IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Windir Vorige pagina | Volgende pagina
valfar
Usericon van valfar
Posted 13-09-2004 14:27 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Als het een beetje van Windir weg heeft ben ik zeker geinteresseerd!



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 13-09-2004 17:27 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

DIe bassist had toch een aardige vinger in de pap bij de latere windir albums (1184 en likferd) of vergis ik me nu erg?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-09-2004 19:43 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hij had inderdaad het grootste gedeelte geschreven van de laatste 2 albums. Samen met Valfar waren zij degenen die verantwoordelijk waren voor (bijna) alle muziek en de zaken om de band heen zoals interviews, contracten met platenmaatschappijen en andere promotie doeleinden.
Ben zeer benieuwd naar Vreid in ieder geval. vandaag is mij de cd toegestuurd en kan niet wachten om 'em loeihard in mijn stereo te draaien


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2004 19:55 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 19:43 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ben zeer benieuwd naar Vreid in ieder geval. vandaag is mij de cd toegestuurd en kan niet wachten om 'em loeihard in mijn stereo te draaien
Damn! Ben ook erg benieuwd! Komt dit werk gewoon via Windir's nieuwe label Tabu uit?? Ik zou eigenlijk ook wel een promootje willen losweken voor een bespreking hier op ZM.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 13-09-2004 21:17 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ze zitten bij Tabu records inderdaad maar de distributie/promotie gaat via Candlelight.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-09-2004 21:22 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Weet iemand of die cd van Ulcus (als ik me niet vergis zaten hier leden in die op de latere Windir platen spelen) "Cherish the Obscure" nog ergens te krijgen is, want die samples op hun site smaken naar meer. Eerlijk gezegd vind ik het zelf beter klinken dan Windir


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 14-09-2004 13:06 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ulcus bestaat uit de gehele Windir line-up uitgezonderd van Valfar.Hun cd "Cherish the obscure" is nog wel te krijgen bij de LSP winkel in Vosselaar, die hebben ook de cd uitgebracht destijds. gave cd inderdaad van Ulcus!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


metalmook
Usericon van metalmook
Posted 14-09-2004 17:56 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2004 21:22 schreef Vlkodlak het volgende:
Weet iemand of die cd van Ulcus (als ik me niet vergis zaten hier leden in die op de latere Windir platen spelen) "Cherish the Obscure" nog ergens te krijgen is, want die samples op hun site smaken naar meer. Eerlijk gezegd vind ik het zelf beter klinken dan Windir


Ulcus is zeker niet slecht, maar geef mij maar windir, is toch wel een paar niveautjes hoger dan die Ulcus cd...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-09-2004 13:27 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb de Windir dubbel-cd gekregen vandaag. Het is een mooi verzorgde digi-pack cd.
Verder ook Vreid gekregen, de nieuwe band met 3 Windir leden. Muzikaal is het een kruising tussen Ulcus, Windir, Darkthrone en Motorhead.....en het is echt heel erg gaaf!!!!!
www.vreid.no (zal binnen enkele dagen online gaan)


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-09-2004 14:02 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2004 13:27 schreef Hub de Gallier het volgende:
Heb de Windir dubbel-cd gekregen vandaag. Het is een mooi verzorgde digi-pack cd.
Verder ook Vreid gekregen, de nieuwe band met 3 Windir leden. Muzikaal is het een kruising tussen Ulcus, Windir, Darkthrone en Motorhead.....en het is echt heel erg gaaf!!!!!
www.vreid.no (zal binnen enkele dagen online gaan)


Dat klinkt in ieder geval veel belovend ben benieuwd


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-09-2004 15:45 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb Windir nu een paar keer beluisterd en hun laatste nieuwe nummers zijn nog veel gaver dan de "Likferd" cd.
Doodzonde dat de band er niet meer is want als hun complete nieuwe album zo zou hebben geklonken was dat gegarandeerd mijn meest favoriete cd aller tijden geweest


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-09-2004 16:10 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb 'm net besteld. Je maakt me nog nieuwsgieriger dan ik al was!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-09-2004 15:41 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



The farewell concert at Rockefeller September 3rd, was a tremendous sucsess. There were about 1200 people at the concert, and Windir, with Valfars brother Vegard Bakken as a special guest, performed a great show.
Windir would like to thank those who could make it to Oslo this special evening. Also the band would like to thank Mindgrinder, Finntroll and Enslaved for honouring Valfars memory with great live-performances!

Windir is now history. Those who have supported us, you know who you are, we thank you! To everyone else: "RAIS TI HELVETE ADLE I HOP!!!!!"

Hváll, Steingrim, Sture, Strom & Righ.




Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-09-2004 15:50 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

waarom niet op FP??


I Find That I Am Not There...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 17-09-2004 16:01 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De dance/house versie van "Mørkets Fyrste" is trouwens toch wel erg cool gedaan


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 17-09-2004 16:11 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2004 15:50 schreef rvanderholst het volgende:
waarom niet op FP??

Is niet echt nieuws toch? Is meer een bedankje aan iedereen. Maar vooruit, ik pleur het wel ff op de FP


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 18-09-2004 16:04 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

aangezien de vele windir fans vod ik het wel FP waardig!


I Find That I Am Not There...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-09-2004 18:20 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Zonet een zeer uitgebreide Windir review/verslag geschreven---> www.vampire-magzine.com


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


valfar
Usericon van valfar
Posted 20-09-2004 14:06 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 13 september 2004 13:50 schreef Hub de Gallier het volgende:
Voor de geinteresseerden kan ik melden dat Jarle (bassist Windir) een nieuwe band heeft met de naam Vreid, de debuut cd heet "Kraft" en komt later dit jaar uit


Dit las ik op metalfan:
quote:
Vreid is de naam van de nieuwe band van ex-Windir leden Sture (zang/gitaar), Hváll (bass) en Steingrim (drums). Het debuutalbum van de band, getiteld Kraft, werd opgenomen in de Noorse Hváll's Studio 1184, en moet volgende maand al verschijnen. Onlangs gaf Windir haar laatste optreden, als eerbetoon aan de in januari overleden Windir-zanger Valfar.

Tracklist:
1. Wrath of Mine
2. Raped by Light
3. Helvete
4. Unholy Water
5. Eldast, Utan Å Gro
6. Evig Pine
7. Empty
8. Songen Åt Fangen




NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 20-09-2004 14:42 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

hee hee het staat ook gewoon op de ZM frontpage hoor!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


valfar
Usericon van valfar
Posted 20-09-2004 14:48 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 20 september 2004 14:42 schreef NecRobert het volgende:
hee hee het staat ook gewoon op de ZM frontpage hoor!


niet gezien

Edit: Ben in de war met NecRobert en Necronoud

[Dit bericht is gewijzigd door valfar op 20-09-2004 14:49]



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-09-2004 22:25 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

En op www.vampire-magazine.com staat de allereerste Vreid review


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-09-2004 17:31 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De Vreid website is nu online op www.vreid.no


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-09-2004 18:24 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Now downloading: Vreid - Raped by Light


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


valfar
Usericon van valfar
Posted 29-09-2004 20:47 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Geweldig nummer! Ik hoor nog veel windir terug! Sture heeft een lekkere strot!



Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen