IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : formatie kabinet Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-12-2006 11:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:08 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vind anders de VVD ook een aardig progressieve partij. Eigenlijk heeft 'rechts-conservatief'zich de laatste jaren sowieso progressiever opgesteld dan 'links-progressief'. De 'rechtsers'waren voor vernieuweingen en kwamen steeds met vernieuwende idee-en; Dat terwijl de rode zich angstvallig vastklampten aan de gevestigde orde.

Ja, maar de stemmen van de PvdV komen van de VVD. En de PvdV is beduidend conservatiever dan de VVD.

Net als dat de stemmen van de SP (grotendeels) van de PvdA komen. En de SP is beduidend conservatiever dan de PvdA.

Eigenlijk zouden SP en PvdV lekker samen moeten gaan regeren


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-12-2006 11:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:05 schreef Chelman het volgende:



je moet die opmerkingen natuurlijk eerder zien in hetzelfde kader als toen jij hier riep dat je graag de SP in de regering wilde zien.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-12-2006 11:12 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Ach de SP zie ik ook nog wel goed crashen hoor.
In ieder geval als Jan naar de eeuwige jachtvelden gaat.
Naar mijn mening ook als ze echt iets moeten gaan bewijzen.

@Kwelgeest: Waar heb jij de VVD de laatste jaren rechts liberaal zien zijn?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-12-2006 11:13 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:10 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, maar de stemmen van de PvdV komen van de VVD. En de PvdV is beduidend conservatiever dan de VVD.

Net als dat de stemmen van de SP (grotendeels) van de PvdA komen. En de SP is beduidend conservatiever dan de PvdA.

Dat doet geheel niet af aan mijn post.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-12-2006 11:14 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:10 schreef ZelThoR het volgende:
Ja, maar de stemmen van de PvdV komen van de VVD. En de PvdV is beduidend conservatiever dan de VVD.

Net als dat de stemmen van de SP (grotendeels) van de PvdA komen. En de SP is beduidend conservatiever dan de PvdA.



Ik heb juist eerder de indruk dat er veel mensen van matig links naar rechts en van matig links naar rechts zijn gegaan....

Hoe dan ook is er geen bewijs voor die stellingen en kon je dat zeker niet zo als feit plaatsen.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-12-2006 11:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:12 schreef Argus het volgende:
Ach de SP zie ik ook nog wel goed crashen hoor.
In ieder geval als Jan naar de eeuwige jachtvelden gaat.
Naar mijn mening ook als ze echt iets moeten gaan bewijzen.

@Kwelgeest: Waar heb jij de VVD de laatste jaren rechts liberaal zien zijn?


ik ook. de winst van de Sp komt vooral door een megaslechte campagne van de PVDA naar mijn mening. maar het succes van een partij gekoppeld aan een man is natuurlijk niet typisch voor de Sp Ook de Pvdv zal verdwijnen als Geert het tijdige voor het eeuwige inwisselt.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-12-2006 11:16 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:09 schreef attila_de_hun het volgende:
Een stel christenfundamentalisten in de regering. (SGP). en men heeft hier de mond zo vol over religieuze fundamentalisten. ja ik zou het echt fantastisch vinden al we zo een regering zouden krijgen. dan weet je namelijk dat de Sp etc nog harder zullen gaan groeien en kunnen we daarbovenop nog eens leuke TV krijgen als de regering weer een gaat crashen (met de VVD-perikelen er nog eens bovenop)
Met een aantrekkende economie en een paar sterke voorwaarden kunnen jullie linkserts dat wel vergeten. Maar dat weet je stiekem zelf ook wel.
Verder geef ik niet af op religeuze fundamentalisten, daar ben ik te conservatief voor. Ik geef af op 'vreemde'elementen die niet integreren en onvereenigbaar zijn met onze cultuur.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-12-2006 11:17 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:14 schreef Argus het volgende:
Ik heb juist eerder de indruk dat er veel mensen van matig links naar rechts en van matig links naar rechts zijn gegaan....

Ohja? Twee keer hetzelfde?
quote:
Hoe dan ook is er geen bewijs voor die stellingen en kon je dat zeker niet zo als feit plaatsen.

Geen bewijs?

Op verkiezingsavond lieten ze al van die mooie vergelijken zien: 60% van de nieuwe SP stemmers afkomsting van de PvdA, 20% van het CDA, etc. (verzonnen percentages but you get the picture).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-12-2006 11:19 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:15 schreef attila_de_hun het volgende:
ik ook. de winst van de Sp komt vooral door een megaslechte campagne van de PVDA naar mijn mening. maar het succes van een partij gekoppeld aan een man is natuurlijk niet typisch voor de Sp Ook de Pvdv zal verdwijnen als Geert het tijdige voor het eeuwige inwisselt.


Dat argument hield me ook altijd weg bij D66.
En we weten allemaal hoe dat gegaan is

@Zelthor:
matig links -> rechts
matig rechts -> links
Dus


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-12-2006 11:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:16 schreef kwelgeest het volgende:
Met een aantrekkende economie en een paar sterke voorwaarden kunnen jullie linkserts dat wel vergeten. Maar dat weet je stiekem zelf ook wel.
Verder geef ik niet af op religeuze fundamentalisten, daar ben ik te conservatief voor. Ik geef af op 'vreemde'elementen die niet integreren en onvereenigbaar zijn met onze cultuur.


aantrekkende economie is vooral buitenland effect als ik het goed heb.
en een partij zoals de SGP heeft echt helemaal niks in een regering te zoeken evenals de partij voor de dieren bijvoorbeeld.
en zoals je weet ben ik het geheel met je eesn wat betreft je laatse regel maar voor wie geldt dat niet zou ik bijna durven zeggen.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-12-2006 11:20 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:17 schreef ZelThoR het volgende:
Geen bewijs?

Op verkiezingsavond lieten ze al van die mooie vergelijken zien: 60% van de nieuwe SP stemmers afkomsting van de PvdA, 20% van het CDA, etc. (verzonnen percentages but you get the picture).


Verzonnen inderdaad ja. Ik zie graag het 'de Hond' onderzoek wat dit aan moet tonen.
Ik geloof er namelijk helemaal niets van.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-12-2006 11:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:19 schreef Argus het volgende:
@Zelthor:
matig links -> rechts
matig rechts -> links
Dus

Begreep ik ook wel

Zou ook best kunnen hoor. Maar als ik me goed herinner waren de grootste verschuivingen van matig links --> links, matig rechts --> rechts. Ik ben aan het zoeken of die vergelijken ergens online zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-12-2006 11:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Gelukkig kloppen je eigen bevindingen wel Gus


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-12-2006 11:23 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:10 schreef ZelThoR het volgende:
Eigenlijk zouden SP en PvdV lekker samen moeten gaan regeren
Een stukje wat ik pasgeleden getikt heb maar nog niet af is:

Een ander, minder voor de hand liggend, kabinet waarin de PVV deel kan nemen is er een van CDA/SP/PVV.

Allereerst omdat alle drie deze partijen zich richten op het binnenland, op Nederland, op problemen en emoties die spelen binnen de landsgrenzen van Nederland.Ze willen alle drie het beleid van de regering meer ‘naar binnen keren’. Waarbij Nederlandse belangen op de eerste plaats komen en Europese of mondiale op een lagere plaats ( in tegenstelling tot kabinetten waaraan de Paarse partijen, los of met elkaar, aan deelnemen ).
Het CDA hoeft immers, als confessionele/conservatieve partij, geen onvoorwaardelijke voorstander te zijn van ‘het Europees proces’. Iets wat liberalen en sociaal-democraten wel zijn. Uit de CDA hoek komen wel vaker kritische geluiden omtrent de EU; Ik verwijs nogmaals naar Verhagen en Eurlings.
Balkenende heeft na de torpedering van de (potentiële) Europese grondwet al sterk getoond voor de wil van het Nederlandse volk omtrent de EU door (buitenlandse) collega’s duidelijk te maken dat wanneer het Nederlandse volk nee zegt het ook nee is. En dat deze wet er gewoon echt niet doorheen komt, een wet waar zowel de PVV als de SP campagne tegen hebben gevoerd. Ook heeft Balkenende samen met Zalm een miljard Euro aan jaarlijkse Eu-afdrachten ‘terug gehaald’. Dit zijn beide tekens dat het CDA niet blind achter Barosso aanloopt.

Het volksnationalisme van de SP is gebaseerd op punten die verenigbaar zijn met PVV beginselen.
Dit volksnationalisme komt mede voort uit de angst die bestaat voor Slavische horden die via EU regels hier op de arbeidsmarkt een gunstigere concurrentie positie hebben dan de gemiddelde SP-stemmer omdat zij niet gebonden zijn aan, o-zo sociale, CAO’s die hun minimum loon bepalen.
Ook de PVV wil de toestroom Slaven inperken. Wilders lanceerde pasgeleden nog een plan om werkloze ‘intellectuelen’ in te zetten om vacatures op te vullen waar nu, o.a., Polen voor geïmporteerd worden. Een voorbeeld hiervoor is pseudo-filosofen en derde rangs vingerverfvers asperges te laten steken.

Een punt dat bij de PVV vrij hoog op de agenda staat is de verzorging van onze ouderen. De PVV wil dat deze verzorging beter wordt en wil niet aan de AOW tornen. Een duidelijk raakvlak met het CDA.
Gezien de SP een partij is die zeer hecht aan het sociale vangnet zal de SP niet tegen de voorstellen van de PVV zijn betreffende de verzorging van onze ouderen.

Vervolg komt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-12-2006 11:24 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:22 schreef ZelThoR het volgende:
Ik ben aan het zoeken of die vergelijken ergens online zijn.


Eens kijken dan


Ah, gelukkig is de afdeling on topic zinloos mekker mekker doen er ook weer


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-12-2006 11:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Waarom de PVV met 9 zetels er steeds bijgehaald moet worden door fanboi Kwelgeert snap ik niet zo heel goed. Allereerst omdat ze maar 9 zetels hebben en dus niks te zoeken hebben in een kabinet, daarnaast worden ze helemaal ondergesneeuwd en kan Geert zijn punten niet doordrukken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 06-12-2006 11:27 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 december 2006 11:23 schreef kwelgeest het volgende:
Een punt dat bij de PVV vrij hoog op de agenda staat is de verzorging van onze ouderen. De PVV wil dat deze verzorging beter wordt en wil niet aan de AOW tornen. Een duidelijk raakvlak met het CDA.
Gezien de SP een partij is die zeer hecht aan het sociale vangnet zal de SP niet tegen de voorstellen van de PVV zijn betreffende de verzorging van onze ouderen.
PVV heeft al hun sociale standpunten rechtstreeks gejat van anderen. Je pretendeert nu alsof ze het wiel uitgevonden hebben terwijl het niks meer en niks minder dan links en rechts (letterlijk) gejatte opvullertjes rondom het "alle moslims eruit"-verhaal zijn.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-12-2006 11:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:23 schreef kwelgeest het volgende:
Een stukje wat ik pasgeleden getikt heb maar nog niet af is:



Vervolg komt.
+ Een quote van de grote leider, zoon der zonen, vader der gelukkigen en verzetter van bergen uit de lage landen ( gevonden dankzij Nausicaa Marbe, columniste bij de Azijnbode): Ïndien men niet bereid is zich te conformeren aan wat wij hier gezamelijk aan waarden en wetten hebben geformuleerd, dan is het dringende advies: Zoek een land waar u zich wel thuis voelt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-12-2006 11:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

maar ja dat zijn maar een paar punten van de 10.0000.0000.000 punten die er zijn. zo kan ik me voorstellen dat de PVV minder blij is met "religieus" onderwijs terwijl het CDA hier wel een sterke voorstander van is


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-12-2006 11:29 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:26 schreef spectre het volgende:
Waarom de PVV met 9 zetels er steeds bijgehaald moet worden door fanboi Kwelgeert snap ik niet zo heel goed. Allereerst omdat ze maar 9 zetels hebben en dus niks te zoeken hebben in een kabinet, daarnaast worden ze helemaal ondergesneeuwd en kan Geert zijn punten niet doordrukken.
"Volgens jou heeft de kleinste partij niets in de coalitie te zoeken? Veel plezier met het vormen van een kabinet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-12-2006 11:32 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:28 schreef attila_de_hun het volgende:
maar ja dat zijn maar een paar punten van de 10.0000.0000.000 punten die er zijn. zo kan ik me voorstellen dat de PVV minder blij is met "religieus" onderwijs terwijl het CDA hier wel een sterke voorstander van is
Iedere coalitie heeft haar tegenstrijdigheden. En de PvdV is, volgens mij, conservatiever dan Gerrt Wilders binnen de VVD.
Verder hoop ik niet op zo'n regering. Het is puur hypothetisch.
Maar ik merk alwel dan menig een zijn vermogen tot relativeren in bed heeft laten liggen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 06-12-2006 11:33 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

........zoals jijzelf.............



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-12-2006 11:34 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Cursusje Nederlands voor Kwelgeest bitte!


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-12-2006 11:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 0:04 schreef lygophile het volgende:
nouja, als het wederom een rechts klootzakken cabinet wordt ga ik

hoewel...dan valt het razendsnel en schuift het nog meer naar links met potentie tot eindelijk een werkelijk links cabinet.
mrja..links krijgt het al zwaar genoeg om zich waar te maken als ze gaan regeren. het schuift vanzelf weer terug.

in de steden en in het noorden zou er onvermijdelijk een links cabinet komen als de rest niet meetelde, maar die kutdorpjes zitten vol met cda, wilders en CU stemmers

on the bright side, 25 zetels, woehoe!!
links rechts
Tering! Dat zo'n infantiel ouder is dan dat ik ben.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-12-2006 11:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2006 11:32 schreef kwelgeest het volgende:
Iedere coalitie heeft haar tegenstrijdigheden. En de PvdV is, volgens mij, conservatiever dan Gerrt Wilders binnen de VVD.
Verder hoop ik niet op zo'n regering. Het is puur hypothetisch.
Maar ik merk alwel dan menig een zijn vermogen tot relativeren in bed heeft laten liggen.


Het is gewoon geen realistische optie naar mijn mening. Kijk, speculeren kunnen we natuurlijk oneindig lang. de meest gekke combinaties zijn dan mogelijk, vooral als er maar een of twee punten worden uitgelicht. daarbij is de overlap enorm groot.
maar praktisch gezien zal uiteindelijk (weer) een centrumkabinet komen met een " afwijking" naar links of naar rechts.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 06-12-2006 11:38]


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen