IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Metalfest 2004 met o.a. Morbid Angel, Macabre en Orphanage Vorige pagina | Volgende pagina
Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 24-02-2004 13:38 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2004 8:04 schreef Elfensteen het volgende:
Ik wil graag de groeten doen aan het neukende koppel in de wc van gister

VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 24-02-2004 13:49 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 13:38 schreef Azagthoth het volgende:
Maakte ze zoveel lawaai dan?

Neej, het hele gebeuren met de security.

@elfje, consider it done!

Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 24-02-2004 13:51 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 13:49 schreef VodeVilicious het volgende:
@elfje, consider it done!
Ah, het was dus Helmet

Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 24-02-2004 13:56 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 13:27 schreef VodeVilicious het volgende:

Het hoogtepunt van de avond was voor mij (en mislyd denk ik ) toch het neukende koppel in de wc.

Erg mooi verhaal inderdaad, jammer dat ik er niet bij was!

Waag eens een dansje!

VodeVilicious
kudthippie
Posted 24-02-2004 13:57 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 13:56 schreef Morningrise het volgende:
Erg mooi verhaal inderdaad, jammer dat ik er niet bij was!

Jij zat toen toch in de wc met Helmet?

Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 24-02-2004 13:59 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 13:57 schreef VodeVilicious het volgende:
Jij zat toen toch in de wc met Helmet?

Lijkt me erg sterk

Waag eens een dansje!

Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 24-02-2004 14:00 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Het was behoorlijk gezellig idd een boel mensen van ZM gezien/gesproken. Enige minpunt is dat Macabre, Vampire of Dusseldorf niet gedaan heeft En dat ik weinig van de afterparty in "the little devil" meekreeg want mijn company stond op instorten. jammer, maar verder gezellig.

Oh en twan je begrijpt uiteraard dat ik die wang nooit meer was...

VodeVilicious
kudthippie
Posted 24-02-2004 14:02 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 13:59 schreef Morningrise het volgende:
Lijkt me erg sterk

Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 24-02-2004 14:06 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 14:02 schreef VodeVilicious het volgende:

Ghehe, ik vatte het te serieus op he?
Tja, de meeste verhalen kreeg ik achteraf pas te horen, dus gek is mijn reactie niet volgens mij.

Waag eens een dansje!

VodeVilicious
kudthippie
Posted 24-02-2004 14:09 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 14:06 schreef Morningrise het volgende:
Ghehe, ik vatte het te serieus op he?
Tja, de meeste verhalen kreeg ik achteraf pas te horen, dus gek is mijn reactie niet volgens mij.

+ je was te dronken om iets te herinneren.

Nix
Usericon van Nix
Posted 24-02-2004 15:01 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

De Stentor 23-02-2004

Snoeiharde muziek voor vredelievende fans
door Michiel Schrader

23 FEBRUARI 2004 - HARDENBERG - Metalfans uit de verre omtrek verzamelden zich vrijdagavond in Hardenberg voor het jaarlijkse Metal- fest in Podium. Qua decibellen een keihard festival met zes min of meer befaamde bands. Voor buitenstaanders pure herrie maar voor de selecte groep liefhebbers klonk het als muziek in de oren.

Topper van de avond was 'final act' Morbid Angel, een legendarische Amerikaanse band in dit genre, die in Hardenberg de nieuwe Europese tour startte.

Naar schatting passeerden ruim zeshonderd metalfans de kassa en hun dresscode is duidelijk: het T-shirt is voor negentig procent zwart met woeste opdrukken vol Gothische tekens of bombastische namen van bands als Rammstein, hun haar is vaak ultralang in een staart gebonden, piercings blinken alom en de meisjes-metalfans hebben een uitdrukkelijk bleke heksenschmink uit het potje gehaald en dat omlijst met een overdosis aan zwarte mascara. De leeftijd van deze speciale muziekfans varieert van tienerjong tot wat 'roestiger' metalfans van tegen of over de veertig.

Het ziet er qua kleding dus agressief uit, evenals de keiharde teksten die vanaf het podium de zaal worden ingestrooid. Ook de namen van de tournees liegen er niet om. Zo maakt de Britse metalband Chimaira een tour in eigen land met de veelzeggende naam The Pure Hatred Tour (de Pure Haattour, red.) en loopt er een fan rond met de T-shirttekst 'We Shall Never Be The Blessed Dead' (wij zullen nooit gezegende doden zijn) of een ander met 'In Death we'll Join', wat zoveel betekent als in de dood komen wij weer bijeen.

Zij dragen weliswaar heftige opdrukken, horen snoeiharde muziek maar kijken rustig. De paradox ligt hier voor het grijpen: hoe ruig-agressief het uiterlijk en de pijngrensmuziek ook zijn, metalfans zijn volgens Podiumdirecteur Herman Potgieter juist bijzonder rustige gasten. "Hoezo extra beveiliging. Juist niet! Je hebt nooit problemen met deze fans. Dat denkt iedereen. Dit zijn voor ons de makkelijkste concerten", weet Potgieter als geen ander. Podium heeft al jaren veel metal in haar programma en dit Metalfest wordt al voor de vierde keer in Hardenberg gehouden. 'Zij komen gewoon als geestverwanten een avond bij elkaar, kletsen wat en volgen speciaal de muziek.'

Ook Rogier uit Groningen, van het metallabel Cold Blood Industries, die hier in het Podium met metal-cd's staat, kent die tegenstelling. 'Metalfans zijn, ondanks hun vaak heftige teksten vol dood, hel en verderf, juist vredelievend. En volgens mij zijn die bands met godslasterlijke en helse teksten over verdoemenis toch een beetje op hun retour', aldus de kenner die de subgenres van de metalmuziek nog wel even wil aangeven.

'Alles komt voort uit de heavy metal. Van onder andere Metallica. Dan is er de zogenaamde powermetal van bijvoorbeeld de Duitse band Rammstein, verder natuurlijk de deathmetal als hardste variant en, vanavond met de Nederlandse band Epica, ook de zogeheten Gothic Metal die je in de wat atmosferische hoek moet stoppen. Gewoon wat meer melodie in de metalmuziek gebracht door vooral zangeressen.' Klinkt het podiumwerk voor de niet-kenner allemaal als gruwelijk kabaal in ultra-speed, volgens deze metalkenner Rogier is dit Hardenbergse festival verrassend in variatie. 'Hier zie je met bands als Everytime I Die, Krisiun, Orphanage, Epica, Chimaira en Morbid Angel een fantastische opbouw in genres.' Bezoeker Rinus (34) uit Zwolle, kaal, met brilletje en vanzelfsprekend getooid in zwart T-shirt, kwam met enkele 'mede-metallisten' naar Hardenberg voor het gehele aanbod van de avond. 'Maar hoofdzakelijk voor Morbid Angel. De zanger brengt in zijn teksten vooral andere dingen dan dood en verderf. Meer science fiction-achtige zaken.'

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 24-02-2004 15:04]

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 24-02-2004 15:05 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 24-02-2004 15:08 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Dan is er de zogenaamde powermetal van bijvoorbeeld de Duitse band Rammstein,
STERF ROGIER, STERF!! Zo kweek je wel agressie!!

I'm not being rude. You're just insignificant.

Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 24-02-2004 15:09 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Wat een slap verslag. JE zou bijna lezen dat de "metalscene" vol met mietjes zit.

Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 24-02-2004 15:09 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 15:08 schreef helmet het volgende:

what happened to the hippie in you?

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 24-02-2004 15:11 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
En ineens kreeg ZM geen promo's meer..

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 24-02-2004 15:12 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 24 februari 2004 15:11 schreef Judge M. het volgende:
En ineens kreeg ZM geen promo's meer..
We krijgen toch geen powermetal van ze

I'm not being rude. You're just insignificant.

Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 24-02-2004 15:18 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

hahaha wat een troep.

No meat is sweater

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 24-02-2004 15:40 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
grrrrr *gaat moedig naast Helmet staan ter verdediging*

VodeVilicious
kudthippie
Posted 24-02-2004 15:59 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Wat een lachwekkend verslag.

Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 24-02-2004 16:43 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ik las dat artikel in de krant op stage en had al verteld dat ik daar ook geweest was.. Ik moet zeggen dat de mensen daar een vreemd beeld van me krijgen op deze manier.. Wat een geweldig stuk vol vooroordelen en subjectieve gedeeltes. Duidelijk geschreven door iemand met weinig verstand van metal en alles daaromtrent

..."Hate can only create more hate"...

invictis
Usericon van invictis
Posted 24-02-2004 16:48 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

rare jongens die romeinen
ik voel me helemaal niet thuis in dat metalwereldje , wil eruit!!!, help!!!

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 24-02-2004 17:58 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 24 februari 2004 16:43 schreef Immortella het volgende:
Ik las dat artikel in de krant op stage en had al verteld dat ik daar ook geweest was.. Ik moet zeggen dat de mensen daar een vreemd beeld van me krijgen op deze manier.. Wat een geweldig stuk vol vooroordelen en subjectieve gedeeltes. Duidelijk geschreven door iemand met weinig verstand van metal en alles daaromtrent

inderdaad. zeker geschreven door iemand die 2unlimited als favo band heeft

respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 24-02-2004 18:32 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Nee, Twarres...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 24-02-2004 18:44 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

sjeezus wat n artikel...

wait for me dragon, we'll meet in the sky

Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com