IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen [Episode VIII: "Zich afreageren op het velletje"] Vorige pagina | Volgende pagina
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-04-2017 22:52 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Aan die losse klemmen met boomarmpjes durf ik ook geen grote en zware bekkens te hangen, toch vaak wat fragiel. Leuk voor splashes enzo, maar verder niet echt bruikbaar voor mij.

Nu een setup met 2 Pearl APD-30 klemmen, die dingen zijn onverwoestbaar. Daarin gewoon een stevige boomarm, en als je inderdaad een klein beetje in balans blijft gebeurt er nooit wat mee. Heb in beide klemmen nog een gat over voor eventuele uitbreiding, maar voorlopig bevalt het me zo prima.

Nu 1 stand met 2 toms en een splash, een stand met een 17" en 16" crash, een stand met een 21" ride en een 18" crash, en nog een losse (rechte) stand met een china. Klaar! Wil eigenlijk nog zien dat ik die china ook nog op de stand met de ride verwerk, maar daar zijn mijn boomarmen te kort voor. Voorlopig ontzettend blij met deze set en setup! De tering, wat een klank.



Ik had toentertijd trouwens inderdaad wel de luxe dat ik het gehele rack in een bus kun vervoeren, geniaal. Bekkens en toms eraf, vervoeren, neerzetten, ophangen en spelen. Al vond ik het wel verdomde lastig om een fatsoenlijke, werkbare setup te krijgen. Kostte me stukken meer moeite dan met stands, vooral omdat ik mijn kick aardig ver naar rechts heb staan, en dat met dat rack niet mogelijk was ivm de poten daarvan.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 18-04-2017 0:33 by Sjon Profiel van Sjon

Ik heb 20" china's en 18" en 19" crashes, gaat prima met klemmen.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 18-04-2017 9:22 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 18 april 2017 0:33 schreef Sjon het volgende:
Ik heb 20" china's en 18" en 19" crashes, gaat prima met klemmen.


Mjah, ik bedoelde meer met dit soort dingen:



Daar zou ik ook niet teveel aanhangen nee. Een stevige klem met een compleet bovengedeelte van een boomstand is idd een stuk steviger, en daar hang ik nu ook meerdere cymbals aan op.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 18-04-2017 11:42 by Sjon Profiel van Sjon

Ja precies, zulke heb ik dan ook niet


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 23-04-2017 20:43 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Mijn kitje, lekker klein en compact:





Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-04-2017 21:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Mooi.


When your people matter, menstrual health matters


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-04-2017 21:17 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Fijn setje, leuke compacte setup!

Ook de Meinl Classic Effect Pack gekocht? Hehe, ik vond het zo'n goeie deal maar vond uiteindelijk alleen de splash bruikbaar. Die grote china vond ik echt moeilijk kut, veel te veel toon..

Is dat de Demon Drive, of zijn kleine broertje? (Even naam kwijt) Zit nog steeds een beetje te azen op die twin.. Vind hem alleen nog gruwelijk veel te duur. En eigenlijk bevallen mijn Flying Dragons nog super...


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 23-04-2017 21:23 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Jep, hehe, die pack. Ik vind juist die kleine china kut, die sla ik iedere keer krom, hoe los of hoe vast ik m ook draai, hehe. Die grote china en splash vind ik juist wel heel tof klinken. Heb toen ook zo'n Zildjan pack gekocht, en die zoek ik eigenlijk nog zo een (ZHT pack, met hihat, 18 en 16 crash en ride) maar nooit meer ergens gezien.

Zijn idd de demon drives. Ik had eerst die Yamaha direct drive (nog ooit gekocht omdat juist jij daar zo enthousiast over was, en die toen verkeerd geprijsd waren, €179 euro voor een nieuwe set) en deze overgekocht van mn maat die emigreerde.

Vind dit toch wel wat fijner spelen hoor, nog soepeler. Maar ja, zit ook wel een ander prijskaartje aan, ik had geluk dat hij ervan afwou en me matste.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-04-2017 11:27 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 23 april 2017 21:23 schreef Deceptikoen het volgende:
Jep, hehe, die pack. Ik vind juist die kleine china kut, die sla ik iedere keer krom, hoe los of hoe vast ik m ook draai, hehe. Die grote china en splash vind ik juist wel heel tof klinken. Heb toen ook zo'n Zildjan pack gekocht, en die zoek ik eigenlijk nog zo een (ZHT pack, met hihat, 18 en 16 crash en ride) maar nooit meer ergens gezien.

Zijn idd de demon drives. Ik had eerst die Yamaha direct drive (nog ooit gekocht omdat juist jij daar zo enthousiast over was, en die toen verkeerd geprijsd waren, €179 euro voor een nieuwe set) en deze overgekocht van mn maat die emigreerde.

Vind dit toch wel wat fijner spelen hoor, nog soepeler. Maar ja, zit ook wel een ander prijskaartje aan, ik had geluk dat hij ervan afwou en me matste.


Hehe, toch mooi dat Koenen elkaar een beetje helpen dan En 179 euro is wel een belachelijk fijne prijs!

Ik ben nog steeds benieuwd, maar blijf ermee zitten dat de Yamaha's het nog steeds prima doen.. Dan is bijna 700 euro wel een bak geld voor een beetje extra luxe. Ooit, als ik later groot ben en wat meer knaken verdien met optredens


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-04-2017 14:10 by Snaack Profiel van Snaack

Hoe gaat het met de stokken kerel?? Helpt het of niet??


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 24-04-2017 20:51 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 24 april 2017 14:10 schreef Snaack het volgende:
Hoe gaat het met de stokken kerel?? Helpt het of niet??


Tot nu toe super! Maar heb ze dan ook nog niet live gebruikt, dáár gaat het altijd mis, hehe... Ook nog nauwelijks echt gedrumd, helft van de band is op vakantie.. Maar ik laat het je weten, dat halve uurtje drummen en de dagelijkse singles-oefeningen gingen fijn!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-04-2017 21:02 by Snaack Profiel van Snaack



Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 14-05-2017 21:24 by Deceptikoen Profiel van Deceptikoen

Misschien hoort deze vraag niet helemaal hier thuis, maar gok dat ik hier wel een goed antwoord krijg.

Ik wil in mn oefenruimte noppenschuim tegen het plafond hangen omdat het teveel weerkaatst. Nu heb ik nog weet ik hoeveel meter glasgordijn liggen. Als ik dit in golven zeg maar ophang, zodat er wel ruimte blijft tussen het gordijn en het plafond, gaat dat ook genoeg demping tegen die weerkaatsing geven, of werkt dat schuimrubber echt beter vanwege de piramidevorm op dat noppenschuim?


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-05-2017 21:27 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Wat vinden drummers eigenlijk van het drumwerk van Mike Sus van Possessed op het debuut seven churches.

Ik kan niet drummen, maar als niet drummer zijnde heb ik echt momenten dat ik denk, huh? watte? Klopt dit wel wat je daar doet. Komt dat wel uit? Hehehe.

Maar hoe denken de mannen met verstand van zaken over deze kwestie.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 15-05-2017 10:03 by Lampje Profiel van Lampje

Haha, ja, het tempo schommelt afgrijselijk. Ik denk eigenlijk dat ze eerst de gitaren hebben opgenomen op een klik, en daarna de drums eroverheen wilden opnemen. Net zoals Metallica dat indertijd deed. Maar Lars Ulrich daarentegen kreeg het wél voor elkaar om dat goed te doen.



lampje


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-05-2017 12:37 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind strakheid overrated. Maar goed, ik ben dan ook een ouwe punker. Ik vind de drums van Mike Sus wel wat overeenkomst vertonen met b.v. de drums van Discharge, Doom of Chaos UK, daar schommelt het tempo ook nogal, zelfs als er geen tempowisseling plaatsvindt.
Bij Posessed en bij crustcore moet het drumwerk m.i. juist niet te strak zijn. Door een breakdown net iets langzamer dan metronomisch te spelen, of juist een versnelling iets te vertragen, geef je de nummers live extra impact. Donald Tardy van Obituary heeft dit live b.v. enorm goed in de vingers, die speelt zijn polka's dan net een tandje lager qua tempo, wat het weer een bepaalde lompheid meegeeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-05-2017 19:16 by Snaack Profiel van Snaack

Vertragen accepteer ik binnen de grenzen van het redelijke alleen in de sludge en extreme doom. Dan vind ik het wel iets aan dreiging en zwaarte toevoegen.

In alle andere gevallen werkt het alleen maar op de irritatiespieren van mijn innerlijke metronoom. Strakheid is een aspect van livemuziek dat ik enorm belangrijk vind.

Als het niet strak is waarom de fuck zou ik dan niet gewoon thuis een CD aanzetten?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 15-05-2017 19:52 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 15 mei 2017 12:37 schreef bastianus het volgende:
Ik vind strakheid overrated. Maar goed, ik ben dan ook een ouwe punker. Ik vind de drums van Mike Sus wel wat overeenkomst vertonen met b.v. de drums van Discharge, Doom of Chaos UK, daar schommelt het tempo ook nogal, zelfs als er geen tempowisseling plaatsvindt.
Bij Posessed en bij crustcore moet het drumwerk m.i. juist niet te strak zijn. Door een breakdown net iets langzamer dan metronomisch te spelen, of juist een versnelling iets te vertragen, geef je de nummers live extra impact. Donald Tardy van Obituary heeft dit live b.v. enorm goed in de vingers, die speelt zijn polka's dan net een tandje lager qua tempo, wat het weer een bepaalde lompheid meegeeft.
Speelt de rest van de band dan ook trager? Anders klopt het toch niet meer.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 15-05-2017 19:53]


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-05-2017 20:05 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

LOL!

Het lijkt me dat daar van te voren afspraken over worden gemaakt.

quote:
Op 15 mei 2017 19:16 schreef Snaack het volgende:
Strakheid is een aspect van livemuziek dat ik enorm belangrijk vind.

Als het niet strak is waarom de fuck zou ik dan niet gewoon thuis een CD aanzetten?


Maar ja, als het op plaat al niet strak is, hehe.

Nou ga ik zo goed als niet meer naar concerten en eigenlijk is dat maar goed ook, want over het algemeen irriteer ik me aan onjuistheden die dan eventueel worden gespeeld.

Wel slim, band als Darkthrone. Gewoon niet optreden, dankan het ook niet tegen valle.

@Lampje. Aha! Ik wist dat helemaal niet, over Metallica. Gaaf!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 15-05-2017 20:34 by tomcat ha Profiel van tomcat ha

hoe strak een drummer moet zijn licht ook gewoon aan wat de band probeert te doen. Een drummer die iets wat wild en chaotisch drumt kan zeker voor thrash enzo veel toevoegen. Uiteindelijk is een drummer heel erg bepalend voor de sfeer van een optreden, ik kan me genoeg voorbeelden bedenken van een band met een strakke drummer zonder karakter waardoor het ook nooit echt lijkt los te komen.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-05-2017 21:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 mei 2017 19:52 schreef bokkie666 het volgende:
Speelt de rest van de band dan ook trager? Anders klopt het toch niet meer.
Ja.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-05-2017 21:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 mei 2017 19:16 schreef Snaack het volgende:
Vertragen accepteer ik binnen de grenzen van het redelijke alleen in de sludge en extreme doom. Dan vind ik het wel iets aan dreiging en zwaarte toevoegen.

In alle andere gevallen werkt het alleen maar op de irritatiespieren van mijn innerlijke metronoom. Strakheid is een aspect van livemuziek dat ik enorm belangrijk vind.

Als het niet strak is waarom de fuck zou ik dan niet gewoon thuis een CD aanzetten?
Wat ik dan weer ergerlijk vind, zijn bands die in de studio alles strak trekken, en die het live dan niet kunnen waarmaken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-05-2017 21:23 by bastianus Profiel van bastianus

Zelf ben ik overigens ook een niet heel erg strakke drummer, al prefereer ik de term "groovy". Maar ik sla wel heel erg hard. Waar ik dan weer niet tegen kan, zijn metronomische drummers die alles met triggers versterken. En dat je dan amper iets hoort als b.v. het geluid van de drums een keer wegvalt. Een beetje drummer slaat ook zonder versterking harder dan de rest van de band.
Strakheid kan ook een nadeel zijn. Sinds Bob Baghus niet meer bij Asphyx drumt, klinkt de band live ineens een stuk anders. Toen ik met mijn deathmetalband stopte, hebben ze het ook met andere (uiteraard veel strakkere en technisch meer onderlegde) drummers geprobeerd. Maar het typerende bandgeluid was dan ook weg. Zo vond ik Napalm Death zonder Mick Harris ook niet meer zo gaaf, of Bolt Thrower zonder Andy Whale.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 15-05-2017 21:36 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Die chaotiche blastbeats van Mick Harris, ja! Die oude ND platen, dikke heersch.

Later vond ik er idd geen reet meer aan, na Harmony Corruption nooit meer wat van aangeschaft. Ik kreeg van oud bandlid theo wel nieuwere releases op tape, maar ik vond er niks meer aan.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-05-2017 21:56 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 14 mei 2017 21:24 schreef Deceptikoen het volgende:
Misschien hoort deze vraag niet helemaal hier thuis, maar gok dat ik hier wel een goed antwoord krijg.

Ik wil in mn oefenruimte noppenschuim tegen het plafond hangen omdat het teveel weerkaatst. Nu heb ik nog weet ik hoeveel meter glasgordijn liggen. Als ik dit in golven zeg maar ophang, zodat er wel ruimte blijft tussen het gordijn en het plafond, gaat dat ook genoeg demping tegen die weerkaatsing geven, of werkt dat schuimrubber echt beter vanwege de piramidevorm op dat noppenschuim?


Dat dunne spul ga je weinig tot niks aan merken. Dikke gordijnen, noppenschuim, dat werkt goed Je wil het geluid absorberen of verspreiden. Dat dunne spul absorbeert weinig tot niks. Wij hebben inmiddels noppenschuim hangen, maar deden het hiervoor met oude (zware en verduisterende) gordijnen van de oma van onze gitarist, hehe.. Werkte ook goed!

quote:
Op 15 mei 2017 20:34 schreef tomcat ha het volgende:ik kan me genoeg voorbeelden bedenken van een band met een strakke drummer zonder karakter waardoor het ook nooit echt lijkt los te komen.


Misschien niet het beste voorbeeld, maar alhoewel Martin Axenrot (denk ik) technisch een betere en strakkere drummer is dan Martin Lopez heeft Opeth na het vertrek van laatstgenoemde nooit meer die lekkere groovy, jazzy feel teruggekregen. Nu zijn ze ook compleet van stijl veranderd, maar check als voorbeeld maar eens de DVD's Lamentations (met Lopez) of de latere DVD's met Axenrot. Wereld van verschil. Technisch beter en strakker, maar qua feel toch een en ander ingeleverd.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen