|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Dan is dat naief, want symbolen kunnen voor sommige mensen zeer veel waarde hebben (of dat terecht is laat ik in het midden), waardoor je bij het dragen van bepaalde symbolen flink in de problemen kan raken. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: Wat inderdaad? 't Is sarcastisch bedoeld. Je kan me de bout hachelen! |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Legatius op 08-09-2003 13:39] Je kan me de bout hachelen! |
|
quote: laat ze maar eens flink klappen krijgen is lache |
|
quote: En het niveau van je post is wederom zeer hoog! Gefeliciteerd hoor... ..."Hate can only create more hate"... |
|
bedankt liefje |
|
quote: ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Ze moeten maar snappen dat niet iedereen dezelfde waarde hecht aan bepaalde symbolen. En trouwens, alle symbolen hebben zo'n beetje meerdere betekenissen volgens mij. (Ik hou trouwens helemaal niet van symbolen.) this user is dead |
|
quote: zonde he? Het swastikasymbool heeft van origine ook geen zak te maken met nazisme maar sinds de 2e WO... well i dont need to say more. [Dit bericht is gewijzigd door Midnight op 09-09-2003 0:14] Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig! |
|
quote: Al vind ik je bijgelovig, ik vind het een redelijk standpunt: als er voor jou maar bepaalde informatie of kracht in het symbool zit (mischien heb je die er wel zelf ingestopt, wie weet!), soit. Maar ik heb wel moeite met de gemiddelde domheid die hier door diversen geëtaleerd wordt. Medemensen die dusdanig "jong" en onervaren zijn of beperkt (ik weet natuurlijk niet wie er achter de nick schuilgaat) dat ze praten als een kip zonder kop, en het over dingen waar ze de ballen verstand van hebben. De reden van de meerderheid om zich met dergelijke symbolen te profileren is hier (gezien de reacties) in ieder geval niet vanwege de occulte betekenis van die symbolen. Ook al gebruik je ze voor de "sier" , dan zou je toch wel moeten weten wat je gebruikt, lijkt me...... [Dit bericht is gewijzigd door ibanez op 09-09-2003 0:38] |
|
Ik denk dat je aardig de reden hebt verwoord waarom ik ze niet draag, omdat ikzelf totaal geen waarde hecht aan de betekenis van zo'n symbool, en ik vind dat je ze dan eigenlijk niet hoort te dragen. Maar goed, ieder zijn keus, ik stoor me er niet aan. Maar ik zou me een ontzettende nepperd voelen als ik ze zou dragen. En buiten dat vind ik de meeste niet eens mooi. (edit: als inhaking op ibanez) [Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 09-09-2003 0:41] So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: maak dat degene die jou op je bek slaat maar eens wijs dan |
|
als je symbolen wil dragen moet je het lekker zelf weten, maar je moet wel weten wat ze betekenen (of in ieder geval de betekenis die voor jou van toepassing is) en als anderen het niet accepteren dat je die dinge draagt dan is dat hun probleem , maar er bestaat ook nog zoiets als vrijheid van geloof en meningsuiting. |
|
vrijheid van geloof daar geloof ik niet in (ja dat was flauw he) |
|
quote:Nee, beeld de 4 seizoenen uit . |
|
quote: Die vrijheid bestaat niet (helemaal). Ga maar eens met een symbool als het hakenkruis rondlopen. Anderen (en ook de wet) zullen dat niet accepteren en het is dan niet alleen hun probleem, want de kans is groot dat jij tikken krijgt en dan wordt het toch echt jouw probleem. Beroep doen op vrijheid van meningsuiting heeft dan ook weinig zin. |
|
quote: hmm...lees anders eerst ff de bijbel Subtiel kamerolifantje |
|
zoveel tekens zijn zo verbasterd dat men gewoonweg de betekenis niet meer weet. ff wat voorbeelden: omgekeerd kruis> anti-christelijk (lijkt me vrij logisch pentagram> werd al gebruikt vóór de wicca' het gingen gebruiken. de ware betekenis? geen idee. moet zeggen dat ik het wel sneu vind dat mensjes een pentagram satanistisch zien omdat het 5 punten heeft en satan een 5 letterig woord is. als je t zo graag wil dragen, zoek ff de betekenis op wil je? hakenkruis>> het beste voorbeeld vind ik zelf. natuurlijk is het voor sommigen een teken dat zich herinnerd aan traumatische tijd maar laten we eerlijk wezen, Hitler heeft m dus gewoon gejat. officieel is het een Budhistisch teken en heeft het niets met het uitroeien van bepaalde groepen te maken. volgens mij heeft het eerder iets te maken met harmonie en de levencyclus te maken. we zoeken t even op... juist! volgens mij heeft het te maken met 1 van de belangrijkste dingen in het budhisme: de oorzaak van ouderdom en ziekte is de geboorte. geboorte is het gevolg naar voedsel en zintuigelijk genot. begeerte leidt tot genotzucht en gehechtigheid aan materieel bezit. conclusie? niet zomaar aannemen wat verteld word en tekens dragen waar de betekenis lang niet bij iedereen bekent is. Subtiel kamerolifantje |
|
Ook bij de Maya's en de Azteken was de swastika bekend. De Falun Gong (bekende sekte in China) gebruikt ook de swastika. Ook bij de vikingen was het bekend, en bij de Kelten. (bij Ilkley Moor in Yorkshire, Engeland) Plaatje van de Falun Gong swastika (Keltische munt) |
|
Het hakenkruis is niet alleen een boedhistisch teken (wist niet eens dat het boedhistisch was), maar is ook gekend in de inca (dacht ik ) cultuur. De reden waarom Hitelr het gebruikte is geen van beiden, maar omdat het ook één van de machtigste symbolen was/is in het germaanse heidendom. En dus voor Hitler een symbool voor het germaanse erfgoed. In het kader van het heidendom zou het, voor zover ik weet, een zonnewiel zijn, met alle bijhorende eigenschappen en principes. |
|
nou, zo leer ik nog is wat van jou en jij van mij! Subtiel kamerolifantje |
|
als dat al door moet gaan voor hakenkruis, het heeft meer weg van een venco dropje |
|
quote: mn wiskunde leraar is zwaar christelijk. ik had eens een omgekeerd kruis om mn nek en toen ik m tegen kwam zei ik nog vriendelijk hoi maar hij zat alleen maar geschokt naar mn ketting te kijken (die overigens van mn broer is...Brujeria: )ja, ik begreep zn reactie wel maargoed, ik droeg het niet speciaal om hem te beledigen. maar ik doe er toch ook niet moeilijk over dat mn oma een kruisje om haar nek draagt? waar praten we dan nog over? [Dit bericht is gewijzigd door stigma op 28-09-2003 20:03] Subtiel kamerolifantje |
|
quote: zeer juist... moe je is met n anti moslim tshirt overstraat lopen... wedde da je dan binne 30 min. n mes tussen je ribben hebt... das niet zow met n antichrist t shirt yo yo wassup nigga bitches in da house |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |