IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : De underground is erg oppervlakkig. Vorige pagina | Volgende pagina
McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 19-02-2003 22:42 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Meer metal op Pinkpop mag ook wel. Toen ik er in 2000 heen ging speelde er geen 1 harde band.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-02-2003 22:43 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2003 22:40 schreef Monolith het volgende:
het gaat me ook niet zozeer om de pegels, maar om het feit dat je dmv eenb domme top 40 single op plekken komt waar ze als undergroundband nooit zal komen. In tv uitzendingen, commerciele festivals etc.

het is toch prachtig om net als Sepultura destijds een loeihard optreden weg te geven op Pinkpop? Juist op dat soort festivals val je extra op, veel meer dan bijvoorbeel op een Fuck te Commerce Ferstival waar alles hard en snel is en het publiek al snel verzadigd is.

zo duidelijk dan?


FOUT! Het is juist een KUNST om op dat soort momenten op te vallen, dat geeft een teken dat je kwaliteit heb!


"This one is older than shit, heavier than time!"


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 19-02-2003 22:44 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

jep, maar zal dat lukken met sowieso de deathgrunt? of word het dan ineens verstaanbaar?

maar idd, leuk voor sepultura, maar is het niet zo, dat dat door idd roots bloody roots kwam?

en die plaat is me toch klote in vergelijking met hun eerdere werk...

heb je dan nog voldoening als muzikant door alleen nog maar op de e-snaar te raggen, gestemd in c ofzo?

ach, ik wil ook verder niet zeiken, ik wens jullie alle succes toe, echt!


Oud Vuil.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 19-02-2003 22:45 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2003 9:44 schreef Styhn het volgende:
Volgens mij is deze hele discussie een gevolg van verschillen in definities van underground bij beide kanten..



Hier ben ik het helemaal mee eens,

en aan het woord underground ook vrij veel emotionele (en dus geen rationele) waarde hechten...


And my marlboro light


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-02-2003 23:25 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 februari 2003 22:45 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens,

en aan het woord underground ook vrij veel emotionele (en dus geen rationele) waarde hechten...


inderdaad, nou slotje dan maar, we zijn eruit


Je moeder.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-02-2003 20:26 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Nee, geen slotje, wat mij betreft. Ik vond de stelling aan het begin wel interessant, maar de discussie moet alleen in iets betere banen geleid worden, dus laten we:

1) het gezeik over Monolith in het monolith topic voortzetten,
2) al het haantjesgedrag in het flame-topic gaan vertonen,
3) hier eerst eens proberen vast te stellen (of niet) wat underground nu eigenlijk is.



Touché, pussycat!


Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Usericon van Cruel Dark Beast
Posted 20-02-2003 22:52 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 20:26 schreef Sporty Voleg het volgende:
Nee, geen slotje, wat mij betreft. Ik vond de stelling aan het begin wel interessant, maar de discussie moet alleen in iets betere banen geleid worden, dus laten we:

1) het gezeik over Monolith in het monolith topic voortzetten,
2) al het haantjesgedrag in het flame-topic gaan vertonen,
3) hier eerst eens proberen vast te stellen (of niet) wat underground nu eigenlijk is.




Zoals eerder gezegd lopen de meningen daarover uiteen. Er zijn namelijk verschillende defenities van wat Underground is. Wat ik onder Underground versta is het maken van je eigen muziek, zonder deze te verloochen voor commerciele doeleinden, dus om een groter publiek te trekken en om meer poen te vangen.
Het is dus na mijn mening je eigen muziek maken en tevreden zijn over het feit dat je luisteraars maar een relatief kleine groep is van alle metalfans.
Of het moet zo zijn dat heel veel mensen het waarderen, maar dat het toch niet commercieel word.


you say you're men, we know you're cowards


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 20-02-2003 23:02 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

Dit is eigenlijk net zo'n domme en eindeloze discussie als de discussie "wat is true en wat niet?".
Wat maakt het nou uit of iets underground is of niet, als je de muziek goed vindt, koop je de muziek en je bezoekt eventueel concerten van de des betreffende band. Enige wat je dan als argument kunt aandragen voor underground of niet underground, is de prijs van merchandise. Als een band exorbitante prijzen rekent voor zijn/haar merchandise, dan zou dat commercieel moeten zijn en bands die goedkoop merchandise van de hand doen, zijn underground.


Op je knie en pijp voor genade!


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 20-02-2003 23:03 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 20:26 schreef Sporty Voleg het volgende:
Nee, geen slotje, wat mij betreft. Ik vond de stelling aan het begin wel interessant, maar de discussie moet alleen in iets betere banen geleid worden, dus laten we:

1) het gezeik over Monolith in het monolith topic voortzetten,
2) al het haantjesgedrag in het flame-topic gaan vertonen,
3) hier eerst eens proberen vast te stellen (of niet) wat underground nu eigenlijk is.


hou je bek wannabe mod


Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Usericon van Cruel Dark Beast
Posted 20-02-2003 23:05 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 23:02 schreef JuronymouS het volgende:
Dit is eigenlijk net zo'n domme en eindeloze discussie als de discussie "wat is true en wat niet?".
Wat maakt het nou uit of iets underground is of niet, als je de muziek goed vindt, koop je de muziek en je bezoekt eventueel concerten van de des betreffende band. Enige wat je dan als argument kunt aandragen voor underground of niet underground, is de prijs van merchandise. Als een band exorbitante prijzen rekent voor zijn/haar merchandise, dan zou dat commercieel moeten zijn en bands die goedkoop merchandise van de hand doen, zijn underground.



Kijk, dat is dus eigenlijk ook niet helemaal waar, want er zijn legio van bands te bedenken die niet-underground zijn, dus commercieel en die wel relatief goedkope merchandise hebben.


you say you're men, we know you're cowards


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 20-02-2003 23:09 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 23:05 schreef Cruel Dark Beast het volgende:
Kijk, dat is dus eigenlijk ook niet helemaal waar, want er zijn legio van bands te bedenken die niet-underground zijn, dus commercieel en die wel relatief goedkope merchandise hebben.


Ja toen ik het schreef, bedacht ik me dat ook, maar ben nog steeds een beetje gefrusteerd over de prijzen voor merchandise bij Satyricon (20 euro voor een cd???).
Maar mijn punt was eigenlijk dat het gewoon een eindeloze en domme discussie is, of iets nou wel of niet underground is. Als je iets goed vindt, dan vindt je het goed!


Op je knie en pijp voor genade!


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 21-02-2003 0:15 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Ach, zolang ze zaterdag maar een vermakelijk optreden neerzetten ben ik tevree.

<edit> wat monolith betreft dus, underground of niet kan me gestolen worden, als het maar leuk klinkt </edit>

[Dit bericht is gewijzigd door H-K op 21-02-2003 0:16]


Life doesn't get much better than this!


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 21-02-2003 0:18 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Underground oppervlakkig?

reactie 1: so what, ik ook

reactie 2: jij weet niet waar je't over hebt?


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 21-02-2003 0:22 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Waarom is het zo belangrijk of een band underground is of niet?

Wat is het nut van deze hele discussie?


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 21-02-2003 0:25 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

belang heeft't niet echt, tot je begint te verzamelen, en dan nog, nneen in feite geen belang.
Maar soms is't gewoon zo toch? Het Braziliaanse Hammerwitch was underground, punt. Saxon lekker niet, punt. en dan hangt er wel heel veel tss he....... damn


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 21-02-2003 10:37 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 23:03 schreef impaled succubus het volgende:
hou je bek wannabe mod
Wannabe, ja. Maar mod?


Touché, pussycat!


Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Usericon van Cruel Dark Beast
Posted 21-02-2003 21:02 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2003 23:09 schreef JuronymouS het volgende:
Ja toen ik het schreef, bedacht ik me dat ook, maar ben nog steeds een beetje gefrusteerd over de prijzen voor merchandise bij Satyricon (20 euro voor een cd???).
Maar mijn punt was eigenlijk dat het gewoon een eindeloze en domme discussie is, of iets nou wel of niet underground is. Als je iets goed vindt, dan vindt je het goed!


Ja ergens heb je gelijk, want het gaat vooral om de vraag of je de muziek goed vind of niet, en in feite doet het er dan niet meer toe of het Underground of true is.
Toch lijkt het wel of er een heleboel mensen zijn die het wel waardevol vinden of iets wel of niet Underground is.
Ik kan me voorstellen dat je gefrustreerd bent wat betreft de prijzen. Dat heb ik zelf af en toe ook wel. Vaak koop ik het dan toch, tenminste als het me zint natuurlijk, maar het blijft belachelijk dat ze 20 euro voor een cd vragen.


you say you're men, we know you're cowards


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 21-02-2003 21:04 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Nog open?


Monolith
Usericon van Monolith
Posted 02-03-2003 0:22 by Monolith Wijzig reactieProfiel van MonolithQuote dit bericht

"FOUT! Het is juist een KUNST om op dat soort momenten op te vallen, dat geeft een teken dat je kwaliteit heb!"

-Aangezien wij ons tot een kunstenaar verhouden als een slager tot een chirurg zal dat argument helaas niet opgaan vrees ik.

Ten tweede kun je nog zoveel kwaliteit in huis hebben, maar als jij op een festival tussen 30 andere beukbands staat val je voor de dronken/stoned/murwgebeukte metalhead niet meer op hoor. Kun je nog zo goed spelen.

Als je opeens op Top of The Pops verschijnt met een ongelooflijk bruut deathmetalnummer zal de helft van Nederland je wegzappen, de andere helft blijft nieuwsgierig kijken en een heel klein percentage vind het gaaf.
Er wordt over geluld, staat in alle mediareviews in de kranten en men weet dat je bestaat. En dan begint de mediamolen pas echt te draaien.

Dit allemaal werkt een stuk sneller dan eindeloos gaan oefenen, demootjes opnemen, voor 50 euro en een krat bier gaan spelen ofzo.

In een band spelen omdat je het leuk vind is al helemaal walgelijk en obsceen, je gaat ook op voetbal omdat je kampioen wilt worden. Voor je lol voetballen doe je met de jongetjes uit de buurt en dan ga je ook niet de ere divisie in de weg lopen.

dusch...


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-03-2003 0:31 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

"Dit allemaal werkt een stuk sneller dan eindeloos gaan oefenen, demootjes opnemen, voor 50 euro en een krat bier gaan spelen ofzo.

In een band spelen omdat je het leuk vind is al helemaal walgelijk en obsceen, je gaat ook op voetbal omdat je kampioen wilt worden. Voor je lol voetballen doe je met de jongetjes uit de buurt en dan ga je ook niet de ere divisie in de weg lopen.

dusch... "

Wat een belachelijke woorden zeg. Als je geen plezier in het maken van metal hebt, waarom maak je dan nog metal? Metal is een muziekstijl waar het - in tegenstelling tot andere (en NIET ALLE) stijlen - gaat om de 'fun' (en dan niet te letterlijk nemen). Jullie spelen toch ook met plezier neem ik aan, of zien jullie het als werk om voor een grotere band te openen ?


Ik, Wil Schuurman


Monolith
Usericon van Monolith
Posted 02-03-2003 0:38 by Monolith Wijzig reactieProfiel van MonolithQuote dit bericht

Ow dus als ik ergens een andere mening op na hou dan jij zijn het belachelijke woorden?



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-03-2003 0:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2003 0:38 schreef Monolith het volgende:
Ow dus als ik ergens een andere mening op na hou dan jij zijn het belachelijke woorden?



Precies .


Monolith
Usericon van Monolith
Posted 02-03-2003 0:43 by Monolith Wijzig reactieProfiel van MonolithQuote dit bericht

Ik doe mijn "werk" met plezier hoor.

Snaggerske is vast niet afgeleid van "snugger" he?


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 02-03-2003 0:45 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Waarom gaan jullie nog met deze discussie door? Dit is allemaal gebasseerd op verschillen in definities!!



11.45: restate my assumptions


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-03-2003 0:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2003 0:45 schreef Styhn het volgende:
Waarom gaan jullie nog met deze discussie door? Dit is allemaal gebasseerd op verschillen in definities!!



DAAROM JUIST!!!





Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen