IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : omgekeerde kruizen/pentagrammen Vorige pagina | Volgende pagina
JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 08-09-2003 13:26 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 10:46 schreef Legatius het volgende:
*Nazi? Hoe bedoel je? Een swastika vind ik persoonlijk enkel een mooi figuurtje!*


Inderdaad!


this user is dead


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 08-09-2003 13:35 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 9:28 schreef JFrost het volgende:
En als je iets nou draagt omdat het mooi is?


Dan is dat naief, want symbolen kunnen voor sommige mensen zeer veel waarde hebben (of dat terecht is laat ik in het midden), waardoor je bij het dragen van bepaalde symbolen flink in de problemen kan raken.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 08-09-2003 13:37 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:
Op 8 september 2003 13:26 schreef JFrost het volgende:
Inderdaad!


Wat inderdaad? 't Is sarcastisch bedoeld.


Je kan me de bout hachelen!


Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 08-09-2003 13:38 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

.

[Dit bericht is gewijzigd door Legatius op 08-09-2003 13:39]


Je kan me de bout hachelen!


natassja
Usericon van natassja
Posted 08-09-2003 17:51 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 13:35 schreef Phaestus het volgende:
Dan is dat naief, want symbolen kunnen voor sommige mensen zeer veel waarde hebben (of dat terecht is laat ik in het midden), waardoor je bij het dragen van bepaalde symbolen flink in de problemen kan raken.


laat ze maar eens flink klappen krijgen
is lache


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 08-09-2003 17:59 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 17:51 schreef natassja het volgende:
laat ze maar eens flink klappen krijgen
is lache


En het niveau van je post is wederom zeer hoog! Gefeliciteerd hoor...


..."Hate can only create more hate"...


natassja
Usericon van natassja
Posted 08-09-2003 18:00 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

bedankt liefje


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 08-09-2003 18:03 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 18:00 schreef natassja het volgende:
bedankt liefje




..."Hate can only create more hate"...


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 08-09-2003 18:14 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 13:35 schreef Phaestus het volgende:
Dan is dat naief, want symbolen kunnen voor sommige mensen zeer veel waarde hebben (of dat terecht is laat ik in het midden), waardoor je bij het dragen van bepaalde symbolen flink in de problemen kan raken.


Ze moeten maar snappen dat niet iedereen dezelfde waarde hecht aan bepaalde symbolen.

En trouwens, alle symbolen hebben zo'n beetje meerdere betekenissen volgens mij.

(Ik hou trouwens helemaal niet van symbolen.)


this user is dead


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 09-09-2003 0:13 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 12:37 schreef Babylon het volgende:
http://keltischkiekenkot.fateback.com/Symbolen.html
Daar vond ik meer info over het "zonnewiel".
Kortom, nu in gebruik als fascistische troep


zonde he? Het swastikasymbool heeft van origine ook geen zak te maken met nazisme maar sinds de 2e WO... well i dont need to say more.

[Dit bericht is gewijzigd door Midnight op 09-09-2003 0:14]


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


ibanez
RG550desertsunyellow
Usericon van ibanez
Posted 09-09-2003 0:35 by ibanez Wijzig reactieProfiel van ibanezQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 1:35 schreef Midnight het volgende:
Wat maakt het nu uit wat voor sieraden mensen dragen? Laat ze toch lekker!

Ik draag al jaren een pentagram om mijn nek met 1 punt naar boven omdat ik een bepaalde waarde/werking aan het symbool toeken (vanuit de craft) waar ik hier verder niet op in ga. Maar waarom zou iemand daar in de metalscene aan storen? Jongeren in mijn werk vragen vaak waarom ik dat symbool draag en dan leg ik het gewoon versimpeld uit, meestal hebben ze dan zoiets van: oh okay! *haalt schouders op*. Als gabberjongetjes dat kunnen accepteren dan moeten metalheads al helemaal niet moeilijk gaan doen...


Al vind ik je bijgelovig, ik vind het een redelijk standpunt: als er voor jou maar bepaalde informatie of kracht in het symbool zit (mischien heb je die er wel zelf ingestopt, wie weet!), soit. Maar ik heb wel moeite met de gemiddelde domheid die hier door diversen geëtaleerd wordt. Medemensen die dusdanig "jong" en onervaren zijn of beperkt (ik weet natuurlijk niet wie er achter de nick schuilgaat) dat ze praten als een kip zonder kop, en het over dingen waar ze de ballen verstand van hebben. De reden van de meerderheid om zich met dergelijke symbolen te profileren is hier (gezien de reacties) in ieder geval niet vanwege de occulte betekenis van die symbolen. Ook al gebruik je ze voor de "sier" , dan zou je toch wel moeten weten wat je gebruikt, lijkt me......

[Dit bericht is gewijzigd door ibanez op 09-09-2003 0:38]


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 09-09-2003 0:39 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Ik denk dat je aardig de reden hebt verwoord waarom ik ze niet draag, omdat ikzelf totaal geen waarde hecht aan de betekenis van zo'n symbool, en ik vind dat je ze dan eigenlijk niet hoort te dragen.
Maar goed, ieder zijn keus, ik stoor me er niet aan. Maar ik zou me een ontzettende nepperd voelen als ik ze zou dragen.
En buiten dat vind ik de meeste niet eens mooi.

(edit: als inhaking op ibanez)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 09-09-2003 0:41]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


natassja
Usericon van natassja
Posted 10-09-2003 17:55 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 18:14 schreef JFrost het volgende:
Ze moeten maar snappen dat niet iedereen dezelfde waarde hecht aan bepaalde symbolen.

En trouwens, alle symbolen hebben zo'n beetje meerdere betekenissen volgens mij.

(Ik hou trouwens helemaal niet van symbolen.)


maak dat degene die jou op je bek slaat maar eens wijs dan


Dark master
NON-VIKING BITCHES!
Usericon van Dark master
Posted 26-09-2003 9:09 by Dark master Wijzig reactieProfiel van Dark masterQuote dit bericht

als je symbolen wil dragen moet je het lekker zelf weten, maar je moet wel weten wat ze betekenen (of in ieder geval de betekenis die voor jou van toepassing is) en als anderen het niet accepteren dat je die dinge draagt dan is dat hun probleem , maar er bestaat ook nog zoiets als vrijheid van geloof en meningsuiting.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-09-2003 9:10 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

vrijheid van geloof daar geloof ik niet in

(ja dat was flauw he)


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 26-09-2003 13:17 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 1:03 schreef impaled succubus het volgende:
dat is de zon.
Nee, beeld de 4 seizoenen uit .


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 26-09-2003 13:47 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 9:09 schreef Dark master het volgende:
als je symbolen wil dragen moet je het lekker zelf weten, maar je moet wel weten wat ze betekenen (of in ieder geval de betekenis die voor jou van toepassing is) en als anderen het niet accepteren dat je die dinge draagt dan is dat hun probleem , maar er bestaat ook nog zoiets als vrijheid van geloof en meningsuiting.


Die vrijheid bestaat niet (helemaal). Ga maar eens met een symbool als het hakenkruis rondlopen. Anderen (en ook de wet) zullen dat niet accepteren en het is dan niet alleen hun probleem, want de kans is groot dat jij tikken krijgt en dan wordt het toch echt jouw probleem. Beroep doen op vrijheid van meningsuiting heeft dan ook weinig zin.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 13:20 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2003 16:54 schreef SQT het volgende:
Als er een heilige op deze manier is gekruisigd, hoe komt het dan dat dit Petruskruis nu als symbool tegen het Christendom wordt gebruikt? Waarom is het niet net als bij Jezus een Christelijk symbool? Was Petrus zo'n lul dan?


hmm...lees anders eerst ff de bijbel


Subtiel kamerolifantje


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 13:33 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

zoveel tekens zijn zo verbasterd dat men gewoonweg de betekenis niet meer weet. ff wat voorbeelden:
omgekeerd kruis> anti-christelijk (lijkt me vrij logisch
pentagram> werd al gebruikt vóór de wicca' het gingen gebruiken. de ware betekenis? geen idee. moet zeggen dat ik het wel sneu vind dat mensjes een pentagram satanistisch zien omdat het 5 punten heeft en satan een 5 letterig woord is. als je t zo graag wil dragen, zoek ff de betekenis op wil je?
hakenkruis>> het beste voorbeeld vind ik zelf. natuurlijk is het voor sommigen een teken dat zich herinnerd aan traumatische tijd maar laten we eerlijk wezen, Hitler heeft m dus gewoon gejat. officieel is het een Budhistisch teken en heeft het niets met het uitroeien van bepaalde groepen te maken. volgens mij heeft het eerder iets te maken met harmonie en de levencyclus te maken. we zoeken t even op...
juist! volgens mij heeft het te maken met 1 van de belangrijkste dingen in het budhisme: de oorzaak van ouderdom en ziekte is de geboorte. geboorte is het gevolg naar voedsel en zintuigelijk genot. begeerte leidt tot genotzucht en gehechtigheid aan materieel bezit.
conclusie? niet zomaar aannemen wat verteld word en tekens dragen waar de betekenis lang niet bij iedereen bekent is.


Subtiel kamerolifantje


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-09-2003 13:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ook bij de Maya's en de Azteken was de swastika bekend. De Falun Gong (bekende sekte in China) gebruikt ook de swastika. Ook bij de vikingen was het bekend, en bij de Kelten.


(bij Ilkley Moor in Yorkshire, Engeland)

Plaatje van de Falun Gong swastika


(Keltische munt)


campske666
Usericon van campske666
Posted 28-09-2003 13:46 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Het hakenkruis is niet alleen een boedhistisch teken (wist niet eens dat het boedhistisch was), maar is ook gekend in de inca (dacht ik ) cultuur.
De reden waarom Hitelr het gebruikte is geen van beiden, maar omdat het ook één van de machtigste symbolen was/is in het germaanse heidendom. En dus voor Hitler een symbool voor het germaanse erfgoed.
In het kader van het heidendom zou het, voor zover ik weet, een zonnewiel zijn, met alle bijhorende eigenschappen en principes.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 19:57 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

nou, zo leer ik nog is wat van jou en jij van mij!


Subtiel kamerolifantje


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-09-2003 20:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

als dat al door moet gaan voor hakenkruis, het heeft meer weg van een venco dropje


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 20:02 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2003 13:35 schreef Phaestus het volgende:
Dan is dat naief, want symbolen kunnen voor sommige mensen zeer veel waarde hebben (of dat terecht is laat ik in het midden), waardoor je bij het dragen van bepaalde symbolen flink in de problemen kan raken.


mn wiskunde leraar is zwaar christelijk. ik had eens een omgekeerd kruis om mn nek en toen ik m tegen kwam zei ik nog vriendelijk hoi maar hij zat alleen maar geschokt naar mn ketting te kijken (die overigens van mn broer is...Brujeria: )ja, ik begreep zn reactie wel maargoed, ik droeg het niet speciaal om hem te beledigen.
maar ik doe er toch ook niet moeilijk over dat mn oma een kruisje om haar nek draagt? waar praten we dan nog over?

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 28-09-2003 20:03]


Subtiel kamerolifantje


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 16-10-2003 11:12 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 8 september 2003 13:35 schreef Phaestus het volgende:
Dan is dat naief, want symbolen kunnen voor sommige mensen zeer veel waarde hebben (of dat terecht is laat ik in het midden), waardoor je bij het dragen van bepaalde symbolen flink in de problemen kan raken.

zeer juist... moe je is met n anti moslim tshirt overstraat lopen... wedde da je dan binne 30 min. n mes tussen je ribben hebt... das niet zow met n antichrist t shirt


yo yo wassup nigga bitches in da house


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen