IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Is de Underground dood!?! Vorige pagina | Volgende pagina
Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 07-01-2004 0:25 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

1300 posts

Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-01-2004 0:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

In Nijmegen hebben we een ondergrounds metalcafe, dat is pas underground

' '
Usericon van ' '
Posted 07-01-2004 0:26 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 7 januari 2004 0:25 schreef Dolen het volgende:
Huh? Ik zeg alleen dat ik niet zo van metal hou. Kan toch?

Je noemde TMDC metal. Dat vind ik toch wat brutaal.

"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-01-2004 0:27 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Een keerzijde van dit soort propaganda is altijd dat gekonkel van al die grafmongolen die de "humor" er niet van inzien

Beste Wordführer, als je geen rockstar was geworden had je vast een flitsende carriëre in de reclame kunnen maken. Je hebt het weer voor elkaar, een topic waar vooral over TMDC geluld wordt

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 07-01-2004 0:27 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 0:26 schreef ghoulliette het volgende:
In Nijmegen hebben we een ondergrounds metalcafe, dat is pas underground

Hey, ontopic graag!

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-01-2004 0:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Wanneer breekt TMDC nou eens door?

TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 07-01-2004 0:29 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

quote:
het is het toilet, of de wc pot.

toi´let·pot
de toiletpot (mannelijk); de toiletpotten

1. Trechtervormige stenen bak waarin de fecaliën worden opgevangen

Jammer hoor Ghoulliette....

quote:
Maar beste meneer TMDC, ik stond recht voor het podium? Ik dacht dat jullie toch altijd met feiten kwamen? Merkwaardig.

Deze discussie is onzinnig, zelfs al was het geluid loepzuiver, dan nog zou je het niet zeggen wegens je diepgewortelde afkeer van TMDC.

Je bent echter wel vermakelijk. Ben je een Ensker?

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 07-01-2004 0:29 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Als ze klaar zijn met spelen op internetfora

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-01-2004 0:30 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 0:29 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
toi´let·pot
de toiletpot (mannelijk); de toiletpotten

1. Trechtervormige stenen bak waarin de fecaliën worden opgevangen

Jammer hoor Ghoulliette....

jammer? ik vind het juist erg vermakelijk dat je het op gaat zoeken

Dolen
Usericon van Dolen
Posted 07-01-2004 0:33 by Dolen Wijzig reactieProfiel van DolenQuote dit bericht

Als die zanger van TMCD net zo'n grote strot op kan zetten als die lui hier op het forum een grote mond hebben, kan de rest van de scene wel opdoeken!

TMDC wordfuhrer
Posted 07-01-2004 0:33 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

Is zoek het even op omdat je het anders toch niet geloofd. Een poging om grappig te zijn te zien stranden in kansloosheid is zelfs voor jou niet leuk Ghoulliette.

Volgende keer beter.

Snaack, ik weet het. Zoals A. Hitler als eens zei:"De massa is als een vrouw, zondanig zal ik haar bespelen."

Ai ai, nu zijn die TMDCers ook al Nazi's!

Dolen
Usericon van Dolen
Posted 07-01-2004 0:34 by Dolen Wijzig reactieProfiel van DolenQuote dit bericht

Jammer alleen van die danspasjes.

Voske
Usericon van Voske
Posted 07-01-2004 0:36 by Voske Wijzig reactieProfiel van VoskeQuote dit bericht

Hahaa!!! Die lui hebben lange haren!! 't Zijn net wijven! Hahahahaa!!

POSITION ON PROSTITUTION: "If fucking is legal, and selling is legal, then selling fucking should be legal."

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-01-2004 0:37 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Severe Torture kwam ook snel op; vergelijkbaar met TMDC qua niet-underground etc. ?

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-01-2004 0:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Hitler kon helemaal geen Nederlands...

' '
Usericon van ' '
Posted 07-01-2004 0:39 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 7 januari 2004 0:29 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Deze discussie is onzinnig, zelfs al was het geluid loepzuiver, dan nog zou je het niet zeggen wegens je diepgewortelde afkeer van TMDC.

Discussie? Jij komt al klaar als je aan je bandje denkt. En ik, tja. Ik vind eigenlijk niet. Het is gewoon herrie.

"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"

Dolen
Usericon van Dolen
Posted 07-01-2004 0:41 by Dolen Wijzig reactieProfiel van DolenQuote dit bericht

Ik heb dus net voor de eerse keer TMDC geluisterd en moet zeggen dat ik er geen flikker aan vind. Erg vervelende muziek is het.

TMDC wordfuhrer
Posted 07-01-2004 0:41 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

quote:
Severe Torture kwam ook snel op; vergelijkbaar met TMDC qua niet-underground etc. ?

Het gaat meer om hoe je er als band zelf tegenaan kijkt. Het is mamelijk zo dat veel bands geen moeite doen om betere muzikanten te worden of om een betere opnames te maken omdat ze toch in de underground zitten.

De term "Underground zijn"wordt 9 van de 10 keer misbruikt om "legaal" een muzikale wanprestatie te leveren.

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 07-01-2004 0:50 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 0:07 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Dat was niet van Nile, dat hebben we zelf geschreven.
LOL

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-01-2004 0:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2004 0:41 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Het gaat meer om hoe je er als band zelf tegenaan kijkt. Het is namelijk zo dat veel bands geen moeite doen om betere muzikanten te worden of om een betere opnames te maken omdat ze toch in de underground zitten.

De term "Underground zijn" wordt 9 van de 10 keer misbruikt om "legaal" een muzikale wanprestatie te leveren.

Exact.. En als er dan een band is die die toewijding wel heeft en de moeite neemt zichzelf te verbeteren worden de bandleden door bepaalde niet nader te omschrijven personen "sell-outs" gevonden. Erg kansloos..

Ik heb het altijd onbegrijpelijk gevonden dat bepaalde mensen een band op het moment dat die band bijv. bij een major tekent/ videoclips gaat maken et cetera ineens niet meer tof vinden omdat de band "commerciëel" is geworden.

Ik kan me als muzikant niets mooiers voorstellen dan fucking huge worden, de mogelijkheden die je dan hebt om
-jezelf te ontwikkelen
-de band te presenteren
-opnames te maken in échte studio's met échte producers

Veel mensen gaan ook voorbij aan het feit dat bands bestaan bij de gratie van "fans". Als niemand TMDC tof zou vinden zouden er ook geen CD's over de toonbank gaan.

Als er teveel CD's over de toonbank gaan is het ineens fout terwijl er wel enhousiast 'hé ken je dit al, moet je horen' bla bla bla geroepen wordt.

Causaliteit komt niet in ieders woordenboek voor geloof ik

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2004 1:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2004 16:58 schreef HerrHorst het volgende:
Het zal mij verder ook jeuken of een band er poen mee maakt of niet, maar waar ik me aan stoor is de hypocrisie die in sommige kringen leeft.

Ik denk dat het wel meevalt met die hypocrisie. Wat jij zei, dat veel bands zeggen dat het geld niet belangrijk is maar dat ze er niet vies van zijn als ze opeens veel gaan verdienen.... waarom zie je dat als hypocrisie? Dat is toch normaal? Het lijkt me dat de meeste metalbandjes metal spelen omdat ze het leuk vinden, en zich tevens zullen doodlachen als ze daar ook nog eens mee binnenlopen. Wat is daar hypocriet aan?

Ook denk ik dat het aantal mensen dat "sell-out" roept bij hoge verkoopcijfers, schromelijk overschat wordt. Sommige mensen ervaren de debatten hier toch echt anders dan ik. Hoe vaak heb je nu hier, op zwaremetalen.com, nu mensen zien verkondigen dat ze een band kut/hypocriet vinden omdat ze meer dan 10.000 records verkopen.
Het is dat soort retoriek dat me een beetje stoort: "als je veel CD's verkoopt word je meteen sell-out genoemd" nou, dat zie ik toch echt niet gebeuren hoor. Wie zou nu op zo'n manier publiekelijk zulke onzin spuien???
Ik KAN er natuurlijk naast zitten... maar mijn geloof in de domheid van mensen is ook begrensd (bovendien heb ik de hierboven beschreven hypothetische onzin dus idd niet vaak zien langskomen op ZM, behalve van de hand van die ene hondsdolle maniak, die absoluut niet representatief is voor 'teh underground').

Verder mijn complimenten aan de uiterst efficiente reclamecampagne van de columnist/TMDC. Het enige dat ik me nog afvraag is wat ze te zoeken hebben in undergroundzaaltjes als de Goudvishal, of, om het om te draaien: waarom een undergroundzaaltje als de Goudvishal het in z'n undergroundhoofd haalt om een anti-undergroundband als TMDC te boeken.

TMDC wordfuhrer
Posted 07-01-2004 1:52 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

Dan berusten wij ons in ons lot die avond....

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 07-01-2004 1:53 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Hey Dekker nog zo'n fan van jullie:

*oke niet heus.

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 07-01-2004 1:54 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Overigens, heerschend tourverschlag.

HerrHorst
Lords Of Metal
Usericon van HerrHorst
Posted 07-01-2004 2:06 by HerrHorst Wijzig reactieProfiel van HerrHorstQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 januari 2004 1:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik denk dat het wel meevalt met die hypocrisie. Wat jij zei, dat veel bands zeggen dat het geld niet belangrijk is maar dat ze er niet vies van zijn als ze opeens veel gaan verdienen.... waarom zie je dat als hypocrisie? Dat is toch normaal? Het lijkt me dat de meeste metalbandjes metal spelen omdat ze het leuk vinden, en zich tevens zullen doodlachen als ze daar ook nog eens mee binnenlopen. Wat is daar hypocriet aan?

Ook denk ik dat het aantal mensen dat "sell-out" roept bij hoge verkoopcijfers, schromelijk overschat wordt. Sommige mensen ervaren de debatten hier toch echt anders dan ik. Hoe vaak heb je nu hier, op zwaremetalen.com, nu mensen zien verkondigen dat ze een band kut/hypocriet vinden omdat ze meer dan 10.000 records verkopen.
Het is dat soort retoriek dat me een beetje stoort: "als je veel CD's verkoopt word je meteen sell-out genoemd" nou, dat zie ik toch echt niet gebeuren hoor. Wie zou nu op zo'n manier publiekelijk zulke onzin spuien???
Ik KAN er natuurlijk naast zitten... maar mijn geloof in de domheid van mensen is ook begrensd (bovendien heb ik de hierboven beschreven hypothetische onzin dus idd niet vaak zien langskomen op ZM, behalve van de hand van die ene hondsdolle maniak, die absoluut niet representatief is voor 'teh underground').

*zucht*

Lezen wat er staat lieverd.

Sommige.

som·mi·ge (onb.vnw.)
1 een onbepaald, meestal klein aantal

En als ik het heb over 'meeste bands' bedoel ik die uit het zgn. underground gebeuren. Je zou eens wat oude interviews moeten lezen van bands die daar in een grijs verleden deel van uitmaakte. Ik kan me nog heel goed herinneren dat Lars Ulrich claimde dat zijn band noooooooooooooooooit een videoclip zou gaan maken...

Bottom line: Er is geen band ter wereld die mij wijs kan maken dat ze niet stiekem hopen op succes en erkenning (door wie of wat dan ook). Dat is namelijk een typisch menselijke eigenschap. En als je dat niet wilt moet je in de garage van Pa blijven spelen, niks uitbrengen en verder je kop houden.

[Dit bericht is gewijzigd door HerrHorst op 07-01-2004 2:16]

Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com