IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Auto Rijles/Rijbewijs Topic (AR/RT) Vorige pagina | Volgende pagina
bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-05-2002 20:14 by bazzio Profiel van bazzio

Pff, je doet net of je les geeft.


Bazzio Attacks!!!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-05-2002 20:17 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

En ik krijg er nog voor betaald ook, nou ja zeg...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 10-05-2002 20:23 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Ik heb geen rijbewijs en zal het (als het aan mij ligt) ook nooit krijgen. Ik heb nog nooit les gehad en het ook nog nooit gewild. Maar het gekke is, dat er heel veel mensen zijn die mij daarom veroordelen, zo van: "als er eens iets gebeurt"... dan kan ik geen autorijden zeg maar... Maar ik wil niet afhankelijk zijn van een rijbewijs. En bovendien vind ik, dat als ik wél een rijbewijs zou hebben, ik het bij moet houden (anders wordt/ben je een gevaar op de weg). En daar heb ik dus helemaal geen zin in.

Bovendien kan ik alles wat ik moet doen op de fiets of evt. met het OV.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 10-05-2002 20:29 by Edder Profiel van Edderhttp://www.edder.f2o.org

Ik baal ervan dat ik nog bijna een jaar moet wachten tot ik mijn rijbewijs kan halen. Vooral omdat het openbaar vervoer 's nachts niet meer normaal rijdt. Het eerst wat ik doe als ik 18 wordt is dus rijbewijs halen (als de financiën het toe gaan laten tenminste)


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 10-05-2002 20:31 by madeline usher Profiel van madeline usher

Ik heb het mijne 8 jaar geleden behaald...met de rijschool!Doodsbang was ik...hoewel,nu ik het heb,kan ik me een stuk beter verplaatsen...daar ben ik nog altijd erg blij mee...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 10-05-2002 22:58 by Kreator Profiel van Kreator

quote:
Op 10 mei 2002 20:12 schreef Greycloak het volgende:
Men heeft het al zo'n beetje gezegd...
-Tip voor theorie: gewoon leren, plaatje kijken bij examen, wachten tot de vraag gesteld is en direct het eerste antwoord geven wat in je opkomt. Let vooral op instinkers, maar ga er niet bij nadenken want wat je niet ziet dat is er niet. Klaar. Wacht je langer dan 2 seconden met het geven van je antwoord, dan grote kans dat je antwoord fout is.
-Tip voor praktijk: wordt vooral zenuwachtig! Je beslissingen worden dan beter, je rijstijl wordt drastisch beter, het kijken, nou, gewoon alles wordt beter! En je hebt ook reden om zenuwachtig te worden, want die examninatoren zijn allemaal van die klootzakken in een net pak die een harde krijgen als je zakt, en ze pakken je echt op elke fout! Ze kijken continue op je vingers dus ook daarom heb je een reden om flink de zenuwen te krijgen.

Oftewel: zenuwen zijn volledig BullShit. Rijd gewoon netjes, wees jeself en laat gewoon zien dat je het kan, maar doe je best niet. Als je je best gaat doen maak je fouten omdat je bezig bent met proberen "mooi" te rijden. Dat heb je nog nooit eerder gedaan, dus begin er op je examen dan ook niet mee. Het is ook meestal niet de fout die je maakt maar de oplossing die je bedenkt. Verkeerde baan? Eerst kijken, dan knipperen, dan sturen en geen paniek-reacties van huppatee, sturen maar en hopen dat niemand het zag. Maak je een fout? Ook geen stress, niet over blijven nadenken want verbeteren kun je het toch niet meer. Ik heb meer dan eens leerlingen gehad die naa een fout de rest van de rit aan die ene fout blijven denken. Denk maar gewoon weer aan hoe je de dingen die VOOR je liggen kunt oplossen, de fout die je gemaakt hebt kun je toch niet meer verbeteren. Aandacht vóór je hebben, op wat je tegenkomt, en niet hebben bij wat je al hebt gehad. That would be silly.
Bedankt voor de moeite inclusief de andere reacties. Hier heb ik wat aan.

Alleen stel dat je weet dat je meerdere, zeg maar; teveel, fouten heb gemaakt met afrijden, heeft het dan uberhaubt nog zin om perfect door te rijden?


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 11-05-2002 10:29 by Shadow_Smile Profiel van Shadow_Smile

En als je hem HEB,.......mag je auto rijden



Wiegen Meister !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 11-05-2002 15:26 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 10 mei 2002 22:58 schreef Kreator het volgende:
Bedankt voor de moeite inclusief de andere reacties. Hier heb ik wat aan.

Alleen stel dat je weet dat je meerdere, zeg maar; teveel, fouten heb gemaakt met afrijden, heeft het dan uberhaubt nog zin om perfect door te rijden?
Jazeker. Het houdt pas op als je er weer bent. Stel dat je nog net "in the green" zit en je verpest het door bewust met het hoofd te gaan hangen...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 12-05-2002 22:17 by Kreator Profiel van Kreator

quote:
Op 11 mei 2002 15:26 schreef Greycloak het volgende:
Jazeker. Het houdt pas op als je er weer bent. Stel dat je nog net "in the green" zit en je verpest het door bewust met het hoofd te gaan hangen...
Hoeveel fouten mag je maximaal maken dan?. Natuurlijk zo min mogelijk. Maar is hier een maatstaaf van of ligt dat bij elke examinator anders?


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-05-2002 22:23 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 12 mei 2002 22:17 schreef Kreator het volgende:
Hoeveel fouten mag je maximaal maken dan?. Natuurlijk zo min mogelijk. Maar is hier een maatstaaf van of ligt dat bij elke examinator anders?
Ja, het is echt een kwestie van welke kant de wind waait. Ik heb mensen zien slagen die duidelijk hun dag niet hadden en ik heb mensen zien zakken die best lekker reden. Het is SOMS volslagen willekeur bij het CBR. Vraag iig je instructeur wat de punten zijn van je examinator, waar ze het meest op letten want dat verschilt per persoon.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Kreator
life is lost
Usericon van Kreator
Posted 12-05-2002 22:26 by Kreator Profiel van Kreator

quote:
Op 12 mei 2002 22:23 schreef Greycloak het volgende:
Ja, het is echt een kwestie van welke kant de wind waait. Ik heb mensen zien slagen die duidelijk hun dag niet hadden en ik heb mensen zien zakken die best lekker reden. Het is SOMS volslagen willekeur bij het CBR. Vraag iig je instructeur wat de punten zijn van je examinator, waar ze het meest op letten want dat verschilt per persoon.
Dank is groot


[scroll]Is there something after you? Is there someone folowing you? Are you Dieing? PARANOIA !!!!!!!!!!!!!!!!!![/scroll]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-09-2002 16:39 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ah, cool topic, want ik ga binnenkort ook beginnen met rijles. Is alles hierzo al gezegd of is er nog iets interessants over te melden? Ik ga denk ik een les of 30 nemen en dan examen doen.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 03-09-2002 16:48 by Shredhead Profiel van Shredhead

Ik heb binnenkort examen en ik hoop heel hard dat ik het haal dan. Momenteel zijn de wachttijden voor examen ca. 2 maanden. Heb 1 augustus aangevraagd en mag 30 september op examen. Als ik em niet haal moet ik 2 maanden wachten, opnieuw examen betalen en minimaal 8 lessen weer in die 8 weken om bij te blijven (a EUR 35,-), wordt dus een xtra dure grap dan..


Fire
Usericon van Fire
Posted 03-09-2002 17:16 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

Bij elke kruising ff je hoofd van links naar recht bewegen wil ook wel helpen ..

Ook de straat waar je in gaat rijden even inkijken kan je weer een botsing tegen een geparkeerde auto voorkomen...

Gewoon doorrijden als je eenmaal denkt dat je kan (tenzij... )

Ach en dan haalt iedereen zijn examen wel een keer.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2002 17:30 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Niet grappig is :
- voor afrijden biertje aanbieden.
- zeggen dat als je nerveus bent, spasmes kunt krijgen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-09-2002 21:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik ben in EEN keer geslaagd voor mijn rijbewijs. autorijden is makkelijk zolang je jez enuwen maar onder controle hebt EN ALTIJD GOED OPLETTEN. Mijn examinator was wel een ongelooflijke kwal trouwens. mijn rij instructeur was keigaaf.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 03-09-2002 21:54 by Shredhead Profiel van Shredhead

Die rij-instructeur die ik heb is de droogste vent op aarde geloof ik, maar wel tof Triple-Dan heeft dezelfde


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 04-09-2002 0:24 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Hehe ik heb tijdens rijles nog samen met mijn rij instructeur christenen zitten afzeiken... was echt een toffe vent


Zenial


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-06-2003 14:47 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Kan iemand mij eens uitleggen wat nou het verschil is tussen een:
bromfiets
snorfiets
brommobiel

Er word nogal moeilijk gedaan over die drie dingen bij theorie. En er zijn allemaal verschillende regels voor. Maar nergens wordt echt uitgelegd wat het nou is. Alleen dat een bromfiets een geel plaatje heeft en een snorfiets een oranje plaatje. Ik ga er vanuit dat een bromfiets eigenlijk een brommer/scooter is. Nu de rest nog.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-06-2003 14:59 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ben in een keer geslaagd voor mijn theorie ( 0 fouten ) en in een keer voor mijn praktijk... heb wel veel lessen nodig gehad, dat kwam vooral omdat het even duurde voordat ik het mechanische / technische gedeelte (schakelen/gas/rem) goed onder de knie had... mocht iemand van zichzelf al weten dat hij / zij hier waarschijnlijk moeite mee heeft dan is het misschien handig om dit alvast te oefenen voor je les gaat nemen (dan moet je natuurlijk wel iemand kennen met een auto en een stukje eigen terrein) .... ik denk dat het bij mij vooral kwam omdat mijn ouders na mijn 8e ofzo geen auto meer gehad hebben (tot voor kort) en ik dus echt totaal geen idee had hoe zo'n ding werkte


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 13-06-2003 15:03 by Sar'Goth the Warlock Profiel van Sar'Goth the Warlock

a.s. dinsdag examen voor de auto



XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 13-06-2003 15:12 by XdeckX Profiel van XdeckX

ook wel een handig dingetje... zoals gezegd is kijken belangrijk... ik heb gemerkt dat laten zien dat je kijkt ook goed werkt. dus wat je bijvoorbeeld kan doen is je achteruitkijkspiegel iets te hoog afstellen zodat je dus moeite moet doen om achteruit te kijken -> dat ziet zo'n instructeur/examinator ook dus weet ie dat je achter je de boel ook in de peiling hebt!


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 13-06-2003 15:14 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

success.


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 13-06-2003 15:15 by XdeckX Profiel van XdeckX

quote:
Op 13 juni 2003 14:47 schreef XnegativeX het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen wat nou het verschil is tussen een:
bromfiets
snorfiets
brommobiel

Er word nogal moeilijk gedaan over die drie dingen bij theorie. En er zijn allemaal verschillende regels voor. Maar nergens wordt echt uitgelegd wat het nou is. Alleen dat een bromfiets een geel plaatje heeft en een snorfiets een oranje plaatje. Ik ga er vanuit dat een bromfiets eigenlijk een brommer/scooter is. Nu de rest nog.
volgens mij
bromfiets = brommer/scooter
snorfiets = geval met oranje plaatje
brommobiel = zon gehandicapten karretje of iets dergelijks


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 13-06-2003 15:16 by Shadow_Smile Profiel van Shadow_Smile

quote:
Op 13 juni 2003 14:47 schreef XnegativeX het volgende:
Kan iemand mij eens uitleggen wat nou het verschil is tussen een:
bromfiets
snorfiets
brommobiel

Er word nogal moeilijk gedaan over die drie dingen bij theorie. En er zijn allemaal verschillende regels voor. Maar nergens wordt echt uitgelegd wat het nou is. Alleen dat een bromfiets een geel plaatje heeft en een snorfiets een oranje plaatje. Ik ga er vanuit dat een bromfiets eigenlijk een brommer/scooter is. Nu de rest nog.


>> Kan iemand mij eens uitleggen wat nou het verschil is tussen een:

okeej here we go

bromfiets = een gemotoriseerde voertuig met 2 wielen en mag niet meer dan 50cc (49,8) hebben, en niet harder kunnen rijden dan officieel 45 km/h. De bromfiets moet officieel voorzijn van trappers, maar tegenwoordig word daar niet meer op gelet, kijk maar naar de scooter. OOK de scooter valt onder bromfiets, en mag niet harder dan officieel 45 km/h

> Deze voer tuigen moeten voorzien zijn van een geel plaatje voor op, zodat men kan zien dat het om langzaam verkeer gaat (yeah right !!!) Je bent hier bij ook verplicht een helm te dragen !!!


snorfiets = is eigenlijk het zelfde als hier boven maar de snorfiets mag niet harder dan 25 km/h en je hoeft er geen helm bij op !!! Bij deze snorfiets hoort een oranje plaatje zodat men kan zien dat je niet harder kan dan 25 km/h

brommobiel = een voertuig op 4 wielen dat niet harder mag dan 45 km/h en mag op de binnen wegen rijden waar 50 is toegestaan. Dit voertuig heeft een 500cc (498)diesel motor. Voor dit voertuig is geen rijbewijs nodig !!! maar wel een zelfdesoort verzekrings plaatje als bij een brommer. Deze mini auto komt in oer UGLY modellen het meest voor hier in Nederland, terwijl in Frankrijk ze zeer mooie cabio's hebben met heel wat techniek er in verwerkt. Nederland is het enigste land terwereld waar deze auto's begrensd zijn. normaal kunnen ze zeeeeeeeeeeer hard.

De brommobiel word het meest gebruikt door zwak begaafden die geen rijbewijs kunnen halen of door gehandycapten/oudere mensen


Wiegen Meister !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen