IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Oorlog in Irak Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 31-03-2003 11:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik doelde eigenlijk meer op de gevange name van Saddam of de moordaanslag op Bush. De rest is vrij "standaard" oorlog gebeuren, voor zover dat standaard kan zijn.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-03-2003 12:15 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2003 8:29 schreef linknl het volgende:
So What, dat er 6 naar beneden komen van de 6000+
Jammer van de slachtoffers maar het is niet anders.
In oorlogen vallen nu eenmaal doden.

Oebe hoeveel tijd per dag besteed je hieraan?
Inderdaad, als je dit gaat vergelijken met eerdere manieren van het bombarderen van steden is het allemaal nog behoorlijk netjes. Carpet bombing op steden daar doen ze al lang niet meer aan.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 31-03-2003 14:41 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Carpet-bombing levert meer puin en lijken op in korte tijd. Waar ze nu mee aan het gooien zijn, brengt 'minder' opruimwerk met zich mee, maar heeft veel verderstrekkender gevolgen door de radioactiviteit. Er zitten op deze manier een paar generaties met kloterige mutaties (en de daaraanklevende gevolgen) aan te komen. Dat zou ik niet willen omschrijven als beperkte schade.


Touché, pussycat!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-03-2003 15:09 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2003 14:41 schreef Sporty Voleg het volgende:
Carpet-bombing levert meer puin en lijken op in korte tijd. Waar ze nu mee aan het gooien zijn, brengt 'minder' opruimwerk met zich mee, maar heeft veel verderstrekkender gevolgen door de radioactiviteit. Er zitten op deze manier een paar generaties met kloterige mutaties (en de daaraanklevende gevolgen) aan te komen. Dat zou ik niet willen omschrijven als beperkte schade.
Nou... Hiroshima en Nagasaki waren ook beide geen picknick, maar...
Ik wil wat er nu gaande is niet afdoen als lachertje, maar waren de blijvende effecten voor deze 2 grote steden niet eigenlijk ook veel kleiner dan je zou verwachten na het afwerpen van 2 atoombommen?

Bovendien, het zijn niet alleen maar bunker-busters met DU die afgeworpen worden daar. Er komen ook een hoop conventionele smart-bombs neer; meer dan die bb's.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 31-03-2003 15:19 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

idd grey het overgrote deel dat wordt afgeworden is de MK83 en MK84 met of zonder laser of gps besturing.

Gister carpet bombing gezien op een heuvelrug in het noorden van irak,zelfs dat is tegewoordig bijna precisie werk, er vielen geen 200 bommem maar een stuk of 10 zware perfect getimed in lijn. erg mooi om tezien.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-03-2003 15:23 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2003 15:19 schreef linknl het volgende:
idd grey het overgrote deel dat wordt afgeworden is de MK83 en MK84 met of zonder laser of gps besturing.

Gister carpet bombing gezien op een heuvelrug in het noorden van irak,zelfs dat is tegewoordig bijna precisie werk, er vielen geen 200 bommem maar een stuk of 10 zware perfect getimed in lijn. erg mooi om tezien.
Ja, op stellingen heeft carpetbombing nog wel effect, maar geen enkel Westers land wil dat op een grote stad doen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 31-03-2003 18:17 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Nee dat zou een Westers land nooit doen. Het zijn van die achterlijke landen waarin megalomane leiders zichzelf door hun soldaten laten aanbidden:

http://www.abc.net.au/news/newsitems/s819685.htm


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 31-03-2003 18:33 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2003 18:17 schreef Oebe het volgende:
Nee dat zou een Westers land nooit doen. Het zijn van die achterlijke landen waarin megalomane leiders zichzelf door hun soldaten laten aanbidden:

http://www.abc.net.au/news/newsitems/s819685.htm
Bidden vóór iemand is iets anders dan aanbidden, Oebe.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 31-03-2003 18:48 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

JA ik kan het goed begrijpen Greycloak. Zit je op het slagveld, kogels vliegen om je oren (friendly fire) je sleept je pens door de uraniumstof, misschien zelfs wetende dat je 10-15% kans hebt om binnen 5 jaar kanker te krijgen of een of andere andere ziekte vallende onder Golfoorlog-2-syndroom, je moet de bommen ontwijken, de helicopters die om de haverklap uit de lucht vallen enz enz. je wijf neukt al weken met met een ander, waarschijnlijk iemand die je goed kent, dan gaan je gedachten inderdaad wel uit naar hoe moeilijk de fuhrer het heeft dezer dagen.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 31-03-2003 20:08 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 31 maart 2003 14:41 schreef Sporty Voleg het volgende:
Carpet-bombing levert meer puin en lijken op in korte tijd. Waar ze nu mee aan het gooien zijn, brengt 'minder' opruimwerk met zich mee, maar heeft veel verderstrekkender gevolgen door de radioactiviteit. Er zitten op deze manier een paar generaties met kloterige mutaties (en de daaraanklevende gevolgen) aan te komen. Dat zou ik niet willen omschrijven als beperkte schade.


Opruimen? Wrom zouden ze dat doen? Baghdad in puin heeft geen effect op de olie-velden die ze toch zo overduidelijk willen?


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 31-03-2003 20:31 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Slachtoffers zal ze aan de reet roesten, hoeveel doden er vallen heeft slechts publicitaire waarde en verder niets. Het kan ze gewoon totaal niets schelen. Maar wat ze wel kan schelen omvat toch wel meer dan alleen maar wat vaten goedkope olie.

http://www.antiwar.com/justin/justincol.html
http://www.guardian.co.uk/worldlatest/story/0,1280,-2521827,00.html


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 01-04-2003 12:53 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2003 15:09 schreef Greycloak het volgende:
Nou... Hiroshima en Nagasaki waren ook beide geen picknick, maar...
Ik wil wat er nu gaande is niet afdoen als lachertje, maar waren de blijvende effecten voor deze 2 grote steden niet eigenlijk ook veel kleiner dan je zou verwachten na het afwerpen van 2 atoombommen?

Bovendien, het zijn niet alleen maar bunker-busters met DU die afgeworpen worden daar. Er komen ook een hoop conventionele smart-bombs neer; meer dan die bb's.
Ik ken de omvang van de gevolgen niet. Ik heb wel een flink aantal voorbeelden gezien van mutaties e.d. Cijfers ken ik dus niet, maar het zijn er zonder meer teveel geweest, zeker als je bedenkt dat het bombarderen niet eens nodig was voor de capitutlatie. Bovendien worden de gevolgen vaak in de doofpot gestopt. Denk aan de veteranen van de eerste golfoorlog die kampen met allerlei problemen (of (ex-)bewoners van de bijlmerflat die aangevlogen werd, ook al was dat niet een oorlogsdaad).

quote:
Op 31 maart 2003 20:08 schreef Astaroth het volgende:
Opruimen? Wrom zouden ze dat doen? Baghdad in puin heeft geen effect op de olie-velden die ze toch zo overduidelijk willen?
Ik verwacht (net als jij) ook niet dat ze 't doen, maar ik geloof dat je zelf ergens in dit topic had gezegd dat ze voor de aanval "beloofd" hadden de boel ook weer netjes aan te vegen.


Touché, pussycat!


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 01-04-2003 13:20 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 1 april 2003 12:53 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik verwacht (net als jij) ook niet dat ze 't doen, maar ik geloof dat je zelf ergens in dit topic had gezegd dat ze voor de aanval "beloofd" hadden de boel ook weer netjes aan te vegen.


Mijn opmerking was meer sarcastisch bedoeld. Als de coalitie namelijk alleen maar de olie-velden wou hebben, dan boeit zo'n stad als Baghdad toch niet? Die kan je gewoon platbombarderen en de rotzooi lekker laten liggen want dat heeft geen impact op je oil-fields.

Het feit dat ze dus proberen zo min mogelijk 'extra' schade te doen, geeft aan dat ze het hele zooitje wel opnieuw willen opbouwen. En dat ze ook zo min mogelijk burger slachtoffers willen. Of dat politiek spel is, of oprechte bedoeling, dat laat ik aan de helderziende of telepaten over.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 02-04-2003 10:34 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

verkeerde topic

[Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 02-04-2003 10:34]


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 02-04-2003 13:25 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

http://www.mondominishows.com/minibytes/index.html

Check: "al-qaeda Recruiting Video" en "Operation Terrortubbies."



Touché, pussycat!


Metal
Usericon van Metal
Posted 02-04-2003 13:32 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

hèhè



After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-04-2003 21:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

http://users.erols.com/mwhite28/war-list.htm
op welke plaats zal deze oorlog komen?

http://users.erols.com/mwhite28/demowar.htm
Dit gedeelte van de site is ook wel oke, gaat over de zogenaamde Wilson Doctrine die inhoud dat Democratien geen oorlog voeren (onder elkaar dan).

(Ben nu bezig met een opdracht die daar betrekking op heeft en kwam deze site tegen, heb de site alleen nog maar globaal bekeken btw)

edit: ik lees net dat deze oorlog dus de derde golfoorlog moet heten

edit2: de website is vooral gebasserd op de mening van die persoon zo lijkt het wel, staat wel handige info in, maar je moet wel tussen de regels doorlezen.

Ook intressant: http://www.onwar.com
doen: tijdreeks bekijken van oorlogen in laatste 10 jaar, zoveel?! ja zoveel
http://www.onwar.com/aced/chrono/findex1990.htm

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 02-04-2003 21:29]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-04-2003 21:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

waar de Irakezen de amerikanen ruimschoots in verslaan is het uiten van bloemrijke taal. wat een scheldwoorden en een zinnen die lui wel niet hebben. het is gewoon genieten als de minister van informatie weer eens een speech geeft.(hoe vaak heeft bush de amerikaanse bevolking al zijn "oogappels" genoemd )


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-04-2003 13:15 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Zo, de mensen in Bagdad juichen Britten en Amerikanen toe, en zijn de stad nu aan't plunderen.
De eerste missionariszending is bijna compleet. Ik gok dat Iran de volgende in de rij is.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-04-2003 13:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Poll houden?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-04-2003 13:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2003 13:15 schreef mislyd het volgende:
Zo, de mensen in Bagdad juichen Britten en Amerikanen toe, en zijn de stad nu aan't plunderen.
De eerste missionariszending is bijna compleet. Ik gok dat Iran de volgende in de rij is.


of syrië of Noord-Korea.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-04-2003 13:31 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2003 13:15 schreef mislyd het volgende:
Zo, de mensen in Bagdad juichen Britten en Amerikanen toe, en zijn de stad nu aan't plunderen.
De eerste missionariszending is bijna compleet. Ik gok dat Iran de volgende in de rij is.
Als ik even heel eerlijk ben, moet ik zeggen dat ik niet had verwacht dat ze welkom zouden zijn. Ik geloof ook niet dat iedereen er even enthousiast over is. Ze zullen zich wel gedeisd houden net als toen Saddam nog de dienst uitmaakte.

Overigens vind ik het walgelijk dat er geplunderd wordt door coalitie-militairen. Net als de oliebronnen zouden toch ook de zaken die militairen nu in hun zak steken van het Iraakse volk moeten zijn? Daar heeft Saddam het immers van 'geroofd.' Ik sprak er gisteren nog met een collega over en die zei: "Zo gaat dat nu eenmaal in een oorlog," maar dat vond ik eerlijk gezegd maar een beetje slappe dooddoener. Wel realiteit, maar geen excuus.


Touché, pussycat!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 09-04-2003 13:35 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

idd, plunderen kan gewoon niet! Maar het is ieder geval goed om te zien dat mensen er blij mee zijn dat ze "gered" zijn, zie je maar dat het niet helemaal voor niets is geweest voor de anti-oorlog mensen onder ons


"This one is older than shit, heavier than time!"


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-04-2003 13:37 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Het hangt er nog vanaf hoe snel het rustig wordt in Irak. In Afghanistan zijn er ondertussen alweer gevechten uitgebroken en is er ruzie in de regering, hoorde ik daarnet half op de radio.
Volgend jaar zijn het ook verkiezingen in de VS, en ik ben dus benieuwd of ze het kalm aan gaan doen (en er gerust in zijn dat Bush herverkozen wordt), ofdat ze zo snel mogelijk de kruistocht gaan verderzetten.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 09-04-2003 13:44 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 9 april 2003 13:31 schreef Sporty Voleg het volgende:
Als ik even heel eerlijk ben, moet ik zeggen dat ik niet had verwacht dat ze welkom zouden zijn. Ik geloof ook niet dat iedereen er even enthousiast over is. Ze zullen zich wel gedeisd houden net als toen Saddam nog de dienst uitmaakte.


Ik had het ook niet verwacht, maar ik begrijp dat er slechts in bepaalde wijken feest gevierd wordt. De bevolking is altijd erg verdeeld in Irak.
quote:

Overigens vind ik het walgelijk dat er geplunderd wordt door coalitie-militairen.

Mijn fout, ik was onduidelijk.. Het zijn de Irakezen zelf die aan't plunderen zijn. Ik denk dat er mensen wraak gaan nemen tegen de mensen die beschermd werden door Saddam. Als er niet snel weer stabiliteit komt, zou dat wel eens op een burgeroorlog kunnen uitdraaien.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen