IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Epica of After Forever Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-07-2003 12:18 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 juli 2003 23:00 schreef lykle_wolfheart het volgende:
Gruwelijk! Nog slechter dan AF! zucht... het zangeresjes-genre is al 5 jaar creatief dood.

Dat is dan ook weer bullshit! Dat Epica een ripoff is van After Forever geef ik je direct gelijk in, maar dat wil nog niet direct zeggen dat er geen enkele band met zangeres meer is die nog iets fatsoenlijks/nieuws produceert.

I'm not being rude. You're just insignificant.

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 14-07-2003 12:33 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2003 12:18 schreef helmet het volgende:
Dat Epica een ripoff is van After Forever geef ik je direct gelijk in

pfff, het was toch inmiddels genoegzaam bekend dat mark ex-after forever is, waar hij een belangrijk deel van de muziek schreef. ik bedoel, je kan toch geen rip-off van jezelf zijn??

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-07-2003 12:35 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 14 juli 2003 12:33 schreef El Chulo het volgende:
pfff, het was toch inmiddels genoegzaam bekend dat mark ex-after forever is, waar hij een belangrijk deel van de muziek schreef. ik bedoel, je kan toch geen rip-off van jezelf zijn??
Natuurlijk ben ik bekend met dat feit. En een ripoff van jezelf zijn.. in die zin kan het niet inderdaad. Maar als je toch een nieuwe band start lijkt het me dat je best je grenzen kunt gaan verlegen en je (een klein beetje) een andere kant op kunt richten. Anders weet je namelijk zelf net zo goed dat je twee vrijwel identieke bands krijgt.. en zit iemand daar op te wachten?

I'm not being rude. You're just insignificant.

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-07-2003 12:42 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 juli 2003 12:18 schreef helmet het volgende:
maar dat wil nog niet direct zeggen dat er geen enkele band met zangeres meer is die nog iets fatsoenlijks/nieuws produceert.

Ik wil graag voorbeelden horen dan, want de laatste goede "Gothic-Metal-met-lieflijk-vrouw-gezang" cd's komen wat mij betreft toch uit 1995-1998.

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-07-2003 12:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Alas - Absolute Purity.

KLAAR!

DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 14-07-2003 12:53 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2003 12:42 schreef Claw het volgende:
Ik wil graag voorbeelden horen dan, want de laatste goede "Gothic-Metal-met-lieflijk-vrouw-gezang" cd's komen wat mij betreft toch uit 1995-1998.
Trail of Tears - A New Dimension of Might

quote:
Natuurlijk ben ik bekend met dat feit. En een ripoff van jezelf zijn.. in die zin kan het niet inderdaad. Maar als je toch een nieuwe band start lijkt het me dat je best je grenzen kunt gaan verlegen en je (een klein beetje) een andere kant op kunt richten. Anders weet je namelijk zelf net zo goed dat je twee vrijwel identieke bands krijgt.. en zit iemand daar op te wachten?
Ik geloof dat Mark bij After Forever is weggegaan omdat ij daar zijn ideeën niet meer kwijt kon. Met andere woorden, de nieuwe After Forever die eind dit jaar uitkomt zal waarschijnlijk niet meer overeenkomen met de eerste twee albums, dus in dat opzicht kopieert Epica niet echt van After Forever, alleen van Mark, en dat dus omdat alles binnen Epica door Mark geschreven wordt. Moest die splitsing niet gebeurd zijn, was The Phantom Agony gewoon het derde After Forever album geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door DarknessThere op 14-07-2003 12:55]

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-07-2003 12:56 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 juli 2003 12:50 schreef Jenje het volgende:
Alas - Absolute Purity.

KLAAR!

<-- ftp?

Ik kan die pop-zooi anders niet vinden

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 14-07-2003 12:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Grmbl, ik zal het proberen vannacht .. uploaden gaat hier erg beroerd..
Moet nummer voor nummer doen en dan tussendoor even uitloggen

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-07-2003 12:57 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 juli 2003 12:53 schreef DarknessThere het volgende:
Trail of Tears - A New Dimension of Might

Wil je dit serieus gaan vergelijken met meesterwerken als:

Theatre of Tragedy - Velvet Darkness They Fear
Tristania - Beyond the Veil
Trail of Tears - Disclosure in Red

?

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 14-07-2003 12:58 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 14 juli 2003 12:57 schreef Jenje het volgende:
Grmbl, ik zal het proberen vannacht .. uploaden gaat hier erg beroerd..
Moet nummer voor nummer doen en dan tussendoor even uitloggen

Gaarne, bedankt

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 14-07-2003 12:59 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 14 juli 2003 12:53 schreef DarknessThere het volgende:
Ik geloof dat Mark bij After Forever is weggegaan omdat ij daar zijn ideeën niet meer kwijt kon.

Ik vind Mark een toffe kerel nu ik hem een beetje ken.. Maar hij is helaas met zijn klikken en zijn klakken uit AF gegooid (al dan niet verdiend, ik weet niet wat er gebeurd is en hoef het ook niet te weten).

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

DarknessThere
Posted 14-07-2003 12:59 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ja. Ik vind die minstens even goed als Discolure in Red en Velvet Darkness... Okee, vergelijken met Beyond the Veil misschien niet, maar daar noem je nu ook echt de top van het genre, he.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 14-07-2003 12:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Die laatste van Trail of Tears vind ik ook niet echt wat, alleen die eerste is echt goed.

Oh en Mark is AF uitgeknikkerd volgens mij DT, hij is niet zelf opgestapt. Epica draait alleen maar om wraak te nemen op AF.

DarknessThere
Posted 14-07-2003 13:01 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Jenje en Sharteel... Be that as it may, Mark zijn verhaal was hoe ik het gelezen heb in de Mindview. Waarschijnlijk ligt het toch ergens tussen de twee. Mijn punt blijft dat Epica een vervolg is op After Forever, terwijl her derde After Forever album dat waarschijnlijk niet zal zijn.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 14-07-2003 13:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Lees het interview met Helena maar eens dan, zij is dara weggegaan aangezien ze geen deel uit wil maken van een hetze tegen andere muzikanten.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-07-2003 13:07 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2003 12:57 schreef Claw het volgende:
Wil je dit serieus gaan vergelijken met meesterwerken als:

Theatre of Tragedy - Velvet Darkness They Fear
Tristania - Beyond the Veil
Trail of Tears - Disclosure in Red

?

Kijk, t is anders dan die dingen van een jaar of 4-5 terug, da's waar, maar "a new dimension" is wel hard, echt anders, ik heb ToT recent nog live gezien, die muziek staat als een huis.

Ontopic: ik ben het eens met Darkness There:

Een nieuwe AF gaat het verschil wel laten horen denk ik, die Mark was toch de belangrijkste componist.
Wat me wel raar overkomt: die overbodige subtiteltjes bij de songs, die duidelijk naar Af verwijzen (The embrace that smothers part ...)dat is wat flauw maar kom....

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

DarknessThere
Posted 14-07-2003 13:07 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Heb ik gelezen... Ik denk dat het verhaal van Helena misschien ietsje overdreven is, aangezien ook dat gedoe met Trail of Tears. Okee, Mark is waarschijnlijk buitengesmeten, en Epica heeft misschien wel wat wraakmotief, maare, ik denk da die gast gewoon nog wel graag muziek maakt, binnen een genre waar hij zich thuis in voelt. Geen wonder dus dat Epica is wat het is... Of ben ik nu echt zo naief?

quote:
Wat me wel raar overkomt: die overbodige subtiteltjes bij de songs, die duidelijk naar Af verwijzen (The embrace that smothers part ...)dat is wat flauw maar kom...
Zou dus moeten zijn omdat al die nummers hetzelfde onderwerp hebben, namelijk de verstikking van de maatschappij.. of zoiets. Nu ja, hij had misschien inderdaad beter een andere subtitel gekozen.

[Dit bericht is gewijzigd door DarknessThere op 14-07-2003 13:09]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 14-07-2003 13:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja

Mark is zeker een goede artiest, maar ik had gewoon meer verwacht, ik vind het een puur commerciele plaat. Ook alle media aandacht voor Epica vind ik zwaar overdreven, er was nog geen nummer bekend maar ze stonden al wel 2 of 3 keer in de aardschok. Ik kan me dan niet aan de gedachte onttrekken dat die interviews gekocht zijn.

Als Mark echt terug had willen komen, had ie een plaat gemaakt die echt aan alle kanten eruit knalt, niet iets wat een aaneenrijging is van kleine succesformuletjes.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 14-07-2003 13:11 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

@DarknessThere

Bij Trail of tears en Sirenia heb je net hetzelfde verhaal: de belangrijkste componist/bezieler van de band wordt buitengewerkt en komt achteraf terug om te laten zien hoe het moet. Die van Sirenia heb ik zelf niet, maar wel genoeg gehoord en vind ik toch een vrij sterk album in het genre.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

DarknessThere
Posted 14-07-2003 13:13 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Hmm... Sirenia kan toch echt niet tippen aan Tristania, hoor.. (behalve dan misschien aan World of Glass )

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 14-07-2003 13:13 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2003 12:59 schreef Jenje het volgende:
Epica draait alleen maar om wraak te nemen op AF.

denk je dat echt?
stel je nou eens voor dat je zelf muzikant bent, en uit je band wordt gegooid, terwijl je zelf nog heel veel muziek wil maken. dan is het toch logisch dat je een nieuwe band start?

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 14-07-2003 13:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2003 13:13 schreef El Chulo het volgende:
denk je dat echt?
stel je nou eens voor dat je zelf muzikant bent, en uit je band wordt gegooid, terwijl je zelf nog heel veel muziek wil maken. dan is het toch logisch dat je een nieuwe band start?
Tuurlijk! Maar lees interview met Helena maar eens, en waarom gebruikt ie dan in de titels zoveel verwijzingen naar AF en waarom gaan zoveel interviews met Mark over zijn vertrek bij AF?

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 14-07-2003 13:25 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2003 13:16 schreef Jenje het volgende:
Tuurlijk! Maar lees interview met Helena maar eens, en waarom gebruikt ie dan in de titels zoveel verwijzingen naar AF en waarom gaan zoveel interviews met Mark over zijn vertrek bij AF?

luister, hij zal heus behoorlijk pissed zijn op af, zou ik ook zijn in zijn plaats. maar daar kan je nog niet uit concluderen dat epica een wraakactie is.
de teksten boeien me verder niet. welke tekstuele verwijzingen bedoel je?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 14-07-2003 13:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Niet tekstueel, in de titels, wat Gunman al beschreef.

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 14-07-2003 13:34 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2003 13:28 schreef Jenje het volgende:
Niet tekstueel, in de titels, wat Gunman al beschreef.

pfff, en daaruit concludeer je dus dat epica alleen maar draait om wraak te nemen op af?

Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com