IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drugs deel 5 Vorige pagina | Volgende pagina
Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 16-03-2007 20:05 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 16 maart 2007 15:18 schreef Misanthrope het volgende:
En oja, al die verslaafden die in het park liggen te stinken zijn natuurlijk nu helemaal zichzelf. Wat een leerproces maken die lui!

De stinkerts in het park gebruiken dan ook geen tripmiddelen. Je generaliseert niet alleen alle drugs, maar ook alle mensen die drugs gebruiken.
Daarom gebruik ik ook geen dingen die mogelijkerwijs verslavend zouden kunnen werken. Al zou je het willen, aan paddo's, LSD of iets dergelijks kun je niet verslaafd raken. Als je twee dagen op rij hetzelfde spul zou nemen, zou je op de tweede dag totaal geen effect hebben. Afgezien van het feit dat je het geestelijk niet aankan, bouwt je lichaam ook snel resistentie op tegen tripmiddelen (behalve ketamine dan), en duurt het vrij lange tijd (zo'n drie weken) voordat je weer fatsoenlijk kan trippen. In de praktijk ben je vaak nog langer dan deze drie weken bezig met het verwerken van de ervaring. Dat is bij andere dope wel anders, en dat maakt dat er mensen verrot op het station rondhangen. Trippen = safe wat verslaving betreft.

[Dit bericht is gewijzigd door Panzerke op 16-03-2007 20:22]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-03-2007 20:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 16 maart 2007 19:52 schreef Panzerke het volgende:
Ik zat toestraks nogal in tijdnood, had geen tijd om mijn verhaal af te maken.
Afgezien van al het verruimend en verrijkend, wat sommige mensen hier nogal (zonder zelf enige ervaring met tripmiddelen te hebben?) in twijfel lijken te trekken,



Ik trek de objectieve kenniswaarde in twijfel, ja. Kan je mij de wetenschapstak aanwijzen die met succes en structureel trippen als een van de gereedschappen voor kennisverwerwing gebrukt? Hoe kan ik trips aanwenden om schonere en efficiëntere verbrandingsmotoren te bouwen bijvoorbeeld?

Timothy Leary is al tien jar dood man.

quote:

maakt het je gewoon een ervaring rijker.


Ja en? Het feit dat iets een ervaring is nog geen voldoende reden om iets goed- danwel af- te keuren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 16-03-2007 20:17 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 16 maart 2007 20:05 schreef Chelman het volgende:
Ik trek de objectieve kenniswaarde in twijfel, ja. Kan je mij de wetenschapstak aanwijzen die met succes en structureel trippen als een van de gereedschappen voor kennisverwerwing gebrukt? Hoe kan ik trips aanwenden om schonere en efficiëntere verbrandingsmotoren te bouwen bijvoorbeeld?

Er is wel een club antropologen bezig met het onderzoeken van de geneeskrachtige en psychotherapeutische werking van tripmiddelen: Students of Psychedelics. Zweverig, pseudo-wetenschap, noem het zoals je wil, maar er zijn academici meer bezig. Ik zeg overigens niet dat ik ervan overtuigd ben dat er daadwerkelijk resultaat mee zal worden geboekt, maar ik juich het wel toe dat men tenminste een poging doet.

quote:
Ja en? Het feit dat iets een ervaring is nog geen voldoende reden om iets goed- danwel af- te keuren.

True. Een schitterende ervaring, met weinig tot geen risico, zal IK echter niet snel laten schieten. Dat een spuit bruin in je aderen ledigen ook een schitterende ervaring is zal best, maar de spuit naar je pols brengen (of de pijp crack naar je mond, of je hoofd naar de lijn meth) is hetzelfde als een geladen pistool tegen je hoofd zetten. Er zijn ervaringen en ervaringen, iedereen beslist afzonderlijk welke hij opdoet en welke niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Panzerke op 16-03-2007 20:19]



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 17-03-2007 18:15 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 16 maart 2007 14:54 schreef metaalprinses1991 het volgende:
of....de dokter schrijft je n middel voor wat onder de opiumwet valt -_-'




Suck my piss


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-03-2007 2:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 maart 2007 20:05 schreef Chelman het volgende:
Ik trek de objectieve kenniswaarde in twijfel, ja. Kan je mij de wetenschapstak aanwijzen die met succes en structureel trippen als een van de gereedschappen voor kennisverwerwing gebrukt? Hoe kan ik trips aanwenden om schonere en efficiëntere verbrandingsmotoren te bouwen bijvoorbeeld?


er is geen drugs die kennis bevat, hooguit wat middelen die concentratie verbeteren waardoor je beter kan leren. Tripmiddelen kunnen je persoonlijk sterker maken, en het kan je wat meer inzichten geven hoe jezelf in elkaar zit

quote:
Ja en? Het feit dat iets een ervaring is nog geen voldoende reden om iets goed- danwel af- te keuren.
hoeft inderdaad niet, maar uit onderzeok bleek dat indianen die peyote gebruikten emotioneel sterker waren dan degene die het noeg gebruikten. (Er moest trouwens nog wel een vervolg onderzoek komen die het echt bevestigd)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 27-03-2007 21:22 by venom rules Profiel van venom ruleshttp://..

Kamer: paddo's zijn harddrugs

De Tweede Kamer wil dat het gebruik van alle paddo's wordt verboden. Volgens een meerderheid van in elk geval CDA, VVD, PVV en de ChristenUnie zijn de hallucinerende paddestoelen gevaarlijk.

Het is nu zo dat alleen paddo's in gedroogde vorm onder de Opiumwet vallen en dus niet verkocht mogen worden. Dat geldt nog niet voor verse paddo's.

De kwestie is actueel door de dood van een 17-jarige Française, vorige week in Amsterdam. Het meisje sprong - vermoedelijk onder invloed van paddo's - van een brug.

Harddrugs
De VVD vindt dat paddo's op de lijst van verboden harddrugs moeten worden geplaatst. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt dat voorstel.

Het CDA wil ook dat smartshops aan een vergunning gebonden moeten worden.

Minister Klink van Volksgezondheid laat het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) een nieuw onderzoek doen naar de paddo's. Aan de hand van de resultaten bepaalt hij of hij ingaat op de wens van de Kamer.

Niet suïcidaal
De ouders van het meisje vinden dat de Nederlandse staat indirect verantwoordelijk is voor de dood van hun dochter, omdat hallucigene paddenstoelen in Nederland vrij te verkrijgen zijn.

Volgens hen was het meisje niet suïcidaal.

bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2007/3/27/270307_paddos.html


..


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 27-03-2007 21:29 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Niet suïcidaal... Ze was frans, kom op, zeg.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-03-2007 21:53 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 maart 2007 21:22 schreef venom rules het volgende:

Harddrugs
De VVD vindt dat paddo's op de lijst van verboden harddrugs moeten worden geplaatst. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt dat voorstel.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 27-03-2007 21:56 by Cainam Ladicius Profiel van Cainam Ladicius

Lekker reactionaire shit zeg...



WMP
Usericon van WMP
Posted 27-03-2007 22:17 by WMP Profiel van WMP

De VVD was toch de partij voor eigen verantwoordelijkheden nemen en zelf keuzes maken enzo?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-03-2007 22:23 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 maart 2007 22:17 schreef WMP het volgende:
De VVD was toch de partij voor eigen verantwoordelijkheden nemen en zelf keuzes maken enzo?
Klopt. Probleem met drugsgebruik is dat het behalve de betrokken zelf (wat inderdaad eigen verantwoordelijkheid is) bijna altijd ook derden raakt die de keus niet zelf hebben kunnen maken. Opvanghuizen, speciale uitkeringen, methadonklinieken, geestelijke gezondheidszorg, gewone gezondheidszorg en vele andere zaken die nu mede uit middelen gefinancieerd worden van degenen die niks met het gebruik te maken hebben.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 28-03-2007 9:46 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 27 maart 2007 21:22 schreef venom rules het volgende:
Kamer: paddo's zijn harddrugs
-vermoedelijk-

-Volgens hen-


De Buurman was hier laatst, BEL DE IFAW!!!

Trouwens illegale paddo's kan je overal al krijgen.


Suck my piss


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 28-03-2007 13:39 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Afgezien van het feit dat zo'n beetje iedere paddogebruiker die ik ken bergen gedroogde shrooms thuis heeft liggen (uit growkits), en iedereen dus altijd nog paddo's kan kopen, is het gewoon onverstandig om dit illegaal te maken. Nu kan er geen goede informatie meer worden verstrekt bij de verkoop van paddo's, zoals nu wel altijd gebeurt, waardoor er niet minder, maar juist meer problemen zullen ontstaan.
Paddo's is geen drug vergelijkbaar met XTC of coke. Het effect is enorm afhankelijk van je set, setting en hoeveelheid die je neemt. Als je ergens bij een 'noem me maar Freek'-neger op een willekeurige straathoek coke scoort, gaat het haast nooit fout. Bij paddo's is voorlichting en voorkennis heel erg belangrijk. Dit gebeurt nu voldoende, waardoor er nauwelijks ongelukken met paddo's gebeuren, op een onwetende Franse meid na dan. Als je dit illegaal maakt valt dat noodzakelijke stuk voorlichting weg en gebeuren er imho alleen maar meer ongelukken.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 28-03-2007 16:31 by Jällö Profiel van Jällö

Één dode door paddo's?!?!
Wat een cijfers, ik ben helemaal onder de indruk.

Het is statistisch onverantwoord zo'n kutgetal überhaupt te noemen man.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


slome
Usericon van slome
Posted 28-03-2007 17:13 by slome Profiel van slome

quote:
Op 27 maart 2007 22:23 schreef Chelman het volgende:
Opvanghuizen, speciale uitkeringen, methadonklinieken, gewone gezondheidszorg en vele andere zaken die nu mede uit middelen gefinancieerd worden van degenen die niks met het gebruik te maken hebben.




We hebben het hier over paddo's, niet over heroïne druif

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 28-03-2007 17:14]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-03-2007 13:29 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 28 maart 2007 17:13 schreef slome het volgende:
We hebben het hier over paddo's, niet over heroïne druif


Ik heb een reeks aan zaken opgenoemd die niet allemaal evenveel van toepassing zijn op elke drug (methadonklinieken etc.).

Geestelijke gezondheidszorg komt wel vaak om de hoek kijken ook in geval van paddo's en andere 'soft' drugs.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 29-03-2007 13:37 by Jällö Profiel van Jällö

Alleen vraag ik me in het laatste geval sterk af wat nou oorzaak en gevolg is.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-03-2007 13:55 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 27 maart 2007 22:23 schreef Chelman het volgende:
Klopt. Probleem met drugsgebruik is dat het behalve de betrokken zelf (wat inderdaad eigen verantwoordelijkheid is) bijna altijd ook derden raakt die de keus niet zelf hebben kunnen maken. Opvanghuizen, speciale uitkeringen, methadonklinieken, geestelijke gezondheidszorg, gewone gezondheidszorg en vele andere zaken die nu mede uit middelen gefinancieerd worden van degenen die niks met het gebruik te maken hebben.



Net als alcohol


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 29-03-2007 14:06 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 29 maart 2007 13:55 schreef spectre het volgende:
Net als alcohol


Stimmt, ja. Echter zijn bij mijn weten de percentages van mensen die door drugs in problemen geraken gewoonlijk hoger dan die van mensen die door alcohol in problemen geraken.

Bovendien wanneer je alcohol met mate gebruikt belemmert het niet je functioneren. Het mag een verrassing op een metalforum zijn maar je hoeft niet per se te zuipen om dronken te worden zeg maar. Bij drugs ligt dat iets anders. De functie van alcohol vs. drugs is zeer anders.

Strict genomen heb je wel gelijk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-03-2007 14:18 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 maart 2007 14:06 schreef Chelman het volgende:
Stimmt, ja. Echter zijn bij mijn weten de percentages van mensen die door drugs in problemen geraken gewoonlijk hoger dan die van mensen die door alcohol in problemen geraken.
Bring on the cijfers!

quote:

Bovendien wanneer je alcohol met mate gebruikt belemmert het niet je functioneren. Het mag een verrassing op een metalforum zijn maar je hoeft niet per se te zuipen om dronken te worden zeg maar. Bij drugs ligt dat iets anders. De functie van alcohol vs. drugs is zeer anders.

Als je softdrugs met mate gebruikt belemmert dat ook niet in je functioneren. Het is ook maar net hoe je het doet. Een pure joint bv. is sterker als 1 met shag gedraait. Net als een pilsje minder sterk is als een goed glas whisky. En dan hangt het ook nog maar net van de gebruiker af en in de mate waarin je het gebruikt.

quote:

Strict genomen heb je wel gelijk.





Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-03-2007 11:18 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 29 maart 2007 13:37 schreef Jällö het volgende:
Alleen vraag ik me in het laatste geval sterk af wat nou oorzaak en gevolg is.


Komt door de wind.

@;slome; die undersugn is stof tot nadenken. Ik had het raam open, en toen ik het las flipte ik. Erg vet.


Suck my piss


~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 30-03-2007 19:08 by ~~**Boemba**~~ Profiel van ~~**Boemba**~~

quote:
Op 29 maart 2007 14:18 schreef spectre het volgende:
Als je softdrugs met mate gebruikt belemmert dat ook niet in je functioneren. Het is ook maar net hoe je het doet. Een pure joint bv. is sterker als 1 met shag gedraait. Net als een pilsje minder sterk is als een goed glas whisky. En dan hangt het ook nog maar net van de gebruiker af en in de mate waarin je het gebruikt.


ik hou er vrij liberale standpunten op na over drugsgebruik, maar waarom moeten die wanabee-junkies zich altijd verdedigen en waarom slaan ze de plank altijd zo hard mis?

wat schrijf je nou voor onzin?

probleem met die rotzooi die je door je shag draait is dat jij het naar alle waarschijnlijkheid niet zelf hebt getest in een laboratorium, dus je hebt geen enkel idee van het thc-gehalte. een 'pure' joint als die al bestaat kan voor het zelfde geld veel zwakker aankomen dan dat spul dat je vermengt met shag

en vergelijk dat dus niet met alcohol waarvan de, waar een redelijk zinnig mens het alcoholpercentage van behoort te kennen. Zo had je ook kunnen weten dat een glas whiskey in de kroeg even hard aankomt als een glas bier.

En als je dan nog met droge ogen wilt beweren dat het afhankelijk is van het type persoon, dan weet je toch ook dat bij alcohol het afhangt je bmi en bij softdrugs van een hele lading factoren van 'lekker in je vel zitten' tot astmatisch zijn...

tja

blowen?
prima

maar lul niet zo dom





Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-03-2007 19:54 by Jällö Profiel van Jällö

Daarom zou het een hele verbetering zijn als ze zouden aangeven wat het THC gehalte is per hasj/wietsoort; technisch is dit goed te doen tenslotte. Door het vage beleid is er op dit moment totaal geen kwaliteitscontrole op hasj/wiet en dat is m.i. een uiterst kwalijke zaak. Je moet maar hopen dat er geen haarlak in je kleverige wietje zit, en geen afgewerkte motorolie in je Marokaanse blokje hasj.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 30-03-2007 20:05 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

		ooit 		verslaafd	ooit verslaafd
gebruikt geraakt (over hele bevolking )

Sigaretten 76% 32% 24%
Alcohol 92% 15% 14%
Cannabis 46% 9% 4%
Cocaine 16% 17% 3%
Amfetamine 15% 11% 2%
Heroine 2% 23% 0.4%



Alcohol is hartstikke verlavend, ondanks al die goede informatie en vele ontmoedigingscampagne's. Verder heeft alcohol in vergelijking met andere drugs een erg complexe uitwerking op de hersenen. Hierdoor is het dus ook lastig te voorspellen wat er precies gaat gebeuren bij de gebruiker. Uit je eigen omgeving zal je ook vast wel merken dat iedereen anders reageert op alcohol. Een nare eigenschap van alcohol is ook nog eens dat mensen er agressief van worden, dit komt verder eigenlijk bij geen 1 drug voor zover ik weet. Dus voor de maatschappij is alcohol op die manier ook ernstig.

De gevolgen op je lichaam van alcohol zijn ook niet misselijk. Bij 1 avondje gebruik heb je vaak al een kater. Een kater lijkt niet zo ernstig omdat iedereen het weleens gehad heeft, maar een kater is een nogal hevig onthoudingsverschijnsel als je het vergelijkt met wat andere drugs teweeg brengen na 1 avondje gebruiken.

Een groot nadeel van andere drugs is dat ze door de illegaliteit slecht gecontroleerd worden en vaak met een hoop rotzooi worden versneden. Normaal gesproken is iets als heroine minder schadelijk dan alcohol. Het is bizar dat er zoveel illegaal is terwijl je ziet dat bij een hevige drug als alcohol er een hoop goed blijft gaan omdat er openlijk over gepraat kan worden en er controle over is. Ik zeg: legaliseren de hele handel!

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 30-03-2007 20:13]



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 30-03-2007 20:09 by Jällö Profiel van Jällö

Bron?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen