug. Vandaag haalde ik zonder problemen 210BPM en hield ik het ook nog een paar minuten vol. Erg motiverend! Begint te kriebelen tóch weer metal te gaan drummen.

Vraag: ik zou graag gaan triggeren. Niet alleen voor een tik voor de hogere snelheden, maar ik wil ook bijv zo'n vette TR909 disco-bass met mijn kick kunnen blenden.

Ik heb nog nooit triggers gebruikt, wat voor gear heb ik nodig om dit te kunnen? Extra bonuspunten als ik de module met MIDI kan switchen zodat ik tijdens een track van preset kan switchen vanuit mijn DAW.

Thanks!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-02-2017 21:45]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-02-2017 21:36 by Snaack Profiel van Snaack

Na al mijn gehuil over mijn bassdrumpedaal mijn pedaal van de week trouwens mee naar huis genomen en EINDELIJK de moeite genomen hem op mijn e-kit af te stellen. Uurtje zitten prutsen, wereld van verschil, ZOMG. Dat had ik eerder moeten doen. :')


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-02-2017 22:13 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 23 februari 2017 21:34 schreef Snaack het volgende:
Mooie kit, Ethereal!! Die Oak Custom is waanzinnig! Toch geen 1 up, 2 down geworden dus?

Fijne bekkens ook.

Maar, zie ik nou dempringen op je ketels?? Waarom?!?




Thanks! Ja, ding klinkt echt belachelijk vet, abnormaal... En ja, nog dempringen ja Ben aan het kijken wat ik vetter vind, met of zonder. Om de een of andere reden vind ik de sound met die ringen altijd erg lekker.. Net wat doffer, minder overtonen, gewoon een vette tik! Alsof er net wat meer power in zit. Echte oldschool rocksound zegmaar. Ik kan best aardig stemmen, en toch beland ik elke keer weer bij die ringen. Zal voor de purist vast heiligschennis zijn, hehe, maar dat zal me jeuken Kan zijn dat ze er binnenkort weer afliggen, morgen voor het eerst repeteren dus dan maar even zien en horen.. Hebben een stenen oefenruimte met weinig demping, dus dan is het best fijn die resonantie een beetje binnen de perken te houden. Live gebruik ik ze zelden overigens

En idd, heb laatst even op een 1up2down gespeeld maar dat was me na 25 jaar spelen toch teveel wennen, hehe..

quote:
Op 23 februari 2017 21:34 schreef Snaack het volgende:
Vraag: ik zou graag gaan triggeren. Niet alleen voor een tik voor de hogere snelheden, maar ik wil ook bijv zo'n vette TR909 disco-bass met mijn kick kunnen blenden.

Ik heb nog nooit triggers gebruikt, wat voor gear heb ik nodig om dit te kunnen? Extra bonuspunten als ik de module met MIDI kan switchen zodat ik tijdens een track van preset kan switchen vanuit mijn DAW.

Thanks!


Voor live of studio-werk? Voor live kun je bijna elke drum-module pakken met triggeringangen.. Weet niet welke modules ter plekke van preset kunnen wisselen, maar als je die gewoon op een stand naast je neerzet is het een kwestie van 1 knoppie indrukken

Als je bedoelt dat er een backing meeloopt en je halverwege automatisch van preset wil laten wisselen zul je een module moeten vinden die midi program changes ondersteunt.. Kun je in je DAW dat commando ingeven en de rest gaat vanzelf. De DM5 zou dat bijvoorbeeld moeten kunnen.

Je hebt al een e-kit toch? Anders gewoon dat ding in je huidige akoestische setup integreren voor extra geluidsmogelijkheden.. Triggers op je kick naar de module, en 1 of 2 pads voor andere sounds.. Desnoods een samplertje erbij met midi-in zodat je die kunt bespelen met je pads.. Leuk speelgoed

En anders gewoon eerst eens proberen met je huidige module. Kicktrigger kopen, kabel naar je module en klaar!

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 23-02-2017 22:26]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-02-2017 14:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 februari 2017 22:13 schreef Ethereal het volgende:
Thanks! Ja, ding klinkt echt belachelijk vet, abnormaal... En ja, nog dempringen ja Ben aan het kijken wat ik vetter vind, met of zonder. Om de een of andere reden vind ik de sound met die ringen altijd erg lekker.. Net wat doffer, minder overtonen, gewoon een vette tik! Alsof er net wat meer power in zit.


Duuuuuuuuuuude. Met dempringen is het net alsof je met vellen speelt van 74 jaar oud. Ik vind het echt helemaal niks, ik heb 0 demping op mijn toms.

Maar goed. Smaken verschillen.

quote:
Hebben een stenen oefenruimte met weinig demping, dus dan is het best fijn die resonantie een beetje binnen de perken te houden. Live gebruik ik ze zelden overigens


AHA! Dat verklaart wel het nodige hehe.

quote:

Voor live of studio-werk?


Live.

quote:
Voor live kun je bijna elke drum-module pakken met triggeringangen.. Weet niet welke modules ter plekke van preset kunnen wisselen, maar als je die gewoon op een stand naast je neerzet is het een kwestie van 1 knoppie indrukken

Als je bedoelt dat er een backing meeloopt en je halverwege automatisch van preset wil laten wisselen zul je een module moeten vinden die midi program changes ondersteunt.. Kun je in je DAW dat commando ingeven en de rest gaat vanzelf. De DM5 zou dat bijvoorbeeld moeten kunnen.


Dat ja. Of misschien toch maar een tweede pedaal kopen, dat is wellicht makkelijker. Volgens mij heb ik ergens nog een triggerpedaal liggen. Ik ga maar eens op safari in de berging.

quote:
Je hebt al een e-kit toch? Anders gewoon dat ding in je huidige akoestische setup integreren voor extra geluidsmogelijkheden.. Triggers op je kick naar de module, en 1 of 2 pads voor andere sounds.. Desnoods een samplertje erbij met midi-in zodat je die kunt bespelen met je pads.. Leuk speelgoed

En anders gewoon eerst eens proberen met je huidige module. Kicktrigger kopen, kabel naar je module en klaar!


Dat klopt, ik heb een TD9 staan, maar die gebruik ik thuis om te repeteren. Mijn akoestische kit staat in de oefenruimte op 3 kwartier rijden. Boehoe.

Is dit wat?

https://www.bax-shop.nl/drummodule/roland-tm-2-trigger-module/product-details.html

https://www.bax-shop.nl/triggers/roland-rt-30k-kicktrigger


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 24-02-2017 14:58 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Die trigger is dikke prima, ik heb die, en een Ddrum kick trigger, lood om ijzer, zijn allebei fijne dingetjes.

Die trigger module ken ik niet, maar een 2ehands ALesis DM5 is ook rond die prijs ongeveer toch? Denk dat dat veel veelzijdiger is dan die module die je post.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-02-2017 15:36 by Snaack Profiel van Snaack

Ik ga eens kijken of ik de extra opties van een DM5 nodig heb.

Sowieso is die TM-2 veul nieuwer en dus sneller, schijnt dus ook erg weinig latency te hebben.

George Kolias approves: http://georgekollias.com/forums/topic/would-a-roland-module-have-less-latency/

Bedankt voor de input iig


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 24-02-2017 18:58 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Ff dat forum doorgelezen. Dat ding klinkt een heel stuk interessanter dan mijn dm5, mocht je het ding aanschaffen, benieuwd naar je ervaring.


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 24-02-2017 20:45 by ADHD Profiel van ADHD

De tm-2 module is gewoon de shit! Meer dan genoeg opties en mogelijkheden om je kicks te triggeren. Naar mijn mening speelt roland precies in op de markt waar al jaren vraag naar is.
Wie wil zijn td-20/30 module meenemen om live enkel de kicks te triggeren.
Kortom tm-2 is niet te duur en heeft alles in zich om kicks te triggeren.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-02-2017 22:36 by bastianus Profiel van bastianus

Mooie docu over één van mijn favoriete drummers en tevens één van de grootste klootzakken ter wereld. Wat een mafkees..



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 25-02-2017 10:12 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 24 februari 2017 20:45 schreef ADHD het volgende:
De tm-2 module is gewoon de shit! Meer dan genoeg opties en mogelijkheden om je kicks te triggeren. Naar mijn mening speelt roland precies in op de markt waar al jaren vraag naar is.
Wie wil zijn td-20/30 module meenemen om live enkel de kicks te triggeren.
Kortom tm-2 is niet te duur en heeft alles in zich om kicks te triggeren.



Helaas niet de meest betrouwbare module, die van mij begint ook al te kutten. Als het koud is willen ze niet meer opstarten. Zijn heel mensen veel die er last van hebben, ik zit er aan te denken om voor de zekerheid mijn dm5 ook maar mee te nemen op tour in april.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-02-2017 11:30 by Snaack Profiel van Snaack

Aan welke temperaturen moet ik dan denken? Als ik in het voorjaar op een openluchtpodium sta kom ik dan in de problemen?


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-02-2017 13:22 by Lampje Profiel van Lampje

Etherial : Mooie kit hoor ! Oak, ik ben benieuwd hoe dat klinkt. Mijn kit is berken, maar ik ben toch meer fan van maple.

Triggermodules :
DM5, ik ben er niet zo kapot van. Totaal dynamiekloos. Maar, voor enkel bassdrumtriggering is dat prima natuurlijk, ik heb er eentje een paar jaar live gebruikt veer kicktriggers zonder problemen. Een snaredrum triggeren vind ik sowieso idioot.

Thuis heb ik een TD20x op mijn electronische kit, superding, maar inderdaad veel te kostbaar om mee op pad te nemen, en daar komt nog eens bij dat het grote bedieningspaneel vraagt om problemen, daarvoor zou je dan eigenlijk een custommade koffer moeten hebben.

Ik heb een TD5 voor livegebruik, inmiddels al een antiek ding (ik heb hem ook al bijna 25 jaar), maar dat ding doet het nog steeds erg goed. Lekker compact ook. Deze kom je nog wel eens tegen 2e hands voor een habbekrats.

Triggers op de bassdrums: Ddrums. Die rode blokken dan. Duur, maar superdegelijk. Ik heb onlangs de piezo's weer eens vervangen, maar na 15 jaar intensief gebruik mag dat best. En met intensief gebruik bedoel ik dan ook dat ik ze heel vaak overzet van de ene op de andere bassdrum. Om die reden heb ik de drumsleutelbout op die dingen ook vervangen met een gewone vleugelmoer en bout. Werkt lekker snel. In de bekkenkoffer heb ik ook een rail gemaakt waar ik ze dan op zet zodat de piezo's beschermd blijven.

Axis Ekits heb ik ook, maar dat had ik niet moeten aanschaffen. Niet iets voor mij. Die hamertjes stuiterden bij mij continu, en in no-time waren de veertjes ook geknapt.

Of de monteerbare Roland triggers goed werken weet ik niet.

Maar goed, wat betreft de module : een DM5 voor enkel bassdrumtriggering volstaat prima in mijn optiek.


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 25-02-2017 23:45 by Sjon Profiel van Sjon

quote:
Op 25 februari 2017 11:30 schreef Snaack het volgende:
Aan welke temperaturen moet ik dan denken? Als ik in het voorjaar op een openluchtpodium sta kom ik dan in de problemen?


Gek genoeg had ik er op mijn laatste tour in de winter helemaal geen last van maar toen ik thuis kwam en hij constant in de kou lag begon hij ineens te kloten. En in mijn oefenruimte word het niet extreem koud, niet in de min.

Het voorjaar zou geen probleem moeten zijn, eerder in de winter.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-02-2017 16:02 by Snaack Profiel van Snaack

Lampje, je bedoelt deze neem ik aan?

Sjon: I'll take my chances. Ik speel met name clubshows en mijn oefenruimte is verwarmd.

Thanks voor de tips guys

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 26-02-2017 16:02]


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 26-02-2017 19:41 by Sjon Profiel van Sjon

Ja tuurlijk, blijkbaar heeft ook niet iedereen er last van.

Ik zou trouwens Roland triggers nemen, anders ik heb nog wel een paar van die Ddrum triggers liggen, kan je wel voor een mooie prijs overnemen, moet je er wel even nieuwe elementjes inzetten maar die zijn niet zo duur.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 26-02-2017 21:39 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 26 februari 2017 16:02 schreef Snaack het volgende:
Lampje, je bedoelt deze neem ik aan?



Okay, da's weird.... Ik keek een maand of 2 geleden nog naar die dingen en ik zag ze nergens onder de 100 euro de stuk..... Maar het zijn inderdaad die ja.

De normale inbouwtriggers van Roland ken ik wel, en die zijn zeer zeker goed, maar de externe ken ik niet, dus kan ik er ook niks zinnigs over zeggen. Extern triggeren ze immers op een hele andere plek.

Maar,
als Sjon de Rolands adviseert, dan zou ik zijn advies maar aannemen omdat hij de Ddrums blijkbaar ook kent.


lampje


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 27-02-2017 0:21 by Sjon Profiel van Sjon

Ik moest bij die Ddrum triggers sowieso elk jaar die piezo elementjes vervangen, met die Rolands tot nu toe nog nooit problemen gehad.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 27-02-2017 14:04 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Vandaag nog maar eens twee stuks Pearl APD-30 multiklemmen besteld (van die discus-dingen met 3 gaten).. Kunnen er straks weer 2 stands uit.

Had ik verdomme van die mooie Pearl Winglocks gekocht.. Leek me ideaal, bekken erop, vastklikken en klaar, zitten mijn crashes daarmee veel te strak. Grrrr. Nog eens even mee stoeien, anders maar weer terug naar de vleugelmoeren. Irritant dat de cymbalsleeve daarbij aan het bovenste gedeelte vastzit, waardoor je ze dus redelijk vast moet duwen om te voorkomen dat je crash tegen het metaal schuurt... Had al gelezen dat er mensen zijn die die sleeve van de winglock afsnijden en dan gewoon nylon sleeves gebruiken, maar dat vind ik ook wel lichtelijk zonde aangezien die kleredingen 15e per stuk kosten. Anders gooi ik ze wel weer op Marktplaats ofzo, of wellicht zijn er hier nog liefhebbers.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 01-03-2017 14:44 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Hm, toch een van de crashes maar weer terugsturen... Een klein beetje onbalans snap ik, maar de 17" draait na 1x meppen direct weer terug naar zijn dezelfde positie waardoor ik dus elke keer op hetzelfde punt hak.. Als ik hem ronddraai zit er ook behoorlijk hoogteverschil in de voor- en achterkant, en na één mep draait hij zich weer vrolijk terug naar zijn favoriete positie. Knap irritant. Hang mijn cymbals juist superlosjes zodat ze alle kans krijgen om te bewegen en te draaien en zodat ik alle impacts zo goed mogelijk over het bekken verdeel.. Crashes hangen ook iets naar mij toe gekanteld, maar als ik het bekken achterstevoren draai hangt 'ie ineens helemaal vlak. Ligt niet aan de stand of het vilt overigens.

Net de winkel gebeld, en krijg netjes een nieuwe gelukkig. Vind het niet erg om dik 250 euro voor een crash uit te geven (alhoewel...), maar dan wil ik wel dat 'ie nagenoeg perfect is


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 01-03-2017 15:23 by Lampje Profiel van Lampje

Zo, da's slordig !

Nou is Zildjian sowieso niet heel erg consistent in hun productieproces, maar dit is toch wel heel erg slecht hoor....


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-03-2017 23:16 by Snaack Profiel van Snaack

Wat een eindbaas is die Matt Halpern toch ook:



Wat een souplesse en wat een spelplezier! En wat een sound

Ben die track nu aan het pogen in te studeren. Zitten qua frasering (voor mij) erg lastige dingen in, dat stukje vanaf 0:58 - 1:13 bijvoorbeeld. Pff.

Het patroon op de bass lukt wel maar die snare er op die plekken bij. Argh. Ik denk dat ik het maar ga proberen uit te schrijven.

Verder, al die nifty accenten op de bassdrum en die ghostnotes, mennn. Dat lukt mij echt nooit

Hoe dan ook: erg lekkere track om mee te rossen. Ik zal hem nooit 100% zo kunnen spelen maar ik vermaak me er goed mee


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 07-03-2017 1:05 by Sjon Profiel van Sjon

Ja vette drummer, ik heb alleen niks met die band.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-03-2017 18:16 by HierIsMike Profiel van HierIsMikehttp://hierismike.wordpress.com/

Drumcam van Vijesh (speelt bij Wormrot) op Netherlands Deathfest:






Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-04-2017 19:22 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Oké, ik ga nu permanent over op drumhandschoenen. Fuck it.

Ooit eens geprobeerd vanwege blaarvorming, vooral met twee shows in een weekend. Daarna veel aan mijn techniek gewerkt en sindsdien gaat het stukken beter en gebruik ik ze alleen nog bij meerdere optredens vlak achter elkaar, maar nu twee shows stokken kwijtgeraakt vanwege zweetklauwen. Extreem soppende, sproeiende en niet aflatende zweetklauwen.

Afgelopen vrijdag in de Bosuil zoals altijd een handdoek mee het podium op en veegde daar elke keer mijn handen mee af tussen de nummers door, maar halverwege het volgende nummer (en die duren bij Nirvana nooit heel lang) moest ik mijn techniek alweer overboord gooien om die verdomde stokken maar niet kwijt te raken. Heb al Sex Wax geprobeerd, dat helpt wel wat, evenals magnesiumpoeder (of hoe heet die shit die bergbeklimmers en turners gebruiken), maar daarvan kreeg ik weer zoveel frictie dat ik na een 3 nummers een bloedblaar ontwikkelde. Ook leuk, vooral als die uit elkaar spat tijdens een show.

Nu kan ik voor mezelf wel weer opnieuw het wiel proberen uit te vinden maar fuck it, ik bestel me zo nog een reservepaar en gaan met die handschoenbanaan. Klaar mee, nu. Beviel me altijd al prima, overigens. Feeling wordt iets anders, maar je grip verbetert enorm en in mijn geval voel ik me er 20x zekerder door. Bring it on.

Wel altijd leuk als er voor een show wordt gezegd dat je gebruik mag maken van de backline van een andere band en er een drumstel met een dusdanige setup staat dat je er geen chocola van kunt maken... In dit geval snare, 16" tom, 7" tom, 14" tom, 14" floor vlnr. Leuk voor een Portnoy-setje, maar niet voor een Nirvana-tribute. Plus dat hij zijn set zo had afgesteld dat zijn bekkens er op de cm nauwkeurig tussen pasten. Dat wil zeggen, een 14 en 16" crash, en een 18" ride. Kom ik aan met mijn 17" en 18" crashes, en een 21" ride... Toch de hele handel maar eens grondig verbouwd, hehe


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen