IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Auto Rijles/Rijbewijs Topic (AR/RT) Vorige pagina
Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-07-2009 6:51 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 23 juli 2009 0:20 schreef Panzerke het volgende:
Chef, als ik het me goed herinner krijg je als je slaagt een tijdelijk rijbewijs dat voldoet totdat je je echte op hebt kunnen halen. Gewoon een papieren ding dat je ook op het gemeentehuis moet laten zien.
Of heb ik een week lang illegaal rondgereden?
De vraag van WR is al beantwoord ("u" vergeten me dunkt) maar je hebt idd een week illegaal rondgereden. Jij hebt zo te lezen je rijbewijs gehaald in de tijd van het lekkere ouderwetse papieren examen; dat papiertje is geen tijdelijk rijbewijs maar gewoon een document dat je op het gemeentehuis moet laten zien om het rijbewijs af te kunnen halen. Je mag blij zijn dat niemand het leuk vond zijn auto achterop de jouwe te parkeren bij een verkeerslicht of iets dergelijks; je zou goed de sjaak zijn geweest!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-07-2009 8:18 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 23 juli 2009 0:05 schreef WhiteRider het volgende:
Grey, leg eens uit:



Wat de fak is dat voor gare shit?

Uitleg:
"Het bord F6 geeft aan dat een eventuele tegenligger u voor moet laten gaan. Ter afwending van eventueel dreigend gevaar mag u een kort signaal geven om eventuele tegenliggers te waarschuwen."

Zo te zien is het een rechte tunnel, ik ga toch niet overal waar ik voorrang heb toeteren?



EDIT: Ja, 20 fout, maar dat was inclusief gevarenherkenning. :')


Prachtig inderdaad, dat soort vragen. Wat dat betreft heb ik met het examen ook gewoon mazzel gehad dat dit soort obscure weetjes en feitjes er niet zoveel in zaten.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 23-07-2009 12:58 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 23 juli 2009 6:51 schreef Greycloak het volgende:
De vraag van WR is al beantwoord ("u" vergeten me dunkt) maar je hebt idd een week illegaal rondgereden. Jij hebt zo te lezen je rijbewijs gehaald in de tijd van het lekkere ouderwetse papieren examen; dat papiertje is geen tijdelijk rijbewijs maar gewoon een document dat je op het gemeentehuis moet laten zien om het rijbewijs af te kunnen halen. Je mag blij zijn dat niemand het leuk vond zijn auto achterop de jouwe te parkeren bij een verkeerslicht of iets dergelijks; je zou goed de sjaak zijn geweest!






Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-07-2009 13:17 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Mijn papiertje begint inmiddels redelijk uit elkaar te vallen, en ik moet er nog 3 jaar mee doen. Weet iemand wat formeel de 'grens' is qua hoe slecht 'ie er aan toe mag zijn? Alles zit nog aan elkaar en het documentnr. is nog leesbaar, maar de coating is grotendeels verdwenen en hij is rondom ongeveer 1/2 cm kleiner geworden.. Heb eigenlijk niet zo'n zin om eerder dan nodig +/- 40 euro te betalen voor een nieuwe. Al is zo'n pasje ook wel weer handig eigenlijk, ben ik eindelijk van die meuk in mijn portemonnaie af


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-07-2009 13:19 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 23 juli 2009 13:17 schreef Valorian het volgende:
Mijn papiertje begint inmiddels redelijk uit elkaar te vallen, en ik moet er nog 3 jaar mee doen. Weet iemand wat formeel de 'grens' is qua hoe slecht 'ie er aan toe mag zijn? Alles zit nog aan elkaar en het documentnr. is nog leesbaar, maar de coating is grotendeels verdwenen en hij is rondom ongeveer 1/2 cm kleiner geworden.. Heb eigenlijk niet zo'n zin om eerder dan nodig +/- 40 euro te betalen voor een nieuwe. Al is zo'n pasje ook wel weer handig eigenlijk, ben ik eindelijk van die meuk in mijn portemonnaie af
Gewoon bij je autopapieren instoppen scheelt al een hoop natuurlijk, maar zodra er een blaadje los is, is het oei.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-07-2009 13:23 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 23 juli 2009 13:19 schreef Greycloak het volgende:
Gewoon bij je autopapieren instoppen scheelt al een hoop natuurlijk, maar zodra er een blaadje los is, is het oei.


Autopapieren heb ik vrijwel nooit bij me, liggen in de auto (op deel 3 na). Veel te groot om altijd mee te hebben. Rijbewijs ga ik niet achter laten in de auto. Door rijbewijs in portemonnaie te stoppen voldoe ik bovendien ook aan de plicht om me ten alle tijde te kunnen identificeren, dus dat leek me wel handig.

Weet iemand trouwens of je rijbewijs officieel geldig is als legitimatie in NL of slechts gedoogd wordt? In het eerste geval krijg ik een kratje Hertog van iemand.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-07-2009 13:28 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 juli 2009 0:26 schreef Count Steel het volgende:
Hoe lang wordt ie nu?

(sorry hoor )
20 jaar

quote:
Op 23 juli 2009 0:41 schreef WhiteRider het volgende:
"Wordt het milieu extra belast, als u met geopende zijramen rijdt?"

Antwoord is 'ja'.


Ze zullen gelijk hebben, maar serieus... :')
Niks mis met een stukje bewustwording

quote:
Op 23 juli 2009 13:23 schreef Valorian het volgende:
Weet iemand trouwens of je rijbewijs officieel geldig is als legitimatie in NL of slechts gedoogd wordt? In het eerste geval krijg ik een kratje Hertog van iemand.
In veel gevallen wel, in een aantal specifieke gevallen moet je echt een paspoort of ID kaart kunnen tonen, bijvoorbeeld als je op het stadhuis is geregeld moet hebben.

Als je op straat jezelf moet legitimeren van de wouten schijnt een rijbewijs afdoende te zijn. Daarom heb ik hem ook bijna altijd op zak..

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 23-07-2009 13:30]



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-07-2009 13:35 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 23 juli 2009 13:28 schreef Judge M. het volgende:
20 jaar

Niks mis met een stukje bewustwording

In veel gevallen wel, in een aantal specifieke gevallen moet je echt een paspoort of ID kaart kunnen tonen, bijvoorbeeld als je op het stadhuis is geregeld moet hebben.

Als je op straat jezelf moet legitimeren van de wouten schijnt een rijbewijs afdoende te zijn. Daarom heb ik hem ook bijna altijd op zak..



Ja.. daar heb je het al .. 'schijnt' .. zover was ik ook .. daar win ik geen weddenschappen mee.. Ik ga het toch even uitzoeken




Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 23-07-2009 13:37 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 23 juli 2009 13:35 schreef Valorian het volgende:
Ja.. daar heb je het al .. 'schijnt' .. zover was ik ook .. daar win ik geen weddenschappen mee.. Ik ga het toch even uitzoeken
hehe succes.

Het is hier dan ook het Juridisch Loket niet



Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 23-07-2009 13:42 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 23 juli 2009 13:23 schreef Valorian het volgende:
Weet iemand trouwens of je rijbewijs officieel geldig is als legitimatie in NL of slechts gedoogd wordt? In het eerste geval krijg ik een kratje Hertog van iemand.

Het rijbewijs is een officieel legitimatiebewijs. Stuur de helft van het kratje maar door.
Alleen in specifieke gevallen (en buitenland) is het niet voldoende omdat je nationaliteit er niet op vermeld staat. Voorbeeld waar het niet kan is bijvoorbeeld de bank. Politiebureau en dergelijke en volgens mij dus ook gemeentehuis (omdat die beide bij het persoonsregister kunnen) accepteren het wel.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-07-2009 14:20 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 juli 2009 13:42 schreef Creepmime het volgende:
Het rijbewijs is een officieel legitimatiebewijs. Stuur de helft van het kratje maar door.
Alleen in specifieke gevallen (en buitenland) is het niet voldoende omdat je nationaliteit er niet op vermeld staat. Voorbeeld waar het niet kan is bijvoorbeeld de bank. Politiebureau en dergelijke en volgens mij dus ook gemeentehuis (omdat die beide bij het persoonsregister kunnen) accepteren het wel.


Ah, het kratje is dus voor mij omdat het rijbewijs niet altijd geaccepteerd wordt.


Boeiender


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-07-2009 14:21 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 23 juli 2009 14:20 schreef MR. N het volgende:
Ah, het kratje is dus voor mij omdat het rijbewijs niet altijd geaccepteerd wordt.


Volgens mij ging de weddenschap om of het als legitimatiebewijs mocht worden gebruikt om aan de identificatieplicht te voldoen, dat je bij gemeentehuis e.d. er niet mee aan hoeft te komen wist ik ook nog wel



Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 23-07-2009 14:23 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 23 juli 2009 14:20 schreef MR. N het volgende:
Ah, het kratje is dus voor mij omdat het rijbewijs niet altijd geaccepteerd wordt.

Dan stelde Valorian het verkeerd. Het is niet alleen gedoogd het is een officieel legitimatiebewijs. Alleen buitenland en instanties buiten de overheid kunnen het weigeren door het ontbreken van de nationaliteit.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 23-07-2009 14:24 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 23 juli 2009 14:21 schreef Valorian het volgende:
Volgens mij ging de weddenschap om of het als legitimatiebewijs mocht worden gebruikt om aan de identificatieplicht te voldoen, dat je bij gemeentehuis e.d. er niet mee aan hoeft te komen wist ik ook nog wel



Ik kan er gewoon mee terecht bij het gemeentehuis, ze hebben hem nota bene zelf gemaakt.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-07-2009 15:19 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 23 juli 2009 14:24 schreef Creepmime het volgende:
Ik kan er gewoon mee terecht bij het gemeentehuis, ze hebben hem nota bene zelf gemaakt.


Het mooiste wat ik bij een bij het Gemeentehuis eens opgevraagd heb is een attestatie de vitae .. "Hoi, ik ben Vincent, kunnen jullie even een bewijs uitdraaien dat ik nog in leven ben?"


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2009 21:38 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Als legitimatiebewijs is hij geldig, je toont immers aan dat je legitiem mag rijden. Als identiteitsbewijs is hij niet geldig omdat het rijbewijs niet primair bedoeld is om jouw identiteit aan te tonen.

edit: identificatiebewijs is geen bestaand woord

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 23-07-2009 22:22]


Je moeder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-07-2009 21:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 juli 2009 15:19 schreef Valorian het volgende:
Het mooiste wat ik bij een bij het Gemeentehuis eens opgevraagd heb is een attestatie de vitae .. "Hoi, ik ben Vincent, kunnen jullie even een bewijs uitdraaien dat ik nog in leven ben?"


Dat Bewijs van goed gedrag ophalen indertijd was ook wel even peentjes zweten..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2009 21:44 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Hier ook, niet zozeer vanwege dat hij nooit aan zou komen maar meer of hij nog wel op tijd aan zou komen. Baas kwam er een beetje laat mee


Je moeder.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-07-2009 21:53 by bastianus Profiel van bastianus

Hmm.. Ik had nog een akkefietje gehad enkele jaren daarvoor, maar dat was ingetrokken gelukkig.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2009 21:54 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Je rijbewijs ingevorderd? (om even een link naar het topic terug te leggen )


Je moeder.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-07-2009 22:09 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 23 juli 2009 21:38 schreef karnivoor het volgende:
Als legitimatiebewijs is hij geldig, je toont immers aan dat je legitiem mag rijden. Als identificatiebewijs is hij niet geldig omdat het rijbewijs niet primair bedoeld is om jouw identiteit aan te tonen.


Onzin. Van de diverse gemeentelijke websites: "Voor de identificatieplicht, zoals die in Nederland geldt, is een geldig rijbewijs toegestaan als legitimatiebewijs."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-07-2009 22:20 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Dan vragen ze dus om een legitimatiebewijs en geen identificatie Grens is erg dun...

Edit: bij banken doen ze er meestal wel wat moeilijker over trouwens.

Van wikipedia:

-----------

Legitimatiebewijs
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Een legitimatiebewijs is een document waarmee je kunt aantonen dat je ergens terecht aanspraak op maakt. Het meest voorkomende legitimatiebewijs is het identiteitsbewijs.

Een legitimatiebewijs bevat vaak een foto en de naam van de eigenaar. Maar soms bevat het ook de geboortedatum, het geslacht en de lengte. Het kan verder speciale persoonlijke kenmerken, zoals het Burgerservicenummer (in Nederland), rijksregisternummer (in België), een vingerafdruk of een chip met irisscan bevatten.

-----------

De volgende documenten worden geaccepteerd als geldig identiteitsbewijs:

* een Nederlands paspoort of Nederlandse identiteitskaart;
* een vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort;
* een diplomatiek paspoort of dienstpaspoort;
* een paspoort van een EU- of EER-land;
* een niet-Nederlands paspoort waarin de gemeente een verblijfssticker heeft aangebracht;
* een geldig verblijfsdocument voor vreemdelingen;
* een W-document.


Het rijbewijs is een algemeen erkend identiteitsbewijs, maar in situaties waarin gegevens over verblijfsstatus en nationaliteit belangrijk zijn, kunt u zich er niet mee identificeren. Op het rijbewijs staat hier namelijk niets over.[1] [2]

Pas na de invoering van de Burgerlijke Stand in Nederland werd het voor de overheid mogelijk massaal identiteitsbewijzen uit te geven. Sinds 2005 zijn alle inwoners van Nederland boven de 14 jaar verplicht een identiteitsbewijs te kunnen tonen aan het bevoegd gezag (de zogenoemde identificatieplicht), maar er gelden wel bepaalde regels: men mag er iemand niet zomaar naar vragen.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 23-07-2009 22:24]


Je moeder.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 23-07-2009 22:37 by Hagal Profiel van Hagal

haha deed net zo'n test en ik had 26 fout van de 65. Maar mooi dat ik geen rijbewijs heb dus


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-07-2009 23:39 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Hoe treffend dat ik de laatste post hier heb.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 23-07-2009 23:39 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen