IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drugs deel 5 Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-06-2008 18:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 juni 2008 18:47 schreef karnivoor het volgende:
denk je echt dat men hun drugsgebruik graag wil laten registreren? bovendien wil de gemiddelde burger al het liefst zo min mogelijk geregistreerd hebben staan, laat staan de gemiddelde drugsgebruiker die doorgaans wat vrijer van opvattingen is wat dan ook vaak weer gepaard gaat met onafhankelijkheid en vrijheid. en niet met verplichte registratie...


Dat registreren is ook niet echt alles ja, maar je kan natuurlijk wel met een incident met drugmisbruik het drugsbewijs afnemen.

quote:
en je geeft nu zelf eigenlijk al aan dat legaliseren vrij kansloos werkt gezien ze andere beslisfactoren hanteren en helaas zijn zij wel de overgrote meerderheid heb ik het idee... daarnaast heb je natuurlijk ook nog het verschil tussen de soorten drugs en waar ze gebruikt worden. als iemand wil trippen, zul je diegene niet snel in de stad in een kroeg zien maar eerder thuis of buiten waar er weinig mensen in de buurt zijn. én ze hebben doorgaans geen slechte intenties. wat je van partydrugs (what's in a name) veeeel sneller kan verwachten (al dan niet met voorbedachte rade dan).

Nee ik geef aan dat legaliseren voor verstandige mensen handig is, en voor de minder verstandigen maakt het toch niet veel uit, behalve dat je ze toch iets makkelijker dingen kan leren, en geen vervuilde drugs geeft.
Dat is toch ook de huidige Nederlandse instelling tegenover drugs, voorkomen doe je het niet, dan kan je het beter maar wat netter regelen.

Er moet dan ook onderscheid komen in drugs, je zou ook kunnen proberen met toegankelijke drugs en opbouwend meer laten mogen. (net als aanhanger bus vrachtwagen)
Voorlopig is het misschien wel een oplossing voor wiet en paddo's en andere smartdrugs.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-06-2008 19:01 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 1 juni 2008 18:57 schreef ElitE het volgende:
Dat registreren is ook niet echt alles ja, maar je kan natuurlijk wel met een incident met drugmisbruik het drugsbewijs afnemen.


hoe wil je een drugsbewijs inbvoeren dan als niemand het wil? de ID-plicht bracht al problemen, laat staan zoiets als dit... ik zie er totaal geen mogelijkheden in...

quote:
Nee ik geef aan dat legaliseren voor verstandige mensen handig is, en voor de minder verstandigen maakt het toch niet veel uit, behalve dat je ze toch iets makkelijker dingen kan leren, en geen vervuilde drugs geeft.
Dat is toch ook de huidige Nederlandse instelling tegenover drugs, voorkomen doe je het niet, dan kan je het beter maar wat netter regelen.

Er moet dan ook onderscheid komen in drugs, je zou ook kunnen proberen met toegankelijke drugs en opbouwend meer laten mogen. (net als aanhanger bus vrachtwagen)
Voorlopig is het misschien wel een oplossing voor wiet en paddo's en andere smartdrugs.


minder verstandige mensen die verkeerde dingen doen kan je moeilijker aanpakken als ze iets legaals doen...

argh @ heel verhaal typen en verkeerde knop indrukken.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 01-06-2008 19:03]


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-06-2008 19:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 juni 2008 19:01 schreef karnivoor het volgende:
hoe wil je een drugsbewijs inbvoeren dan als niemand het wil? de ID-plicht bracht al problemen, laat staan zoiets als dit... ik zie er totaal geen mogelijkheden in...

Als het andere alternatief verbieden is Zelf heb ik liever gewoon volledige legalisering, ik maak zelf wel uit wat ik neem. Daarnaast heb ik nu ook niet echt last van het huidige beleid omdat ik makkelijk eraan kan komen, en het gewoon kan laten testen, en ik toch niet veel gebruik.

Maar misschien dat het voor de overheid wel een mooie oplossing is tussen volledig verbod of legalisatie.
Als met een drugsbewijs de vrijheden vergroot kunnen worden zien veel mensen er wel heil in. Ik denk dat het opzich wel mogelijk is om sommige harddrugs(XTC lijkt me een goede kandidaat) te legaliseren met minder schade dan nu het geval is.

Straks ga ik maar even "Is alcohol worse than ecstasy" docu bekijken van BBC horizon

In ieder geval vind ik het de moeite waard om er een onderzoek naar te doen.


quote:
minder verstandige mensen die verkeerde dingen doen kan je moeilijker aanpakken als ze iets legaals doen...


Dat is wel waar, maar voor die mensen is het illegaal te maken door het drugbewijs (tijdelijk) af te nemen. Daarvoor moet je natuurlijk eerst voor overlast zorgen ofzo, maar in het huidige beleid wordt je ook niet zomaar vervolgd met een beetje harddrugs op zak, ze pakken het alleen af.


Edit: hehe door de cola ?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-06-2008 19:24]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 01-06-2008 19:25 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ik ben niet voor legalisering, uiteindelijk. Het zou er dan wel voor zorgen dat je geen stront koopt maar kwaliteit, het zijn en blijven nog steeds drugs en zijn verboden met een reden.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-06-2008 19:34 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 1 juni 2008 19:23 schreef ElitE het volgende:
Als het andere alternatief verbieden is Zelf heb ik liever gewoon volledige legalisering, ik maak zelf wel uit wat ik neem. Daarnaast heb ik nu ook niet echt last van het huidige beleid omdat ik makkelijk eraan kan komen, en het gewoon kan laten testen, en ik toch niet veel gebruik.[/img]

jij ja, niet die hersenloze lading mensen die wel zichzelf en vooral de wereld om zich heen naar de tyfus werken, de criminaliteit in duiken en niet het besef hebben dat ze een junk zijn en/of de kracht niet hebben om hun verslaving te onderdrukken.

[quote]Maar misschien dat het voor de overheid wel een mooie oplossing is tussen volledig verbod of legalisatie.
Als met een drugsbewijs de vrijheden vergroot kunnen worden zien veel mensen er wel heil in. Ik denk dat het opzich wel mogelijk is om sommige harddrugs(XTC lijkt me een goede kandidaat) te legaliseren met minder schade dan nu het geval is.

Straks ga ik maar even "Is alcohol worse than ecstasy" docu bekijken van BBC horizon

In ieder geval vind ik het de moeite waard om er een onderzoek naar te doen.




Dat is wel waar, maar voor die mensen is het illegaal te maken door het drugbewijs (tijdelijk) af te nemen. Daarvoor moet je natuurlijk eerst voor overlast zorgen ofzo, maar in het huidige beleid wordt je ook niet zomaar vervolgd met een beetje harddrugs op zak, ze pakken het alleen af.


Edit: hehe door de cola ?


nou heb je nog steeds niet verteld hoe je dat dan denkt te realiseren en waarom alle 'ID-sceptici' zomaar nóg een verplichting erbij willen nemen terwijl ze nu lekker anoniem illegaal spul bij de dealer om de hoek halen

door de cola ja

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 01-06-2008 19:35]


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-06-2008 19:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ vode:legalisering is voorlopig nog geen oplossing, en misshcien nooit, maar voorlopig weten we maar erg weinig, en het beleid en wat er over het algemeen over drugs gedacht wordt klopt voor geen meter.

Feit is dat Alcohol, nicotine, caffeine en in nederland in mindere mate wiet is ingeburgerd, en dat dat ook niet de minst schadelijke drugs zijn. Is het mogelijk dat andere drugs ook in de cultuur opgenomen kunnen worden zonder veel problemen, of kunnen er maar een beperkt aantal drugs opgenomen worden.

@ jaap: Jah dat blijft wel een beetje een probleem maar dat zie ik niet als een groot probleem, maar het gaat erom of het voor de overheid een goed systeem is en die voert het in of niet, de ID plicht is inmiddels ook al ingevoerd, en ik betwijfel of daar een meerderheid voor was.
Daarnaast heb je het natuurlijk alleen nodig wil je wat gebruiken. En zeker als er nog meer vrijheden aan vast zitten dan willen mensen maar al te graag een pasje.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-06-2008 19:44]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-06-2008 19:49 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 1 juni 2008 19:25 schreef VodeVilicious het volgende:
Ik ben niet voor legalisering, uiteindelijk. Het zou er dan wel voor zorgen dat je geen stront koopt maar kwaliteit, het zijn en blijven nog steeds drugs en zijn verboden met een reden.
Je bent junk-af dus?

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 01-06-2008 19:50]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 02-06-2008 7:06 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 1 juni 2008 19:49 schreef spectre het volgende:
Je bent junk-af dus?


Ja en nee. Het blijft toch rotzooi.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-06-2008 15:03 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 29 mei 2008 16:43 schreef ElitE het volgende:
hehe volgens mij hebben ze daar dan toch een foutje bij gemaakt, effect van oplosmiddelen is weinig er is zeer veel gewenning en je hersenen en neusslijmvlies lossen ook best wel op. Maargoed misschien je hebt maatschappelijkgezien wat minder problemen.

De gevaren van drugs in deze tabel zijn duidelijk niet de gevaarlijkheid van de chemische samenstelling bij werkzame dosissen. Maar vooral ook de gedragingen die erbij horen. Heroine opzich is niet schadelijk(lichaamseigen zoals zoveel drugs), maarja als je de behoefte niet meer hebt om te eten en te drinken en voor jezelf te zorgen. Dan verwaarloos je al snel jezelf. Zelfde geld voor het gevaarlijke effect van XTC, en andere pep middelen daarbij zijn de gevaarlijke verschijnselen vrijwel allemaal gerelateerd aan de uitputting van je lichaam, niet genoeg eten, niet genoeg drinken, teveel voor je hart. En geheugenstoornissen door verstoorde/geen slaap.
En daarnaast nog de giftige stoffen die al dan niet per ongeluk in je shit zijn geraakt door het productieproces of het versnijden.
En pas op met huisdieren!( )want sommige speed is versneden met theobromine, je hond of kat gaat niet zo zeer dood aan de speed maar aan dat stofje(reden waarom honden en katten geen chocola mogen)


Hehe, het is ook moeilijk om te zeggen welke drug schadelijker is. Je kan doofheid ook niet zomaar vergelijken met blindheid.

Legalisering heeft voor- en nadelen. Bepaalde groepen zullen er baat bij hebben, andere groepen juist niet. Het wordt beter gecontroleerd, maar de drempel om het aan te schaffen wordt lager. De verleiding wordt groter als je het gewoon in een winkel kan kopen dan als je het bij mensen moet regelen. Jij bekijkt het vanuit jouw situatie en jij kan er goed mee omgaan, dus legalisering zou voor jou positief zijn, maar ik denk dat het voor de meeste mensen uiteindelijk goed is om het illegaal te houden.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-06-2008 17:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jah maar het is ook weer niet zo dat op elke hoek een drugswinkel moet staan. Gewoon net zoiets als een smartshop met een tintje apotheek. Niet de overvloedigheid als nu in Amsterdam waar het bijna bij je patatje speciaal zit.

Maar als het net zoals alcohol en tabak in de cultuur is te plaatsen is er ook niet veel gevaar. Ecstacy heeft die kans volgens mij, aangezien het een veeel minder gevaarlijke drug is dan gedacht word.

Maar inderdaad vergelijken is moeilijk omdat, er teveel factoren meespelen. Alcohol is zeker ook zo gevaarlijk omdat zo goed te verkrijgen is, maar toch zou het zeker weten verboden worden als het nu pas ontdekt zou worden.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-06-2008 17:12]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 02-06-2008 17:50 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 2 juni 2008 17:10 schreef ElitE het volgende:
Jah maar het is ook weer niet zo dat op elke hoek een drugswinkel moet staan. Gewoon net zoiets als een smartshop met een tintje apotheek. Niet de overvloedigheid als nu in Amsterdam waar het bijna bij je patatje speciaal zit.

Maar als het net zoals alcohol en tabak in de cultuur is te plaatsen is er ook niet veel gevaar. Ecstacy heeft die kans volgens mij, aangezien het een veeel minder gevaarlijke drug is dan gedacht word.

Maar inderdaad vergelijken is moeilijk omdat, er teveel factoren meespelen. Alcohol is zeker ook zo gevaarlijk omdat zo goed te verkrijgen is, maar toch zou het zeker weten verboden worden als het nu pas ontdekt zou worden.


Smartshops (en de cannabisapotheek ook, wat betreft het tintje apotheek) vind ik wel goed werken, maar daarbij gaat het denk ik ook om de intenties die mensen hebben, zoals Karnivoor zei.

Ik denk dat er aan de legale verkoop van paddo's veel minder gevaren zitten dan het geval zou zijn bij bijvoorbeeld xtc, omdat xtc een drug is die over het algemeen eerder, vaker en in grotere hoeveelheden wordt gebruikt. Hetzelfde geld voor veel andere harddrugs. De voorlichting en de controle zouden zeker voordelen zijn, maar ik denk dat het aantal mensen dat er kapot aan gaat toch zou toenemen.

De vraag is ook maar net of de overheid moet bepalen wat we onszelf aandoen of dat wij dat zelf mogen bepalen, zoals bij roken en vet eten. Ik heb zelf het idee dat mensen de verantwoordelijkheid van het gebruik over het algemeen niet aankunnen, maar dat hangt ook af van het vertrouwen in de mens.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-06-2008 19:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hersenen krimpen door blowen

Je hersenen worden kleiner als je dagelijks blowt, zo blijkt uit onderzoek aan de Melbourne Universiteit in Australië. Het onderzoek nam twintig jaar in beslag voor optimaal resultaat. Gedurende deze twintig jaar hebben de onderzoekers vijftien mannen in de gaten gehouden. Al deze mannen rookten minimaal vijf joints op een dag.

Regelmatig kwamen de testpersonen op 'controle', waarbij van alles aan hun lichaam gemeten werd. Dit gebeurde ook met mensen die nooit blowen. Na die twintig jaar was de hypothalamus, het hersengedeelte dat zorgt voor voortplantings- en voedingsgedrag, bij de blowers 12 procent kleiner dan bij de mensen die nooit blowen. Ook het gedeelte dat alle emoties regelt is gekrompen bij de blowers. Dat werd gemiddeld 7 procent kleiner.
Joints tasten ook het verstand en de intelligentie aan: tijdens een denktest brachten blowers het er duidelijk slechter van af. Neuropsycholoog Murat Yücel concludeert dat marihuana eigenlijk puur vergif is. "De onderzoeksresultaten laten zien dat dagelijks zware marihuanaconsumptie giftig kan zijn voor het menselijk brein."

zo en nu eens testen met 5 halve liters per dag (wat volgens mij wel redelijk op hetzelfde neer komt.)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-06-2008 19:43 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

laatst was er wat op tv over eeen gast die ging elke dag een marathon lopen.

Ken je nog betre drugs gerbuikne.


Suck my piss


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 03-06-2008 23:14 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 juni 2008 19:15 schreef ElitE het volgende:


Het onderzoek nam twintig jaar in beslag voor optimaal resultaat. Gedurende deze twintig jaar hebben de onderzoekers vijftien mannen in de gaten gehouden.


20 jaar? Ga gvd eens werken ofzo!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Olórin
Usericon van Olórin
Posted 03-06-2008 23:48 by Olórin Profiel van Olórin

@ElitE,
Waar heb je die tekst vandaan?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-06-2008 0:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 juni 2008 23:48 schreef Olórin het volgende:
@ElitE,
Waar heb je die tekst vandaan?


Gewoon van fok en die hebben het weer van de Telegraaf, voor echt interessante dingen moet je toch ergens anders wezen.

@ wim: Hehe lijkt me vaag als die proefpersonen betaald ervoor kregen, volgens mij deden ze het vrijwillig, en die onderzoekers hebben in die 20 jaar ook nog wat anders gedaan hoor Als ik vragen mag hoe lang heb jij eigenlijk geblowed en deed je dat elke dag?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-06-2008 8:22 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 juni 2008 23:48 schreef Olórin het volgende:
@ElitE,
Waar heb je die tekst vandaan?
nu.nl


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-06-2008 10:34 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

: P


Suck my piss


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-06-2008 12:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Langdurig gebruik van marihuana kan verschillende delen van de hersenen doen krimpen en een blijvend effect hebben op de mentale gezondheid, dat blijkt uit een nieuwe studie.

Kleiner
Een nieuwe studie toont aan dat zwaar gebruik van marihuana gedurende verschillende jaren leidt tot structurele verschillen in minstens twee verschillende delen van de hersenen: de hippocampus en amygdala. De onderzoekers ontdekten dat de hippocampus, het deel dat verantwoordelijk is voor het geheugen, gemiddeld 12% kleiner is bij gebruikers van marihuana dan bij mensen die deze drug niet rookten. De amygdala was gemiddeld 7% kleiner, dit deel speelt een rol bij emoties en het geheugen.

Structuur
Bij dit onderzoek werd de structuur van de hersenen vergeleken van 15 mannen die dagelijks meer dan 5 joints rookten gedurende 10 jaar met 16 mannen die geen marihuana rookten. Verder moesten de deelnemers een verbale geheugentest afleggen, de gebruikers van marihuana deden het duidelijk slechter op de test. Verder werden ze geëvalueerd op symptomen van mentale stoornissen. De studie suggereerde de gebruikers van marihuana meer symptomen vertoonden, maar de sterkte ervan was niet hevig genoeg om echt van een mentale ziekte te spreken.

Matig gebruik
Dit onderzoek bewijst wel enkel de schadelijke effecten van dagelijks gebruik, het zegt niets over de eventuele negatieve effecten van matig gebruik. Hierover moet nog meer onderzoek gebeuren, aldus de onderzoekers


jaja, dan heb je een airhead


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-06-2008 13:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

als je je hoofd nu een beetje draait, dan is dit bericht gewoon in stereo!@#$


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 04-06-2008 13:32 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Beetje valspelen voor de examens met dextroamfetamine.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-06-2008 14:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

doping, maar ik heb wel het idee dat je goed kan leren met speed, als er drugs zijn dat je er slechter van kan leren, heb je er ook waar je beter van gaat leren. Al is het op lange termijn natuurlijk nooit aan te raden.

Zijn er al gevallen van doping bekend bij het WK zweeds puzzelen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 04-06-2008 20:51 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 4 juni 2008 13:32 schreef VodeVilicious het volgende:
Beetje valspelen voor de examens met dextroamfetamine.


op recept?


Suck my piss


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-06-2008 22:32 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-06-2008 22:58 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

GEKKEN!!!!

edit het viel wel mee

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 05-06-2008 23:00]


Suck my piss


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen