IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : I'll Be Back [filmtopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-03-2017 10:12 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

quote:
Op 28 februari 2017 13:35 schreef PandroidJack het volgende:
Apocalypse Now blijft ook één van m'n ultieme favo-fims, maar in die langere versie vond ik die scène bij die Franse kolonisten er precies wat te veel aan. Misschien nog eens een kans geven.


Er zijn genoeg argumenten online te vinden waarom de '79 versie beter is dan de redux en ik kan me er best in vinden. Die Fransen hadden niet gehoeven, maar het absurde 'eilandje'/bubbel waar ze in leven spreekt wel tot de verbeelding. Die andere toegevoegde scene had ook niet veel nut. Maar ik heb me in geen van beide gevallen gestoord aan het extra materiaal. Ik kan me alleen prima voorstellen dat de film nog net even beter flowt in de oorspronkelijke cut.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-03-2017 10:57 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Ik vond die Fransen juist wel wat toevoegen, maar ik heb dan ook altijd een andere mening over dingen dan de rest van de wereld.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-03-2017 11:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Omdat jij een speciaal sneeuwvlokje bent!!


When your people matter, menstrual health matters


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 01-03-2017 11:26 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Een beuk voor je neus kun je krijgen met je sneeuwvlokjes. Zo.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-03-2017 11:04 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Bunuel's The Exterminating Angel (1962) gezien. De eerste volledige film die ik van hem heb gezien (vlak daarvoor nog beruchte surrealistische kortfilm Un Chien Andalou).

Ik werd erg blij van deze film! Hij deed me wat denken aan La Grande Bouffe (maar da's natuurlijk andersom, die is ongetwijfeld beïnvloed door deze film van Bunuel). Ik had eigenlijk verwacht dat het een compleet van de pot gerukte waanzinstrip zou zijn, maar het is veel subtieler dan dat. Het surrealisme zit in de premisse en in diverse shots. Verder zijn de dialogen goed te volgen. Heeft de film een betekenis? Nergens voor nodig. Zoals Bunuel zelf eens zei:

“People always want an explanation for everything. It is the consequence of centuries of bourgeois education. And for everything for which they cannot find an explanation, they resort in the last instance to God. But what is the use of that to them? Eventually they have to explain God.”

En oja, de film gaat dus over een groep mensen die na afloop van een diner concluderen dat ze de kamer niet uitkomen. Maar da's best vreemd, zien ze zelf ook wel in, gezien de deur gewoon open staat. En dan loopt er nog een zwarte beer en een kleine kudde schapen rond in de rest van het huis.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 02-03-2017 11:05]



Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-03-2017 13:36 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Lijkt me wel wat! (mits dierenwelzijn tijdens de opnamen oké was)


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-03-2017 13:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wil ook nog die film zien die jij volgens mij noemde, Neither Heaven Nor Hell oid maar dan op zijn Frans, met een team soldaten in Algerije of Afghanistan en een soort djinn oid


When your people matter, menstrual health matters


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-03-2017 14:21 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Oja. Maar die kwam niet van mij, want die wil ik ook nog wel zien haha. En ik heb geen narigheid gezien in de film, maar dat zegt niets over daadwerkelijk dierenwelzijn. edit: dat zeg ik nou wel, maar het gegeven dat er überhaupt een beer in rondloopt is al dubieus natuurlijk. Maarja. '62 he.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 02-03-2017 14:22]



WMP
Usericon van WMP
Posted 02-03-2017 14:46 by WMP Profiel van WMP

Allemaal CGI, geen echt dier aan te pas gekomen.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-03-2017 16:18 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ze zitten er ook pas vanaf de digital remaster uit 2009 in.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-03-2017 7:26 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Druk filmweekend achter de rug...

Poelvoorde-fanboy als ik ben, vond ik het wel een beetje vreemd om hem te zien opduiken in een bijna Amelie Poulain-achtig-verhaal, maar naar het einde toe neemt het allemaal wel een erg cynische wending. Leuke, ontspannende film.



Een van de beste Anderson-films die ik tot nu toe gezien heb (ik heb er nog niet veel gezien ). Vooral de decors zijn om duimen en vingers bij af te likken.



Zo mogelijk nog tenenkrullender dan The Office. Het wordt pas erg wanneer je jezelf begint te vereenzelvigen met het hoofdpersonage ("Stel je voor dat iedereen mij ook zo'n loser vind"). Het wat sentimentele einde vond ik dan ook, in dit geval, nodig om het geheel toch niet té deprimerend te maken.



Oh ja, en dan ook nog The Interview, wat ik een erg matige 'komedie' vond, en me vooral irriteerde aan James Franco


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 06-03-2017 8:53 by nark Profiel van nark

Logan




Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 06-03-2017 11:56 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

quote:
Op 6 maart 2017 8:53 schreef nark het volgende:
Logan




+ veel


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 06-03-2017 12:12 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

The Life Aquatic With Steve Zissou, geweldige film is dat. Wat mij betreft ook bij de beste films van Anderson.

Ik heb dit weekend genoten van The Love Witch. Briljante hommage aan de sexploitation horror uit de 70'er jaren. Súpercheesy, technicolor, overdreven close ups, alles.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 06-03-2017 13:51 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 6 maart 2017 8:53 schreef nark het volgende:
Logan




echt een goede film? en sterke verbetering ten opzichte van de vorige delen?


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 06-03-2017 14:01 by Tool-fan Profiel van Tool-fan

quote:
Op 6 maart 2017 13:51 schreef Attila_the_hun het volgende:
echt een goede film? en sterke verbetering ten opzichte van de vorige delen?


Meer gericht op hem als persoon.
In een review las ik dat je hem mits enige overdrijving meer kan vergelijken met een film als Mad Max dan met Avengers.
En daar zit veel waarheid in vind ik.

Wel een pluspunt als je de geschiedenis van het personage kent.


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 06-03-2017 18:49 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 6 maart 2017 14:01 schreef Tool-fan het volgende:
Meer gericht op hem als persoon.
In een review las ik dat je hem mits enige overdrijving meer kan vergelijken met een film als Mad Max dan met Avengers.
En daar zit veel waarheid in vind ik.

Wel een pluspunt als je de geschiedenis van het personage kent.
oké, klinkt wel interessant. ik ga aankomen weekend ook maar eens kijken.
de nieuwe deadpool "trailer" is ook weer vet trouwens.


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 07-03-2017 11:25 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Ik kreeg op één dag van twee mensen die elkaar niet kennen de tip om Fantastic Planet, een animatie uit de '70's te kijken. Nóóit eerder van gehoord. Ik zal 'm dan toch maar eens gaan kijken. Benieuwd!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-03-2017 13:40 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Badlands. Vet! Opvallend mooie shots af en toe.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-03-2017 23:32 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

The Thin Red Line. Eveneens Malick. Wat een intense film. Deze blijft nog wel even doorsudderen na afloop.



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-03-2017 7:44 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Intense, bevreemdende film in de 'Bodysnatcher'-sfeer. Heeft zo'n typisch 'arty-farty' Sundance-channel-sfeertje, maar dat maakt het alleen maar bizarder (toch in dit geval). Omdat het niet de schijn heeft van een thriller/horror, komen de spaarzame enge scènes des te meer binnen.



Dit is gewoon zielig, zeker als je weet dat het gebaseerd is op echte gebeurtenissen. Goed verfilmd wel, maar de mafia-fanboy komt hier als een erg domme kluns over, en toch wordt het net geen slapstick (anders had Benoit Poelvoorde evengoed de hoofdrol kunnen spelen).





The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-03-2017 9:21 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Gisteren met m'n buren naar Power Rangers geweest. Eerste helft is best wel goed popcornvermaak. Tweede helft is generieke pulp met een clichématige supervillain maar m'n buren werden er blij van. Ik sla soms stijl achterover van de kritiekloze houding van mensen die fan zijn van comics en manga (lees m'n buren, hoewel ik zelf ook veeeel manga heb gelezen). Zou me niet verbazen als ze ook weglopen met de gemiddelde Transformer flick.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-03-2017 9:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Assassin's Creed gekeken. Wist dat het niet wat kon zijn, maar toch... Sjongejongejongejonge...



Quis moderabat ipsos moderatores?


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-03-2017 10:01 by Dirge for november (Redacteur) Profiel van Dirge for november

Vertel :D



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-03-2017 11:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Het is gewoon een stomme film Alles is matig, inclusief de actie en dat had het misschien nog kunnen redden. Plot is amper uitgewerkt, ze wilden ook teveel in een film doen denk ik. Beter hadden ze er nog minder plot ingestopt, dan was het in ieder geval niet hinderlijk Kleurstelling van de film is heel kut, alles is grauwig. Alsof je de hele tijd met een sluier om zit te kijken.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen