IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Windir Vorige pagina | Volgende pagina
metalmook
Usericon van metalmook
Posted 29-09-2004 21:34 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

de rest van het album is ook zeer sterk. Ik had toch wat meer Windir invloeden verwacht, maar ondanks dat is het een geweldig debuut album geworden! zeker een van de highlights van 2004!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-09-2004 22:12 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Zeer zeker 1 van de highlights van 2004, luister maar eens naar nummer drie getiteld "Helvete"....geniaal!!!!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 30-09-2004 0:03 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Raped by Light klinkt echt enorm heerschend lekker beukend en swingend .


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 01-10-2004 9:37 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Die motorhead invloeden zijn erg lekker.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Morgeve
Usericon van Morgeve
Posted 01-10-2004 10:38 by Morgeve Wijzig reactieProfiel van MorgeveQuote dit berichthttp://marlijndejager.wordpress.com

Windir = lekker met een biertje op de bank hangen en keihard de melodie meeneurieen muziek. Prettig


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 01-10-2004 17:32 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Oerzonde dat ik deze geweldige band nu pas leer kennen. Heb in ieder geval gisteren Arntor besteld als goedmakertje.


Jullie zijn allemaal negers!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-10-2004 18:47 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Er is sprake van een mini-tour van 4 shows in Nederland ergens in februari 2005 maar meer details zijn er nog niet.

Gaaf trouwens dat Vreid mijn review als lijdraad gaat gebruiken bij hun promotie- campagne van "Kraft"


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


valfar
Usericon van valfar
Posted 09-10-2004 20:59 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 9 oktober 2004 18:47 schreef Hub de Gallier het volgende:
Er is sprake van een mini-tour van 4 shows in Nederland ergens in februari 2005 maar meer details zijn er nog niet.

Gaaf trouwens dat Vreid mijn review als lijdraad gaat gebruiken bij hun promotie- campagne van "Kraft"


Treden ze 4 keer op in Nederland of doen ze 4 shows waaronder een paar in Nederland?



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 10-10-2004 10:06 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De bedoeling is 4 optrdens in een lang weekend in februari waarvan minimaal 3 optredens in Nederland en misschien 1 in Belgie. Effe afwachten hoe geinteresseerd zalen zijn.
Maar goed, er is nog niks bevestigd.
Afgelopen week wist Jarle mij verder te vertellen dat ze een 'grotere' band zoeken om mee op tour te kunnen als support ergens deze winter maar ook hier is alles nog in een vroeg stadium.
Ik krijg deze komende week meer nieuws


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


valfar
Usericon van valfar
Posted 10-10-2004 12:43 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 10 oktober 2004 10:06 schreef Hub de Gallier het volgende:
De bedoeling is 4 optrdens in een lang weekend in februari waarvan minimaal 3 optredens in Nederland en misschien 1 in Belgie. Effe afwachten hoe geinteresseerd zalen zijn.
Maar goed, er is nog niks bevestigd.
Afgelopen week wist Jarle mij verder te vertellen dat ze een 'grotere' band zoeken om mee op tour te kunnen als support ergens deze winter maar ook hier is alles nog in een vroeg stadium.
Ik krijg deze komende week meer nieuws


Misschien kan 1349 dan mee als goedmakertje omdat ze al 2 keer af hebben moeten zeggen



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 10-10-2004 12:58 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Nee, geen 1349 tijdens de 4 daagse mini-tour, da's zeker hehe.
1349 speelt wel op het Arnhem-metalmeeting festival
En verder is 1349 momenteel bezig met hun Europese tournee als support van Gorgoroth, komende dinsdag trouwens in Bochum (Duitsland), niet ver hier vandaan.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 20-10-2004 19:57 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ik heb hier een mp3-tje gevonden die heet "Krigarens Si Gravferd" maar als ik op de discography pagina kijk op hun site staat deze track bij geen van de 4 albums.
Weet iemand waar dit vandaan komt?



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-10-2004 20:01 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Van de "Sognariket" demo


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 20-10-2004 20:02 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Zo! Zat je op de loer?
Bedankt. Zeker uitverkocht en nergens meer aan te komen?



Botzwaard
Usericon van Botzwaard
Posted 20-10-2004 20:04 by Botzwaard Wijzig reactieProfiel van BotzwaardQuote dit bericht

Windir is heeel gaaf, en ook nog eens heel erg mooi!


Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 20-10-2004 20:05 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Ik vind hun muziek typisch hit-and-miss.
De ene track is fucking extreem geweldig en die daarna een uber-blije hoemppa trollen-oproep track met teveel synths.




Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 20-10-2004 20:38 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2004 20:02 schreef Mikeee het volgende:
Zo! Zat je op de loer?
Bedankt. Zeker uitverkocht en nergens meer aan te komen?
Nee, nergens meer aan te komen. Wel staan op de "Valfar, ein Windir" 2cd 2 nummers van die demo


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


metalmook
Usericon van metalmook
Posted 20-10-2004 22:21 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

quote:
Op 20 oktober 2004 20:05 schreef Mikeee het volgende:
Ik vind hun muziek typisch hit-and-miss.
De ene track is fucking extreem geweldig en die daarna een uber-blije hoemppa trollen-oproep track met teveel synths.




Dben ik absoluut niet met je eens, ik vind Windir één van de weinige bands die vier albums heeft weten te maken zonder ook maar één slecht nummer erop! 'k kan zo snel geen andere band opnoemen die dat ook klaargespeeld heeft...


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 20-10-2004 22:55 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Persoonlijk vind ik de eerste twee albums erg gaaf, de albums daarna zijn, als je ze wat vaker gehoord hebt, toch minder.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-11-2004 17:51 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Een Vreid interview is nu te vinden bij Vampire magazine. Vreid zal tijdens de komende tournee van Enslaved als Support spelen en de Nederlandse data zijn 16 feb. in Groningen en 17 feb. in Nijmegen

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 26-11-2004 17:52]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-12-2004 10:13 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

SognaMetal-A Windir DVD.

After the tragic death of Windir frontman and founder Valfar in January 2004, the rest of the band decided to bury Windir with Valfar. But after encouragement from Valfar’s family, the remaining members decided to do one last Windir concert. The concert took place at Rockefeller auditorium in Oslo at the 3th of September 2004, which is the day that would have been Valfar’s 26th birthday. Rockefeller was sold out, and over 1200 people took a final Farwell with Windir.

This DVD contains the complete Windir concert from the 3rd of September 2004. Windir guitarist Sture did most of the vocals at this concert, but it also includes guest vocals from Cosmocrator(Mindginder) and Valfar’s brother Vegard.

Besides the last concert, the DVD includes Windir liveclips from Gaupne(1996), Sogndal(2001&2) and the Infernofestival in Oslo 2002 to name a few.

It also includes some backstage material, an interview with Valfar from Norwegian national TV and a photo gallery. Vreid guitarist Ese has produced the DVD at Hváll’s Studio 1184 this autumn. The Windir DVD is entitled “SognaMetal” and will be available through Tabu Recordings in February 2005.




Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-12-2004 10:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

HELL YEAH!!!!

Ik kan niet wachten!!!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-05-2005 16:48 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

The Windir DVD "Sognalmetal" is almost finished, and will probably be released during june.



Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 24-05-2005 17:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Duysternesse
Das beste van Antje
Usericon van Duysternesse
Posted 24-05-2005 20:10 by Duysternesse Wijzig reactieProfiel van DuysternesseQuote dit bericht

mooi!



"1184" en "Sóknardalr" ,vind ik, zijn toch De albums die mij het meest aanspreken.
Maar over het algemeen zijn alle albums wel goed.


Sola Fide. Sola Deo Infernali Gloria


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen