IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : formatie kabinet Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 14:08 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 14:03 schreef attila_de_hun het volgende:
als er wel twee bijna zaten te janken waren het Rutte en Bos. Wilders ook maar dan van blijdschap.


Ik vind ook dat vooral Bos zichzelf erg laat kennen in zijn uitspraken vandaag....
Ik zie hem al helemaal met het gebalde vuistje op de wc staan huilen.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-11-2006 14:09 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

VVD is daar het beste voorbeeld van natuurlijk


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 14:20 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Want?
De VVD heeft altijd een linker en rechter vleugel gehad.

Als we dan naar GL kijken zien we een beeld van een vanuit de basis al mislukte partij. Alleen al die interne rotzooi komt nooit zo op straat (itt een LPF) vanwege diverse redenen. De anti-Irak stem in 2003 was voor zover ik weet het eerste onderwerp waarover heel GL het eens was


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-11-2006 14:30 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 14:20 schreef Argus het volgende:
Want?
De VVD heeft altijd een linker en rechter vleugel gehad.

Als we dan naar GL kijken zien we een beeld van een vanuit de basis al mislukte partij. Alleen al die interne rotzooi komt nooit zo op straat (itt een LPF) vanwege diverse redenen. De anti-Irak stem in 2003 was voor zover ik weet het eerste onderwerp waarover heel GL het eens was

Tja, zo kan ik het ook goedpraten. VVD is het gewoon niet gelukt, dat kun je niet recht lullen. GL heeft maar 1 verloren, dus zo erg is die schade niet.

Dat jij toevallig de GL kut vind heeft daar niet zo heel veel mee te maken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 23-11-2006 14:33 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Pluriformiteit binnen een partij zie ik eerder als een sterk dan een zwak punt, het laat zien dat er niet wordt jageknikt naar een almachtige leider die de lijnen uitzet, maar dat er ruimte voor discussie is.

Ook als je lid bent van een partij hoef je het helemaal niet met alle punten eens te zijn van die partij.


Dear dirty delightful old drunken old days


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 14:46 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 14:30 schreef spectre het volgende:
Tja, zo kan ik het ook goedpraten. VVD is het gewoon niet gelukt, dat kun je niet recht lullen. GL heeft maar 1 verloren, dus zo erg is die schade niet.

Dat jij toevallig de GL kut vind heeft daar niet zo heel veel mee te maken.


Beargumenteer me dat dan eens?
Argumentatie voor mijn standpunt mbt GL kun je op de wikipedia pagina over GL vinden.
Verder ben ik blij dat je mening over GL zo goed weet D66 vind ik ook kut zeker?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-11-2006 14:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Je zegt het zelf


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 14:48 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 14:33 schreef Schaffelaer het volgende:
Pluriformiteit binnen een partij zie ik eerder als een sterk dan een zwak punt, het laat zien dat er niet wordt jageknikt naar een almachtige leider die de lijnen uitzet, maar dat er ruimte voor discussie is.

Ook als je lid bent van een partij hoef je het helemaal niet met alle punten eens te zijn van die partij.


Tot op zekere hoogte inderdaad. Mede een reden waarom ik de VVD als partij dus niet mislukt vind.
Hoe het dus wel fout kan gaan. Ja dat is GL historie.
Maar wat wil je met marxisme-leninisme en reformisme in 1 bed.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 23-11-2006 14:55 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 14:48 schreef spectre het volgende:
Je zegt het zelf


Dat ik het niet eens ben met plannen en/of ze niet realistisch vind heeft niets te maken met mijn mening over de partij en haar bestaansrecht.

Anders had de SP ook wel in die rij gestaan, niet
(Ik heb dan nog aardig wat meer standpunten gemeen met GL....)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-11-2006 15:06 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik hoor net op de radio dat de VVD weinig vertrouwen heeft dat ze nog in de coalitie komen en zich reeds voorbereiden op een rol in oppositie.

Voor de partij lijkt me dat de beste optie eerlijk gezegd. 4 jaar de tijd om de zaakjes weer op orde te krijgen en bij de verkiezingen dan een stuk sterker dan nu terug te keren.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-11-2006 15:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2006 15:06 schreef Judge M. het volgende:
Ik hoor net op de radio dat de VVD weinig vertrouwen heeft dat ze nog in de coalitie komen en zich reeds voorbereiden op een rol in oppositie.

Voor de partij lijkt me dat de beste optie eerlijk gezegd. 4 jaar de tijd om de zaakjes weer op orde te krijgen en bij de verkiezingen dan een stuk sterker dan nu terug te keren.


dat laatste hoeft natuurlijk niet perse he??


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-11-2006 19:38 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 november 2006 15:08 schreef attila_de_hun het volgende:
dat laatste hoeft natuurlijk niet perse he??
Das waar



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-11-2006 8:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Ook Marijnissen wil eerst alleen 'verkennen'

vrijdag 24 november 2006 19:36

Na Jan Peter Balkenende (CDA) zijn ook de leiders van de SP en de PvdA vrijdag bij koningin Beatrix langs geweest om advies uit te brengen. Jan Marijnissen (SP) wil net als Balkenende eerst een 'verkenningsronde'.

Marijnissen adviseerde de koningin een of twee gezaghebbende personen aan te stellen die moeten nagaan welke partijen het best kunnen beginnen met de gesprekken over de vorming van een nieuwe coalitie.

Volgens de SP-leider zou iemand als de voormalige D66-leider Hans van Mierlo hiervoor geschikt zijn.

Marijnissen wil de verkenningsronde, omdat hij en Balkenende de verkiezingsuitslag allebei anders interpreteren. In een korte pre-informatieronde moet het CDA dan aangeven of het een coalitie met PvdA en SP mogelijk acht.

Balkenende ziet de uitslag als een 'steun in de rug' voor het kabinetsbeleid van de afgelopen jaren, volgens Marijnissen is de uitslag een ‘duidelijk signaal’ dat Nederland 'een socialer beleid' wil. Balkenende stelde de koningin eerder vrijdag voor om een informateur van CDA-huize aan te stellen.

PvdA-leider Wouter Bos heeft de koningin geadviseerd een informateur te benoemen die 'fors moet aftasten' of een coalitie van CDA, PvdA en SP op basis van de verschillende inhoudelijke programma's wel mogelijk is.

Bos wil een adviseur die zo ver mogelijk van de politiek afstaat. 'Dan denk je aan iemand van de Raad van State,' aldus de PvdA-leider.


En een paar schitterende reacties, hehe.

quote:
Don Bier op zaterdag 25 november 2006 01:44
Is onze Jan M., die symphatieke knakker uit Oss, nog steeds zo'n fan van Mao, auteur van de bestseller "Hoe verhonger ik mijn volk?" Of is hij nu eindelijk van die onzin genezen? In dat geval mag hij het van mij wel proberen in een nieuw kabinet. Iedereen heeft immers recht op een tweede kans, al loopt het waarschijnlijk uit op een ramp.

aad op vrijdag 24 november 2006 22:36
Zoek maar eens op Daan Monjé, aanschouw hoe de geschiedenis van die partij werkelijk in elkaar zit, compleet met zuiveringen en zwart geld-transacties, en vergelijk het eens met wat op de site van de SP staat. Beschouw vervolgens eens de achtergronden van de partijtop. Wat naar voren komt is een stalinistisch geleide partij, waarvan de top uit machtsbeluste criminelen bestaat. Zet het dan nog eens af tegen het scala aan leugens wat uit de mond van de partijleider rolt, en concludeer vervolgens dat het al een schande is dat zoiets zich in de vaderlandse politiek bevindt.
Wie er op die partij stemmen? Voornamelijk klagende parasieten, een handjevol verdwaalde idealisten, en keiharde opportunisten. Waar de zege vandaan komt? Aan de parasieten werd een inkomensverbetering van 10 % beloofd. En de parasieten zijn te dom om in te zien dat zo'n inkomensverbetering binnen een maand slechts een extra inflatie oplevert.



Hehehehehe


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-11-2006 11:55 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2006 8:30 schreef Snaack het volgende:
Hehehehehe


De wikipedia pagina's voor GL en de SP alleen al zijn vermakelijk genoeg
(net als de LPF natuurlijk)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-11-2006 12:10 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik denk zelf, serieus, dat de enige combinatie die enigsinds regeerbaar is CDA/VVD/PVV/CU is. Redelijk rechts/conservatief om dus.
Het beleid van de afgelopen drie kabinetten kan dan in grote lijnen gewoon doorgezet worden, onze jonges in Uruzgan kunnen gewoon blijven opereren, de economie wordt verder versterkt en normen&waarden blijven sterk vertegenwoordigd op de agenda.
Nu die linkserts van de VVD en CU nog overtuigen.

CDA/SP is gewoon geen optie. Ook sociaal-democraten en confessionelen gaan niet samen. Dat heeft de Nederlandse geschiedenis ons al geleerd en zien we nu ook in Duitsland.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-11-2006 13:04 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Opzich lijkt zo'n coalitie met CU mij niet onmogelijk. We moeten natuurlijk niet vergeten dat de CU vorige keer als serieuze potentiele partner aan de onderhandelingstafel zat. De grote lijnen van het beleid dat CDA en VVD gingen voeren, qua integratie/immigratie en herziening van het sociale vangnet, waren toen al bekend vanuit Balkenende-I en CU en SGP waren bereid hiermee in te stemmen.
De CU(-achterban) is niet zo links als dat Rouvoet zijn partij doet voorkomen; Zijn anti-Balkenende houding was dan ook meer uit populistische zetelrooverij dat uit ideologie.
Een echte kachristen is nmlk behoorlijk gebrand op de eigen verantwoordelijkheid van het individu en op de arbeidsparticipatie.
Ook heeft de CU behoorlijk havik achtige trekjes: Voor de Irak oorlog, steun aan de missie in Uruzgan, uitbereiding van het leger, onvoorwaardelijke steun aan Israel.
Ik denk zelf dat de CU, gezien hun christenfundamentalistische beginselen, niet blij is met de islamisering van onze cultuur. De CU is zeer kritisch over- dan wel niet uitgesproken tegenstander van de toetreding van Turkije (en gezien zelfs Rutte zich kritisch uitliet over Turkije en Eurlings en VerHage ook hoeft dit geen onoverbrugpaar punt te zijn voor deze coalitie). De CU heeft ook campagne tegen de Europese grondwet gevoerd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 25-11-2006 15:59 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Klinkt idd best goed Vik. Nu maar hopen dat ze ook de ballen hebben om tegen "de wil van het volk" in te gaan en de linkse partijen uit te sluiten van deelname aan een kabinet.

Overigens is de europese grondwet inmiddels een non-issue geworden (gelukkig). De andere 23 landen (minus FR dus) zijn dusdanig geschrokken van het resultaat in NL dat ze het onderwerp wel onderling zo nu en dan ff afstoffen maar nooit met NL erbij.
Bovendien komt er elke maand wel een prominente eurocraat die meent ff een voor alle landen acceptabele variant te hebben bedacht. Eindeloos lullen om iets waar niemand op zit te wachten (in de huidige vorm althans).
Als ze er 1 à 2 A4-tjes van maken in *leesbare* taal dan zou ik er nog warm voor kunnen lopen en anders stoppen ze de hele -voor de leek onverstaanbare- boekenreeks collectief in hun hol.



Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 25-11-2006 19:00 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Rouvoet: Ook onderhandelen met Wilders

André Rouvoet, leider van de ChristenUnie, vindt het belangrijk dat er ook coalitieonderhandelingen gevoerd worden met Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid. "De SP is niet de enige die een opmerkelijke ontwikkeling heeft doorgemaakt", zei Rouvoet nadat hij advies uitgebracht had aan de koningin. Hij vindt het belangrijk dat een nieuwe informateur met alle partijen praat, zonder een bepaalde coalitie op het oog.

D66-leider Alexander Pechtold is het daar niet mee eens. Hij wil geen partij uitsluiten, maar heeft een dubbel gevoel over de Partij voor de Vrijheid. "Hoewel het een winnaar is, moet je wel enig realisme hebben", aldus Pechtold. Tijdens de verkiezingscampagne heeft hij Wilders vaak aangevallen op zijn anti-islamopstelling. Wilders weigerde daarop met hem in debat te gaan.

Marianne Thieme van de Partij voor de Dieren wil een links kabinet van PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie, Partij voor de Dieren en D66. Deze grote coalitie kan rekenen op 76 zetels. Volgens haar is de verkiezingsuitslag uit te leggen als een verlang naar duurzaamheid en mededogen. Deze waarden ziet zij vooral terugkomen bij de linkse partijen: het CDA zou teveel een anti-dierenpartij zijn en Thieme ziet hen liever niet regeren.

Bas van der Vlies van de SGP wil een coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie. Die combinatie is volgens hem het meest werkbaar. CDA, PvdA en SP moet er alleen komen "als niet anders kan. Het CDA zal weinig trek hebben in een coalitie met die twee, die samen sterker zijn. Dan organiseer je je eigen nederlagen. Dat zullen ze niet doen".

De kans is groot dat Hoekstra de informateur wordt. Hij is het vaakst genoemd als de geschikte man om de verkennende gesprekken te voeren. Rouvoet vindt Rein Jan Hoekstra een ideale informateur. Zo is hij lid van de Raad van State en was hij samen met Frits Korthals Altes de informateur van het kabinet-Balkenende II. Bovendien is hij van CDA-huize en heeft hij veel politieke- en bestuurservaring. Hoekstra was bijvoorbeeld adviseur van de premiers Den Uyl, Van Agt en Lubbers. Vandaag heeft de koningin gesproken met alle fractievoorzitters van de Tweede Kamer. Ze zal waarschijnlijk vandaag nog de informateur aanwijzen. Die krijgt als taak alle mogelijkheden in kaart te brengen.


Had ik niet verwacht, netjes van hem, en nou maar hopen dat er een fatsoenlijk kabinet komt.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-11-2006 11:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Wilders steunt centrumrechts kabinet

Uitgegeven: 29 november 2006 10:31
Laatst gewijzigd: 29 november 2006 11:47

DEN HAAG - Fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) is bereid een centrumrechts kabinet te steunen. Hij heeft dat woensdag laten weten aan informateur Rein Jan Hoekstra. Zo'n kabinet zou moeten bestaan uit CDA, VVD, PVV, en ChristenUnie.

De kans dat die laatste partij bereid is in een dergelijke coalitie te stappen, is klein, gaf Wilders na afloop van zijn onderhoud met Hoekstra toe. De ChristenUnie staat lijnrecht tegenover de PVV als het gaat om het vreemdelingenbeleid. Bovendien is Wilders niet van plan op dat terrein concessies te doen.


Toch hoopt Wilders dat er een centrumrechtse regering komt. "Wij zijn absoluut niet bang voor de oppositie, die zal ons geen windeieren leggen. Maar niets is erger voor het land dan een links kabinet."



Ik hoop echt op dat kabinet. En zelf denk ik dat het wel meevalt met de CU standpunten (zoals ik een paar posts hierboven al aangaf).
Ook ben ik van mening dat de VVD, al heb ik eigenlijk niets meer met die partij, een onmisbare factor is in het kabinet. Ik denk dat de finacien portefeuille slechts bij de VVD in goede handen is. En dat is toch wel de belangrijkste op immigratie/integratie na.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-11-2006 12:00 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik wil Zalm terug.

En Henk Kamp als minister-president.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 29-11-2006 12:35 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2006 12:00 schreef Misanthrope het volgende:
Ik wil Zalm terug.


Wat je zegt!

Kamp daarentegen vind ik een gigantische slapjanus.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-11-2006 12:38 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2006 12:35 schreef Mikeee het volgende:
Kamp daarentegen vind ik een gigantische slapjanus.
Hoezo dat?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 29-11-2006 12:44 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Nou gewoon dat 'ie een slappe, saaie, fut- en energieloze uitstraling heeft en dat ik 'm bovendien nog nooit een vraag van de pers *niet* heb zien omzeilen.
Ik kan van hem geen hoogte krijgen.

Dan vond ik van Aartsen stuk-ken beter (zelfs dan Rutte).
But that's just me en ik ben geen VVD-stemmer.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-11-2006 12:52 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2006 12:44 schreef Mikeee het volgende:
Nou gewoon dat 'ie een slappe, saaie, fut- en energieloze uitstraling heeft en dat ik 'm bovendien nog nooit een vraag van de pers *niet* heb zien omzeilen.
Ik kan van hem geen hoogte krijgen.

Dan vond ik van Aartsen stuk-ken beter (zelfs dan Rutte).
But that's just me en ik ben geen VVD-stemmer.

Hij heeft inderdaad niet de hippe uitstraling die we in de huidige televisiedemocratie moeten hebben, maar het is een integere man, die vanwege zijn functie niet altijd even open kan zijn.

Ik vind het een held!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-11-2006 21:51 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Kamp is sterk. De beste man weet precies waar hij het over heeft, maakt nooit fouten en is nooit overmoedig. Verder is hij zeer integer en toegewijd aan zijn werk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen