zzzodiac |
Villeman |
|
|
|
Posted 18-09-2003 12:47 by zzzodiac |
|
|
quote: Op 18 september 2003 12:03 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Kom niet vaak in Eindhoven, maar als ik daar door binnenstad loop kom ik hem tegen. Althans zijn gezwets is al eerder te horen...
Wat heeft die man? Is er wel eens een interview met die vent geweest (link)?
quote: Arnol Kox, levend billboard voor Jezus
In Eindhoven is Arnold Kox bekender dan de burgemeester. Arnol kreeg op zijn zestiende een ernstig autoongeluk waardoor hij negen maanden in het ziekenhuis belandde. ‘Door de genade van God heb ik Jezus leren kennen en ben ik wonderbaarlijk opnieuw tot leven gekomen’. Met zijn robuste kop met een baard zoals de aardsvader, zijn stevige postuur van bijna 2 meter is hij zes dagen per week op het kruispunt van de twee drukste winkelstraten van Eindhoven te vinden. In zijn eigen woorden: ‘Weer of geen weer, altijd Arnol Kox weer!’. Op straat verkondigt Arnol aan het winkelend publiek de liefde van Jezus. Sommige winkeliers vinden hem maar lastig. ‘Hij jaagt de mensen weg’, zeggen ze. Schaamteloos buldert hij dan zijn cryptische boodschappen de stationshal in: ‘Leer Hem kennen, leer Hem kennen, Jezus wil u goddelijk verwennen!’. of ‘Bij de man is het mannelijk, bij de vrouw is het vrouwelijk en bij de Heer is het Heerlijk!’. Zijn vrolijke verschijning en prangende ogen laten je niet los. Om zijn nek hangen verschillende afbeeldingen van Jezus en Maria, waardoor Arnol op een wandelend billboard voor Jezus lijkt. Aan zijn riem hangt een fles limonade van anderhalve liter om de keel te smeren, want die heeft veel te lijden. Als je hier naar vraagt zegt hij op vrolijke toon: ‘Ik ben een geboren lijder!’. Verder heeft hij nog een zakje met zelfgeschreven teksten met per dag genummerde gebedsteksten om uit te delen. Hierin waarschuwt Arnol het winkelend publiek er dus voor het merk niet te verheffen tot religie. Arnold verkondigt het winkelende publiek een alternatief voor de schijnliefde voor het merk: de eeuwige durende liefde en vrijheid van Jezus.
Het prachtige aan deze man is dat ie zijn eigen invuling eraan geeft, nooit staat te schooien om geld en al menig kerk uitgetrapt is. En natuurlijk zijn grapvolle one-liners
*Sights and visions, prophecies and horror, they all come in one.*
|