IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Epica of After Forever Vorige pagina | Volgende pagina
MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 25-06-2003 21:44 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Ik heb weinig op Epica aan te merken, maar aan After Forever kan die band toch echt niet tippen (dat zijn er ook maar weinig IMHO)

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-06-2003 21:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2003 21:27 schreef Sjaan het volgende:
Beide steengoede bands, ik vind dat op dit forum veel te weinig respect is voor de muziek die deze groepen produceren. Toch wel de top wat Nederland op muziekgebied heeft te bieden.
onzin in het kwadraat ditte ...

Ik denk dat er toch honderden bands zijn die muzikaal beter zijn in Nederland.

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 25-06-2003 21:49 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik vind beide bands
Epica nog net iets erger zelfs.

Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 25-06-2003 21:50 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

Ik vind het beiden niet zo heel erg boeiend eigenlijk... Dat soort muziek verveelt me vrij snel, al zitten er wel toffe stukken in soms hoor..

After Forever 2x gezien, vond t wel ok [Floor kan dus echt wel zingen hè, bij Star One deed ze het ook wel goed]
Epica 1x gezien, vond t behoorlijk saai...[af en toe een leuk gitaarriffje ofzo en dan sta je net een beetje met je hoofd te knikken en dan kakt het weer in... ] De zang vond ik eerlijk gezegd niet zo goed, beetje ielig of zo...?

Denk dat mijn voorkeur naar AF uitgaat...

Maar ik ken Epica niet goed genoeg om er mening over te vormen eigenlijk..
Wel een hele mooie dame trouwens, die zangeres [alleen jammer dat ze het zelf ook weet ] Mooi haar en mooi figuurtje: *jaloersjaloers*!

"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"

Midnight
Usericon van Midnight
Posted 25-06-2003 22:02 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

ik heb de eerste en tweede cd van AF in mijn collectie, heb de nieuwe nog niet geluisterd... ik vond AF echt heel erg goed, weet nog wel dat ik ze enkele jaren geleden op heb zien treden voor 3 man en een paardekop tijdens de metal matinee in 013... Wat er gebeurd is? Ik weet het niet.. de zang begon te me vervelen, de optredens werden te popi, de oosterse invloeden heb ik toch nog echt super gevonden... Ik zal die 2 cd's niet wegdoen omdat er leuke nummers tussen staan maar de nieuwe kopen en Epica luisteren? Nee... Dus antwoord op de vraag: geen van beiden.

Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!

vitus_frank
DOOM or be DOOMED
Usericon van vitus_frank
Posted 25-06-2003 23:21 by vitus_frank (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van vitus_frankQuote dit bericht

Op dit moment nog moeilijk te beantwoorden wie er "beter" is.
De Epica cd heb ik pas een paar keer beluisterd, maar het valt me wel op dat het gitaargeluid veel te ver naar achteren gedrukt is in de mix, het geen ik erg jammer vind.
Ik ben erg benieuwd hoe ze live klinken, dan kan er pas echt een oordeel geveld worden toch Ze spelen helaas nog niet in mijn buurt (omgeving Den Haag)
Ik gun Mark in ieder geval wel succes, hij was bij de concerten van AF altijd te spreken na afloop en zeer gedreven.

Agamidion
Gayheid
Usericon van Agamidion
Posted 25-06-2003 23:23 by Agamidion Wijzig reactieProfiel van AgamidionQuote dit bericht

tis niet echt mijn smaak, maar ik vind epiva desondanks toch erg lekkere cd voor op de achtergrond

Nagels krabten bloedend, een teken van kracht door pijn.

Mies
...
Usericon van Mies
Posted 26-06-2003 0:01 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 25 juni 2003 21:31 schreef Sharteel het volgende:
Op 25 juni 2003 19:12 schreef Mies het volgende:
Ik kies voor Epica
quote]

Het gaat niet over wat je hormonen vinden maar wat je oren ervan denken

O...dan kies ik voor AF met PoD want daar heeft Joep nog op meegedaan Best een goede cd is dat.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 26-06-2003 9:49 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ik ga dus voor After Forever! Kvond de cd van Epica zeker niet slecht (mijn broertje had hem op promo 2 weken voor ie uit kwam!)maar toch vond ik het niet origineel. De vrouwen vocalen vallen me een beetje tegen in tegen stelling tot after forever waar ik ze juist wel mooi vind! En de Grunt van Mark vind ik gewoon slecht!

jammer de bammer!

After Forever it is!

I Find That I Am Not There...

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 26-06-2003 11:23 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

BWa, geen idee eigenlijk.. Als het op de zang aankomt zeker AF.. Floor is gewoon de beste zageres die ik ken. Simone heeft ook een goede stem, maar je verstaat langs geen kanten wat ze zingt.
Qua muziek enzo lijkt het nogal op elkaar he. Epica misschien ietsje zwaarder..

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 10-07-2003 21:30 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Misschien niet helemaal eerlijk om van een van de eerste optredens, (of was het zelfs hun eerste optreden?) die ze hebben gegeven uit te gaan, (ik heb ze in december 2002 als voorprogramma van Anathema in de 013 gezien) maar tot nu toe zeg ik: Epica viel mij live eigenlijk tegen, zeker de zang (toch een van de onderdelen waarin een band in dat genre zich van de rest kan onderscheiden) vond ik niet zo super, en ook de rest van de band zat er naar mijn mening af en toe behoorlijk naast.

Maar goed, buiten dat en de demo heb ik nog niks van Epica gehoord, misschien dat ze wel uitgroeien of al uitgegegroeid zijn tot een geweldige liveband.
Tot nu toe zeg ik dus nog: After Forever.

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 10-07-2003 21:41 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Epica en After Forever komen beide niet in de buurt van het debuut van Within Temptation. Allebei zo standaard als een ... vrij normale stoeptegel die je overal ziet.

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 13-07-2003 22:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zit nu wat Epica te luisteren.

Sorry hoor, maar aan alle kanten is het already done en gruwelijk NIET interessant.

Zelfs deze samples vervelen mij al.

Dit is jatwerk

Stukjes AF, stukjes Nightwish, stukjes Therion.

Nee AF vind ik ook niets, maar nog altijd beter dan deze troep

lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 13-07-2003 23:00 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
DarknessThere vroeg:
Wat is jullie mening over de Epica cd?

Gruwelijk! Nog slechter dan AF! zucht... het zangeresjes-genre is al 5 jaar creatief dood.

*zet Velvet Darkness They Fear nog maar eens op*

no text supplied

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 13-07-2003 23:05 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 13 juli 2003 23:00 schreef lykle_wolfheart het volgende:

Ja dat is nog eens een cd

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 13-07-2003 23:05 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Heb gisteren Epica gezien op Jamrock.......... was niet mijn ding.......

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 13-07-2003 23:07 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2003 23:05 schreef Triple-Dan het volgende:
Heb gisteren Epica gezien op Jamrock.......... was niet mijn ding.......

niet jouw ding? aan de foon zei je nog dat het dramatisch slecht was!

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 13-07-2003 23:08 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Ik wilde het een beetje genuanceerd neer zetten....... ik kan ook gelijk zeggen dat ik het een verschrikkelijke kutband vind hahahaha

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 13-07-2003 23:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

@shred : Megafoon ?

@triple : nuance my ass .. de waarheid moet gesproken worden! HA !

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 13-07-2003 23:09]

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 13-07-2003 23:09 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 13-07-2003 23:12 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2003 23:09 schreef Jenje het volgende:
@shred : Megafoon ?

thus thy have spoken!

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 13-07-2003 23:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

je was me te snel af

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 13-07-2003 23:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2003 23:12 schreef Shredhead het volgende:
thus thy have spoken!
ai mie laddy

Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 13-07-2003 23:13 by Triple-Dan Wijzig reactieProfiel van Triple-DanQuote dit berichthttp://www.danielclassen.nl

quote:
Op 13 juli 2003 23:09 schreef Jenje het volgende:

ja heb je gelijk in alleen heb ik in de tijd geleerd dat je af en beter iets kunt zeggen in verkapte woorden...........

Maar goed, Epica dus, gisteren op JamRock gezien, wilde toch eens even zien hoe ze live waren nadat ik de promo had gehoord en die me eigenlijk best wel meeviel.
Vond het gewoon puin, hadden volgens mij al slechte zin vanwege het tijdstip dat ze moesten spelen en dat was wel te zien ook. Band straalde niks uit, zangeres die een beetje in de mic. mompelt en dat soort dingen.... nee was de eerste en de laatste voor mij iig............

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-07-2003 7:36 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 juli 2003 23:00 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Gruwelijk! Nog slechter dan AF! zucht... het zangeresjes-genre is al 5 jaar creatief dood.

da's nog eens een schijf met inhoud.

Ontopic: Ik heb zaterdag "The phantom agony" aangeschaft: ik vind het wel aardig klinken: alleen, dit is gewoon een After Forever met andere zangeres en de muziek die bij momenten iets zwaarder klinkt. Leuk tussendoortje, maar niet om grijs te draaien.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com