|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
Als je aan de kant van de propgandist staat is het geen propaganda maar reclame |
|
quote: |
|
Hmm...ik heb een heel klein zilveren 'verkeerd' kruisje en pentagram oorbelletjes. Waarom? Omdat ik me aangetrokken voel tot waar deze symbolen voor staan. ik heb ook runen hangertjes anken chineese symbolen etc. Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
Ik heb een omgekeerd kruis op mijn lul laten branden. Als ik nou ooit een baby verwek lijkt hij vast op de duivel. |
|
quote: Dus als je een erectie hebt is het een christelijk kruis? Zenial |
|
quote:Een teken van zijn goddelijkheid. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Kutje fuck.....daar had ik nog niet aan gedacht. |
|
quote: Te laat. Moet je maar omgekeerd neuken dan. Je kan me de bout hachelen! |
|
Oud Vuil. |
|
*verslikt zich in koffie* Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: Why? tell me why?, your Catholick Bastard an evil incarnation of DEATH! |
|
..uhh.... jij hebt het over een anti-religieus satan's symbool..... als je anti-religieus/niet gelovig bent zou je consequent moeten zijn en ook niet in satan geloven....dat is namelijk wel een onderdeel van het christelijk geloof. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
oftewel atheïst. wat ik dan ook ben. Oud Vuil. |
|
"Imperious, choleric, irascible, extreme in everything, with a dissolute imagination of the like which has never been seen, atheistic to the point of fanaticism, there you have me in a nutshell and kill me again or take me as I am, for I shall not change. Never." De Sade Zenial |
|
Het is inmiddels ook een beetje een metalsymbool geworden, vind ik. Voor de meeste is het puur een schop tegen het christelijke geloof. Ook wel een schop tegen de huidige maatschappij. Zelf heb ik een hanger met een pentagram, maar voor mij is het niets meer als een mooi teken. Ik geloof niet in god, maarik ga die lui die het wel doen niet tegenwerken. Ik laat hun zo in hun waarde als ze dat ook maar bij mij doen. Een vriend van me heeft wel een pentagram in een tattoo verwerkt. Voor sommige mensen is het ook wel iets satanistisch. On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote: Same here. Heb ook enkele omgekeerde kruisen op m'n kamer hangen, maar dat is vooral bedoelt als een naar het kristendom, zit geen andere betekenis achter. k heb een tijdje rond-gelopen met een omgekeerd pentagram. Niet voor het satanisme, maar gewoon omdat het toch zo een occult sfeertje op roept Nu loop ik ook alleen nog met m'n Mjolnir rond m'n nek. Dat ding heeft tenminste een echte betekenis. |
|
Mja, hetzelfde verhaal een beetje. Ik zie steeds meer mensen met een Mjöllnir om hun nek, zoveel dat ik me echt afvraag hoeveel van hun weten waar dat symbool voor staat. Ik vind dat je wel moet weten wat het symbool wat je omhangt betekent, of in ieder geval wat het voor jou betekent. Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
ik loop er niet mee, maar dan ook met geen enkel van symbool van welke geloofsovertuiging dan ook. En waarom niet? Ik wil juist bewust helemaal geen religie uitdragen, voor mij hebben religies/geloofsovertuigingen/whatever dan ook helemaal niks met muziek te maken. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: De betekis van zo een symbool is wel erg individueel natuurlijk. (afhankelijk van hoe sterk je betrokken bent bij het heiden zijn) |
|
quote: Het hoeft ook niks met muziek te maken te hebben, als je het draagt gaat het erom of jij als persoon achter de gedachten staat waar dat symbool voor staat. Zenial |
|
quote: Mhm, ik dacht toch altijd dat de betekenis van de Mjöllnir aardig duidelijk was: het symboliseert de hamer van Donar en daarmee je geloof in de Asen. Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
quote: Voor veel mensen betekent het niks anders dan "Ik vind viking metal tof" of zelfs alleen "Vikingen zijn stoer" Zenial |
|
quote: Voor jou misschien. Vroeger was het geen teken van geloof (omdat geloof vanzelfsprekend was), maar een beschermend "talisman". En zels al is het tegenwoordig algmeen een symbool van je "geloof" in de germaanse goden, "geloof" is iets zeer individueels, en betekent voor iedereen iets anders. |
|
ik draag ook wel symbolische tekens... pentagram ring (draag ik altijd met punt naar onder) en pentagram ketting (één met punt naar boven) ik draag dat omdat ik altijd gefascineerd ben geweest door magie, zei het witte of zwarte... maakt mij niet uit... ik ben en blijf atheïst en daarom heeft een pentagram voor mij geen betekenis van geloofsovertuiging... enkel interesse in magie... |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |