Ik heb een Speedlinq verbinding (gaat via babyxl/tiscali netwerk), 3072 down / 1024 up, eerste 6 maanden 7,95, dan 35,00, gemiddeld dus 21,50 euro per maand, en na een jaar kies ik wel weer een andere aanbieding..
Helaas begint mijn verbinding meteen slecht, heb hem nou een week en ben niet tevreden, de connectie valt regelmatig weg om een of andere reden, om dan 5 minuten later weer te werken... erg irritant..
Het probleem lijkt bij Speedlinq bekend te zijn, in de FAQ staat het volgende:
quote:
Continu wegvallen verbinding (klapperen)
antwoord: Speedlinq levert zeer snelle ADSL verbindingen. De upload snelheid van de meeste abonnementen is 1024 kbps.
Dit is de meest maximale upload snelheid die mogelijk is bij een ADSL verbinding. Om deze snelheid te kunnen behalen, worden de lijn en het netwerk als het ware compleet ?open? gezet. Voordeel is dat hierdoor de hoogst haalbare ADSL snelheid mogelijk is. Een minder gunstige bijkomstigheid is dat de verbinding hierdoor iets minder stabiel kan zijn waardoor de verbinding met regelmaat opnieuw wordt opgezet. Hierdoor lijkt het of de verbinding continu wegvalt.
Vanaf begin dit jaar maken de netwerkleveranciers en Speedlinq aanpassingen in het ADSL netwerk waardoor de verbindingen met een maximale upload snelheid van 1024 kbps stabieler zullen worden. Hierdoor zal het risico dat de verbinding continu opnieuw wordt opgezet sterk gereduceerd zijn. In de loop van februari zullen alle bestaande verbindingen dit zogenaamde stabiel profiel geschakeld zijn. Nieuwe ADSL aanvragen worden standaard geleverd met het nieuwe stabiele profiel.
Indien je nog steeds problemen hebt met het continu opnieuw opzetten van de verbinding verzoeken wij je contact op te nemen met de Technische Helpdesk (0900 - 7733354). Zij kunnen dan in overleg met de netwerkleverancier besluiten om de verbinding te voorzien van nog een stabieler profiel.
Dus ik ga maandag maar even bellen....