IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Michael Jackson blijkt niet overleden" [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-08-2009 16:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jongen (11) sterft van de dorst in Death Valley

Een jongen van elf jaar heeft een uitstap naar Death Valley niet overleefd. De jongen en zijn moeder kwamen met hun auto vast te zitten in het zand. Na vijf spannende dagen ontdekten parkwachters gisteren de auto in de toeristische trekpleister van Californië. De moeder leeft nog maar haar zoontje was een dag eerder al gestorven van de dorst.

De afgelopen dagen liep de temperatuur in Death Valley op tot 40 graden en met pieken van zelfs 56 graden Celsius. Hun voorraad van 24 flessen water en broodjes hadden ze volledig opgebruikt. Haar GSM had geen verbinding in dit afgelegen gebied, maar parkwachters die toevallig passeerden hebben het leven van de moeder alsnog gered.

hmm maakt natuurlijk uit hoeveel water er in die flessen zat maar met literflessen had dit gewoon moeten lukken en halve liter flessen eigenlijk ook wel. Je moet alleen stil zitten de gehele dag, kleren aanlaten, en niet over je heen gooien ofzo, echt minimaal drinken. en beter is om maar heel weinig te eten. Een noodrantsoen van 1,5 a 2 liter op een dag is te doen voor een tijdje. Al schreeuwt je lichaam om meer natuurlijk.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-08-2009 19:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

'Calorieën in hamburgers prominent melden'

De Consumentenbond pleit ervoor dat fastfoodketens op de prijslijst boven de toonbank aangeven hoeveel calorieën en vet hamburgers en andere snacks bevatten. Het heeft geen zin dit soort informatie elders in de zaak te geven, stelt de vereniging die opkomt voor de belangen van consumenten.

Onlangs wezen Amerikaanse onderzoeken uit dat aparte folders en informatie op placemats geen effect hebben.

"Ook de overheid wil dat de horeca met duidelijke informatie komt over vet, suiker en zout in eten", aldus de Consumentenbond. De vereniging sluit zich hierbij aan, maar benadrukt dat deze gegevens wel een prominente plaats moeten krijgen. De bond hoopt dat mensen gezonder gaan eten.

beetje jammer dat eten alleen beoordeeld wordt op calorieen, dat is net zo kortzichtig als muziek beoordelen op alleen tempo.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 09-08-2009 19:39]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-08-2009 19:53 by XXL Profiel van XXL

Wat een betutteling toch weer. Alsof we anno 2009 nog niet steeds weten dat fastfood vaak vet en ongezond is.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WMP
Usericon van WMP
Posted 09-08-2009 20:40 by WMP Profiel van WMP

Getuige de te vele dikke mensen die zo dik zijn van het vele fastfood wat ze naar binnen werken, blijkbaar niet.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-08-2009 20:45 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 9 augustus 2009 19:53 schreef XXL het volgende:
Wat een betutteling toch weer. Alsof we anno 2009 nog niet steeds weten dat fastfood vaak vet en ongezond is.



vaak????

Altijd lijkt me. Ds misschien is het plan zo gek nog niet


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-08-2009 21:04 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Gewoon elke MacDonalds vervangen door een Subway



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-08-2009 21:05 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 9 augustus 2009 21:04 schreef Judge M. het volgende:
Gewoon elke MacDonalds vervangen door een Subway

Oeh, strak plan.


 


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-08-2009 21:05 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 augustus 2009 21:05 schreef Forever After het volgende:
Oeh, strak plan.
Ik bedoel maar



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-08-2009 21:34 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Ik ben voor!


Je moeder.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 09-08-2009 21:43 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 9 augustus 2009 19:53 schreef XXL het volgende:
Wat een betutteling toch weer. Alsof we anno 2009 nog niet steeds weten dat fastfood vaak vet en ongezond is.




Jij blijkbaar nog niet. :')


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 09-08-2009 21:46 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

prutsers.


[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 09-08-2009 21:50]


Boeiender


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-08-2009 21:53 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Nee, zonder s aan het eind. ;-)


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-08-2009 21:59 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 9 augustus 2009 21:43 schreef Lionheart het volgende:
Jij blijkbaar nog niet. :')


Jawel hoor, alleen als ik vette hap wil eten is dat toevallig helemaal mijn zaak en hoeft niet één of andere lulhannes te bepalen dat het slecht voor me is en ik het niet mag eten.

Ter info: drank en roken zijn ook slecht voor je, maar ik neem aan dat je dat weet en volledig straight edge bent.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 09-08-2009 22:11 by Lionheart Profiel van Lionheart

Roken doe ik al 8 jaar niet meer en ben een matige drinker.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-08-2009 23:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 augustus 2009 20:40 schreef WMP het volgende:
Getuige de te vele dikke mensen die zo dik zijn van het vele fastfood wat ze naar binnen werken, blijkbaar niet.


en de stickers op rookwaren hebben wel zin?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2009 1:55 by XXL Profiel van XXL

Dat was dus mijn hele punt, ja. We weten met zijn allen best wat goed voor ons is en wat niet maar je kunt het op een spandoek schrijven en het gros van de mensen trekt zich er amper wat van aan ( Uitzonderingen daargelaten).

Why?

Volgens mij zijn het vaak juist die dingen die het leven zo plezierig maken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


invictis
Usericon van invictis
Posted 10-08-2009 8:18 by invictis Profiel van invictis

JUUST!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-08-2009 8:52 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Wat mij betreft voeren ze gewoon vet-tax in ofzo. Ik vind het nogal vreemd dat je bergen accijns betaald op sigaretten en alcohol en vervolgens niets extra's op fastfood, terwijl dit voor de gezondheid ook een behoorlijke bedreiging vormt.

Waarschuwingsstickers geloof ik dan weer niet in, of lijstjes met calorieën aan de muur. Er is maar een manier waarop je mensen in Nederland nog enigszins kan sturen in hun doen en laten en dat is via de portomonnaie.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2009 9:04 by XXL Profiel van XXL

Laat ook maar.

Ik ga er niet eens meer op in. Die discussie is geloof ik al eens gevoerd.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 10-08-2009 9:08]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-08-2009 9:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 10 augustus 2009 8:52 schreef Valorian het volgende:
Wat mij betreft voeren ze gewoon vet-tax in ofzo. Ik vind het nogal vreemd dat je bergen accijns betaald op sigaretten en alcohol en vervolgens niets extra's op fastfood, terwijl dit voor de gezondheid ook een behoorlijke bedreiging vormt.

Waarschuwingsstickers geloof ik dan weer niet in, of lijstjes met calorieën aan de muur. Er is maar een manier waarop je mensen in Nederland nog enigszins kan sturen in hun doen en laten en dat is via de portomonnaie.


Wat bij sigaretten ook amper geholpen heeft ..


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 10-08-2009 10:28 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 10-08-2009 10:38]


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 10-08-2009 10:40 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 10 augustus 2009 9:14 schreef Jenje het volgende:
Wat bij sigaretten ook amper geholpen heeft ..
Sigaretten bevatten nicotine en daar kun je aan verslaafd raken. Bij ongezond eten is de verslavende factor aanzienlijk lager dus denk ik eerder dat er minder ongezond eten verkocht wordt zodra de prijs stijgt.

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 10-08-2009 10:40]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2009 10:48 by XXL Profiel van XXL

Dus is er alleen nog vraag naar gezond voer?
Dus gaat die prijs ook omhoog?

Wet van vraag en aanbod?

Of gaan we de vet-tax gebruiken om de prijs van gezond voer laag te houden?

Maar wat als niemand meer slecht voer koopt? Dan levert de vet-tax niets op.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 10-08-2009 10:50]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-08-2009 10:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 augustus 2009 8:52 schreef Valorian het volgende:
Wat mij betreft voeren ze gewoon vet-tax in ofzo. Ik vind het nogal vreemd dat je bergen accijns betaald op sigaretten en alcohol en vervolgens niets extra's op fastfood, terwijl dit voor de gezondheid ook een behoorlijke bedreiging vormt.

Waarschuwingsstickers geloof ik dan weer niet in, of lijstjes met calorieën aan de muur. Er is maar een manier waarop je mensen in Nederland nog enigszins kan sturen in hun doen en laten en dat is via de portomonnaie.



FLikker op, er zijn ook nog steeds mensen die niet dik zijn en wel een grammetje vet kunnen gebruiken. Dat je dik wordt is gewoon je eigen zorg, je ziet het gebeuren.
Dat is wat anders nog als bij roken. (bij beide voel je je natuurlijk ook minder fit)

Als je wat wilt veranderen aan voedsel moet je zorgen dat groente en fruit weer meer vitamines en mineralen bevatten en niet die waterzakjes zijn van nu. Dan eten mensen het vanzelf wel meer, de groente van nu is smakeloos.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2009 10:50 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 10 augustus 2009 10:40 schreef Judge M. het volgende:
Sigaretten bevatten nicotine en daar kun je aan verslaafd raken. Bij ongezond eten is de verslavende factor aanzienlijk lager dus denk ik eerder dat er minder ongezond eten verkocht wordt zodra de prijs stijgt.

Ongezond eten is alleen ongezond als iemand vooral dat eten eet. Dat is bij vet erg aanwijsbaar, maar je zou evengoed een eenzijdigsheidstaks op brocolli kunnen heffen omdat dat evengoed ongezond is als je vooral dat eet. In principe is de term "ongezond eten" vrijwel betekenisloos, behalve als er direct dodelijke hoeveelheden van een bepaalde stof in één portie zitten. De term "ongezond eetpatroon" is wel relevant.

Zo'n belasting zal misschien de mensen die teveel vet (/"ongezond") eten helpen, maar verder heeft iedereen er alleen maar last van. Slechte zaak. Daarbij hebben we het nogeneens gehad over het feit dat de perceptie van wat ongezond eten is veel verandert. Het is waarschijnlijk dat er een behoorlijke vertraging is tussen het aanwijzen van een product als ongezond en het toepassen van een ongezondheidstaks op dat product. Verder werkt het alleen maar naar gelobby in de hand en is het waarschijnlijk dat al het andere eten ook gewoon duurder wordt omdat het gezonder zou zijn en vet eten toch nóg duurder is.

Wat dan waarschijnlijk een stuk beter werkt is een vetpercentagetaks op mensen heffen. Dan pak je tenminste de kern van het probleem aan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen