IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Windir Vorige pagina | Volgende pagina
Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 18-07-2003 23:35 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2003 18:43 schreef Hub de Gallier het volgende:
De nieuwe Windir merchandise is klaar en het ziet er weer mooi uit


En waar kunnen we het vandaan halen?

je kan Windir niet genoeg steunen..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 18-07-2003 23:55 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ah ik heb t al gevonden..

Likferd T-shirt is mooi!

Die Sweater trouwens ook..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 19-07-2003 9:22 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2003 23:35 schreef Phaestus het volgende:
En waar kunnen we het vandaan halen?

je kan Windir niet genoeg steunen..
Voor degenen die het nog niet hebben gevonden,op hun site: www.windir.no vind je een link naar hun merchandise uitgever


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-07-2003 10:11 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2003 21:35 schreef bonobo het volgende:
Windir is zonder twijfel de beste Folk-black band uit het koude Noorden. Ik houd helemaal niet van Folk-vermengd-met-metal, maar Windir weet memorabele melodieen met agressieve stukken perfect te combineren. Arntor bevat inderdaad hun beste stukken, maar ook hun/zijn meest recente werk veegt de vloer aan met Enslaved/Thyrfing/Kampfar etc.

Overigens had Enslaved vergiftigd moeten worden na Blodhemn; zelden een goede band zo zien afglijden..

Mooi verwoord!

Coverart van likferd is zo mooi. Ik twijfel er nog over om een ts te kopen


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-07-2003 10:48 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2003 21:35 schreef bonobo het volgende:

Overigens had Enslaved vergiftigd moeten worden na Blodhemn; zelden een goede band zo zien afglijden..

Hmmm hier ben ik het niet mee eens.
Weet je wel dat Blodhemn in een paar dagen is gemaakt én opgenomen?? Dit is zonder twijfel hun minste plaat ook al staan er wel uitschieters op als Ei Auga til Mimir.
Ze lachen zelf ook om dat album.

Maar Below the Lights is vele malen beter en doordachter.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 25-07-2003 10:55 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Als ik me niet vergis zit Windir dit weekend in Amerika voor hun festivaloptreden daar


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 25-07-2003 11:14 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Het is juist dat Blodhemn niet hun beste werk is, al staan hier nog zeer goede hymnes op zoals I lenker til ragnarok en Eit auga til mimir. Het is dan ook vanaf dat moment goed foutgegaan met de mannen van Enslaved.

Ik deel de mening niet dat Below the Lights een goed album is. De songs zijn totaal onlogisch opgebouwd, het geluid heeft niet meer van dat typische kilte van Vikingligr Veldi or Frost en de machtige Viking-sfeer ontbreekt.

Ik zeg het je, deze plaat draait niemand meer na 5 jaar, terwijl de beste platen van Enslaved (VV, Frost, Eld) zullen worden opgenomen in NASA-ruimtesondes om buitenaardse mannekes kennis te laten maken met true Viking metal.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 25-07-2003 11:35 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 11:14 schreef bonobo het volgende:
Ik zeg het je, deze plaat draait niemand meer na 5 jaar, terwijl de beste platen van Enslaved (VV, Frost, Eld) zullen worden opgenomen in NASA-ruimtesondes om buitenaardse mannekes kennis te laten maken met true Viking metal.


Geniaal!!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 25-07-2003 11:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 11:14 schreef bonobo het volgende:
Het is juist dat Blodhemn niet hun beste werk is, al staan hier nog zeer goede hymnes op zoals I lenker til ragnarok en Eit auga til mimir. Het is dan ook vanaf dat moment goed foutgegaan met de mannen van Enslaved.

Ik deel de mening niet dat Below the Lights een goed album is. De songs zijn totaal onlogisch opgebouwd, het geluid heeft niet meer van dat typische kilte van Vikingligr Veldi or Frost en de machtige Viking-sfeer ontbreekt.

Ik zeg het je, deze plaat draait niemand meer na 5 jaar, terwijl de beste platen van Enslaved (VV, Frost, Eld) zullen worden opgenomen in NASA-ruimtesondes om buitenaardse mannekes kennis te laten maken met true Viking metal.

Ik ben het iig wel met je eens dat Frost (DE nummer 1 Enslaved ooit!), VV en Eld "beter" (lees: mooier!) zijn dan Monumension/Mardraum en dat ze idd langer stand houden.

Maar met Below the Lights hebben ze mij ontzettend verrast en deze zal ik over 5 jaar nog gerust eens opzetten!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-07-2003 12:03 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Het mondt weer vaak uit op een enslaved discussie, maar overal is de inhoud haast het zelfde.

Het oudere werk is beter.
Luister dan gewoon naar windir, daarvan is alles goed


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-07-2003 15:33 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2003 12:03 schreef wladimir het volgende:
Het mondt weer vaak uit op een enslaved discussie, maar overal is de inhoud haast het zelfde.

Het oudere werk is beter.
Luister dan gewoon naar windir, daarvan is alles goed
Inderdaad,Windir heeft alleen maar goeie cd's

Vanavond is trouwens het laatste optreden alweer van Windir in Milwaukee

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 26-07-2003 15:34]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 26-07-2003 15:47 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ik hoop dat het goed is gelukt en er weer meer fans zijn


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-07-2003 15:49 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2003 15:47 schreef wladimir het volgende:
Ik hoop dat het goed is gelukt en er weer meer fans zijn
Ik zal Jarle volgende week wel weer eens bellen,kijken hoe het is gegaan


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 26-07-2003 17:19 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Zit er al eens een optreden aan te komen van deze heerschband hier in Nederland??
Ze staan toch wel bovenaan m'n lijstje van bands die ik nog graag eens zou willen zien!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-07-2003 17:22 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2003 17:19 schreef NecRobert het volgende:
Zit er al eens een optreden aan te komen van deze heerschband hier in Nederland??
Ze staan toch wel bovenaan m'n lijstje van bands die ik nog graag eens zou willen zien!
Voorlopig geen optredens buiten Noorwegen....en zeker moet je Windir eens zien...voor mij DE beste live band momenteel,heb ze 2 keer gezien in Noorwegen..echt megagaaf


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 26-07-2003 21:49 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Mischien een idee om met z'n allen te gaan sparen en proberen een Windir/Aeternus/Obtained enslavement (en vul het maar in) package te organiseren?

Als de zaaltjes geen 1000 euro er voorover hebben, moeten we zelf maar iets gaan regelen, toch?



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 26-07-2003 22:29 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2003 21:49 schreef istharol het volgende:
Mischien een idee om met z'n allen te gaan sparen en proberen een Windir/Aeternus/Obtained enslavement (en vul het maar in) package te organiseren?

Als de zaaltjes geen 1000 euro er voorover hebben, moeten we zelf maar iets gaan regelen, toch?



Best een goed plan. Ik heb er wel een zakcentje voor over in ieder geval!
Dan Helheim er ook maar bij...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-07-2003 9:11 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Dan moet ik jullie teleurstellen want Obtained Enslavement bestaat al een tijdje niet meer
Zanger Pest is zo'n 2/3 jaar geleden naar Amerika vertrokken met zijn vriendin.

En wat betreft Windir regelen:ik ben er lang mee bezig geweest maar het was moeilijk om alles geboekt te krijgen.Als ik nu slaapplaatsen door het land kan krijgen voor de gehele band en crew (totaal 9 personen) dan kunnen de kosten omlaag en word het misschien aantrekkelijker voor zalen om ze te boeken


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


valfar
Usericon van valfar
Posted 27-07-2003 13:07 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Hmm...windir valt denk ik best wel te regelen denk ik...ze staan ook absoluut boven aan mijn lijstje van live concerten...hier (sittard) is er ook al een stel bezig om Opeth hierheen te hale



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-07-2003 14:42 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Lol, opeth is we heel wat anders dan Windir.
Maar het zou een goed plan zijn.
Je kan bijvoorbeeld ook gewoon een concert in het midden des lands doen om een tijd die voor iedereen haalbaar is.
Zodat er genoeg mensen kunnen komen!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-07-2003 14:53 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2003 14:42 schreef wladimir het volgende:
Lol, opeth is we heel wat anders dan Windir.
Maar het zou een goed plan zijn.
Je kan bijvoorbeeld ook gewoon een concert in het midden des lands doen om een tijd die voor iedereen haalbaar is.
Zodat er genoeg mensen kunnen komen!

Ja idd en dan zo'n 100 mensen bij elkaar sprokkelen die er sowieso heen gaan (moet lukken dacht ik).
Dan hapt een zaal vaak wel toe.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-07-2003 19:02 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Goed idee en dan beuken maar


The Tameless
Bright Eyes...
Usericon van The Tameless
Posted 27-07-2003 19:06 by The Tameless Wijzig reactieProfiel van The TamelessQuote dit bericht

Als windir naar NL komt zal ik er zeker zijn


Blinded by Fear of Life...


valfar
Usericon van valfar
Posted 27-07-2003 20:55 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

*weet ook wel dat windir en opeth heel iets anders is* ik gebruikte het alleen als voorbeeld om te late zien dat t mogelijk is om een grote band op eige initiatief hierheen te late kome!



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-07-2003 22:34 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Het is me duidelijk, windir heeft niet zoveel naamsbekendheid bedoel ik.
Dan is het makkelijk om een zaaltje te krijgen.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen