|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
ze hebben er pas 1 en dat is geen mini cd |
|
quote:Onder de naam Sahara Dust is er een 2-track "Cry For The Moon" uitgebracht. Beide tracks staan nu (waarvan 1 in een licht aangepaste vorm) nu ook op "The Phantom Agony". Deze dus: http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=1720&lang=nl |
|
quote: Eh, t zelfde als Rajackar hier, het ging me in die post niet om AF, jullie wisten me in 2000 in Geel in die broeierige sporthal echt wel te boeien (was eerste kennismaking) [Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 15-07-2003 11:30] I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Epica of After Forever, lastige keuze aangezien ik van beide bands hou.Maar qua live concerten is AF logischerwijs nog veel interessanter, maar dat is denk ik een kwestie van ervaring.Trouwens veel mensen zeggen Epica een AF kloon.....maar AF is muzikaal op dit moment een hele andere richting ingeslagen vind ik, meer richting echte metal.Epica klinkt gewoon meer de richting zoals Af bij Prison of Desire meer klonk... "At the age of fifteen, he had already learned silence." - from "A Child's History of Muad'Dib" by the Princess Irulan |
|
Nu ik de cd's van beide bands na de split heb kunnen beluisteren vrees ik dat de toekomst van AF minder rooskleurig is geworden. Er valt niks op de kwalitiet van de muzikanten op te merken maar de kwaliteit van de nummers op de mini is toch echt een stuk lager in vergelijking met de voorgaande twee cd's (en ook met de epica-cd) naar mijn mening. Maar zoals gezegd, het is slechts een mini dus mogelijk dat de aanstaande cd betere nummers bevat. maar ik heb weinig hoop. |
|
Ik kan mij wel vinden in het betoog van de vorige spreker. Het nieuwe materiaal van AF doet bij mij helaas niet zo'n vonk overspringen als dat bij Prison Of Desire, Decipher en The Phantom Agony wel het geval was... |
|
Hier kan ik me ook geheel bij aansluiten. Van 't weekend After Forever weer eens live aanschouwd (voor de 4e keer met materiaal van Exordium) en het wil maar niet beklijven. Ik, en met mij veel mensen in het publiek, sta gewoon de hele tijd op het oude materiaal te wachten. Typisch genoeg pakte het materiaal van Epica, hoe sterk het (logisch) ook op After Forever lijkt, wel meteen.. Wat mij betreft is het duidelijk dat met de split Mark aan 't langste eind heeft getrokken. Ik vermoed dat het volgende album van After Forever niet de stormloop oplevert waar men op hoopt en de band gedoemd is tot een kwakkelend bestaan de komende jaren. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Al vond ik het laatste album van After Forever niet zo ga ik toch naar het duo optreden in Tivoli. Ik moet alleen nog wel kaartjes halen. After Forever heb ik nog nooit gezien en dat is toch wel een must voor mij. Epica vond ik erg goed op Fields Of Rock. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote:Nou, veel meer hoef ik hier niet meer op te zeggen. Zonder Mark is AF gewoon de weg een beetje kwijt en hebben ze niet meer zulke sterke, pakkende songs als ze eerst hadden. Dat gezeik met zangeressen, kom nou, Simone doet live niet echt voor Floor onder hoewel ze idd wat minder bereik heeft. Maar live doet ze het dus absoluut wel goed, zoals ik een paar maand terug in Leeuwarden wel weer heb gezien. Ik denk dat Epica de kroon van After Forever binnenkort gaat overnemen als een van Neerlandsch meest succesvolle (semi-) Gothic (...) acts. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Had Mark alleen niet wat origineels kunnen doen? Vind net zo afgezaagd ... |
|
quote:Is dat niet omdat je sowieso al niet veel ophebt met "dit soort" bands? What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Ik heb ook niet veel op met dit soort bands, ik hou niet van zulke vrouwelijke zang. |
|
quote: Idd, door dit soort onoriginaliteit is deze stroming waarschijnlijk een kort leven berschoren |
|
quote:Hee, voor iemand met mijn smaak (laten we "smaak" anders "muzikale interesses" noemen) zijn dit wel leuke bandjes om je zo nu en dan even aan te vergapen. Bovendien staan ze wel snoezig die schijfjes, tussen Acrostichon en Asphyx, en tussen Entombed en Eucharist. Zou het ook niet zo erg missen als het er niet meer was maar op zich ben ik wel blij dat het er nu even is. Tsja. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Ik vind trouwens het hoesje van de mini cd van After Forever wel erg mooi Verder valt er denk ik weinig te zeggen over de aankomende cd van After Forever. Dit schijfje was meer een beetje "de fans zoet houden met materiaal" dacht ik zo. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
Ik ken Epica alleen van TV, After Forever vond ik live een verassing (in positieve zin). |
|
quote: Als Steve Harris uit Iron maiden wordt geschopt, hoe denk jij dat zijn nieuwe band klinkt? |
|
quote: Hoezo? Is alles afgefikt? Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: idd, maar dat gebeurd niet want Harris = Maiden. Bazzio Attacks!!! |
|
quote:En Mark was niet After Forever? I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Weet nie, maar igg niet Forever. Bazzio Attacks!!! |
|
Ik kan me wel vinden met de bovenstaande meningen. After Forever's mini was op zich iets anders, en zeker niet slecht, maar alleen Glorifying Means blijft echt hangen, en dat is het nummer dat het meeste leunt op andere oudere AF songs... Epica's cd, die dus in feite een verderzetting is van de oude AF stijl, blijft dan wel weer hangen... Maar ik ga nog niet oordelen tot dat die nieuwe AF cd (iets met 'Circles') uit is. |
|
Vind het alletwee niet erg geinspireerde bands, maar goed das misschien een kwestie van smaak. Wat wel objectief vastgesteld kan worden is dat Floor (hoewel ik absoluut niet van haar stem hou) dat meisje van Epica er tien keer uitzingt. Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) |
|
quote: Als je Prison of Desire met Phantom Agony vergelijkt wel, maar ik vind Floor's zangprestatie op Exordium ontzettend tegenvallen (en IMHO zingt ze daar echt niet beter dan Simone). Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |