|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Dat is onbegrijpelijk vanuit ons westerse denkbeeld dat iedereen gelijk is (een idee waar ik van moet ). Maar achterlijk zou ik de hindoes niet noemen (toch niet alle takken iig). |
|
quote:dat valt wel mee. de kaste waarin jegeboren wordt heeft te maken met je gedrag in je vorigeleven. Zo debiel is dus nog niet. |
|
Ik geloof niet in vorige levens. Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
quote: Ergens in een of ander boek gelezen dat een religieuse groepering uit India potjes zand, afkomstig uit een testgebied voor atoombommen, wou verkopen als reliekwi. Er zijn daar natuurlijk veel analfabeten in dat land die je vanalles kunt wijsmaken maar hiervoor moet je toch echt achterlijk zijn. mvg wk10 |
|
quote: Ah nee? Je krijgt wel van bij je geboorte een stempel mee voor de rest van je leven. Riolen uitkuisen en lijken van't straat halen zijn jobs voorbehouden enkel voor de laagste kaste. Het zal je maar overkomen. mvg wk10 |
|
quote: Ja, dat spreek ik niet tegen. Maar India is (naar ik heb gehoord) het land met de meest verschillende religies in de wereld. Je hebt daaar kristenen, moslims, hindoes (in 2.456.000 verschillende smaken), boedhisten en god weet hoeveel andere heidense tradities. Dus t 'is niet omdat er één of andere achterlijke secte rondloopt, dat je alle hindoes hierdoor kan oordelen. |
|
quote: Had je maar geen kindertjes moeten verkrachten in je vorige leven, klootzak !! *schop* |
|
quote: Je hebt het nu over Satanen ofzoiets dergelijks. Satanisme is volgensmij iets anders, andere vorm van Atheisme. |
|
quote:dan had je in hun geloofsovertuiging in je vorige leven maar beter moeten leven. Zo geloven zei nou eenmaal en een erg achtelijke gedachte gasng vind ik het niet, als je toch al in reincarnatie gelooft. |
|
quote: ben je gek ik zit op de middelbare school 3de jaars electro techniek hat vierde jaars moeten zitten |
|
quote: Jaja, officieel volgens www.churchofsatan.org ...blah blah blah Het blijft kinderachtig, atheistisch of niet |
|
het klinkt voor ons misschien oneerlijk maar voor hun ligt dat heel anders. hun worden opogevoed met het idee dat als je arm bent, je een slecht leven hebt geleid. aangezien ze toch in een vorig en volgend leven geloven, denken ze dat als ze nu goed leven, ze in het volgende leven in een hogere kaste zit. het is dan nu een beetje klote maar in het volgende leven is alles weer oke. Subtiel kamerolifantje |
|
quote:goedzo, eropingaan |
|
quote: Dus jij kan je vinden in dat idee van reïncarnatie? mvg wk10 |
|
quote: Ik geloof niks, en spreek niks tegen waar ik geen ultieme bewijzen van heb. Dus ik sluit het niet uit. En als je alle "na de dood" versies naast elkaar legt, vind ik dat de meest aanvaardbare, ja. Nu vindt jij me achterlijk hé. |
|
Hoe kun je in godsnaam wel in satan geloven maar niet in god. alles heeft toch een tegenovergestelde? zwart-wit arm-rijk goed-kwaad. Subtiel kamerolifantje |
|
quote:als het voor mij echt zo zou werken, ja natuurlijk. Nou is het probleem volgens mij dat jij niet bedenkt dat die mensen geloven dat de wereld echt zo in elkaar zit maar als ''nuchtere'' westerling dent van ''goh dat is lullig alleen maaromdat ie in een armer gezin is geboren is ie gedoomd geen leven te hebben'' |
|
quote: Dank je nu echt dat zelf-benoemde satanisten dualiteit snappen ? |
|
quote: Ik denk dat het woord dualiteit op zich al een uitdaging voor die gasten is. Het is immers langer dan drie lettergrepen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Kijk, kastenstelsels zijn er overal, indiers zijn er alleen maar eerlijker in, en geven het eerlijk toe terwijl wij in het westen donders goed weten dat de wereld ongelijk verdeeld is maar toch de schijn proberen vol te houden dat dit niet zo is... En persoonlijk geloof ik in reincarnatie dus dat vind ik niet zo debielig als jij , (hoewel ik dus absoluut geen hindoe ben ), mijn ideeen wijken nogal af van mening "established" geloof. NP: NOFX - Kill all the white man "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote:(schreeuwt met volle borst) JA! Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
quote: |
|
quote: Daar sluit ik mij bij aan. Ik zou het herformuleren als ik jou was. And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep |
|
quote: Schreeuwt met volle borst: PRUTSER ! |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |