IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Epica of After Forever Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 06-02-2004 16:09 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 16:01 schreef Jenje het volgende:

Vond het gewoon een beetje een stomme vraag... (maar de "grap" zit 'm in het vetgedrukte stuk van mijn vorige post...)

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-02-2004 16:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah .. daar las ik over heen

Darkfantasy
Usericon van Darkfantasy
Posted 06-02-2004 17:18 by Darkfantasy Wijzig reactieProfiel van DarkfantasyQuote dit berichthttp://www.myspace.com/_natasja

After Forever natuurlijk.. Epica of tewel Replica is gewoon een hele slechte ripp-off van After Forever, iets waar ik niet zo van hou..

Speak no more lies, It 's your turn to die.

Darkfantasy
Usericon van Darkfantasy
Posted 06-02-2004 17:20 by Darkfantasy Wijzig reactieProfiel van DarkfantasyQuote dit berichthttp://www.myspace.com/_natasja

quote:
Op 22 januari 2004 12:26 schreef goblinjester het volgende:
Haha , ja die heb ik inderdaad gezien. Diep triest. Maar aan de andere kant kan ik me ook geen goeie videoclip van After Forever herinneren.

Whahahaha ja die videoclip echt verschrikkelijk, heb je die ogen van dat mens al eens gezien ???

spikewoman
Usericon van spikewoman
Posted 06-02-2004 17:21 by spikewoman Wijzig reactieProfiel van spikewomanQuote dit berichthttp://www.musecube.com/spikewoman

schitterende muziek van epica; alleen jammer van die clip inderdaad... erg lowbudgetachtig.

it's my passion.......

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-02-2004 17:21 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 6 februari 2004 17:18 schreef Darkfantasy het volgende:
After Forever natuurlijk.. Epica of tewel Replica is gewoon een hele slechte ripp-off van After Forever, iets waar ik niet zo van hou..
Je weet dat Epica opgezet is door degene die al die oude nummers van After Forever geschreven heeft he? .. ach wat, ik ga niet nog een keer herhalen wat ik al een keer gezegd heb in dit topic; lees maar terug

I'm not being rude. You're just insignificant.

altx
Usericon van altx
Posted 06-02-2004 17:27 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 17:21 schreef helmet het volgende:
Je weet dat Epica opgezet is door degene die al die oude nummers van After Forever geschreven heeft he? .. ach wat, ik ga niet nog een keer herhalen wat ik al een keer gezegd heb in dit topic; lees maar terug

Idd. Vergelijk het met Tristania en Sirenia...

Hmz, ach wat, ik heb eigenlijk ook helemaal geen zin om mezelf te gaan herhalen...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Darkfantasy
Usericon van Darkfantasy
Posted 06-02-2004 17:32 by Darkfantasy Wijzig reactieProfiel van DarkfantasyQuote dit berichthttp://www.myspace.com/_natasja

Okee wat jullie zeggen..

Zagga
Usericon van Zagga
Posted 06-02-2004 17:49 by Zagga Wijzig reactieProfiel van ZaggaQuote dit berichthttp://www.midian.nl

Mark (frontman epica) heeft helemaal niet alle oude nummers van After Forever geschreven. Alle riffs zijn door iemand anders bedacht, en veel teksten ook

Farewell, O twice beloved! A Turin Turambar turun ambartanen: master of doom by doom mastered! O happy to be dead! http://www.midian.nl

altx
Usericon van altx
Posted 06-02-2004 17:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 17:49 schreef Zagga het volgende:
Mark (frontman epica) heeft helemaal niet alle oude nummers van After Forever geschreven. Alle riffs zijn door iemand anders bedacht, en veel teksten ook

Hij had globaal een aandeel van 50% in de nummers van After Forever. Dat lijkt me iig toch wel genoeg om je stempel erop te kunnen drukken.

Maar het ging er gewoon ff om dat het vrij onzinnig is om Epica een After Forever-ripoff te noemen... Ja, ok, ik had het een stuk leuker gevonden als-ie met wat origineels was gekomen, maar je kunt het hem iig niet kwalijk nemen...

DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 06-02-2004 19:14 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 15:47 schreef Jenje het volgende:
Vandaag sample van Imperia gehoord, de nieuwe band van Helena Michaelsen (ex-trail of tears, ex-epica). En trust me, die veegt gruwelijk de grond aan met epica en after forever!!!!

Nu, dat klinkt positief! Staat er al iets vast van release of zo?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 06-02-2004 19:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 19:14 schreef DarknessThere het volgende:
Nu, dat klinkt positief! Staat er al iets vast van release of zo?
Soon, eerste optreden is op 17 april, ZM fest 3 in de Baroeg

DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 06-02-2004 19:41 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Cool. Ik was al vrij fan van haar stemwerk by Trail of Tears, en ook op de demo van Epica. Can't wait...

altx
Usericon van altx
Posted 06-02-2004 22:33 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 19:41 schreef DarknessThere het volgende:
Cool. Ik was al vrij fan van haar stemwerk by Trail of Tears, en ook op de demo van Epica. Can't wait...

De bezetting van Imperia doet me ook al watertanden:

Helena Iren Michaelsen - Vocals and choirs
Arien Van Weesenbeek - Drums (God Dethroned)
John Stam - Guitars (ex-Mac 11)
Gerry Verstreken - Bass (Manic Movement)
Henri Sattler - Guitars (God Dethroned)

(zie: http://www.zwaremetalen.com/nieuws/2210.html)

IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 06-02-2004 22:37 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

ik heb after forever een tijdje terug live gezien met het nieuwe materiaal en k heb nu de cd van epica gekocht...EPICA!!!!!!

Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...

altx
Usericon van altx
Posted 06-02-2004 22:40 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 22:37 schreef IceQueen het volgende:
ik heb after forever een tijdje terug live gezien met het nieuwe materiaal en k heb nu de cd van epica gekocht...EPICA!!!!!!

Jij en Epica???

De wonderen zijn de wereld nog niet uit...

IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 06-02-2004 22:47 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 22:40 schreef altx het volgende:
Jij en Epica???

De wonderen zijn de wereld nog niet uit...

LOL!!!!!

Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...

Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 06-02-2004 23:54 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 22:33 schreef altx het volgende:
De bezetting van Imperia doet me ook al watertanden:

Helena Iren Michaelsen - Vocals and choirs
Arien Van Weesenbeek - Drums (God Dethroned)
John Stam - Guitars (ex-Mac 11)
Gerry Verstreken - Bass (Manic Movement)
Henri Sattler - Guitars (God Dethroned)

(zie: http://www.zwaremetalen.com/nieuws/2210.html)

jahaa...groot, blond, slank, half naakt en een constant zaadvragende blik.
Daar wil elke gezonde kerel toch wel mee in een band zitten. Who cares of ze musicaal getalenteerd is of niet! Doen jullie kerels desnoods wel oordopjes in, toch.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 06-02-2004 23:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Al had ze het uiterlijk van erica terpstra, ze zingt floortje en hoe heet die muts van epica er 10x uit ...

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 06-02-2004 23:59 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

To Elysium :p

Vind het hele genre vrij slaapverwekkend eigenlijk

Life doesn't get much better than this!

altx
Usericon van altx
Posted 06-02-2004 23:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2004 23:54 schreef Jezebel het volgende:
jahaa...groot, blond, slank, half naakt en een constant zaadvragende blik.
Daar wil elke gezonde kerel toch wel mee in een band zitten. Who cares of ze musicaal getalenteerd is of niet! Doen jullie kerels desnoods wel oordopjes in, toch.

Ik weet niet met wat voor frustraties jij rondloopt, maar ik doelde er gewoon op dat met de gitarist en drummer van God Dethroned en de bassist van Manic Movement ze gewoon een supergroep heeft geformeerd. En hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, kan me eigenlijk niet zo veel schelen...

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-02-2004 11:21 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 6 februari 2004 15:47 schreef Jenje het volgende:
Vandaag sample van Imperia gehoord, de nieuwe band van Helena Michaelsen (ex-trail of tears, ex-epica). En trust me, die veegt gruwelijk de grond aan met epica en after forever!!!!
fijn voor je... Dan is het wel heer hard vooruit gegaan sinds Helena's promo om zowel AF als Epica te overklassen...

(ik gok overigens dat jouw laatste zin puur op persoonlijke smaak gebaseerd is en je moet uiteraard je ZM-feestje promoten..)

Ow ja.. AF of Epica.. Momenteel duidelijk Epica want van AF's Exordium en vooral die belachelijke cover One Day I'll Fly Away word ik niet vrolijk...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2004 11:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sjezus, jij kunt ook niet onbevooroordeeld naar haar muziek luisteren zeg ...

Die promo die ik heb klinkt verdomde goed, juist omdat niet alles om haar draait. De muziek zit goed in elkaar en ze maakt erg goed gebruik van haar stembereik, en dat is toch 100% beter dan Floor en Epica.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-02-2004 11:36 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik kan inderdaad moeilijk onbevoordoordeeld naar muziek luisteren, daar heb je helemaal gelijk ik.. AF en Epica hebben vanaf het begin (dus ook de demo's) zeer puik werk afgeleverd en als jij dan ineens komt melden dat deze beide bands finaal de tent uitgespeeld worden door iemand wiens demotracks niet meer dan een middelmaat waren, dan trek ik dat inderdaad in twijfel ja..

Maar goed.. Ik hoor het nog weleens.. Het schijnt dat Ferdi hem geclaimd heeft bij LoM...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2004 11:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En Helena heeft bij Trail of Tears 2 prut-cd's afgeleverd. Ik denk dat jij bevooroordeeld bent omdat je Mark persoonlijk kent, en het is jammer dat je dan gewoon een goede muzikant de grond in boort op basis van uitspraken van een ander.

En waarom zou een nieuwe band AF en Epica niet er vierkant uit kunnen spelen? Muzikanten uit Imperia zijn nou niet mensen met weinig ervaring en talent, ik denk ook niet dat CBI gaat investeren in een de zoveelste AF-cloon, en Henri Sattler lijkt mij niet de figuur om dat soort muziek te kunnen maken. En inderdaad, ze hebben er iets verdomd goeds van gemaakt, iets met een eigen gezicht en stijl, en dat kom je in het "genre" niet tegen.

Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com