|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Naar mijn mening de beste Nederlandse Metaldrummer! |
|
Wel oppassen voor bekkeninstabiliteit. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
lampje |
|
Godverdommeteringjantjekutzooi, waarom zijn die huiskits op kroegfestivalletjes altijd van die bij elkaar geraapte stapeltjes aids!? Gister weer zo'n heerlijke ervaring. De kit ging nog, maar de hardware hing letterlijk met ducttape aan elkaar, er was niks verstelbaar en ik werd geacht mijn bekkens op metalen pinnen zonder ook maar enige vorm van bescherming in de vorm van viltjes of rubberen sleeves te hangen. Nu heb ik dat altijd zelf bij me, maar dit waren weer zuidoost-Oegandese stands met een heel bijzondere maat. Ergo, past niet. Gelukkig zelf een stand en een boom-armpje met klem bij me, dus gelukkig, ik kon in elk geval een ride en een crash ophangen. Op een onmogelijke positie want anders flikkerde alles van het drumpodium af. Tijd om eraan te wennen was er niet, want op het moment dat ik de crash vastzette werden we aangekondigd. Genieten. Wat overigens wél genieten is: John Longstreth die met Hate Eternal tourt. Wat een keiharde baas is dat toch. Check: https://www.facebook.com/sickdrummermag/videos/315730509249515/ Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: When your people matter, menstrual health matters |
|
Ja altijd genieten, zo'n fijne kit. Ik heb daar gelukkig bijna nooit meer last van. Oh ja ik had nog even een drumcammetje online gegooid. |
|
lampje |
|
Dat blasten lijkt je maar weinig moeite te kosten. Maar je slaat wel gewoon hard, goede zaak. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Blastbeats moeten ook hard, anders kan je ze net zo goed niet spelen. Trouwens, deze hele show zonder dubbel pedaal gespeeld en een 4 delige kit met weinig bekkens. Vond het wel een leuke uitdaging, met heel weinig hetzelfde bereiken. [Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 02-12-2018 12:55] |
|
quote:Dat vind ik ook. Geldt voor alle tempi, gewoon het volume constant houden. En triggers thuis laten. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Volume constant houden met m'n handen is niet zo'n punt, als je bewust al geen rimshots slaat in nummers waar je ook blastbeats in speelt ben je al over de helft. Met mijn voeten is dat letterlijk onmogelijk, het verschil tussen full leg motion en enkels is gewoon niet gelijk te trekken. En als ik boven +/-210 bpm moet spelen moet ik echt mijn veerspanning weer omhoog gooien, waardoor ik tempo's tot +/- 195 met full leg motion speel, dus die zijn dan heel hard, wat dat is zacht gewoon niet te doen. Kortom, ik ben wel benieuwd naar jouw magische tips om dit probleem even aan te pakken. Maar vooralsnog blijf ik gewoon lekker triggeren. Al trigger ik met Verwoed niet en heb het met The Secret ook niet gedaan. Hangt ook van de muziek af natuurlijk, het werkt niet overal bij. |
|
quote: Heel erg vet gast!! |
|
quote:Is niet te vergelijken. Ik doe alles full leg, maar hoef ook nooit sneller te spelen dan een midtempo Bolt Thrower-achtig tapijtje. Goeie spanning van veren en bassvel vind ik het belangrijkst, met triggers speel ik niet meer. Heb mezelf daar ooit mee gekuld op een grindcorefestival. Daar aaide iedereen een getriggerde bass met een spanningloos vel. En kon ik niet meer strak spelen, omdat ik terugslag miste. Speel dus alleen nog maar met mijn eigen kit. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Precies! Vette drumvideo trouwens! |
|
quote: Ja precies zoiets zag ik al aankomen. ik zou ook mijn triggers thuis laten als ik alleen maar trage muziek zou spelen. Maar als ik snel speel heb ik liever wel triggers dan dat mijn bassdrum niet hoorbaar is. Met Leaves' Eyes trigger ik wel altijd trouwens, niet per definitie nodig maar het klinkt gewoon allemaal wat strakker en constanter. |
|
Wim van Centurian en Inquisitor noemde mij ook altijd “mid-tempo drummertje”. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ik voel me tegenwoordig ook een mid tempo drummer. Met al die zinloze 300 bpm double stroke en push pull toestanden tegenwoordig, beter gaan ze even goede (death metal) nummers schrijven. |
|
quote: Ik voel je ellende helaas. Ik neem standaard een kist hardware mee, iets te vaak dit soort dingen gehad, hehe |
|
Heerlijk! |
|
Ik vind dit muziek voor Cliff Huxtable. Met zijn lelijke gebreide truien. Relaxt muziekje op, beetje vrouwen drogeren enzo... Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Vreselijk gedateerd (en langdradig) inderdaad, maar ik vind het wel leuk om hem dit te zien spelen, ook als mede-vormgever van het genre. En dit soort superdynamische dingen zijn te gek om zelf te doen. De mix is trouwens wel om te huilen. Vooral die 14" snare klinkt in deze context echt onmogelijk lelijk. Vox Clamatis in Deserto |
|
quote: Dit vooral. Vond het wel jammer dat hij niet de Chameleon van Head Hunters speelt, die is een stuk funkiër en minder glad. |
|
fuk al die detklikkers, dit is vet [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 10-12-2018 14:52] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ja sowieso, die bassist ook trouwens. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |