IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drugs deel 5 Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-07-2008 16:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 juli 2008 15:52 schreef Pandora het volgende:
Je zou verslaafd kunnen raken aan het reinigende effect?
En ik heb persoonlijk geen idee wat de effecten van dit spul op je lichaam zijn, maar als je zowiezo een kotsreflex krijgt neem ik aan dat het giftig is, dus dat vaak gebruiken dom is.


tripmiddelen kunnen sowieso alleen geestelijk verslavend zijn, maar bij velen is het effect van de drug de volgende dag enorm veel minder, en bijvoorbeeld bij padddo's is het dan slim om het maar 1 keer in de maand te gebruiken.

nu heb je een paar leipo's gehad die elke dag gingen trippen de groep van Manson bijvoorbeeld, maar gelukkig komt het niet veel voor omdat het zeker niet aantrekkelijk is.

Dat kotsen hoort bij veel tripmiddelen, een beetje giftig effect is het dus wel, maar dat is eigenlijk met elk medicijn en drugs, giftigheid wil alleen maar zeggen dat het iets doet met je lichaam en op een bepaald punt schade aanricht. Drank laat je anders ook snel kotsen

Een tripmiddel is echt niet iets wat je veel wilt gebruiken omdat het zo'n zware ervaring is en je niet teveel aan je hooft moet hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-07-2008 16:05 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 juli 2008 15:50 schreef Borthulaz het volgende:
ja dat klopt, maar goed, als men zich er gereinigd door voelt, dan zie ik niet in wat er mis mee is
Zo kan elke verslaafde natuurlijk wel wat positiefs opnoemen over zijn favo drug

Neem een klysma.. DAT reinigt pas echt

En zoals Pandora al zei, als het een kotsreflex oproept dan is het echt geen onschuldig spul.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-07-2008 16:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 juli 2008 15:58 schreef skullfuck het volgende:
ik snap je punt en, heb zelf in een ander topic ook een vergelijkbare link gelegd. Je kan met iets als een psychoze ook vergelijkbare effecten hebben zonder drugs. Elk mens heeft een grens op zijn verbeeldingsvermogen. Die grens is niet voor iedereen bij voorbaat, duidelijk.

Als je er overheen gaat kun je blijve schade aan je hersennen overhouden.


mja dat is dus wat de 2e rij wetenschappers deed met LSD, verslaafden in een hokje stoppen 4 keer hogere dosis als en af en toe het luikje open doen om te kijken hoe het gaat. Dat is wat anders als de sofa met 2 relaxte onderzoekers die rustig praten over de effecten met een LPtje op de achtergrond. Dan kan ik me voorstellen dat je beschadigd raakt, waarschijnlijk omdat je heel veel rare angsten ingeprent krijgt, en dat zit in een onbewust gedeelte van je hersenen en kun je alleen kwijt raken door hele moeilijke langdurige conditionering.

De succesvolle onderzoekers en andere psychologen die het gebruikten zeggen echter wel dat ze nog geen of sporadisch weinig gevallen kennen waarbij een patient blijvende schade had. Van een trip kun je natuurlijk wel lange tijd in een depressie oid raken, maar dat was meestal omdat ze werden geconfronteerd met dingen in hun trip. Een "noodzakelijk" kwaad wat ook nodig is zonder dat je een trip hebt, alleen gaat het wat sneller en intensiever.

Ik weet zeker dat tripmiddelen een enorme toekomst kunnen bieden in psychiatrie, maar er is zo weinig van bekend dat we nog best vaak op de gevaren ervan stuitten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-07-2008 16:14 by Pandora Profiel van Pandora

Ik krijg ook tripmiddelen van mijn huisarts tegen de pijn.

En dan ook echtte tripmiddelen, want van bijvoorbeeld morphine ga ik niet trippen, wel van mijn medicijnen.
Echter, mijn medicijnen geven geen kotseffecten en zijn eigenlijk op geen enkele manier schadelijk voor je lichaam. Tenminste, er zit pregabeline in wat een vorm van een op een lichaamseigen lijkende neurotransmitter is. Hierdoor heeft het effect op hoe je zenuwcellen met elkaar communiceren en dus verminderd het de pijn.
Wat het niet is is schadelijk voor je lever, bloedvaten, organen, hersenen of wat dan ook.
Wat het wel doet is je heel erg wazig maken en het tast je concentratie vermogen aan. Hoe erg je daar last van hebt hangt van de persoon af.

Drugs die een kotsreflex oproepen zijn eigenlijk altijd giftig. Door natuurlijke selectie heeft ons lichaam namelijk geleerd dat als het bepaalde stoffen binnenkrijgt het moet kotsen. Degene die dat niet deden gingen dood. Dingen die een kotseffect oproepen zijn over het algemeen schadelijk voor je organen en de rest van je lichaam, dit is dan ook de rede dat je het niet te vaak kan gebruiken. Doe je dat wel dan begeeft je lever het. De meeste medicijnen waarvan je gaat trippen versnellen bovendien je hartslag en dat is zeker ook niet zonder gevaren.

Kortom: Drugs is bad, mkay?
Meds are not quite as bad, mkay?


Edit: O en mijn medicijnen schijnen ook te helpen tegen epilepsie.

[Dit bericht is gewijzigd door Pandora op 29-07-2008 16:16]


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 29-07-2008 16:19 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ach, het blijft een mening, of je het nou een medicijn vind. Ze noemen Ayahuasca ook wel eens la purga, een purgeermiddel. Hoe je het ook draait of keert, het doet erg deugd om het er allemaal uit te gooien.

Ik blijf het zowiezo een medicijn vinden, vooral op geestelijk vlak. Ik heb daar mensen binnen zien komen als een zombie en dolgelukkig buiten zien gaan. Het blijft een tripmiddel, dat zowiezo, maar het werkt imho op heel andere manieren. Je merkt ook pas het echte effect van de sessie een week later ofzo, zodra alles bezonken is. Ik sta iig veel positiever in m'n schoenen, veel sterker, eet gezonder, beweeg meer, doe meer, meer creativiteit.

Om het maar even af te schrijven als een drug waar je toch alleen maar naar de klote van gaat vind ik al helemaal idioot. Zoiets kan je niet vaak nemen, het is te intensief, en het wordt altijd wel in een gecontroleerde omgeving gegeven, zoals in de Santo Daime kerk, of bij een sjamaan thuis, met veel voorbereiding en begeleiders.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-07-2008 16:22 by spectre Profiel van spectre

Waarom is het een deugd om je maaginhoud er uit te gooien?
Je darminhoud eruit gooien is wel wat voor te zeggen, maar je maaginhoud? Why?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-07-2008 16:24 by Pandora Profiel van Pandora

Sorry, het is giftig en classificeert daardoor bij mij automatisch als drugs.

Ik kan het nog wel simpeler stellen hoor. Ik ben hartpatient alle middelen die van invloed kunnen zijn op mijn hartslag beschouw ik simpelweg als harddrugs, omdat hoe stom dat ook klink, het ook gewoonweg is. Alle middelen die zo een grof effect op je lichaam hebben vallen onder harddrugs. En je gaat mij niet vertellen dat een tripmiddel waarvan je moet kotsen geen effect heeft op je hartslag, dus is het harddrugs, dus is het gewoon niet verstandig. Als je het wilt gebruiken prima, maar noem het dan een geestverruimend middel, want er is wel degelijk een verschil tussen een medicijn en een geestverruimend middel. Als je dat laatste nodig hebt is daar niks mis mee, maar dat maakt het nog geen medicijn.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 29-07-2008 16:24 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ach, je moet het gevoelt hebben denk ik, voor je het snapt. Het voelt heel reinigend, klinkt heel goor. Magoed.

[Dit bericht is gewijzigd door VodeVilicious op 29-07-2008 16:25]


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-07-2008 16:25 by spectre Profiel van spectre

Ja, daar koop ik niks voor.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-07-2008 16:26 by Pandora Profiel van Pandora

Ik geloof wel dat het reinigend kan werken, maar dan is het niet automatisch een medicijn.

En ehm, je zei dat je het met zeven mensen tegelijk innam, nou sorry hoor, maar dan ben je gewoon met een groep drugs aan het gebruiken. Medicijnen doe je onder toezicht van een arts of wat mij betreft sjamaan, maar je doet het wel prive. Drugs zijn een sociaal gebeuren, medicijnen zijn een prive gebeuren.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-07-2008 16:29 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 juli 2008 16:26 schreef Pandora het volgende:
Ik geloof wel dat het reinigend kan werken.
Vertel mij eens waarom.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 29-07-2008 16:30 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 29 juli 2008 16:26 schreef Pandora het volgende:
Ik geloof wel dat het reinigend kan werken, maar dan is het niet automatisch een medicijn.

En ehm, je zei dat je het met zeven mensen tegelijk innam, nou sorry hoor, maar dan ben je gewoon met een groep drugs aan het gebruiken. Medicijnen doe je onder toezicht van een arts of wat mij betreft sjamaan, maar je doet het wel prive. Drugs zijn een sociaal gebeuren, medicijnen zijn een prive gebeuren.


Dit was ook bij een sjamaan, zijn vrouw en twee begeleiders. En er staat nergens 7 mensen, maar er waren ongeveer 7 soorten ayahuasca.

[Dit bericht is gewijzigd door VodeVilicious op 29-07-2008 16:31]


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-07-2008 16:31 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 29 juli 2008 16:29 schreef spectre het volgende:
Vertel mij eens waarom.


Omdat op het moment dat je kots en endorfine? (kan ook andrenaline zijn, maar dat maakt niet zo heel veel uit) vrijkomt in je lichaam en dat stoffen zijn die opzichzelf al een gelukzalig effect hebben op je hersenen. Combineer dat met het effect van wat gif en je zult je waarschijnlijk heel blij gaan voelen in je hoofd. En sommige mensen zullen dat inderdaad als een reiniging zien.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 29-07-2008 16:32 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 29 juli 2008 16:30 schreef VodeVilicious het volgende:
Dit was ook bij een sjamaan, zijn vrouw en twee begeleiders. En er staat nergens 7 mensen, maar er waren ongeveer 7 soorten ayahuasca.


Maar wel met zeven man, wat het hele idee van prive weghaalt. Sorry, drugs, drugs en nog een drugs, meer kan ik er niet over zeggen.

Wat dan niet wil zeggen dat alle drugs slecht is. Maar zeg gewoon dat je een prettig geestverruimend middel hebt gebruikt waardoor je je beter voelt in je kop. In plaats van het gelijk een medicijn te noemen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-07-2008 16:34 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 juli 2008 16:31 schreef Pandora het volgende:
Omdat op het moment dat je kots en endorfine? (kan ook andrenaline zijn, maar dat maakt niet zo heel veel uit) vrijkomt in je lichaam en dat stoffen zijn die opzichzelf al een gelukzalig effect hebben op je hersenen. Combineer dat met het effect van wat gif en je zult je waarschijnlijk heel blij gaan voelen in je hoofd. En sommige mensen zullen dat inderdaad als een reiniging zien.
Ik geloof er geen reet van.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 29-07-2008 16:35 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 29 juli 2008 16:32 schreef Pandora het volgende:
Maar wel met zeven man, wat het hele idee van prive weghaalt. Sorry, drugs, drugs en nog een drugs, meer kan ik er niet over zeggen.

Wat dan niet wil zeggen dat alle drugs slecht is. Maar zeg gewoon dat je een prettig geestverruimend middel hebt gebruikt waardoor je je beter voelt in je kop. In plaats van het gelijk een medicijn te noemen.


Er staat echt nergens dat we met 7 mensen waren hoor, waar lees jij dat nou weer.

Maar als je al zo gaat flippen over het feit dat ik het een medicijn noem, en dat niet voldoet aan jou standaarden, doe lekker je ding.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-07-2008 16:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 juli 2008 16:14 schreef Pandora het volgende:
Ik krijg ook tripmiddelen van mijn huisarts tegen de pijn.

En dan ook echtte tripmiddelen, want van bijvoorbeeld morphine ga ik niet trippen, wel van mijn medicijnen.
Echter, mijn medicijnen geven geen kotseffecten en zijn eigenlijk op geen enkele manier schadelijk voor je lichaam. Tenminste, er zit pregabeline in wat een vorm van een op een lichaamseigen lijkende neurotransmitter is. Hierdoor heeft het effect op hoe je zenuwcellen met elkaar communiceren en dus verminderd het de pijn.
Wat het niet is is schadelijk voor je lever, bloedvaten, organen, hersenen of wat dan ook.
Wat het wel doet is je heel erg wazig maken en het tast je concentratie vermogen aan. Hoe erg je daar last van hebt hangt van de persoon af.


Weet je zeker dat het een echt tripmiddel is, de ongeveer soortgelijke stoffen zoals barbituraten versuften me wel, maar het was zeker geen tripmiddel.(ligt natuurlijk ook wel aan de dosis, als je maar genoeg van iets neemt ga je meestal vanzelf wel hallucineren omdat je lichaam vergiftigd is)

Maar de meeste medicijnen worden toch afgebroken door de lever of uitgescheiden door de nieren, bij lange termijn gebruik kan er toch altijd schade optreden, of de schade echt groot is per pil valt nog maar te zien. Maar ook bij alcohol heb je aardig wat nodig om echt je lever te beschadigen, en dat is 1 van de gevaarlijkste voor de lever.

En je verteld het wel leuk dat je de werking kan vertellen maar bij tripmiddelen kom je op ongeveer hetzelfde uit. Hallucinogene middelen zijn ook stoffen die lijken op een of andere neurotransmitter bij paddo's is het een tryptamine, de groep waar melatonine en serotonine ook onder vallen. Die stoffen zijn eigenlijk van dezelfde giftigheid als de lichaamseigen stof. Praktisch niet echt schadelijk voor lever en andere organen.

Daarnaast zul je niet vaak meer dan 1 keer in de 2 weken trippen, ik vind dat zelf super veel. Jouw medicijngebruik is dus stukken slechter voor je lichaam dan een enkel tripje.


quote:
Drugs die een kotsreflex oproepen zijn eigenlijk altijd giftig. Door natuurlijke selectie heeft ons lichaam namelijk geleerd dat als het bepaalde stoffen binnenkrijgt het moet kotsen. Degene die dat niet deden gingen dood. Dingen die een kotseffect oproepen zijn over het algemeen schadelijk voor je organen en de rest van je lichaam, dit is dan ook de rede dat je het niet te vaak kan gebruiken. Doe je dat wel dan begeeft je lever het. De meeste medicijnen waarvan je gaat trippen versnellen bovendien je hartslag en dat is zeker ook niet zonder gevaren.

Kortom: Drugs is bad, mkay?
Meds are not quite as bad, mkay?


Edit: O en mijn medicijnen schijnen ook te helpen tegen epilepsie.


Alles is giftig, en juist giftige stoffen zijn vaak goede medicijnen. Giftig wil alleen maar zeggen dat een stof effect heeft op een bepaalde functie van je lichaam, en op zo'n punt is dat het schadelijke effecten heeft. Bij medicijnen is het ook gewoon gif wat je naar binnen werkt, alleen worden de schadelijke effecten van het medicijn minder erg gevonden als de effecten van de klacht.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-07-2008 16:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 juli 2008 16:24 schreef Pandora het volgende:
Sorry, het is giftig en classificeert daardoor bij mij automatisch als drugs.



hehe klik eens random op een pagina terug in dit topic, en je zult wel een reactie vinden dat alles giftig is, dosis alleen belangrijk.




quote:
Ik kan het nog wel simpeler stellen hoor. Ik ben hartpatient alle middelen die van invloed kunnen zijn op mijn hartslag beschouw ik simpelweg als harddrugs, omdat hoe stom dat ook klink, het ook gewoonweg is. Alle middelen die zo een grof effect op je lichaam hebben vallen onder harddrugs. En je gaat mij niet vertellen dat een tripmiddel waarvan je moet kotsen geen effect heeft op je hartslag, dus is het harddrugs, dus is het gewoon niet verstandig. Als je het wilt gebruiken prima, maar noem het dan een geestverruimend middel, want er is wel degelijk een verschil tussen een medicijn en een geestverruimend middel. Als je dat laatste nodig hebt is daar niks mis mee, maar dat maakt het nog geen medicijn.


medicijnen/drugs die veel kutten met je hart vind ik idd ook de ergste, maar wat heeft nu geen invloed op je hart? Iets leuks of iets engs zien op TV verhoogd beide je hartslag. Het geeft alleen maar aan dat je lichaam wat meer zuurstof gebruikt omdat het actiever is, en er is niet iets per definitie mis met actief zijn
Dus "hartdrugs" zijn echt niet per definitie harddrugs.

De grens is niet zo duidelijk, bovendien staan tripmiddelen in het begin van de onderzoeken, kom over 30 jaar nog maar eens terug op deze kwestie. En ik weet 100% zeker dat het breder toegepast wordt in de medische wereld.(tenzij we niet vooruit zijn gegaan natuurlijk)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-07-2008 16:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 juli 2008 16:29 schreef spectre het volgende:
Vertel mij eens waarom.


kotsen is toch een reinigings efffect als je iets verkeerds in je maag of 12 vingerige darm hebt dan komt het er vanzelf uit

Ik weet niet precies waardoor je gaat kotsen. Maar ik heb het idee dat het kotsen niet bedoeld is om echt giftige stoffen naar buiten te gooien zoals bij alcohol het geval is, maar dat het je kots reflex op de 1 of andere manier aanwakkerd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-07-2008 16:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Kots is een reflex van je lichaam ja, maar die reflex onnatuurlijk opwekken heeft mijns inziens weinig reinigends .. meer iets doms. Vergelijk het met vinger in de keel steken.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-07-2008 17:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

mwa na dat je gekotst hebt voel je je wel stukken beter als op het zieke moment dus een opluchting ervaar je vaak wel. En een beetje kotsen is zo erg niet, het is een beetje hetzelfde als je slokdarm en maag krabben. Krabben is ook per definitie schadelijk. Maar dat lucht toch ook op.

Maar ik denk dat Vode geestelijke reiniging bedoeld, en dat moet je gewoon ervaren als je geen voorstellings vermogen hebt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-07-2008 17:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ah, het "als je het zelf niet gedaan/gevoeld/aanhangt heb" argument.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-07-2008 17:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 juli 2008 17:04 schreef Jenje het volgende:
Ah, het "als je het zelf niet gedaan/gevoeld/aanhangt heb" argument.


Nouja beschouw het maar niet als argument, want je kunt er op geen mogelijk op ingaan
Wil nog niet zeggen dat het niets betekend, het is nu eenmaal niet zo makkelijk uit te leggen.

edit: Mijn trip ervaringen zijn er nog niet zoveel, maar ik kan me veel dingen wel erg goed inbeelden. En daarvoor kon ik me het eigenlijk ook wel inbeelden. Misschien wel omdat ik zonder drugs ook wel erg geestveruimende ervaringen hebt gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 29-07-2008 17:10]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-07-2008 17:08 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 juli 2008 16:55 schreef ElitE het volgende:
kotsen is toch een reinigings efffect als je iets verkeerds in je maag of 12 vingerige darm hebt dan komt het er vanzelf uit

Ik weet niet precies waardoor je gaat kotsen. Maar ik heb het idee dat het kotsen niet bedoeld is om echt giftige stoffen naar buiten te gooien zoals bij alcohol het geval is, maar dat het je kots reflex op de 1 of andere manier aanwakkerd.
Ja, zover achter lig ik niet.

Als ik zin in heb in een avondje reinigen ga ik niet kotsen, want dat heeft mijn inziens geen zin. Ik denk dan een klysma, maar misschien heb ik dat fout.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-07-2008 17:11 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe doe mij toch maar kotsen dan


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen