IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Satan is een mietje! [Christendom III] Vorige pagina | Volgende pagina
Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 02-02-2008 23:38 by Carnagath Profiel van Carnagathhttp://carnalleftovers.com

Zag vandag een stuk betreffende de "Mandaeans" ... die beweren dat Johannes de Doper de Messias is ... gezien Jezus zich door Johannes heeft laten dopen en daardoor zichzelf een dicipel van Johannes heeft gemaakt ... En het is zelfs een bepaalde sekte geweest die tot nu toe honderdduizenden volgelingen schijnt te hebben!
Was vandaag op National Geographic ... Helaas had ik het druk. Toch wel een erg gave zender wat dit soort onderwerpen betreft. Het heeft een serie die de Bijbel "ontcijferd" door allerlei verschillende apocryphen onder de loep te nemen!



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-02-2008 23:43 by M. Profiel van M.

quote:
Op 2 februari 2008 23:28 schreef Audiophile het volgende:
Al 2000 jaar lang...

Zo zo! Al 2000 jaar lang! God bestaat toch! Dat wordt peentjes zweten in het vagevuur.

Of wat bedoel je precies? Boeddha leefde zo'n 2300-2400 jaar geleden en kent ook nog genoeg praktiserende volgelingen. Telt anciënniteit ook mee met betrekking tot "de waarheid"? First in, first out? Dan weet ik wanneer ik kan switchen...

*zucht*


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 02-02-2008 23:54 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ach, lees het maar zoals je het wilt.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 02-02-2008 23:56 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 2 februari 2008 23:28 schreef Audiophile het volgende:
Al 2000 jaar lang...

Dat zeg ik ja, de 'moderne' versie. Alle elementen uit de evangelie-en zijn niets meer dan gerecycelde versies van al veel langer bestaande mythen. Zo werd Osiris geboren uit een goddelijke maagd in een.... ja! in een stal!


Dear dirty delightful old drunken old days


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 02-02-2008 23:59 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ja klopt, die parallelen met de Egyptische Godenverhalen zie ik ook regelmatig voorbij komen, maar die zijn voor de rest niet zo heel erg vergelijkbaar. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat Jezus de enige in de geschiedenis is die in een stal geboren werd.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-02-2008 0:04 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

En ook niet de enige die uit een goddelijke maagd is geboren blijkt nu,


Dear dirty delightful old drunken old days


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 03-02-2008 0:08 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Goddelijk is natuurlijk heiligverklaard hè? Tenzij ze een goddelijk mooie vrouw was, dan is het wel de treffende term, maar dat verschilt per kinderbijbel, die hebben plaatjes.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-02-2008 10:14 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Vooral de katholieke kerk is een meester in het bijverzinnen van nog meer onzin, zo zijn daar meer dan 5.000 heiligen, gigantische hoeveelheden engelen, bizarre constructies als het voorgeborchte (die recentelijk is afgeschaft, nu moet abraham alweer verhuizen! ) en dus ook de geleidelijke verandering van de status van Maria door de eeuwen heen. Haar verering gaat zo ver in bepaalde periodes dat je dat goddelijk kunt noemen. Zo is daar de maria-hemelvaart bijbedacht. In de mediterrane landen is maria-verering nog steeds heel belangrijk, misschien nog wel belangrijker dan die van haar zoon.

Een religie zonder de elementen van vrouwelijkheid, vruchtbaarheid en moederlijkheid wordt toch ook wel heel erg kaal, niet?


Dear dirty delightful old drunken old days


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-02-2008 15:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Voor mij voorlopig de laatste reactie hier: ja, er zijn in de Bijbel een aantal zaken niet helder op spiritueel en geschiedkundig vlak. Net zoals overigens in *ieder* religieus boek, zeker uit de antiquiteit. Dat er misschien dingen niet waar zijn, of anders zijn of inconsistent zijn? Klopt. Maar over het algemeen gaan alle deskundigen er vanuit dat Jezus bestaan heeft en dat zijn uitspraken inderdaad heeft gedaan zoals ze zijn opgeschreven. En die uitspraken raken mij tot in het diepst van mijn ziel, als geen andere uitspraak van welke Buddha of wie dan ook. Ik geloof in Hem. En sinds mijn doop ben ik aan het veranderen, gebeuren er dingen om me heen die niet direct te verklaren zijn. Zijn dat alleen maar psychologische processen? Is het metafysisch? Spiritueel? Of zijn dat allemaal menselijke woorden die aangeven dat we er eigenlijk geen woorden voor hebben?

Ja, wordt maar weer kwaad want ik kom weer aandragen met "ik heb geen bewijzen maar ik geloof erin". Ja. Ik wil best discussiëren, maar op een gegeven moment verzand je in geschiedkundig gezwets en daar draait het niet om. Ik geloof in Jezus en Zijn boodschap. Hij spreekt tot mij, via verschillende wegen, niet altijd duidelijk, soms wel. Ik geloof in de Schepper die een doel voor ons heeft.

Zo. En nu ben ik uitjes. Ik ga lekker braaf Christelijke death metal opzetten en weer verder. Hopla.


When your people matter, menstrual health matters


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 07-02-2008 15:15 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Hmmmmmm, check even www.zeitgeist.com , vooral deel 1 is wel interresant, de gelijkenissen van Chistus met Horus en vele andere "messiassen". Daarna veel gewauwel over conspiracy en meer bla, maar dat stuk is wel interresant!



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-02-2008 15:17 by Schaep Profiel van Schaep

Dat mag niet van Chelman hoor!

Maar interessant inderdaad.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 07-02-2008 15:20 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 7 februari 2008 15:17 schreef Schaep het volgende:
Dat mag niet van Chelman hoor!

Maar interessant inderdaad.
Ik vond dat ze met die Jezus vergelijking toch aardig het doel raakten, ookal mag het niet van Chelman.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-02-2008 15:23 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 7 februari 2008 15:13 schreef Fusion het volgende:
En sinds mijn doop ben ik aan het veranderen, gebeuren er dingen om me heen die niet direct te verklaren zijn.


Tja, ik heb natuurlijk geen flauw idee wat die zaken zijn en als je dat zo ervaart en het je helpt dan moet je daar vooral niet vanaf stappen. Ik vraag me dan echter wel af of deze gebeurtenissen en mogelijkheden er altijd al waren, maar dat je er gewoon niet voor open stond vanwege desinteresse of levenswijze, en dat je nu je je kijk op dingen veranderd hebt meer energie steekt in het navolgen van bepaalde mogelijkheden. Want tenzij Jezus ineens een solicitatiegesprek voor je geregeld heeft of zo, om het maar even overdreven cru te stellen, zie ik niet helemaal hoe er anders ineens dingen voor je kunnen gebeuren die vroeger niet gebeurden.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2008 15:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 februari 2008 15:13 schreef Fusion het volgende:
Voor mij voorlopig de laatste reactie hier: ja, er zijn in de Bijbel een aantal zaken niet helder op spiritueel en geschiedkundig vlak. Net zoals overigens in *ieder* religieus boek, zeker uit de antiquiteit. Dat er misschien dingen niet waar zijn, of anders zijn of inconsistent zijn? Klopt. Maar over het algemeen gaan alle deskundigen er vanuit dat Jezus bestaan heeft en dat zijn uitspraken inderdaad heeft gedaan zoals ze zijn opgeschreven. En die uitspraken raken mij tot in het diepst van mijn ziel, als geen andere uitspraak van welke Buddha of wie dan ook. Ik geloof in Hem. En sinds mijn doop ben ik aan het veranderen, gebeuren er dingen om me heen die niet direct te verklaren zijn. Zijn dat alleen maar psychologische processen? Is het metafysisch? Spiritueel? Of zijn dat allemaal menselijke woorden die aangeven dat we er eigenlijk geen woorden voor hebben?

Ja, wordt maar weer kwaad want ik kom weer aandragen met "ik heb geen bewijzen maar ik geloof erin". Ja. Ik wil best discussiëren, maar op een gegeven moment verzand je in geschiedkundig gezwets en daar draait het niet om. Ik geloof in Jezus en Zijn boodschap. Hij spreekt tot mij, via verschillende wegen, niet altijd duidelijk, soms wel. Ik geloof in de Schepper die een doel voor ons heeft.

Zo. En nu ben ik uitjes. Ik ga lekker braaf Christelijke death metal opzetten en weer verder. Hopla.
En wanneer herrijs je uit den d00d?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-02-2008 15:34 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 februari 2008 15:15 schreef blonde rockgod het volgende:
Hmmmmmm, check even www.zeitgeist.com , vooral deel 1 is wel interresant, de gelijkenissen van Chistus met Horus en vele andere "messiassen". Daarna veel gewauwel over conspiracy en meer bla, maar dat stuk is wel interresant!
Gezien, mij een iets te hoog 'aliminiumhoedjes'-gehalte maar ze belichten indd wat aardige overeenkomsten en sommigen daarvan kan ik mij zeker in vinden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 07-02-2008 15:36 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 7 februari 2008 15:34 schreef kwelgeest het volgende:
Gezien, mij een iets te hoog 'aliminiumhoedjes'-gehalte maar ze belichten indd wat aardige overeenkomsten en sommigen daarvan kan ik mij zeker in vinden.


Ja, dat gaf ik ook al aan, dat alles behalve het gedeelte over Jezus mij ook te vaag / speculatief is. Maar ik vond het betoog over Jezus wel aardig helder.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 07-02-2008 18:59 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

quote:
Op 7 februari 2008 15:13 schreef Fusion het volgende:
Voor mij voorlopig de laatste reactie hier: ja, er zijn in de Bijbel een aantal zaken niet helder op spiritueel en geschiedkundig vlak. Net zoals overigens in *ieder* religieus boek, zeker uit de antiquiteit. Dat er misschien dingen niet waar zijn, of anders zijn of inconsistent zijn? Klopt.

Dat er dingen niet waar zijn is het inherente kenmerk van een religieus boek, of het nu oud is of nieuw.

quote:
Maar over het algemeen gaan alle deskundigen er vanuit dat Jezus bestaan heeft en dat zijn uitspraken inderdaad heeft gedaan zoals ze zijn opgeschreven.

Nee.

quote:
En die uitspraken raken mij tot in het diepst van mijn ziel, als geen andere uitspraak van welke Buddha of wie dan ook. Ik geloof in Hem. En sinds mijn doop ben ik aan het veranderen, gebeuren er dingen om me heen die niet direct te verklaren zijn. Zijn dat alleen maar psychologische processen? Is het metafysisch? Spiritueel? Of zijn dat allemaal menselijke woorden die aangeven dat we er eigenlijk geen woorden voor hebben?

Het geeft aan dat je dingen aanneemt waarvan je zelf weet dat ze niet waar zijn.

quote:
Ja, wordt maar weer kwaad want ik kom weer aandragen met "ik heb geen bewijzen maar ik geloof erin". Ja. Ik wil best discussiëren, maar op een gegeven moment verzand je in geschiedkundig gezwets en daar draait het niet om. Ik geloof in Jezus en Zijn boodschap. Hij spreekt tot mij, via verschillende wegen, niet altijd duidelijk, soms wel. Ik geloof in de Schepper die een doel voor ons heeft.

Niet leuk om te horen, dat alles wat je voor waar aanneemt volslagen larie blijkt te zijn, niet?

quote:
Zo. En nu ben ik uitjes. Ik ga lekker braaf Christelijke death metal opzetten en weer verder. Hopla.

Heu.


Dear dirty delightful old drunken old days


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 07-02-2008 19:06 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 7 februari 2008 15:15 schreef blonde rockgod het volgende:
Hmmmmmm, check even www.zeitgeist.com , vooral deel 1 is wel interresant, de gelijkenissen van Chistus met Horus en vele andere "messiassen". Daarna veel gewauwel over conspiracy en meer bla, maar dat stuk is wel interresant!

Gebruikt voor mijn pws, ja. Klinkt wat ongeloofwaardig, ook vanwege die andere 2 delen, maar als je je verder inleest...



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-02-2008 19:10 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ik hoorde vandaag dat er weer een nieuw religieus boek vol leugens wordt uitgebracht binnenkort. De Joran........


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-02-2008 19:12 by WhiteRider Profiel van WhiteRider



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-02-2008 19:22 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 februari 2008 19:06 schreef Skyggesang het volgende:
Gebruikt voor mijn pws, ja. Klinkt wat ongeloofwaardig, ook vanwege die andere 2 delen, maar als je je verder inleest...
Is het nog steeds dikke stront. Lijnen zoeken waar ze al een dikke eeuw gezien worden door dubieuze figuren.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 07-02-2008 19:29 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 7 februari 2008 19:10 schreef varanus het volgende:
Ik hoorde vandaag dat er weer een nieuw religieus boek vol leugens wordt uitgebracht binnenkort. De Joran........


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-02-2008 21:09 by M. Profiel van M.

quote:
Op 7 februari 2008 15:13 schreef Fusion het volgende:
Voor mij voorlopig de laatste reactie hier:

Geweldig!

Ik ben nog lang niet klaar, dus tot ziens!

quote:
ja, er zijn in de Bijbel een aantal zaken niet helder op spiritueel en geschiedkundig vlak. Net zoals overigens in *ieder* religieus boek, zeker uit de antiquiteit. Dat er misschien dingen niet waar zijn, of anders zijn of inconsistent zijn? Klopt. Maar over het algemeen gaan alle deskundigen er vanuit dat Jezus bestaan heeft en dat zijn uitspraken inderdaad heeft gedaan zoals ze zijn opgeschreven. En die uitspraken raken mij tot in het diepst van mijn ziel, als geen andere uitspraak van welke Buddha of wie dan ook. Ik geloof in Hem. En sinds mijn doop ben ik aan het veranderen, gebeuren er dingen om me heen die niet direct te verklaren zijn. Zijn dat alleen maar psychologische processen? Is het metafysisch? Spiritueel? Of zijn dat allemaal menselijke woorden die aangeven dat we er eigenlijk geen woorden voor hebben?

Nee hoor! Mooi hè, de realiteit? Het leven is fantastisch.

quote:
Ja, wordt maar weer kwaad want ik kom weer aandragen met "ik heb geen bewijzen maar ik geloof erin". Ja. Ik wil best discussiëren, maar op een gegeven moment verzand je in geschiedkundig gezwets en daar draait het niet om. Ik geloof in Jezus en Zijn boodschap. Hij spreekt tot mij, via verschillende wegen, niet altijd duidelijk, soms wel. Ik geloof in de Schepper die een doel voor ons heeft.

Groeten aan de rest van het verzorgingshuis!

P.S. ben ik ook "niet direct te verklaren"? Oh wacht, je was weg, laat het antwoord maar zitten


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Fallen
Usericon van Fallen
Posted 10-02-2008 18:06 by Fallen Profiel van Fallen

jammer dat de discussie zo snel verzand is in flamen bij sommigen


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-02-2008 18:43 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

en terecht. wat moet je dan als de één a en de ander b zegt en ze allebei niet van plan zijn toe te geven

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 10-02-2008 18:44]


Je moeder.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen