|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
Petrus had zichzelf toch aan de boom opgehangen LAI LAI HEI |
|
PETRUSKRUIS Omgekeerd kruis omdat de apostel Petrus volgens de overlevering met het hoofd naar beneden gekruisigd is. En ook even dit: http://home2.pi.be/hlvb/het%20land%20van%20beveren/symboliek.htm (CTRL+F en zoeken op petruskruis) Dit slaat nergens op. |
|
quote:Dat was judas |
|
quote: Oh ja!!! LAI LAI HEI |
|
quote: hahaha, dat was ook gay man |
|
quote: Judas heeft zichzelf opgehangen, al zeggen andere stromingen dat ie viel en dat zijn organen over zijn vers met jezus' bloedgeld gekochte akkertje sproeiden. Dit slaat nergens op. |
|
I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Wat een flauwekul. Dit slaat nergens op. |
|
wat een heerschend plaatje op die site! Oud Vuil. |
|
Pentagrammen wijzen vaak elementen aan zoals 'aarde' 'water' 'vuur' etc. Staat symbool voor het geloven in elementen t.o.v. god Ik vind het zwaar triest als mensen dat niet eens weten, echt waar, ook al loop je er niet mee rond. En het 'omgedraaide kruis' is bij het Christendom het Petrus kruis, Da was een apostel die wilde in tegenovergestelde richting van Christus worden gekruisigd, omdat hij zichzelf veel minder voelde ivm. ook met het verraad van Christus, overigens gepleegd door ene Judas idd [Dit bericht is gewijzigd door Wijers op 31-08-2003 20:41] |
|
quote: hoezo moeten mensen die er niet mee rondlopen dat ook weten? Oud Vuil. |
|
quote: dat is idd bij een pentagram met 1 punt naar boven zo, maar met 2 staat het voor Satan, en heeft het verder niks met die elementen te maken |
|
De 5 punten van het pentagram kunnen ook de 5 wonden van christus voorstellen (hoofd, handen en voeten) En het kan idd ook met de elementen verbonden worden http://www.lenting.nu/pentagram/Pentagram.html http://www.geocities.com/luna_512/wicelements.html |
|
ben in de afgelopen 2 weken al drie keer naar mijn omgekeerde kruisje gevraagd. Wat het betekende? Of, weet je wel wat dat betekend (en dat was dan volgens hen satanisme). Wat er staat geschreven of wat mensen ook zeggen wat het moet betekenen boeit me geen reet. Voor mij is het gewoon als protest tegen religie. |
|
hmja. ik waak er enorm voor om een pentagram of een omgekeerd kruis te dragen. als het op een shirt staat, alla, dan heeft het betrekking op die band. als ik het zelf om mijn nek zou dragen, zou ik er 100% achter moeten staan en dat doe ik dus niet. zeker met de band zorg ik er ook voor om geen satanistische teksten of voorwerpen in de muziek/vormgeving te gebruiken. al hebben we een 7" met een pentagram erop, daar baal ik nog steeds van. Oud Vuil. |
|
Ik ben ondertussen het gezever over de betekenis van die symbolen wel een beetje zat. Kruizen en pentagrammen hebben zo ontzettend veel verschillende betekenissen die iedereen weer anders opvat en uitlegt. Als iemand zo'n symbool draagt, dan betekent het gewoon datgene wat die persoon ermee bedoelt, niks meer en niks minder. Ik heb ook een tijd lang een ongekeerd kruis gedragen, om mijn gevoelens tegen het christendom uit te drukken. Nu doe ik dat niet meer, ik heb niet meer zo'n behoefte dat ongevraagd aan iedereen te tonen. Zenial |
|
Het "op z´n kop draaien" van symbolen geeft volgens vele religies een tegenovergestelde betekenis. Het omdraaien van een christuskruis zou dan volgens velen automatisch satanisme aanduiden. Alle (echte) satanisten zullen dat echter tegenspreken. Satan is niet per definitie de tegenhanger van Christus of God. Door het omdraaien van het christelijke kruis draag je wel een anti-Christelijke, God-ontkennende mening uit. Zo geldt dat ook voor de 5-puntige ster. Met de punt naar boven is het een symbool uit de heksenwereld (o.a. Wicca) en staat het voor de magie van het licht en de liefde. Draai je dat om dan krijg je een ster met de punt naar beneden die vele namen toebedeeld krijgt; Pentagram, Satans-ster etc. Kijkend naar de originele betekenis uit de hekserij zou die dan duisternis en bijvoorbeeld haat moeten betekenen. Volgens mij zijn die toegeschreven betekenissen echter nooit officieel in een religie erkend. Pentagram betekend overigens letterlijk "5-puntig teken. Hoe dan ook, uitgaande van bovenstaande verhaal draag ik gewoon mijn (omgekeerde) kruisjes. Ik ben het er echter wel mee eens dat je in geval van een band die zich niet bezig houdt met deze zaken, zeer zorgvuldig met dergelijke symbolen om moet gaan. Be Patient, Death Will Come Eventually... |
|
quote: Hmm, ik dacht dat het op Lucifer sloeg, met de punt naar omhoog (dus idd naar de hemel wijzend) stelt het pentagram Lucifer voor als engel in de hemel, dus brenger van licht, kennis en wijsheid, een positieve kracht dus. Met de punt naar beneden symboliseert het Lucifer als de gevallen engel... etc etc... negatieve kracht. |
|
quote: een "omgekeerd kruis" draagt de naam peterus kruis en is ok een christelijk symbol , afgeleid van het feit dat peteruds aan een omgekeerd kruis is opgehangen omdat ie niet hetzelfde wou als jesus |
|
Ik zelf draag het niet.. Ik heb een tijdje gehad dat ik het draagde enz.. Kzal het maar op de pubertijd steken |
|
Ik draag zelf een dodecagram. Is dat ook evol? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: draagde ..."Hate can only create more hate"... |
|
ik draagde jij gingde en zij koopde... dat heet taalevolutie. Snap dat nou eens! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Kerel, leer schrijven en lees de voorgaande posts eens. Dit slaat nergens op. |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |