IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Auto Rijles/Rijbewijs Topic (AR/RT) Vorige pagina | Volgende pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-12-2007 23:05 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 december 2007 23:00 schreef Dentz het volgende:
Je zou toch zeggen dat het niet zo makkelijk moest gaan.
Op zijn minst een certificaat oid.
Hebben we. Je bent zwaar strafbaar zonder pasje; daar moet je een hoop mappen voor doorspitten.

...en bij echte beunhazen houdt het snel op. Kleine wereld, je hebt snel een bepaalde naam waarop je kan inpakken.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 12-12-2007 23:05]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 1:28 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik word 14 februari (eindelijk) 18 en wil het liefst kort daarna met rijlessen beginnen. Ik denk dat ik 1 maart m'n eerste rijles neem, en hoop dan toch wel 2 maanden later m'n papiertje te hebben.

Ik heb her en der in m'n omgeving wat geïnformeerd, en de meesten hebben zo'n 20 lessen nodig gehad. Is dat inderdaad gebruikelijk?

Ik wil het liefst 10 dubbele lessen (dus van 2 uur) nemen, maar is dat in veel gevallen afdoende?

En hoelang duurt het voordat je examen mag doen, vanaf het moment dat je er klaar voor bent?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 1:41 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Net een theorie-examen gedaan, online. Nooit zo'n boek ingekeken, 11 fout. Waarvan meer dan de helft terwijl ik het wel wist en te snel klikte.

Leren is mooi niet nodig.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 1:49 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Wat een heaumeaux:

'Het verkeerslicht knippert in geel. Mag u doorrijden?'

A 'Nee. U moet altijd stoppen.'
B 'Ja. U hoeft niet te stoppen.'
C 'Stoppen is niet verplicht, maar wel raadzaam.'

Ik had B.

En dan komt de uitleg, want ik had 'm fout:

'Kortom: gevaarlijk punt, voorzichtigheid geboden. Stoppen is dan niet verplicht, maar het is wel raadzaam deze situatie extra voorzichtig te benaderen.'

Ja, dat zeg ik toch?! Waarom is het C en niet B? Die uitleg wijst eerder op B dan op C.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-01-2008 1:53 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 januari 2008 1:41 schreef WhiteRider het volgende:
Net een theorie-examen gedaan, online. Nooit zo'n boek ingekeken, 11 fout. Waarvan meer dan de helft terwijl ik het wel wist en te snel klikte.

Leren is mooi niet nodig.
Dan hoop ik jou nooit in het verkeer tegen te komen



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 1:55 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Wat lul jij nou weer?

Als ik m'n theorie-examen haal, met of zonder leren, wat is dan het probleem?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-01-2008 2:05 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 9 januari 2008 1:55 schreef WhiteRider het volgende:
Wat lul jij nou weer?

Als ik m'n theorie-examen haal, met of zonder leren, wat is dan het probleem?
Dat je dan nog steeds niet alle verkeersregels kent idioot

Ik dacht het de eerste keer ook zonder leren te halen en dat viel vies tegen ook al zat ik op het randje. De tweede keer maar braaf geleerd en een boel dingen tegengekomen die ik echt niet wist en die me later behoorlijk van pas gekomen zijn. Dat was eigenlijk nog wel belangrijker dan dat ik het de 2de keer wel haalde.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 2:16 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Noem me één iemand die alle verkeersregels kent.

Daarnaast: die zesfoutengrens is toch niet voor niets ingesteld?


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-01-2008 2:42 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

en zometeen als je voor de derde keer moet af rijden en t weer niet eindigt in een roze papiertje is t weer die kloterige examinator waar t aan ligt


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 2:46 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Wat zijn we weer lekker positief. :')


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-01-2008 7:42 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 9 januari 2008 1:49 schreef WhiteRider het volgende:Ja, dat zeg ik toch?! Waarom is het C en niet B? Die uitleg wijst eerder op B dan op C.

Bij een goede multiple-choice test wordt niet naar het 'enige goede antwoord' gevraagd, maar naar het beste.

Ik zou die theorie gewoon goed leren, dat is wel zo relaxed als je later auto rijdt. Ik zie bijv. veel teveel auto's langs de kant van de weg met een gevarendriehoek op 5 meter om maar es een voorbeeldje te noemen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-01-2008 7:51 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 9 januari 2008 2:16 schreef WhiteRider het volgende:
Noem me één iemand die alle verkeersregels kent.

Daarnaast: die zesfoutengrens is toch niet voor niets ingesteld?
Verkeersregels? Gewoon, de verkeersregels?

*wuift*


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 09-01-2008 9:45 by Skyggesang Profiel van Skyggesanghttp://www.baldrsdraumar.com

Ik begin volgende zomervakantie eindelijk. Eerst concentreren op mijn examens, die komen vlak na mijn 18e verjaardag, dusch...

En ik was gelukkig niet van plan het te gaan onderschatten...

[Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 09-01-2008 10:06]



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-01-2008 9:49 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 9 januari 2008 1:41 schreef WhiteRider het volgende:
Net een theorie-examen gedaan, online. Nooit zo'n boek ingekeken, 11 fout. Waarvan meer dan de helft terwijl ik het wel wist en te snel klikte.

Leren is mooi niet nodig.


Toch maar wel doen :')

quote:
Op 9 januari 2008 1:49 schreef WhiteRider het volgende:
Wat een heaumeaux:

'Het verkeerslicht knippert in geel. Mag u doorrijden?'

A 'Nee. U moet altijd stoppen.'
B 'Ja. U hoeft niet te stoppen.'
C 'Stoppen is niet verplicht, maar wel raadzaam.'

Ik had B.

En dan komt de uitleg, want ik had 'm fout:

'Kortom: gevaarlijk punt, voorzichtigheid geboden. Stoppen is dan niet verplicht, maar het is wel raadzaam deze situatie extra voorzichtig te benaderen.'

Ja, dat zeg ik toch?! Waarom is het C en niet B? Die uitleg wijst eerder op B dan op C.


Nee die uitleg zegt C, dat antwoord past beter. En zo heb je dus meer van die vragen, helaas voor jou is een discussie aangaan betreft de antwoorden niet mogelijk bij het CBR.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 09-01-2008 10:12]


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 09-01-2008 10:26 by Creepmime Profiel van Creepmime

20 lessen is vrij weinig hoor, hier in de buurt haalt niemand het daarmee. Allemaal tussen de 30 en de 45. En de rijschool waar ik zat haalden alleen de beste, die dus het rijden al volledig onder de knie voordat ze begonnen, het met het kleinste pakket van 26 lessen. Toch wens ik je succes.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-01-2008 10:31 by MMayo Profiel van MMayo

Ik had 32 lessen.
Theorie en praktijk meteen de eerste keer behaald, maar zat dan ook bij een hele toffe rijinstructeur. Hij heeft nu een eigen rijschool in Zwolle http://www.harwil.nl/index.php


Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Usericon van Mirandarijntje
Posted 09-01-2008 10:34 by Mirandarijntje Profiel van Mirandarijntjehttp://www.myspace.com/mirandarijntje

Ik zou er ook voor leren als ik jou was Whiterider, een fout is snel gemaakt want 't is gewoon zonde als je iedere keer op een paar fouten teveel zakt waardoor je niet echt op mag voor 't examen en dan wordt 't ook een duur grapje.

Ik dacht dat ik de theorie ook wel in 1x zou halen maar had 3 vragen teveel fout ( ik mocht toen 7 vragen fout hebben .) Bij de 2e keer had ik maar 4 vragen fout dus ik mocht er nog 3 fout hebben bij wijze van spreken maar was dus geslaagd waardoor ik op examen kon en dat heb ik gelukkig in 1x gehaald
Ik heb een snelcursus gedaan van 36 lessen met 3x in de week 2u achterelkaar rijles, dus ik had 6u per week rijles en ik vind dat zich dat ook wel écht geloond heeft.

Maar als ik jou was, zou ik tóch maar onze raad opvolgen, wij geven jou die raad niet voor niks,wij hebben ons rijbewijs al ( sommige al jaren ) dus wij weten waar we over praten, jij hebt 't nog niet dus je weet niet wat 't is, dus doe aub niet zo naïef en eigenwijs en luister naar de oudjes . Pas als jij ook 't rijbewijs hebt zul je begrijpen waarom, oké

Héél véél succes in ieder geval



Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 09-01-2008 10:50 by Pandora Profiel van Pandora

Als jij denkt je theorie te halen zonder te leren en dan ook nog je praktijkexamen te halen zonder voor je theorie te hebben geleerd heb je dat goed fout. Dat eerste kan in principe wel, hoewel ik je wel aanraad om een keer zo een theorie boek door te lezen. Ik heb mijn theorie ook gehaald met een keer doorlezen. Maar daarna wist ik het nog lang niet allemaal dus heb ik zo nu en dan nog dingen op gezocht. Tegenwoordig vraag ik dat gewoon aan Greycloak.

Maar ik ben in oktober (kan ook spet zijn geweest maar dat boeit niet) met Greycloak meegeweest naar een seminar over het nieuwe rijexamen dat sinds januari is ingevoerd. Dit rijexamen verschilt in een paar punten met het vorige. Een van die punten is dat je examinator je meer theorie vragen gaat stellen dan in het verleden. En als je hier eigenwijze of foute antwoorden op geeft bestaat de kans best wel dat je zakt. Een ander punt is dat je zelf een stuk moet rijden tussen voor jou twee bekende punten. Hierbij wordt je niet vertelt of uje links of rechts moet. En als je je moet concentreren op de route terwijl je niet alle verkeersregels goed kent omdat je te eigenwijs was om je theorie te leren is de kans ook redelijk groot dat je een fout maakt.

Het examen is in mijn ogen behoorlijk moeilijker geworden. En als je wilt weten hoeveel lesuren er gemiddeld nodig zijn, volgens het cbr is dat 42. En dat zal toch wel ergens op slaan. Informeer ook eens bij je maatjes of ze 20 dubbele uren of enkele bedoelen. Maakt nogal een verschil. 20 rijlessen is niet hetzelfde als 20 lesuren. Maar als jij het wel haalt in 20 uur en zonder voor je theorie te hebben geleerd moet ik zeggen dat dat best netjes is.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 11:24 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Een schat aan informatie, thanks!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-01-2008 11:52 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

By the way... Die 20 lessen dat kan best kloppen hoor. Meeste leerlingen rijden al dubbele uren, dus dan kan je zelf de wiskunde erop loslaten. (Anders krijg je weer hee, die Witte Riddert haalde het in 10 lessen etc etc...)
En je instructeur zal ook wel een paar keer diep zuchten als jij een bord "stilstaan verboden" tegenkomt en direct in de ankers gaat omdat je het bord niet kent en maar aanneemt dat je er niet inmag om God-weet-welke-reden. Dat niet alleen, algemene voorrangsregels zijn ook leuk om te weten voordat je in een lesbak stapt. Je instructeur wil jou dat best uitleggen in de praktijkles hoor, à +/- 40 pop per uur. Of je doet je eigen geïnstalleerde slimmigheid die je op het forum overal loopt te verkondigen eer aan, en je doet netjes je info uit het boekje halen à gratis/uur. Jouw feestje, jouw geld. En daarnaast is het raadzaam om naast je standaard theorieboekje een vragenboekje aan te schaffen. Mooi al die theorie, maar met zo'n vragenbundel erbij leer je ook hóe het CBR die theorie precies interpreteert, dus raak je alvast bekend met hun manier van denken voordat je gaat huilen bij vrienden en bekenden over "het CBR met die smerige instinkvragen". Klopt geen hol van, ligt aan betrokkene, níet aan het CBR. Gewoon je huiswerk doen, je placht een snuggere Harrie te zijn dus laat je superioriteit zien en haal dat ding met gewoon 0 fout.
Als een leerling van mij, een Turk van 34 dat kan, kan jij het ook.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 17:06 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Haha, thanks!

Hoeveel is de gemiddelde leerling nou bij jou kwijt, voor z'n slagen?


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 09-01-2008 17:23 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 9 januari 2008 17:06 schreef WhiteRider het volgende:
Haha, thanks!

Hoeveel is de gemiddelde leerling nou bij jou kwijt, voor z'n slagen?
Met korte rokje ben je er met 4 lessen..


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 09-01-2008 17:25 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur



Ben blij dat ik mijn rijbewijs nu ong een half jaar in mijn zak heb
Auto's heerschen


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 09-01-2008 17:26 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

Nu al weer 17 jaar


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 09-01-2008 17:50 by Dentz Profiel van Dentz

4 jaar rijbewijs en met auto nummer 3 bezig.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen