IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Auto Rijles/Rijbewijs Topic (AR/RT) Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-01-2008 17:55 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 9 januari 2008 1:49 schreef WhiteRider het volgende:
Wat een heaumeaux:

'Het verkeerslicht knippert in geel. Mag u doorrijden?'

A 'Nee. U moet altijd stoppen.'
B 'Ja. U hoeft niet te stoppen.'
C 'Stoppen is niet verplicht, maar wel raadzaam.'

Ik had B.

En dan komt de uitleg, want ik had 'm fout:

'Kortom: gevaarlijk punt, voorzichtigheid geboden. Stoppen is dan niet verplicht, maar het is wel raadzaam deze situatie extra voorzichtig te benaderen.'

Ja, dat zeg ik toch?! Waarom is het C en niet B? Die uitleg wijst eerder op B dan op C.


zelfde reden waarom je voor een dronken malloot moet stoppen terwijl jij voorrang hebt: iemand aan of doodrijden is niet zo mooi. Zou ik ook niet doen tijdens je afrijden trouwens.

ik had 36 lesuur, gestopt in 4 weken in 1 keer geslaagd. Bij de ANWB doe je een intake en dan maken ze een schatting voor de nodige uren. Misschien duur omdat je in 1 keer betalen moet, maar alle kneuzen die steeds het examen niet halen zijn duurder uit.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-01-2008 18:11 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

0 fouten en ik dacht 32 uur les gehad. Voor beide examens in 1 keer geslaagd. Helaas rij ik nu amper waardoor ik niet veel ervaring op doe.

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 09-01-2008 18:11]



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-01-2008 19:44 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 9 januari 2008 17:06 schreef WhiteRider het volgende:
Haha, thanks!

Hoeveel is de gemiddelde leerling nou bij jou kwijt, voor z'n slagen?
Iets minder dan die 42, want Fatima die net in Nederland woont en van dr leven slechts auto's kent van de verhalen trekt het landeklijk gemiddelde aardig omhoog. Hangt ook van je lesintensiteit af; 2x2 uur per week dan redt je het met minder lessen dan met elke week een uurtje. Dan ben je zó een jaar en 48 lessen verder en kan je nét een beetje om je heen kijken en misschien een keer invoegen.

[edit]Zoals dat van Kramy is krap en netjes.[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 09-01-2008 19:44]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 09-01-2008 19:45 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Inderdaad. Mijn nichtje is vorig jaar april begonnen, en mag volgende maand "al" op
Ik begon een half jaar later en had hem binnen 6, 7 week met blokken van 4 uur, ééntje per week.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-01-2008 19:57 by MMayo Profiel van MMayo

Ik heb zelf ook in zoveel mogelijk blokuren gereden, met maar een uurtje in de week had ik niet echt het idee dat het op schoot. Was je net aan het wennen, moet je weer een week wachten.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 20:20 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

4 uur? Damn. Grey, enig idee tot welke hoogte 'langer is beter' opgaat?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-01-2008 21:32 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Ligt aan hoe lang je jezelf "bij de les" kan houden. Voor de gemiddelde leerling is 2 volle uren écht de max. Natuurlijk kan je dan gezellig even met zn tweetjes een bakje doen ergens, paar tekeningetjes erbij, paar aanwijzingen en nóg 2 uur draaien, maar dat gaat meestal van je praktische tijd af.

Keuze is aan de leerling.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 22:30 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Hm, sowieso 2 uur dan maar. Eventueel nadien kijken of langer voor mij relevant is.

Ik ga al m'n stagevergoeding aan m'n rijbewijs spenderen, en da's 300 euro. Daarvan kan ik in ieder geval 9/10 lessen per maand rijden, dus dat zit wel goed.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-01-2008 22:37 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Je kan, als je twijfelt, beter even een bedrag sparen. Erg sneu als je een leerling hebt die na een keer gezakt te zijn geen geld meer heeft voor een volgend examen.
Spaar wat geld voor als het tegen zit; als je overhoudt stop je dat lekker in een tweedehands Suzuki Alto.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 09-01-2008 22:40 by LLphotograph Profiel van LLphotographhttp://www.LLvizion.com

Hihi vandaag met mn kamer opruimen vond ik nog een papiertje terug van achteruit inparkeren hoe je dat het beste kon doen. Ook nog effe precies volgens het papiertje uitgevoert vandaag, werkt prima! Ik heb het wel goed geleerd van mn rij-instructeur!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 09-01-2008 22:42 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

De beunhaas.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 22:45 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 januari 2008 22:37 schreef Greycloak het volgende:
Je kan, als je twijfelt, beter even een bedrag sparen. Erg sneu als je een leerling hebt die na een keer gezakt te zijn geen geld meer heeft voor een volgend examen.
Spaar wat geld voor als het tegen zit; als je overhoudt stop je dat lekker in een tweedehands Suzuki Alto.

Ik maak al m'n stagegeld op aan rijlessen, daarnaast heb ik nog gewoon m'n normale inkomen uit m'n eigen zaak hè, dus sparen is niet echt nodig.

Toch bedankt!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-01-2008 22:51 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 9 januari 2008 22:40 schreef LLphotograph het volgende:
Hihi vandaag met mn kamer opruimen vond ik nog een papiertje terug van achteruit inparkeren hoe je dat het beste kon doen. Ook nog effe precies volgens het papiertje uitgevoert vandaag, werkt prima! Ik heb het wel goed geleerd van mn rij-instructeur!


Inparkeren blijft altijd leuk, vooral om naar te kijken terwijl anderen het doen

En als je eenmaal 1 keer een Volvo van 1400 kg zonder stuurbekrachting in het donker achteruit met beslagen ruiten een stoep op filegeparkeerd hebt strak tussen een auto en een boom (uiteraard dus niet in een parkeervak), zonder brokken, dan is daarna elk boodschappen-vakje een eitje

Alleen op mijn werk neem ik het wat minder nauw met het parkeren, daar staat de auto op een prive parkeerplaats en rij ik gewoon achteruit tot de trekhaak tegen de schutting van de buren zit


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 09-01-2008 22:57 by LLphotograph Profiel van LLphotographhttp://www.LLvizion.com

quote:
Op 9 januari 2008 22:51 schreef Valorian het volgende:
Inparkeren blijft altijd leuk, vooral om naar te kijken terwijl anderen het doen

En als je eenmaal 1 keer een Volvo van 1400 kg zonder stuurbekrachting in het donker achteruit met beslagen ruiten een stoep op filegeparkeerd hebt strak tussen een auto en een boom (uiteraard dus niet in een parkeervak), zonder brokken, dan is daarna elk boodschappen-vakje een eitje

Alleen op mijn werk neem ik het wat minder nauw met het parkeren, daar staat de auto op een prive parkeerplaats en rij ik gewoon achteruit tot de trekhaak tegen de schutting van de buren zit


Ghehehe en zo hoort t!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-01-2008 23:16 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 januari 2008 22:51 schreef Valorian het volgende:
Inparkeren blijft altijd leuk, vooral om naar te kijken terwijl anderen het doen

En als je eenmaal 1 keer een Volvo van 1400 kg zonder stuurbekrachting in het donker achteruit met beslagen ruiten een stoep op filegeparkeerd hebt strak tussen een auto en een boom (uiteraard dus niet in een parkeervak), zonder brokken, dan is daarna elk boodschappen-vakje een eitje

Alleen op mijn werk neem ik het wat minder nauw met het parkeren, daar staat de auto op een prive parkeerplaats en rij ik gewoon achteruit tot de trekhaak tegen de schutting van de buren zit



[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 09-01-2008 23:51]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-01-2008 23:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 9 januari 2008 10:50 schreef Pandora het volgende:
Als jij denkt je theorie te halen zonder te leren en dan ook nog je praktijkexamen te halen zonder voor je theorie te hebben geleerd heb je dat goed fout.


Ik had het anders niet fout en ik dacht (en deed) precies zo.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 09-01-2008 23:54 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

in nederland?


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-01-2008 23:56 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

ben de tweede keer geslaagd
heb 80 rijlessen gehad was in het begin best een kneus haha..
heb het overigens niet van een vreemde...mijn moeder heeft 11 rij examens afgelegd...(gelukkig wel geslaagd uiteindelijk...)


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-01-2008 23:56 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 9 januari 2008 23:54 schreef Aaaarco het volgende:
in nederland?
Ja.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-01-2008 0:02 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 januari 2008 23:56 schreef she_devil het volgende:
ben de tweede keer geslaagd
heb 80 rijlessen gehad was in het begin best een kneus haha..
heb het overigens niet van een vreemde...mijn moeder heeft 11 rij examens afgelegd...(gelukkig wel geslaagd uiteindelijk...)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-01-2008 0:03 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 9 januari 2008 23:56 schreef she_devil het volgende:
(gelukkig wel geslaagd uiteindelijk...)


Of juist niet....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 10-01-2008 0:29 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 9 januari 2008 22:40 schreef LLphotograph het volgende:
Hihi vandaag met mn kamer opruimen vond ik nog een papiertje terug van achteruit inparkeren hoe je dat het beste kon doen. Ook nog effe precies volgens het papiertje uitgevoert vandaag, werkt prima! Ik heb het wel goed geleerd van mn rij-instructeur!


En ik heb het nog wel zo vaak voorgedaan....



6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 10-01-2008 1:03 by 6sic6 Profiel van 6sic6

32 rijlessen gehad, 2x praktijkexamen en 1x theorie(met 0 fouten). Heb 'm nu een jaar en zo'n 3 maanden, en al aardig wat kilometers gereden.


renYek
Usericon van renYek
Posted 10-01-2008 1:15 by renYek Profiel van renYek

54 lessen, 2 examens. Ben destijds tussendoor 7 maanden gestopt ivm $$$ krapte (wat me uiteindelijk weer extra lessen heeft gekost natuurlijk). Maar goed, sinds de dag dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik altijd al veel gereden. De laatste paar jaar zo'n 55-60 k per jaar en ik rijd nog steeds erg graag


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-01-2008 1:26 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik snap er nu geen reet meer van. Wat is nou een les, en wat is nou een uur? Dat wordt geloof ik wel eens door elkaar gebruikt.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen