IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : formatie kabinet Vorige pagina | Volgende pagina
lygophile
de rogue
Usericon van lygophile
Posted 07-12-2006 1:10 by lygophile Wijzig reactieProfiel van lygophileQuote dit bericht

en wat een winst was dat ook he, van die wilders?

ik denk niet dat ze echt voornamelijk uit de vvd komen (de stemmers). lpf is net zon soort partij, en die ging van 8 naar 0. PvV ging van 0 naar 9. hmmm:/


en de sp stemmers kwamen niet voornamelijk uit de PvdA. pvda ging maar 6 zetels omlaag (toch?), SP ging 16 omhoog. 6 is niet de helft van 16.
t zou alleen kunnen als er stemmers uit andere partijen pvda zijn gaan stemmen. hoe je het ook went of keert, links heeft er voor de zoveelste keer op rij op gewonnen. (aan de opositie tegen centrum rechts)


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 07-12-2006 6:40 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 9:42 schreef Argus het volgende:

Hey, af en toe wat doms roepen alleen om te kijken hoe men reageert is best leuk.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-12-2006 8:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Het legioen Sp-haters hier kan gaan dansen van vreugde op de tafel, de grote baas heeft zich namelijk eens duidelijk uitgesproken....

Balkenende wil niet met de SP

Politiek Jan Peter Balkenende van het CDA heeft tijdens de formatiegesprekken met SP-leider Jan Marijnissen aangegeven waarschijnlijk niet verder te willen met de SP. Op persoonlijk vlak botert het goed tussen beide politici, maar de inhoudelijke verschillen zijn te groot. Ook Marijnissen ziet grote inhoudelijke verschillen. Dat hebben De Telegraaf en het NOS Journaal gemeld.

Marijnissen zegt dat de coalitie voor Balkenende teveel naar links helt. "Het gaat om mijn en zijn politieke geloofwaardigheid", aldus de SP-leider. Op het gebied van normen en waarden komen de partijen overeen, maar er zijn verschillen van inzicht over de zorg en de sociaal-economische hervormingen van de afgelopen jaren. De kans is zeer groot dat de coalitie CDA, PvdA en SP er niet komt.

CDA mikt wel op een centrum-linkse coalitie, maar op een gematigde linkse coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie. Wouter Bos heeft eerder gezegd daar niets voor te voelen en alleen met de SP verder te willen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-12-2006 8:45]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-12-2006 8:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dat was toch al bij voorbaat duidelijk?

Geen nieuws, lijkt mij.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-12-2006 8:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Pfew


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-12-2006 8:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 8:48 schreef Chelman het volgende:
Dat was toch al bij voorbaat duidelijk?

Geen nieuws, lijkt mij.


je weet maar nooit natuurlijk. maar goed ik vraag me af of de PVDA wel wil zonder de Sp (zal hun zetelverlies alleen maar doen groeien vermoed ik). en als dat niet het geval is zal het er niet simpeler op worden.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-12-2006 8:57 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

yeah idd

bos wil niet zonder sp
balkenende niet met sp

gaan we dan toch rare splintercoalities krijgen og een minderheid?

nouja, who cares, merk het tzt wel


Je moeder.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-12-2006 10:46 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Gewoon over rechts.

CDA, VVD, PvdV en CU. Enige optie die er is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-12-2006 10:49 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 1:10 schreef lygophile het volgende:
en wat een winst was dat ook he, van die wilders?

ik denk niet dat ze echt voornamelijk uit de vvd komen (de stemmers). lpf is net zon soort partij, en die ging van 8 naar 0. PvV ging van 0 naar 9. hmmm:/


en de sp stemmers kwamen niet voornamelijk uit de PvdA. pvda ging maar 6 zetels omlaag (toch?), SP ging 16 omhoog. 6 is niet de helft van 16.
t zou alleen kunnen als er stemmers uit andere partijen pvda zijn gaan stemmen. hoe je het ook went of keert, links heeft er voor de zoveelste keer op rij op gewonnen. (aan de opositie tegen centrum rechts)


Ik zeg dit in een semi-serieuze 'discussie' niet graag maar: Jij moet niet denken. Dat gaat je niet goed af.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 07-12-2006 10:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 8:57 schreef karnivoor het volgende:
yeah idd

bos wil niet zonder sp
balkenende niet met sp

gaan we dan toch rare splintercoalities krijgen og een minderheid?

nouja, who cares, merk het tzt wel


Bos zegt dat alleen maar om CDA meer over links te kunnen krijgen. Als er eenmaal onderhandelingen zijn dan gaat hij wel overstag.


"This one is older than shit, heavier than time!"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-12-2006 10:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 10:54 schreef 0Tolerence het volgende:
Bos zegt dat alleen maar om CDA meer over links te kunnen krijgen. Als er eenmaal onderhandelingen zijn dan gaat hij wel overstag.
Hij heet niet voor niets windvaan.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 07-12-2006 10:59 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

En ik maar denken dat hij Bos heet...


Bruce Banner


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-12-2006 11:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 10:46 schreef kwelgeest het volgende:
Gewoon over rechts.

CDA, VVD, PvdV en CU. Enige optie die er is.


nee, er is ook een linkse variant van al die kleine partijtjes. die is misschien net zo "stabiel" als jou
"enige optie".
en iets "paarsachtig " zou ook kunnen natuurlijk


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-12-2006 11:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 10:59 schreef Lainedil het volgende:
En ik maar denken dat hij Bos heet...


je moet kwelgeest et al niet al te serieus nemen als ze het over Wouter Bos hebben (anders vaak ook niet trouwens )


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-12-2006 11:09 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 11:06 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, er is ook een linkse variant van al die kleine partijtjes. die is misschien net zo "stabiel" als jou
"enige optie".
en iets "paarsachtig " zou ook kunnen natuurlijk
SP en ChristenUnie in een coalitie?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-12-2006 11:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 11:09 schreef kwelgeest het volgende:
SP en ChristenUnie in een coalitie?


CU en de PvDv in een coalitie??


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-12-2006 11:11 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 11:10 schreef attila_de_hun het volgende:
CU en de PvDv in een coalitie??
Eerder in deze topic staat een post van mij waarom dat niet onmogelijk is. Geen zin 'm zelf te zoeken; Ik moet naar werk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 07-12-2006 12:16 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 23:57 schreef Kramy het volgende:
Ga door! Alsjeblieft! Godver, wat voel ik me intelligent nu..


Ik kan het niveau van de poster niet beter samenvatten dan deze quote


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 07-12-2006 12:16 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 0:36 schreef 0Tolerence het volgende:
Waar baseer je dit allemaal op, je lijkt nogal problemen te hebben met de beste man. Wil je erover praten?


Neu. Ik stem gewoon op iemand anders op de VVD kieslijst

edit: En als je niet weet dat Rutte zo links als de ^&^ is heb je wat partijcongressen gemist.

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 07-12-2006 12:17]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 07-12-2006 12:18 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 7 december 2006 11:09 schreef kwelgeest het volgende:
SP en ChristenUnie in een coalitie?


Inhoudelijk zijn er meer overeenkomsten dan je wellicht zou denken.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-12-2006 12:23 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 december 2006 11:06 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, er is ook een linkse variant van al die kleine partijtjes. die is misschien net zo "stabiel" als jou
"enige optie".
en iets "paarsachtig " zou ook kunnen natuurlijk
Pimpelpaars (CDA/PVDA/VVD) zou ook nog zomaar kunnen inderdaad maar dan kan de PVDA opgeheven worden na 4 jaar.

En ergens wel goed dat de kogel door de kerk is. Balkenende laat wederom zijn ware gezicht zien. Gelukkig minder geniepig dan in de openingspost van dit topic 3,5 jaar geleden



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-12-2006 12:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2006 12:23 schreef Judge M. het volgende:
Balkenende laat wederom zijn ware gezicht zien. Gelukkig minder geniepig dan in de openingspost van dit topic 3,5 jaar geleden


En wat is zijn ware gezicht dan?

Een coalitie met o.a. CDA en SP zou voor beide partijen toch volstrekt ongeloofwaardig zijn..


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 07-12-2006 12:27 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ik gok op nieuwe verkiezingen......



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 07-12-2006 12:30 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Jup.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-12-2006 12:35 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 december 2006 12:25 schreef Snaack het volgende:
En wat is zijn ware gezicht dan?

Een coalitie met o.a. CDA en SP zou voor beide partijen toch volstrekt ongeloofwaardig zijn..
Zo wel ja. Kan me indenken dat de SP daar niet aan mee wenst te werken. Trouwens ook wel erg typisch dat dit soort berichten het nieuws niet halen. Fijn hoor, die regenteske doofpotcultuur die er nog steeds heerst in Den Haag

Maar serieus: het CDA is geschoeid op katholiek/christelijke waarden en daar zie ik toch maar weinig meer van terug. Naastenliefde? Al eeuwen niet meer. Respect voor ouderen? Lijkt me niet als je iedereen langer door laat werken en flink snijdt in de ouderenzorg. Etcetera. Dan doet een SP het op die terreinen een heel stuk beter. Veel verder dan "gezin als hoeksteen van de samenleving" komt JP niet.



Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen