Chelman |
Krijg de bloemetjes |
 |
 |
|
Posted 19-12-2006 20:31 by Chelman |
      |
|
Schijnbaar vond men enige tijd geleden dat de SP hun ppot stijf hield en niet met CDA wilde onderhandelen:
quote: Op 12 december 2006 21:17 schreef Mutilator het volgende:Prima actie van SP aangezien ze hier principes hoger aanslaan dan machtshonger.
quote: Op 12 december 2006 21:56 schreef Mutilator het volgende:
Juist omdat ik prima kan lezen zie ik dat je wedermale vooralsnog met onbeargumenteerde beweringen blijft strooien dus bij deze nogmaals het verzoek niet met losse flodders te schieten en eens een keer wat onderbouwende feiten op te typen.
De beweringen die ik strooide waren van de strekking dat het niet de SP mar juist het CDA was dat de onderhandelingen afbrak. Hieronder een argument van de SP guru zelf.
 Hehehehe:
quote:
SP-leider Jan Marijnissen was wel degelijk bereid te onderhandelen met het CDA over een regeerakkoord, maar alleen op voorwaarde dat het CDA dat zag zitten. Pas toen bleek dat dat niet het geval was, haakte de SP af.
Marijnissen heeft dat dinsdag gezegd tijdens een debat in de Tweede Kamer met informateur Rein Jan Hoekstra over diens eindverslag. De bereidheid bij de SP om te onderhandelen was zelfs zo groot dat er al een formatieteam van fractieleden klaar stond.
Marijnissen voegde er aan toe dat CDA-leider Jan Peter Balkenende ,,niet expliciet'' heeft gezegd dat hij niet met de SP wilde onderhandelen. Maar het signaal was zo duidelijk, dat Hoekstra het oppikte, aldus Marijnissen. De SP-leider liet weten dat zijn formatieteam niet is opgeheven.
Mochten de huidige onderhandelingen met CDA, PvdA en ChristenUnie stuklopen, dan is de SP bereid weer aan de formatietafel plaats te nemen.
KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !
 |