IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : De underground is erg oppervlakkig. Vorige pagina | Volgende pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 18-02-2003 15:10 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 15:08 schreef karnivoor het volgende:


vind ik dus he voordat daar weer over gezeken wordt


haha, goed dat je het er ff bij zet


Underground, als een band het idd. puur doet voor de MUZIEK. Zonder fancy equipment, zonder show, zonder flashy CDboekjes, negenmiljoen verschillende uitgaven van albums... Primair om de muziek te laten leven, niet de bandleden.


Lord Coma
Usericon van Lord Coma
Posted 18-02-2003 15:11 by Lord Coma Wijzig reactieProfiel van Lord ComaQuote dit berichthttp://www.toxocara.com

quote:
Op 18 februari 2003 15:09 schreef soepkoeltoer het volgende:
Wat heeft monolith met underground te maken dan?? die lui willen niks anders dan geld met hun muziek verdienen en maar beweren hoe geweldig ze ook niet zijn. Aan de andere kant is de muziek best vet.


NOU DAN!!! En lol maken EN er geld aan over houden

HOERA!!!!



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 18-02-2003 15:12 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

NATUURLIJK!!
dat KAN, maar is niet perse necessaire.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-02-2003 15:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je kunt geen band opnoemen die geen geld hoeft te hebben voor hun cd's, optredens en merchandising. Elke band wil er toch graag geld aan over houden.

Pas als je poppetjes laat maken van jezelf (metallica, kiss) dan word je ene zielige trekpop van de commercie


Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 18-02-2003 15:14 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

underground zijn bands die in kleine zaaltjes spelen, een klein budget hebben... amateuristisch zeg maar. Ze zijn dan ook niet zo bekent bij het publiek die van die gerne hoort. Dat is mijn mening


The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 18-02-2003 15:16 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

geld is natuurlijk wel belangrijk en zeker leuk als je het met je eigen muziek kan maken, maar als je met metal rijk probeert te worden...........tja, welke metal band is er nou echt rijk, metallica sinds ze geen metal gingen spelen ezv


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-02-2003 15:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 15:11 schreef Lord Coma het volgende:
NOU DAN!!! En lol maken EN er geld aan over houden

HOERA!!!!


Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die die houding arrogant/ Monolith sell-out's vinden..

Ik speel altijd nog voor de lol. Als ik er geld aan over kan houden is dat leuk, maar dat is niet de reden dat ik muziek maak. Ik pas de muziekstijl daar zeker ook niet op aan. Als je dat wel doet ben je niet meer dan een hoer der commercie.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 18-02-2003 15:46 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 13:47 schreef Lord Coma het volgende:
19-04 Sfinks Heerenveen MONOLITH + IMMOLATION (USA)


Welkom allen, lekker underground muziek

Hé, daar spelen wij ook. Heb er al best zin in. Zeker als underground bandje. Het leuke is, deze keer zijn we er voor gevraagd zonder dat we er wat voor hoefden te doen. Daarentegen nemen we wel weer genoegen met minder dan wat we eigenlijk willen hebben voor een optreden, maar goed.

Overigens, vind ik de definitie van Underground die ik net las niet echt treffend. Een band als Vader vind zichzelf ook underground. Wat nu?

Later meer, eerst boodschappen doen (niet in een underground-supermarkt, trouwens).

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 18-02-2003 15:46]


Touché, pussycat!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 18-02-2003 17:37 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 17 februari 2003 23:23 schreef Monolith het volgende:
, maar zolang er mensen die ik niet ken en nooit heb ontmoet prlotseling emmers met bagger over je heen gaan storten om dat mijn band wel in grote zalen speelde en niet in de "underground" kroegen en cafe's, tja dankan je kijk op de underground aardig veranderen.




dus de hedon en de sfinks zijn grote zalen?

hmmm.


Oud Vuil.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 18-02-2003 18:05 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Ik geloof dat ik van al die reacties en correcties van spelfouten(hehehe)
Kan ik van al deze reaties niet eens opmaken dat er zeker een klare mening is van deze topic alleen over Nile en aanverwanten.
Het gedeelte over subsidies is slecht gelezen en verkeert opgevat.
Er is op dit moment zeker een dermate streep ondergezet over het finacieen van podia wat door paars en plus nog eens belastingtechnisch ook nog moeilijk wordt gemaakt: inderdaad er is geen subsidie voor bands wat ik niet heb vermeld
Maar het gedeelt waar ik van mening ben dat commerciele bands wat eerst underground was bijvoorbeeld Dimmu Borgir of what the name is wel degelijk door de underground veroordeelt vanwege het feit dat ze ook eens een zakcent eraan verdient.
En voor diegene die deze "woordenbrij" niets van begrijp toch eens op nieuw te lezen.
En de vraag of ik een instrument speel: ja
Bedankt voor de aandacht


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-02-2003 18:28 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

en nu begrijpelijk hehe

(iets minder warrig dus)

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 18-02-2003 18:32]


Je moeder.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-02-2003 18:30 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

voor mij ook graag


"This one is older than shit, heavier than time!"


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-02-2003 18:31 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ach hou toch allemaal op, jullie weten NIKS van de underground, dat weet ik alleen, ik BEN de underground.


Dit slaat nergens op.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-02-2003 18:32 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

de hele underground roept slayer bij concerten


Je moeder.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-02-2003 18:32 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 18:31 schreef mörke het volgende:
Ach hou toch allemaal op, jullie weten NIKS van de underground, dat weet ik alleen, ik BEN de underground.


Donker daar in je 1tje?


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-02-2003 19:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 23:23 schreef Monolith het volgende:
Dus ik lul niet zo maar wat. Monolith is niet underground, we distancieren ons er zelfs van.

Sarcasme is veel mensen hier vreemd he? Dwaallicht gaat hier vannacht niet van kunnen slapen

Zeggen dat je het sarcastisch bedoelde is flauw. Maar goed, ik kan niet zeggen dat jullie een gevoelige snaar geraakt hebben.

Maar goed, veel plezier met jullie tr00 anti-underground death metal . Volgend jaar op Wacken?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2003 19:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2003 23:22 schreef webblaster wim het volgende:
poeh hej, ik ben bijna 34 maar had nog nooit van monolith gehoord, ja, van de games.

ben nu wel benieuwd naar deeze band.




Doorsnee deathmetal naar mijn mening. Niet slecht, niet super.

ed: WOW, die flyers regeren echt!!! Nu nog een met Bush!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 18-02-2003 19:17]


Monolith
Usericon van Monolith
Posted 18-02-2003 19:26 by Monolith Wijzig reactieProfiel van MonolithQuote dit bericht

Nee niet een met Bush, wij van Monolith zijn namelijk knalhard voor een alles vernietigend bombardement op het Midden Oosten. Flyers met Bush zijn meer voor communistisch werkschuw SP tuig.

Met Monolith hopen we inderdaadg geld te gaan verdienen, het werk dat ik nu doe is namelijk niet mijn hobby. We hebben er genoeg tijd en geld in geinversteerd dus mogen we?

Zolang we geen muzikale concessies hoeven te doen, mogen we zo commercieel worden als de pest. Roots Bloody Roots vn Sepultura heeft inmmers ook de top 40 gehaald, wie had ooit gedacht dat een dermate extreem nummer de top 40 zou halen? met een goede aanpak en een goede dosis arrogantie en Z.E.L.F.S.P.O.T. moeten we best een eind kunnen komen.

Over het meeliften op EC, dat is maar gedeeltelijk, we liften meer mee op de naam Altar en Deadhead. De arrogantie komt van EC evenals 90% van de riffs van Monolith.

Over de underground, het doet me iedere keer weer een deugd hoe panisch iedereen reageerd als het heilige der heiligen met voeten wordt getreden, hoe iedereen er schande van spreekt. Prachtig, ik lach me ziek hier achter mijn pc. het geeft maar eens te meer aan dat veel mensen het allemaal veel te serieus nemen en dat ironie en sracasme veel mensen vreemd is.

Provocatie is het sleutelwoord!

Ik neem er overigens geen woord van terug, ik sta achter mijn woorden, maar de reacties zijn fantastisch!!

Tot snel!!

Uw Monolith Wordfuhrer

[Dit bericht is gewijzigd door Monolith op 18-02-2003 19:28]


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 18-02-2003 19:29 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ja, het is te merken.
Ik denk niet dat je ver komt met je band.
Je kan beter je meningen achterwege laten en gewoon spelen en niet denken, want dat is misschien beter voor je.


Monolith
Usericon van Monolith
Posted 18-02-2003 19:31 by Monolith Wijzig reactieProfiel van MonolithQuote dit bericht

Ik denk ook niet dat we ver komen met Monolith. Ook helemaal geen trek in.

De voortekenen zijn ook allerminst gunstig..

Upcoming shows

26-01-2003 Zwolle, popfront
22-02-2003 Zwolle, Hedon, Severe Torture & Blood Red Throne
19-04 Sfinks Heerenveen + IMMOLATION (USA)T.B.C.
20-04 Groningen De Oosterpoort Noordschok festival with INRI, To Elysium, Katafalk, Stone in Egypt
30-04 Goudvishal Arnhem (NL) T.B.C.
27-07 Buze Steenwijk (NL) [STONEHENGE] T.B.C.

The Crowning Europe in Terror 2003 tour
Starting around March 21 till april 6

with:

THE CROWN (SW) & SKINLESS (USA)

Dates:


21-3 NL Rotterdam @ Baroeg
22-3 NL Sneek @ Bolwerk
23-3 B Vosselaar @ Biebob
24-3 UK tba
25-3 UK tba
26-3 UK Londen @ Underworld
27-3 NL Eindhoven @ Effenaar
28-3 CH Zofingen @ OX
29-3 D Hirschaid @ Jahnhalle
30-3 CZ Prague @ Black Pes
31-3 Day off
1-4 D Hamburg @ Marx
2-4 D Munster @ Live Arena
3-4 D Bischofswerda @ East Club
4-4 D Berlin @ Knaack
5-4 D Wermelskirchen @ AJZ Bahndamm

we kappen er denk ik maar mee...





attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2003 19:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:26 schreef Monolith het volgende:
Nee niet een met Bush, wij van Monolith zijn namelijk knalhard voor een alles vernietigend bombardement op het Midden Oosten. Flyers met Bush zijn meer voor communistisch werkschuw SP tuig.





Je zult je zin waarschijnlijk wel snel krijgen.
by the way: Stem voor, stem SP

Meeliften op Deadhead??? Wie kent die buiten Nederland (op Duitsland na, maargoed, daar verkoopt alles)? Veel succes zou ik zeggen.


Monolith
Usericon van Monolith
Posted 18-02-2003 19:38 by Monolith Wijzig reactieProfiel van MonolithQuote dit bericht

Attila

hoe oud ben jij?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2003 19:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:38 schreef Monolith het volgende:
Attila

hoe oud ben jij?


Lichamelijk of geestelijk??

35 jaar. Ik weet nog dat Deadhead "piekte" met hun demo's.


Monolith
Usericon van Monolith
Posted 18-02-2003 19:43 by Monolith Wijzig reactieProfiel van MonolithQuote dit bericht

Dan zou je toch moeten weten dat Deadhead begin jaren 90 diverse tourd heeft gedaan met oa Immolation, Sinister en Carcass?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2003 19:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2003 19:43 schreef Monolith het volgende:
Dan zou je toch moeten weten dat Deadhead begin jaren 90 diverse tourd heeft gedaan met oa Immolation, Sinister en Carcass?


ja, maar het lijkt mij dat echt iedereen het over deze band had in hun begin periode(en een shirtje had en de demotape). Ging dat trouwens goed met een band als Immolation?? Daar zouden jullie toch veel beter bij passen lijkt me. Jammer trouwens, dat ik hun optreden met exodus heb gemist.


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen