![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Heb je haast met de verkoop van die china? Ik heb al een 20" en een 18" en twijfel of het iets toevoegt. Ik zou hem er idealiter even bij hangen maar dat is wat lastig helaas. ![]() |
|
quote: 180E is echt dirt cheap voor die snare. En Sjon kennende zorgt hij goed voor zijn spullen. ![]() ![]() |
|
quote: Ik heb hem ook 2e hands, dus hij is in de staat waarin ik hem ook gekocht heb. Al moet ik zeggen dat ik nog wel in een minimale twijfelfase zit om hem toch maar zelf te houden. Ik heb nu te veel snares Mapex Phosphor bronze 14x5,5 Mapex Phosphor bronze 14x6,5 Mapex Retrosonic 14x5,5 ![]() Mapex limited edition Deep forrest Vavona burl 14x5,5 Odery 14x6 Imbuia Odery 12x6,5 aracuria ofzo Die 12" Odery gebruik ik ook echt nooit, die wil ik op zich ook wel verkopen maar ik heb geen zin om dat ding voor een spotprijs weg te doen, is een fucking mooie snare. ![]() quote: Ik heb op zich geen haast. Maar dat is heel makkelijk op te lossen, dan zet je die 18" van jouw op marktplaats en koop je deze van mij ![]() Als jij de verzendkosten voor je opneemt wil ik hem best naar je versturen, en als je het niks vind stuur je hem weer terug. ![]() |
|
Ontzettend gave drumsolo van begin tot eind. Aric Improta is echt een powerhouse met veel creativiteit. Hij speelt veel met toon: ook met pads en distortionpedalen. ![]() |
|
![]() |
|
Gaaf weer mikey ! ![]() lampje ![]() |
|
Thanks! ![]() ![]() |
|
Trouwens, die Napalm Death drumcover van je rost de pannen van het dak ! ![]() lampje ![]() |
|
quote: Ja inderdaad, dat dacht ik ook ![]() ![]() |
|
Thanks! ![]() ![]() |
|
Jimmy Chamberlin (The Smashing Pumpkins) op Pinkpop 1994! ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Wat een vette beelden, gave show ook, waanzinnige drummer.. ![]() Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
quote:Lekkah! Mijn broertje was hier indertijd gek van, draaide het helemaal grijs. Ik vond het hippiemuziek toen, als hardcoremetalgast. Maar stiekem heb ik hier toch veel drumstijl vandaan, zelf drum ik ook altijd van die afterbeats op de snare. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. ![]() |
|
Teringjantje wat blijft dit goed. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
+1 ![]() Vox Clamatis in Deserto ![]() |
|
Drummer van Klone ! Bart benoemde deze band in een ander topic, dus uiteraard moest ik het dan even checken. Het eerdere werk van Klone is wat meer metal, en veelal met (naar mijn smaak) iets te drukke drums, maar, op deze plaat (Here comes the sun) is het drumwerk ronduit briljant. Aan de ene kant gebeurt er een hele hoop, maar het blijft subtiel. Misa likey very mucho ! ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 21-06-2018 22:54] lampje ![]() |
|
Ik wil via een trigger een sample aansturen tijdens het drummen. Allemaal aangesloten, werkt prima. Ik heb de trigger via de midi kabel aan de pc gehangen, en nu wil ik graag zel de sample kiezen die afspeelt als ik de trigger aansla. Wat is hiervoor het beste/makkelijkste programma? Gewoon de sample vervangen. Vroeger gebruikte ik Battery hiervoor, maar dat is echt meer dan 10 jaar geleden. Ik draai Windows XP met Cubase 5 Bestaan er eventueel ook sample pads waar ik de samples zelf in kan zetten zodat ik geen laptop mee hoef te nemen live? Ethereal, Lampje, Spectre, jullie tips? Edit: Filmpje van Lampje hierboven, superknap gespeeld, maar helaas niet mijn ding, wordt er erg onrustig van, hehe [Dit bericht is gewijzigd door Deceptikoen op 22-06-2018 13:00] ![]() |
|
Danny van Tool gebruikt nog steeds Battery.. tot zover mijn inbreng Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat ![]() |
|
quote: Het is geen sample pad, maar Roland tm 2 is ideaal, trigger of een pad eraan. ![]() |
|
Ja, heb die pad nu aan een DM5 hangen, dat werkt allemaal prima, maar moet nu mn sample van een laptop halen, hier thuis geen probleem, maar live zoek ik het echt niet om ook nog een laptop erbij aan te suiten ![]() |
|
Roland tm 2, SD kaartje, makkelijker kan bijna niet. ![]() |
|
quote: Elke willekeurige sampler met een MIDI-ingang. Ik gebruik zelf een SP-303 van Roland (niet getriggerd overigens), maar elke cheapo sampler kan dat. Zorg er wel voor dat zo’n ding geheugenkaartjes kan lezen voordat je met hele oude samplers en SCSI enzo aan de slag moet ![]() Wil je wat luxer, kijk dan eens naar een Alesis samplepad of een Roland SPD-serie. Zo’n ding met pads, sample inladen, aan pad toewijzen en klaar. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. ![]() |
|
quote: Beter, die gaat gehaald worden dan. Voor hier thuis gaat het toch Battery worden qua aansturing van de samples. Programma is nog net zo gebruiksvriendelijk als ik me herrinner (al ziet het er nu wel stukken beter uit) en doet precies wat ik wil ![]() |
|
Als je per sé cubase wilt gebruiken: -maak een midi VSTi spoor aan met Battery erin (even ervan uitgaande dat het een VSTi is). -ingang : je midi-interface, kanaal 'any'. uitgang gaat dan automatisch naar Battery. opnemen, en afspelen. Voor realtime gebruik werkt dat natuurlijk niet, dan heb je inderdaad een hardware sampler of drummodule nodig. (zoals de tools die Sjon en Ethereal aangeven). Ik heb ook wel eens geëxperimenteerd met Toontrack Solo, da's een soort van host voor de Toontrack VSTi's EZdrummer of Superior Drummer, en die data verwerking gaat veel sneller dan via een DAW als Cubase, maar, nog steeds heb ikzelf last van de vertraging. Maar dat heb ik eerlijk gezegd met een drummodule ook een beetje. [Dit bericht is gewijzigd door Lampje op 23-06-2018 9:20] lampje ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Muziek algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |