IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Tour de France 2007 Vorige pagina | Volgende pagina
Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 25-07-2007 8:26 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 8:19 schreef Judge M. het volgende:
+1


Van gedachten veranderd sinds je eerste post in dit topic?



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 25-07-2007 9:13 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik snap het gewoon niet. Waarom? Is die vino zo oliedom dat hij een paar liter vreemd bloed in z'n aders spuit, terwijl hij WEET dat hij getest gaat worden?


Dear dirty delightful old drunken old days


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 25-07-2007 9:15 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 25 juli 2007 8:26 schreef Tenderstrike het volgende:
Van gedachten veranderd sinds je eerste post in dit topic?
Nee dat niet. Voorheen was ik echt heel fanatiek omdat ik ook met diverse tourpoules meedeed en dergelijke. Nu is dat aanzienlijk minder maar een mooie koers mag ik altijd nog graag zien



spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2007 10:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2007 18:19 schreef Judge M. het volgende:
Nee van een jachtluipaard


Nou meneer, zoals het er nu naar uitziet is het bloed van een ander persoon. Dus mijn vraag was nog zo dom niet. Volgende keer iets minder bijdehand graag

Klote Vino, gadverdamme


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 25-07-2007 10:11 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Volgens Vino zelf zou het door de val komen.
Ik weet niet of hij daarmee de bloedtransfusies bedoelt of dat z`n lichaam daardoor opeens andere rode bloedlichaampjes aan ging maken

Ben ff vergeten bij welk tv-programma ik dit gehoord heb.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-07-2007 10:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 10:07 schreef spectre het volgende:
Nou meneer, zoals het er nu naar uitziet is het bloed van een ander persoon. Dus mijn vraag was nog zo dom niet. Volgende keer iets minder bijdehand graag

Hieraan gerelateerd, er is nog geen officiële methode om bloeddoping met eigen bloed te detecteren.

Nou ja, behalve natuurlijk indirect (huiszoekingen, medische documenten etc.).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 25-07-2007 10:36 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Een oude truc die volgens mij niet echt meer toegepast wordt is enkele weken voor aanvang van een grote koers de maximale hoeveelheid bloed af te laten tappen zonder dat het levensbedreigend wordt en dan meteen op hoogtestage te gaan. Het lichaam vult het tekort aan bloed dan aan met het verschil dat het nieuwe bloed aanzienlijk meer zuurstof bevat.

Scheen in de jaren '80 prima te werken (bron: mijn oude leraar op de basisschool, tevens zwager van oud-prof Jacques Hanegraaf)



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-07-2007 10:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Diep tragisch weer. Al moet ik zeggen dat het me niet eens zo verbaast. De druk op die jongen moet bijna onverstelbaar geweest zijn.

De sponsor is niet een bedrijf, maar de hoofdstad van Vino's eigen thuisland. Het team (en vooral Vino) is een visite-kaartje voor het land en zeker na de recente negatieve publiciteit rondom Borat kan ik me voorstellen dat de prestaties van team Astana in Kazachstan gezien worden als een soort eerherstel. Vino die de rest van de wereld gaat laten zien dat Kazachstan een gewelsdig sport-land is door de tour te winnen.

Ik vermoed dat dit ook de reden was dat ze Kloden niet de kopman maakten, zelfs toen Vino zo slecht in het klassement stond na zijn val en de Alpen. Kloden is geen Kazak.

Het is uiteraard geen excuus, maar als je Vino's gedrag al zag tijdens de Alpen-ritten, camera's wegwuivend, dan kan ik me niet eens beginnen voor te stellen hoe gruwelijk kapot die jongen moet hebben gezeten en hoe zwaar de verwachtingen van een hele natie op iemand's schouders kunnen drukken.

Eeuwig zonde.



She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 25-07-2007 11:01 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 10:07 schreef spectre het volgende:
Nou meneer, zoals het er nu naar uitziet is het bloed van een ander persoon. Dus mijn vraag was nog zo dom niet. Volgende keer iets minder bijdehand graag

Klote Vino, gadverdamme


Blijkbaar kan het ook van dieren afkomen
quote:
Wat is bloeddoping?

RIJSWIJK - Wielrenner Aleksandr Vinokoerov is dinsdag betrapt op bloeddoping. Op de website van de Nederlandse dopingautoriteit staat het volgende over deze vorm van doping:

"In het bloed wordt zuurstof gebonden aan hemoglobine (Hb). Hb zit vast aan de rode bloedcellen in het bloed. Hoe beter en hoe meer zuurstof er door HB kan worden opgenomen, des te hoger het zuurstoftransporterend vermogen zal zijn. Omdat zuurstof gebruikt wordt om energie te leveren zal een verhoogd zuurstoftransporterend vermogen een positieve invloed hebben op de prestaties. In de sport probeert men daarom het aantal rode bloedcellen in het bloed te verhogen middels bloeddoping.

Onder bloeddoping wordt verstaan de toediening van bloed, rode bloedcellen en/of verwante bloedproducten aan een sporter, hetgeen voorafgegaan kan zijn door het onttrekken van bloed aan de sporter die doortraint in een dergelijke 'bloedarme' staat. De toediening van bloed kan plaatsvinden met autoloog bloed (afkomstig van de sporter zelf), homoloog bloed (afkomstig van een ander mens) of heteroloog bloed (afkomstig van een andere diersoort).

De voordelige effecten van bloeddoping zijn vooral te zien bij duursporten omdat dan het zuurstoftransporterend vermogen een grote rol speelt bij de te leveren prestatie. Overigens is het gebruik van bloeddoping niet geheel zonder gezondheidsrisico's. De bijwerkingen die kunnen optreden zijn: bloedstolsels, koorts, nierschade, geelzucht, slecht functionerend immuunsysteem, bloeddrukdaling en hart- en herseninfarcten."



"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 25-07-2007 11:50 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

En Prudhomme maar roepen dat er wat moet veranderen. Wat dan??????

Ik hoorde trouwens iets van het oprichten van een 'nieuwe' UCI, zal dat de zaken alleen maar nog erger maken?


Dear dirty delightful old drunken old days


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 25-07-2007 11:52 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 11:50 schreef Schaffelaer het volgende:
Ik hoorde trouwens iets van het oprichten van een 'nieuwe' UCI, zal dat de zaken alleen maar nog erger maken?


Bedoel je dit?



Teams voor 'geloofwaardig' wielrennen
Door Olga (Nuongirl) op woensdag 25 juli 2007 09:24
Bron: HLN

Zeven teams die aan de Tour de France deelnemen, starten een "beweging voor een geloofwaardige wielersport", op basis van volledige doorzichtigheid, ook wat de toelating van medicatie voor therapeutisch gebruik betreft.

Het gaat om de zes Franse wielerteams AG2R, Cofidis, Bouygues Telecom, Crédit Agricole, Agritubel en Française des Jeux en het Duitse Gerolsteiner.

Gisteren, op de rustdag, hielden de verantwoordelijken van de zeven teams een vergadering om deze nieuwe vereniging te stichten. Er werden ook al enkele maatregelen opgesteld om de "geloofwaardigheid van het wielrennen te verzekeren".

Samen met het Duitse T-Mobile besloten de zeven teams bij de start van de Tour niet meer deel te nemen aan de vergadering van de AIGCP, de vereniging van profploegen in de ProTour. T-Mobile was gisteren niet van de partij op de vergadering.

De nieuwe vereniging, die zich baseert op een "strikte toepassing van de gedragscode", stelt zich open voor elke ploeg die "dezelfde filosofie deelt".



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 25-07-2007 12:14 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Apart dat Rabo daar niet tussenstaat . Die hebben zich toch meen ik als een van de eersten openlijk uitgesproken tegen doping



spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2007 12:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Die hebben wel wat anders aan de kop.

Ik heb net geluisterd naar Ducrot die wijze woorden sprak over deze affaire, ik denk dat hij gelijk heeft.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MetalViking
Usericon van MetalViking
Posted 25-07-2007 13:01 by MetalViking Wijzig reactieProfiel van MetalVikingQuote dit bericht

Ze gebruiken allemaal, zeker de kopmannen.


Verlekkerd op dood metaal


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2007 13:14 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Je lult.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MetalViking
Usericon van MetalViking
Posted 25-07-2007 13:17 by MetalViking Wijzig reactieProfiel van MetalVikingQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 13:14 schreef spectre het volgende:
Je lult.


Diep van binnen weet je dat ik gelijk heb


Verlekkerd op dood metaal


bolderkar
Usericon van bolderkar
Posted 25-07-2007 13:24 by bolderkar Wijzig reactieProfiel van bolderkarQuote dit bericht

ik snap het echt niet: Iedere mongool snapt dat je gepakt zou worden met zo'n etappe. Je wordt dan namelijk zeker gecontroleerd. Zo stom kan niemand zijn...


MetalViking
Usericon van MetalViking
Posted 25-07-2007 13:37 by MetalViking Wijzig reactieProfiel van MetalVikingQuote dit bericht

Heb hier juist op tv gehoord dat ze een nieuw dopinggeval gaan bekendmaken gedurende de dag. Wie nu?


Verlekkerd op dood metaal


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2007 13:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

O wat willen die fransen graag Rasmussen pakken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 25-07-2007 14:01 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2007 13:59 schreef spectre het volgende:
O wat willen die fransen graag Rasmussen pakken.



Ze maken het dan vast halverwege de Aubisque bekend.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 25-07-2007 14:21 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

*argh* dat zou TE absurd zijn, om rasmussen eerst nog te laten rijden vandaag en bij de finish hem als het ware af laten slaan.


Dear dirty delightful old drunken old days


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-07-2007 14:42 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik hoor op Eurosport over bomaanslagen.
Althans explosies langs de kant.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 25-07-2007 14:43]


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 25-07-2007 14:43 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

Ik vind dat rasmussen gewoon mag blijven hoor! Ennn dat komt ook vast wel goed... Ik weet wel hoe dat gaat in de media ze blazen de boel op en maken dingen veel erger dan het is... volgend jaar is iedereen het weer vergeten.........


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 25-07-2007 14:56 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 25 juli 2007 14:42 schreef Nimbus het volgende:
Ik hoor op Eurosport over bomaanslagen.
Althans explosies langs de kant.
quote:
Op 25 juli 2007 14:43 schreef LLphotograph het volgende:
de media ze blazen de boel op
Tadaa



spectre
Usericon van spectre
Posted 25-07-2007 14:58 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Linkse media he


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen