![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Kun je toch ook aardig triggeren tegenwoordig? Maar inderdaad vies snel en strak. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) ![]() |
|
Gisteren na twee jaar mijn Remo snaredrumvel kapot geslagen, dus het was tijd voor een nieuwe. Ik ben gegaan voor een wat hogere klasse, namelijk de Aquarian 14 Triple Threat Texture Coated, een ontzettend dikke coating, vooral voor rock/metal maar ook voor andere stijlen (jazz, funk) leent hij zich erg goed. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 11-01-2014 15:26] ![]() |
|
quote: Snare triggeren is echt kut. ![]() |
|
Dream Theater is er beroemd mee geworden. Maar kan me voorstellen dat het voor live een ramp is. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) ![]() |
|
Zodra je met een getriggerde snare een blastbeat speelt..... Tenenkrommend ![]() Houdt het lekker alleen bij de bassdrum. Nog een fantastisch voorbeeld van overgetriggerd ramp geluid: Pete Sandoval ![]() ![]() |
|
quote: Dat heb ik nog nooit gehoord, even bewijs posten graag. ![]() |
|
http://dreamtheater.wikia.com/wiki/Images_and_Words Snare en Kick op images & Words zijn getriggerde samples. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) ![]() |
|
deze gast vind ik ook zo'n fijne drummer....... Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... ![]() |
|
quote: Ik hoop niet dat hij de maat probeert te houden met de hi-hat.... Damn ![]() |
|
nou ja ik weet dat ik daar les geef IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
is hier toevallig een drummer die zin heeft in een potje old school thrash met hier en daar wat death- en hardcore invloeden? Ik (bas/zang) en mijn maat (gitaar) zoeken nog een strakke drummer oefenen in de provincie Zuid-Holland. In eerste instantie gewoon voor de lol en wie weet, hoeft geen virtuoos te zijn maar beetje kunde is wel vereist. leeftijd ligt tussen de 30 en 35 beiden ruime bandervaring. interesse? mailen op detente1976AThotmail.com ![]() |
|
quote: Apart ja. ![]() |
|
Schijnen veel mensen last van te hebben. Ik vind die CD super klinken. Past helemaal... "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) ![]() |
|
Fantastisch drumwerk op deze plaat. Duidelijk van invloed op Chris Kontos (Attitude Adjustment, Machine Head - burn my eyes) Ze hebben niet voor niets Poison Idea's Alan's on fire gecovered. Drummer speelt met traditional grip. drumkit ook mooi aan de rechterkant schuin op het podium. 2x live gezien. ![]() |
|
Kan iemand mij uitleggen wat er gebeurt op 2.26? en hoe het werkt?! [Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 18-01-2014 19:34] Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. ![]() |
|
quote: Lastig te zien, maar zijn dat niet gewoon doublestrokes, verdeeld over toms en snare? Gebruik ik zelf ook regelmatig voor korte fills, erg makkelijk om te doen en klinkt tof! ![]() Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
Gewoon singles dacht ik, maar inderdaad niet zo moeilijk als het misschien klinkt. Vier noten op de toms en de snare gevolgd door twee kicks. Zeker wel cool gedaan door Reinert. ![]() Touché, pussycat! ![]() |
|
Wat sporty voleg zegt. Het zijn sextolen: 4x snare/tom single strokes gevolgd door 2x bass, en dat dan 3x herhaald. ![]() |
|
Ah, de hele fill werd bedoeld ![]() Ik doe dat in die situatie (2x tom - 2x snare) in ieder geval met doubles.. Sextolen zijn iig wel een toffe manier om een simpele fill indrukwekkend te laten klinken. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
3:14 ![]() En eigenlijk heel die video, één van de besten vandaag de dag. ![]() |
|
Ja, gaaf. Nu vraag ik me toch af ; Is hij nou links of rechts ?!? lampje ![]() |
|
Ik vermoed rechts, omdat hij de (snelle) hihat- en ridepatronen merendeels met die hand speelt en z'n drumstel ook "rechtshandig" opgesteld staat - twee racktoms waarvan de hoogste aan de linkerkant zit, bedoel ik dan. Doet er verder niet toe, want het is idd een gaaf filmpje. Goede stimulans om weer eens te gaan werken aan m'n eigen "open-handedness". ![]() ![]() |
|
Ga naar 0:52 als je geen introductie wil horen. ![]() Alex Rudinger is echt een meesterlijke drummer, ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat hij bij The Faceless zit. Zijn technische capaciteiten worden daar zeker benut maar het is vooral de Michael Keene show daar, de drums zaten bij het laatste album (Autotheism) belachelijk laag in de mix. En Han Bennink is al helemaal een baas. Hier drumt hij op een drumstel van kaas: [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 30-01-2014 23:21] ![]() |
|
quote: Nice man, mooi covertje! En idd, The Faceless vind ik over het algemeen ook geen zo'n goede band. Enkele coole nummers, maar daar blijft het dan ook bij. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |