|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Werk aan de winkel. Funk- en jazznummers instuderen voor een gelegenheidsformatie. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Succes! Ik heb een aantal jaar in een funk/soulcoverband gespeeld en dat is echt heel erg goed voor je timing. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 23-06-2018 19:24] |
|
Een andere kijk op het stemmen van je snaredrum... lampje |
|
quote: Een hoop over gelezen inderdaad, het principe is tof maar pas ermee op, schijnt dat je ketel er niet blij mee is als je de druk niet gelijkmatig verdeelt. Glenn Fricker heeft er ook al eens aandacht aan besteed. Op zijn minst vervelend dat je uiteindelijk een vette snaresound hebt maar je ketels kromtrekken Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Ja, dat is een goed punt..... lampje |
|
Volgende vraag: Wat is het verschil in geluid tussen gecoatte vellen op de toms ten opzichte van de pinstripes die er nu opzitten? |
|
quote: Volgens mij fungeert de coating als (hele lichte vorm van) demping, waardoor je wat overtonen weghaalt. Ik heb onlangs (op de gok eigenlijk) mijn toms voorzien van coated Pinstripes en ik ga nooit meer terug naar clears, sound past veel beter bij wat ik wil. Vette, doffe klap met genoeg klank, sustain en punch. Echt supertof. Moet er wel bijzeggen dat ik een teringhekel heb aan teveel overtones en zelfs liefhebber ben van dempringen. Beetje de oldschool rocksound. Als je liever voor bright en ringy gaat dan zit je bij coated pinstripes al helemaal verkeerd. Maargoed, dan zat je met pinstripes überhaupt al niet goed, hehe Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Het haalt inderdaad de 'ringy' overtonen eruit. Ik heb coated Emperors op de toms, en ik vind ze perfect. Ook coated ambassador resovellen trouwens, met een beetje extra demping binnenin. (ongeveer 1/3 van een zakdoekje afgeknipt, en dat met een stukkie gaffertape op ongeveer 4 cm van de rim af op het vel geplakt, maar dan dus binnenin de tom). De slagvellen heb ik niet gedempt. Wél de volle sustain als van clear Emperors, maar niet die hele hoge 'ring'. En ik houd trouwens niet zo van Pinstripes of EC2's. Ik vind ze te dof klinken, al helemaal op mijn kit (Birch, klinkt al wat doffer van zichzelf vergeleken met Maple). lampje |
|
Het origineel is vet, maar deze groovet zóóóóó veel fijner... Vox Clamatis in Deserto |
|
Even een tip van mij, Black suede emperors. Ik vind ze altijd een beetje in het midden van clear en coated. Al kom ik toch na een tijdje altijd weer bij clear emperors uit, met een gelletje op de grotere maten, blijft het vetste, op toms tenminste. [Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 07-07-2018 3:33] |
|
Ook cool dat de eerste comment op mijn video van de drummer van Monomyth is. |
|
Vet Mikey ! lampje |
|
Thanks! |
|
|
|
quote:Wat is Snaack toch ook een lelijke bonenstaak hè When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: |
|
Vind ik leuk. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Zo, die gast is wel heel goed in snelle fills zonder dynamiek spelen.... |
|
Lijkt mij dat die drums enorm ge-gate zijn (en sowieso flink nabewerkt). Ik zie hem allerlei dingen doen met ghostnotes enzo, maar je hoort er geen reet van. Jammer, want iets beter opgenomen en dit wordt (nog) een stuk leuker. Vox Clamatis in Deserto |
|
Zeg maar gerust gesampled hoor. |
|
quote: Dit soort video's doen me eigenlijk heel weinig. Het is technisch te gek, apestrak, en verder mist het alle vormen van groove en feel imho. Ik kan urenlang naar drummers als George Kollias, Ken Bedene, Nils Fjellström en John Longstreth kijken terwijl dit me echt na 30 seconden al verveelt. Zelfde als die knakker van Infant Annihalator, knap maar het doet me helemaal niks. Levenloos ofzo. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Kwaliteitsgrindcoredrummen. Hij speelt nu bij Oceans of Slumber. Bryan Fajardo is ook zo'n eindbaas. Speelde bij Gridlink, Kill the Client, nu bij Phobia. |
|
Dit is veeeeel lekkerder |
|
Een van mijn vele favo drummers/percussionisten/tabla spelers. Altijd raak. When your people matter, menstrual health matters |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |