![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
![]() gatverdamme wat kunnen vrouwen vies zijn ![]() goeie film wel signature ![]() |
|
Precies een Cronenberg-film ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
quote: Check zeker ook zijn jaren 70 films, Shivers (die met die parasieten in dat appartementsblok), Rabid (revolutionare huidtransplantatie die voor een zombie epidemie zorgt) en The Brood (over een vrouw die in therapie is bij een psychiater. Haar shrink gebruikt een nieuw soort therapie waarbij ze haar haat de vrije loop kan laten gaan. Creepy shit, deze The Brood). Ook Dead Ringers uit de jaren 80 is aan te raden (over een tweeling gyneacologen die beginnen experimenteren op hun patiënten). En als ge echt ne zware mindfuck film wilt zien van Cronenberg moet ge maar ies naar Naked Lunch kijken, film uit 1991. Naar een boek van William S. Burroughs. Oja, ik moet er waarschijnlijk niet bijvertellen dat Cronenberg 1 van mn favoriete regisseurs aller tijden is zeker :-P [Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 18-08-2017 21:19] ![]() |
|
quote: Haha, dat laatste valt inderdaad wel op door je uitgebreide reactie. Thanks voor de tips. Het zal vermoedelijk wel even duren, maar denk dat ik de meesten ook wel eens de kans zal geven. ![]() |
|
quote: Zeker doen. Topregisseur! ![]() |
|
Cronenberg? Check. ![]() Zijn racefilm: Fast Company is ook goed. Alleen heb ik hem niet in mijn dvd/bluray collectie. Destijds kwam deze in Amerika uit met 2 experimentele films erbij op dvd. Te weten Stereo en Crimes Of The Future. Ik kon met die 2 films niets. Overigens is zijn oude experimentele werk te verkijgen in de UK op dvd of blu ray via het (uitstekende) Arrow video label. http://www.arrowfilms.co.uk/ Cosmopolis is een saaie kutfilm. ![]() ![]() bub ![]() |
|
Cosmopolis was niet te doen, maar voor Maps to the Stars wil ik nog even een lans breken hier. Verder natuurlijk The Fly, Crash en Videodrome en vond Eastern Promises ook erg leuk. Tentoonstelling in Eye een paar jaar terug was ook super met de teleporter van The Fly, kraakbeenpistolen en een Mugwump aan de bar. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Ja, Naked Lunch natuurlijk, nog vergeten. Heerlijk absurd, en erg goede soundtrack ook trouwens. Enfin, vrijdag in de cinema deze dus gezien ![]() S.King slaat de nagel op de kop, met te zeggen dat de fans van de boekenreeks op hun honger zullen blijven zitten. Ik vind het een aparte keuze om een serie van 8 boeken samen te persen in 1 film (het omgekeerde 'The Hobbit'-principe). Zo'n rijke fantasiewereld, met zo veel potentieel. De film licht uiteindelijk maar een tipje van de sluier op, als een erg beknotte samenvatting. In het beste geval zal het vele kijkers, die de reeks niet gelezen hebben, er toe aan zetten om ze te lezen, om de rijke achtergrond te leren kennen. Los van de boeken is het echter best een goeie, entertainende film, met Matthew McConaughey perfect gecast als de bad guy. De frustratie dat ze je maar een glimp laten zien, en weinig diepgang geven aan het verhaal, stoort zelfs niet zo fel, buiten dan een tegenvallende finale. Nog meer dan 'Under the Dome' hadden ze van 'The Dark Tower' een erg mooie, rijke serie kunnen maken. [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 20-08-2017 18:45] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
![]() Apocalypse Now in de 16e eeuw. Schijnt een hel te zijn geweest om te filmen en dat geeft de film een extra naargeestig randje. Goede soundtrack door Popol Vuh. Top. ![]() Deze stond al een tijdje op de planning; naar aanleiding van Grave Pleasures’ nieuwe single ook daadwerkelijk maar eens voor gaan zitten. Heftig, zoals verwacht, maar mooi. [Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 21-08-2017 14:51] ![]() |
|
![]() Verrassend. Compleet anders dan ik me na het lezen van de synopsis had voorgesteld. Beetje knullig einde, maar verder wel vermakelijk. ![]() Eerder teleurstellend. De docu-achtige splitscreens waren soms heftig, maar al bij al te weinig geslaagde scares. ![]() Prima als 80's tribute. Als je het wil zien als een 21ste-eeuwse horror, dan ga je je behoorlijk ergeren aan de slapstick. Zoals mijn vrouw ![]() When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
Ik vond hem fantastisch, en bij momenten spannend genoeg om alle slapstick te vergeten. Ik ben hem in de cinema gaan zien met mijn (ex)-vrouw, die toen zwanger was van ons tweede kindje. Halverwege is ze, om een vroegtijdige bevalling te vermijden, toch maar buiten gegaan. Heerlijk charmant filmpje, met een puike jazzy soundtrack. Over de uitdagingen van een alleenstaande vader, die zich ook nog eens bij momenten als een alien voelt. Ik kon me er volledig in vinden. ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
http://www.imdb.com/title/tt0384533 ![]() wat slecht! Summer op Sam deed me denken dat Spike Lee een hele sterke filmmaker was. Maar deze was echt kut! slecht geacteerd, slecht uitgewerkt verhaal, veel te moraliserend, veel te geforceerd KAK! [Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-08-2017 11:26] signature ![]() |
|
Yep, hij heeft wel meer rommel gemaakt. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. ![]() |
|
Redelijk geslaagd, en zeker entertainend genoeg om te blijven kijken. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Mortdecai Flauwe film, had meer verwacht met acteurs als Johnny Depp, Ewan McGregor en Jeff Goldblum. Last King Of Scotland Erg goeie film! ![]() |
|
quote: Vond die redelijk tegenvallen. Maar ja, kende het boek al ruim voordat de film uitkwam. ![]() |
|
quote:Hehe, eindelijk iemand die m ook leuk vond. Bill & Ted meets Naked Lunch, zoiets. Erg vermakelijk. Lo-fi, grappig, weird. When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Everything You Always Wanted to Know About Sex * But Were Afraid to Ask wat slecht totaal niet grappig signature ![]() |
|
Spring Breakers eindelijk gezien. ja, euhm, bepaalde zaken waren nice signature ![]() |
|
Ik vond het nogal een onverwachte wending hebben. Best ok. Deze gisteren gezien ![]() Erg boeiend, en de genialiteit van Zappa wordt mooi in de verf gezet. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Deze komt erg warm aanbevolen. Zeer interessante sci fi-film, met een heerlijke mysterieuze Hitchcok-achtige insteek. Ik wil er niet te veel van zeggen, want dat zou de lol alleen maar verpesten. Gewoon zien, die handel ![]() ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Jip, Coherence is prima ik heb me eens toegelegd op Pasolini The Decameron / Salo, Or The 120 Days of Sodom beiden gekeken. enkel Salo kon me boeien. Canterbury tales ga ik zelfs niet bekijken signature ![]() |
|
quote:Top film. Ook al paar keer aangeraden hier in Fusions Grote Lofi Scifi Aanrader Top Lijstje Dinges ![]() When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
quote: Ah die was leuk ja. ![]() "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |