IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : (on)Zinnig Nieuws Deel III Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-01-2004 0:18 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 6 januari 2004 23:56 schreef ghoulliette het volgende:
ik kan je melden dat daar alles behalve economisch over nagedacht is. Het wordt waarschijnlijk Nederlands aller grootste financiele blunder ooit.
Dat iets achteraf niet werkt als geplanned betekent nog niet dat er niet overnagedacht is. Als of andere landen nooit financiele blunders maken en als dit Nederlands grootste word valt t nog best mee.

quote:
de 80 jarige oorlog is trouwens niet op eigen houtje gewonnen, maar dankzij een antispaanse coalitie.
Dat zei ik ook niet. Ik gaf alleen maar aan dat we geen mietjes zijn.

quote:
Natuurlijk is Frankrijk niet clean. Dat is niemand. Maar die doen tenminste niet zo erg alsof ze het wel zijn. In nederland wordt nog steeds gedaan alsof we nooit 10.000en indoniërs om het leven gebracht hebben, en of die ellende daar alles behalve onze schuld is.
Rapporten hierover worden in lades gehouden, er mag vooral niet over gepraat worden. Lekker makkelijk.
Dan weet ik niet watvoor geschiedenis lessen jij hebt gehad maar bij mij werd er toch echt open en bloot over gepraat. Het lijkt mij ook niet dat na 50 jaar niet meer ingrijpen ons nog steeds verweten kan worden dat dat land kut draait, laat die lui zelf maarwat doen.

quote:
Nedeland is trouwens een van Amerikaas trouwste bondgenoten, kunnen we trots op zijn
Ach ik heb geen hoge pet op vd VS maar ik denk dat we ons echt niet hoeven te schamen dat we daar bondgenoot van zijn.
Ik heb zelf nog steeds ernstig m'n twijfels over die massa vernietigins wapens. Waarom zou zo'n een land niet gek lang geleden ze nog wel hebben en nu niet meer? En als ze ze echt niet meer hebben waarom deden ze dan zo moeilijk over comtroles als ze wisten dat er oorlog van zou komen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-01-2004 0:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 januari 2004 0:00 schreef mislyd het volgende:
Volgens mij willen die haviken helemaal geen vriendjes. Met oorlog is er immers genoeg geld te verdienen.
En na die oorlog? dan wat? aan wie wouden ze dan nog iets verkopen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-01-2004 0:24 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 7 januari 2004 0:19 schreef kwelgeest het volgende:
En na die oorlog? dan wat? aan wie wouden ze dan nog iets verkopen?

dat bedoel ik.

over Indonesië. Natuurlijk worden gedeeltes openlijk besproken, maar niet Alles. Nieuw Guinea bijvoorbeeld ligt een stuk gevoeliger. Daar hebben we tot 1962 gezeten, en niet op dat het economische voordelen had.

Over de VS, we kunnen niet zonder ze, zou stom zijn om te denken dat we het wel zouden kunnen. Of we het willen of niet, we hebben best wel veel aan hun te danken.

Over de JSF, deelbelangen speelden een rol. Ze wilden metname de prestige vergroten (ook omdat de dienstplicht werd opgeheven enzo).
Natuurlijk heeft het parlement wel over de kosten gedacht, maar toen was de beslissing eigenlijk al genomen.

Sebrenica hebben we trouwens ook mooi verprutst


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-01-2004 0:28 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

ik vind Rutger Houer, of hoe die pipo ook het trouwens wel een held. en die enge gast die Lurch speelt en in de Venz reclame


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-01-2004 0:31 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 januari 2004 0:24 schreef ghoulliette het volgende:
dat bedoel ik.

over Indonesië. Natuurlijk worden gedeeltes openlijk besproken, maar niet Alles. Nieuw Guinea bijvoorbeeld ligt een stuk gevoeliger. Daar hebben we tot 1962 gezeten, en niet op dat het economische voordelen had.
Daar zijn we idd een stel mietjes geweest ja

quote:
Over de JSF, deelbelangen speelden een rol. Ze wilden metname de prestige vergroten (ook omdat de dienstplicht werd opgeheven enzo).
Natuurlijk heeft het parlement wel over de kosten gedacht, maar toen was de beslissing eigenlijk al genomen.
Ik weet best hoe het zit en had destijds, economies, ook al m'n twijfels mar zulk soort fouten gebeuren nou een maal.

quote:
Sebrenica hebben we trouwens ook mooi verprutst
En als je kijkt over wat voor privilege's ''onze jongens'' in Irak nu beschikken vreesch ik een Sebrenica twee .
Maar dat lag niet aan de Nederlandse millitairen maar aan de beberkingen die de navo zichzelf oplegt. Ik heb destijds het nieuws hier over gevolgd en ik geloof dat de Fransen hier ook vuile handen hebben (terug roepen luchtsteun). Ik vind het echt belachelijk dat Nederland dit zich aantrekt, het was een internationale missie met te pacifistische beginslen die om zulk soort dingen vroegen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-01-2004 0:36 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Het was idd niet (volledig) de schuld van Dutchbat/ Nederland. Ze kregen geen info, tja, dat is vrij lastig verdedigen. (we hadden geen NL-mannetje op een hoge positie toen, die info door kon spelen).
Sebrenica werd zo wie zo al een "Mission Impossible" genoemd door het leger. Het las in een Dal omringd door Serviërs. Eigenlijk wilde Nederland ook helemaal geen Save Area, maar door omstandigheden hebben ze er toch een gekregen.

En ze waren verkeerd uitgerust, namelijk voor een Peacekeeping mission, terwijl er nog helemaal geen vrede was, en ze dus de middelen zouden moeten hebben voor een Peace enforcing mission. Maar tja.

En als je dan ooknogeens geen luchtsteun krijgt van de Amerikanen waar je op gerekend had.

Wat dat betreft ben je best moedig als je daar dan durft te gaan zitten. En niemand is gedeserteerd, en er was maar 1 dode aan Nl-zijde. Dat was toch vrij netjes.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-01-2004 0:40 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

*uch* als ik mij niet vergis Franse luchtsteun terug geropen door mijn, Amerikaanse, lievelings neger: Kofi Anan!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-01-2004 0:41 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 7 januari 2004 0:40 schreef kwelgeest het volgende:
*uch* als ik mij niet vergis Franse luchtsteun terug geropen door mijn, Amerikaanse, lievelings neger: Kofi Anan!

ze hadden idd geen VN mandaat, maar Amerika zit ook in de NAVO, en die hebben wel ingegrepen uiteindelijk, maar beetje laat voor onze jongens.

achja, blij dat ik niet in het leger zit.
Welterusten!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-01-2004 0:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 januari 2004 0:41 schreef ghoulliette het volgende:
ze hadden idd geen VN mandaat, maar Amerika zit ook in de NAVO, en die hebben wel ingegrepen uiteindelijk, maar beetje laat voor onze jongens.

achja, blij dat ik niet in het leger zit.
Welterusten!!
trusten


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-01-2004 0:44 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 6 januari 2004 23:56 schreef MBMarduk het volgende:
Daarom zei ik vanaf het begin: investeer in EUROPA en koop desnoods de franse Rafale of de Eurofighter of de Zweedse Gripen.


Die zijn ook veel mooier dan die aardslelijke JSF:

de JSF (Joint Strike Fighter)

Dassault Rafale

De Eurofighter Typhoon

Ik zou opteren voor de Eurofighter , heb ik ook al in het echt gezien, mooi bakske


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 07-01-2004 8:50 by Vampie Profiel van Vampie

DEN HAAG - De Tweede Kamerleden die graag een sigaretje opsteken hoeven zich geen zorgen te maken dat ze in een klein hokje worden geplaatst sinds de nieuwe rookregeling. Volgens de Volkskrant wordt ministens de helft van de kantine op de eerste verdieping van het Kamercomplex omgetimmerd tot rookruimte.

De rokers krijgen een prima plek: zij zijn voortaan als enige zeker van een plaats bij het raam, met uitzicht over het Plein. Een zogenaamd kunstmatig opgewekt drukverschil moet voorkomen dat de rook zich verspreidt naar het andere gedeelte van het restaurant.

Volgens een woordvoerder van de Tweede Kamer wordt de nieuwe ruimte betaald uit de onderhoudspot van de Kamer. Mocht blijken dat er niet genoeg nieuwe plaatsen zijn, kunnen de rokers altijd nog terecht bij één van de zogenoemde rookzuilen in de wandelgangen.


Hun wel!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-01-2004 9:10 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 6 januari 2004 23:56 schreef MBMarduk het volgende:
investeer in EUROPA en koop desnoods de franse Rafale


Ik heb liever geen belastinggeld van mij dat in de zakken van de Franse honden belandt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 07-01-2004 9:20 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 7 januari 2004 9:10 schreef Chelman het volgende:
Ik heb liever geen belastinggeld van mij dat in de zakken van de Franse honden belandt.

Nee nu belandt het bij Amerikaanse honden dus wat dat betreft maakt het allemaal weinig uit...



[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 07-01-2004 9:59]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-01-2004 9:49 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 januari 2004 9:10 schreef Chelman het volgende:
Ik heb liever geen belastinggeld van mij dat in de zakken van de Franse honden belandt.
Gek, dan blijft het tenminste binnen Europa!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-01-2004 10:25 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 januari 2004 9:49 schreef helmet het volgende:
Gek, dan blijft het tenminste binnen Europa!


Europa is ziek.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 07-01-2004 10:30 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 7 januari 2004 10:25 schreef Chelman het volgende:
Europa is ziek.

Trap het dan toch af zeg. Ga hielen likken aan de overkant he.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-01-2004 10:31 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 januari 2004 10:30 schreef mislyd het volgende:
Trap het dan toch af zeg. Ga hielen likken aan de overkant he.


Jazeker. Ik ga binnenkort pleiten naar de overkant.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-01-2004 10:32 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 januari 2004 10:25 schreef Chelman het volgende:
Europa is ziek.
Oh jee, komen ze aan de centjes van je pappa?


I'm not being rude. You're just insignificant.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 07-01-2004 10:34 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 7 januari 2004 10:31 schreef Chelman het volgende:
Jazeker. Ik ga binnenkort pleiten naar de overkant.

Eindelijk! Vergeet je bijbel en je geweer niet!


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-01-2004 10:43 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 januari 2004 10:32 schreef helmet het volgende:
Oh jee, komen ze aan de centjes van je pappa?


En aan die van mij en aan die van jou.


edit:

Maar even serieus. Ik zou een boekwerk kunnen neerplempen over waarom de EU als organisatie ziek is zonder maar iets over de belastingen te roepen. De ondoorzichtige beslissingsmechanismes, de dubieuze graai-praktijken van individuele EU medewerkers (die dus dankzij de zieke structuren mogelijk zijn), de maandelijkse verhuizing naar Straatsburg etc etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 07-01-2004 11:02]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-01-2004 10:43 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 januari 2004 10:34 schreef mislyd het volgende:
Eindelijk! Vergeet je bijbel en je geweer niet!

Ik stuur je een kaartje.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 07-01-2004 10:47 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 7 januari 2004 0:06 schreef ghoulliette het volgende:
met vrede veel meer. Geloof het of niet. De nederlandse kooplieden (uit Holland) waarom daarom altijd voor vreden. De Oranjes wilden oorlog met iedereen, die waren minder geintresseerd in de economische belangen.


Met vrede is alleen geld te verdienen als er producten verkocht worden en er nieuwe, onaangebroken markten zijn. (waardoor er nog meer verkocht kan worden) Van beide zaken is nu geen sprake vandaar dat oorlog de enige uitweg is.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 07-01-2004 11:01 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 7 januari 2004 0:19 schreef kwelgeest het volgende:
En na die oorlog? dan wat? aan wie wouden ze dan nog iets verkopen?

Dan hébben ze hun olie (zonder olie geen USA), en dan kunnen de Amerikaanse boerkes eindelijk hun varkensvlees kwijt aan al die (ex) islamitische landen. Duh.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 07-01-2004 11:02 by grindcore Profiel van grindcore

quote:
Op 7 januari 2004 11:01 schreef mislyd het volgende:
Dan hébben ze hun olie (zonder olie geen USA), en dan kunnen de Amerikaanse boerkes eindelijk hun varkensvlees kwijt aan al die (ex) islamitische landen. Duh.
sinds wanneer gaat de oorlog over olie?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-01-2004 11:04 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 januari 2004 11:01 schreef mislyd het volgende:
Dan hébben ze hun olie (zonder olie geen USA), en dan kunnen de Amerikaanse boerkes eindelijk hun varkensvlees kwijt aan al die (ex) islamitische landen. Duh.


1.Zonder olie niet alleen geen USA maar ook geen Europa of welk land dan ook

2.De Amerikaanse boerkes hebben niet bepaald een varkensvlees overschot, wel een rundvlees overschot.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 07-01-2004 11:04]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen