IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : omgekeerde kruizen/pentagrammen Vorige pagina | Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 30-10-2003 14:54 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2003 14:51 schreef Possessedpacman het volgende:
Als ik iemand op straat zou uitschelden omdat deze een andere huidkleur heeft ben ik de vieze rascist.
Als ik in de trein meerdere klappen krijg van een gast omdat ik een pentagram om mijn nek heb, ben ik alsnog de klootzak...


Meer nog, als een gekleurde persoon jou uitschijt voor jouw huidskleur, ben JIJ de racist. Ingewikkeld hé...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 30-10-2003 14:56 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2003 14:54 schreef campske666 het volgende:
Meer nog, als een gekleurde persoon jou uitschijt voor jouw huidskleur, ben JIJ de racist. Ingewikkeld hé...

Wat dioet dat hier? EH, het is gewoon dat wij dan niet zo snel een klacht voor racisle gaan indienen, lukt volgens mij wel, zou interessant zijn om te volgen.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 30-10-2003 14:56 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Tis gewoon klote....leven en laten leven


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 30-10-2003 14:57 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 30 oktober 2003 14:56 schreef Gunman het volgende:
Wat dioet dat hier? EH, het is gewoon dat wij dan niet zo snel een klacht voor racisle gaan indienen, lukt volgens mij wel, zou interessant zijn om te volgen.
volgens mij hebben we dan nog een zeer goede kans van slagen


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 15:04 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Voor de betekenis en oorsprong van een pentagram ga eens naar: http://www.angelfire.com/id/robpurvis/pentagram.html

Btw ik haat het als mensen mij bestempelen als satanist. Het is niet omdat je een pentagram rond je nek hangen hebt dat de halve wereld bevolking moet denken dat je een aanhanger van satan bent.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 30-10-2003 15:08 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Sterker nog, bij het zien van een pentagram zien ze je meteen als een satansaanbidder en vandaar dat er zo aggressief gereageerd word.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


campske666
Usericon van campske666
Posted 30-10-2003 15:10 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik heb dus ook een tijd met een pentagram rondgelopen (nu niet meer omdat ik mijn mening erover herzien heb), en heb daar nooit last doorgehad. (buiten dat iets dommere mensen dachten dat ik jood geworden was )


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 30-10-2003 15:11 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 30 oktober 2003 15:10 schreef campske666 het volgende:
(buiten dat iets dommere mensen dachten dat ik jood geworden was )
klinkt echt heel bekend


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 30-10-2003 15:13 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Laat maar

[Dit bericht is gewijzigd door Possessedpacman op 30-10-2003 15:14]


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 30-10-2003 15:13 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ja ik irriteer me ook echt dood aan mensen die het verschil tussen 5 en 6 punten niet zien
Zo had ik ooit een mongool die dacht dal legion van marduk nazi was omdat hij volgens hem een davidster op z'n borst heeft. Ik snap de redenatie al niet maar dan nog is het gelukkig ook echt een davidster


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 15:20 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Ik heb een recht pentagrammetje op mijn rug getattooeerd. Ik werk als opvoedster met ettertjes sinds twee jaar. En hoeveel keer ik de vraag al mogen beantwooren heb "Ben jij satanist"? Tot ik hen de verschillen uitleg.
Onwetendheid is zo klote!!!


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 30-10-2003 15:22 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 30 oktober 2003 15:20 schreef EVILinetje het volgende:
Ik heb een recht pentagrammetje op mijn rug getattooeerd. Ik werk als opvoedster met ettertjes sinds twee jaar. En hoeveel keer ik de vraag al mogen beantwooren heb "Ben jij satanist"? Tot ik hen de verschillen uitleg.
Onwetendheid is zo klote!!!
echt hé! En uiteindelijk heb je geen zin meer om het uit te leggen, maar je meot eigenlijk wel omdat iedereen acnders vet raar tegen je gaat doen...


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 15:30 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Toen ik pas afgestudeerd was, ging ik op zoek naar werk. Ik deed een poging om me iet of wa neutraal te kleden, maar ik weiger om mezelf te veranderen voor één of andere klotejob. Ik heb zoiets van, mensen het omhulsel telt niet, het is hetgeen van binnen zit, je capaciteiten. Maar nee, op één of ander interimbureau had zo een mantelpakjesbitch het lef om mij in mijn gezicht uit te lachen en me te vragen "denk je nu echt dat je met zo een verschijning ooit een job zult hebben?" Ik zou die bitch vanachter haren bureau gesleurd hebben en haar mooi gemanicuurde nageltjes één voor één afgebroken hebben. Ma ja, zoiets doe je niet eh. (jammer genoeg)


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


campske666
Usericon van campske666
Posted 30-10-2003 15:31 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2003 15:30 schreef EVILinetje het volgende:
Toen ik pas afgestudeerd was, ging ik op zoek naar werk. Ik deed een poging om me iet of wa neutraal te kleden, maar ik weiger om mezelf te veranderen voor één of andere klotejob. Ik heb zoiets van, mensen het omhulsel telt niet, het is hetgeen van binnen zit, je capaciteiten


Waarom weiger je je dan anders te kleden als dat toch niet uitmaakt ?


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 30-10-2003 15:45 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2003 15:30 schreef EVILinetje het volgende:
Toen ik pas afgestudeerd was, ging ik op zoek naar werk. Ik deed een poging om me iet of wa neutraal te kleden, maar ik weiger om mezelf te veranderen voor één of andere klotejob. (jammer genoeg)


Ben ik blij dat ik op mijn werk in mijn gewone kleding kan verschijnen, inclusief Mjollnir en Algiz-hanger. Al moet ik wel zeggen dat ik me een klein beetje aanpas, maar dat is omdat ik een (gedeeltelijke) balie-functie heb. Dus een beetje neutrale shirts, maar dat vind ik niet zo'n probleem.


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 15:53 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2003 15:31 schreef campske666 het volgende:
Waarom weiger je je dan anders te kleden als dat toch niet uitmaakt ?


Correctie; ik weiger mezelf te veranderen en kleed me (volgens mijn gedachtenwereld dan) vrij neutraal. Maar ik zal steeds mijn juwelen, kleine details, piercings, en alles wat waarde voor me heeft bewaren.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 15:54 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Op mijn job nu, is er ook niemand die er een probleem van maakt. Ze kennen me toch al genoeg om te weten dat ze van mij alles kunnen verwachten.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 30-10-2003 15:56 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Wat ik eigenlijk wil zeggen is:
het is niet omdat je een modepopje met perfecte maten, een mantelpakje, zonnebankbruin,... bent dat je hoeft te oordelen over iemand die andere interesses en stijl heeft. Waarbij ik vind dat als je jezelf blijft, je uitstraling veelal heel wat meer doet, dan je omhulsel.

[Dit bericht is gewijzigd door EVILinetje op 30-10-2003 15:57]


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 30-10-2003 16:08 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 30 oktober 2003 15:30 schreef EVILinetje het volgende:
Toen ik pas afgestudeerd was, ging ik op zoek naar werk. Ik deed een poging om me iet of wa neutraal te kleden, maar ik weiger om mezelf te veranderen voor één of andere klotejob. Ik heb zoiets van, mensen het omhulsel telt niet, het is hetgeen van binnen zit, je capaciteiten. Maar nee, op één of ander interimbureau had zo een mantelpakjesbitch het lef om mij in mijn gezicht uit te lachen en me te vragen "denk je nu echt dat je met zo een verschijning ooit een job zult hebben?" Ik zou die bitch vanachter haren bureau gesleurd hebben en haar mooi gemanicuurde nageltjes één voor één afgebroken hebben. Ma ja, zoiets doe je niet eh. (jammer genoeg)


Net zelfde meegemaakt. Moest ik in zo een interimkantoor testen afleggen. Bleek ik bij de beste te zijn. Zegt dat mens 'Euh... echt waar? Ik had nooit gedacht dat je zo slim zou zijn, toen ik je zag binnenkomen.' (zie haar nog denken van: 'Heb ik dat nu luidop gezegd?')
Mijn reactie: 'Wel, dat zegt meer over U dan over mij.'
Haar reactie: euh...

Hèhèhèh.


Je kan me de bout hachelen!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 31-10-2003 16:58 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

das een goeie


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-10-2003 17:00 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik zou wel in pak gaan solliciteren, dat is nu eenmaal hoe de bedrijfscultuur inelkaar zit. Niet bij alle bedrijven, maar bij veel wel. Wil je dus serieus overkomen, zal je jezelf ook serieus moeten kleden imo.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2003 17:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm een bobo bij een groot bedrijf vertelde mij juist dat hij 9 van de 10 keer kan zien wie zich for the occasion in het pak gehesen had.

Hij zag liever mensen in normale nette kleding waarin ze zich lekker voelen (zijnde bijvoorbeeld een nette broek, nette blouse of trui).

Moet wel bijzeggen dat het een jong figuur was die kerel.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-10-2003 17:04 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ja, dat zal dus zeer varieren per bedrijf.
Denk dat je daar maar elke keer achter moet gaan komen, netwerkgesprekken misschien


"This one is older than shit, heavier than time!"


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 02-11-2003 15:17 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 14:11 schreef Imotep het volgende:
Waarom lopen veel metalheads met deze tekens rond? Zo zie ik geregeld kettingen met omgekeerde kruizen/pentagrammen.

Ook shirts en patches zijn vaak voorzien van omgekeerde kruizen/pentagrammen.
Dit geld tevens voor metal cd's.

Wat is de exacte betekenis van deze symbolen, en waarom heten ze omgekeerde kruizen/pentagrammen. Je weet toch niet welk symbool er eerst was?

En waarom komen deze symbolen alleen bij metal voor, en niet bij andere muziekstromingen

Het lijkt mij dat de meesten toch een verklaring moeten kunnen geven waarom ze met deze tekens rondlopen. Je gaat immers niet rondlopen met iets waar je de betekenis niet van weet


*sorry sla het hele leesstuk over*
Een omgekeerd kruis is simpel. Afzetterij tegen geloof. Word heel vaak gedragen door mensen die gelovig zijn opgevoed. Teminste in gouda. Het wordt ook vaak gedragen door mensen die bijvoorbeeld wicca zijn. In gouda dan.
Dan heb je nog een ank en een keltische kruis. Allbei rechtopstaande kruisen. De betekenis van de ank kan ik niet zo opratelen, maar hij is wel aardig. Een keltisch kruis staat voor de het aardse(de horizontale streep), het buitennatuurlijk (de verticlae streep en de verbinding van deze dingen (het rondje). Het betekent eigenlijk dat alles van elkaar afhankelijk is. In elk geval deze betekenis heb ik geleerd.

Het pantagram staat voor de vijf elementen. Ether (meestal de bovenste punt), vuur, lucht, water en aarde. Om een goed pentagram staat een cirkel heen. Dit symboliseert evenals de ononderbrokenhen ster de afhankelijkehied van elementen van elkaar. (verrrote zin sorry)Het maakt eigenlijk niet uit of een pentagram met z'n punt naar boven of benenden wijst of ergens anders heen wijst (hoewel veel mensen geloven dat de punt naar beneden voor zwarte magie is). Zolang het kruis en de cirkel ononderbroken zijn is word het gebruikt voor witte magie. Als de cirkel doorbroken is of de ster dus als er een gat inzit dat wordt het gebruikt voor zwarte magie.
Als het goed is zijn dit de voorwaarden die gesteld zijn door de wicca. Het gebruik van een pentagram op deze manier is net zoals de regel dat alles dat je doet drie keer terugkomt strikt wicca. Een witch ziet soms wel en soms geen verschil in zwarte en witte magie. En meestal zal het een witch niet uitmaken of een teken wel of niet helemaal af is. De meeste witchen gaan er namelijk van uit dat de bedoeling achter iets belangrijker is dan het teken of het ritueel. Bij de wicca is het ritueel wel heel belangrijk en de tekens ook.

Dit is denk ik alles dat ik over het pentagram en het kruis kan vertellen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-11-2003 15:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2003 15:17 schreef Pandora het volgende:
*sorry sla het hele leesstuk over*
Een omgekeerd kruis is simpel. (snip)
Het wordt ook vaak gedragen door mensen die bijvoorbeeld wicca zijn. In gouda dan.



quote:

Dan heb je nog een ank en een keltische kruis. Allbei rechtopstaande kruisen. De betekenis van de ank kan ik niet zo opratelen, maar hij is wel aardig.


Ank is volgens mij oorspronkelijk een egyptisch symbool


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen