IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Is de Underground dood!?! Vorige pagina | Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 03-01-2004 20:23 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

die nieuwe plaat is anders erg fijn. en weer wat technischer. sowieso, wat is het niveau wat overschreden moet worden, om uit de underground te geraken?

we hebben het nu vooral over nederland.

Oud Vuil.

Orion
Usericon van Orion
Posted 03-01-2004 20:25 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2004 19:50 schreef Rammsteiner het volgende:

En dat vind ik eigenlijk wel mooi ook!
Maar vraag is aan je moeder of ze slayer kent?
Wedden van niet!

als ik zeg slayer zegt me moeder : ANGEL OF DEATH!!!!!!!

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

invictis
Usericon van invictis
Posted 03-01-2004 20:26 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 3:38]

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Orion
Usericon van Orion
Posted 03-01-2004 20:27 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

dat zijn de moeder

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 03-01-2004 20:31 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

quote:
die nieuwe plaat is anders erg fijn. en weer wat technischer. sowieso, wat is het niveau wat overschreden moet worden, om uit de underground te geraken?

we hebben het nu vooral over nederland.

-Geen idee, ik weet alleen dat wij nooit underground zijn geweest. We hebben ons er altijd tegen afgezet en ver van gehouden.
Houwister zal nooit uit de underground komen, dan mogen ze eerst wel een andere drummer gaan zoeken. Aad trekt het allemaal niet meer zo goed.

invictis
Usericon van invictis
Posted 03-01-2004 20:33 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

...

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 22-03-2004 3:39]

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2004 0:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2004 19:35 schreef webblaster wim het volgende:
wat maakt iedereen zich weer lekker druk, zeg.
Inderdaad, heerlijk blijft dat! Is underground niet de grote groep mensen die tegen elkaar loopt te zeiken dat ze meer underground zijn dan de ander?

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 04-01-2004 0:47 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

dat schiet nu dus niet meer op. de underground is dood.

wat nu?

Oud Vuil.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-01-2004 1:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 januari 2004 20:21 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Omdat ze na 2 of 3 albums nog steeds op hetzelfde niveau verkeren als tijdens hun debuut.
...

Euh..heb ik een TMDC album gemist?

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

anonymous
Usericon van anonymous
Posted 04-01-2004 1:45 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 1:39 schreef Mutilator het volgende:
Euh..heb ik een TMDC album gemist?
Gaat over Houwitser...

"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 04-01-2004 1:47 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 1:45 schreef anonymous het volgende:
Gaat over Houwitser...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

anonymous
Usericon van anonymous
Posted 04-01-2004 1:53 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2004 1:47 schreef Voice Of Doom het volgende:

Was het een steek onder water jegens TMDC?
Tsja...

"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."

TMDC wordfuhrer
Posted 04-01-2004 3:07 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

Ik dacht het niet, een steek onder water jegens ons?

Hebben we iets gedaan waarvoor we ons zouden moeten schamen?

nee hè?

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-01-2004 3:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Laat ik het erop houden dat ik benieuwd ben tot welke niveaus jullie stijgen met jullie tweede en derde album.

Verder blijft de underground discussie vrij loos omdat iedereen er vanuit z'n eigen definitie redeneert.

In het 'Underground' topic (link heb ik al gepost) wordt dan wel wat afgeruziet; er zitten ook posten bij die definities aandragen; gaat die definitie eerst ff kortgesloten worden?

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 04-01-2004 3:31 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2004 20:21 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Omdat ze na 2 of 3 albums nog steeds op hetzelfde niveau verkeren als tijdens hun debuut.

Er zit geen progressie in

Verder moet je niet van die stomme vragen stellen.

Dus underground = op het zelfde niveau verkeren.

Heb ik nu jullie 2e album gemist, of zoiets?

Aldebaran
He who follows the Seven Sisters
Usericon van Aldebaran
Posted 04-01-2004 5:00 by Aldebaran Wijzig reactieProfiel van AldebaranQuote dit bericht

1. Ferdi's stuk zit vol tegenstrijdigheden. Soms spreekt hij zijn eigen formuleringen zelfs tegen binnen dezelfde zin of alinea.

2. Ik zie niet erg veel verschil tussen de underground voor april 2002 en nu, ergo: Ik zie niet in hoe Monolith "de nekslag" voor de underground is geweest. Alles wat ze binnen de underground teweeg hebben gebracht zijn wat gefronste wenkbrauwen, de generaliserende beledigingen hadden toch echt weinig meer effect dan wat extra pagehits voor e-zines.

3. .. is een typisch naief blekje met typische ongefundeerde opinies, maakt zich schuldig aan zijn eigen verwijten en is bijzonder slecht in terugkrabbelen als hij met zijn eigen dommigheid wordt geconfronteerd.

[Dit bericht is gewijzigd door Aldebaran op 04-01-2004 5:00]

zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 04-01-2004 5:30 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 4 januari 2004 3:07 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Ik dacht het niet, een steek onder water jegens ons?

Hebben we iets gedaan waarvoor we ons zouden moeten schamen?

nee hè?

Ja dat wel, maar daar gaat dit topic niet over, daar kunnen we trouwens wel een hele nieuwe topic over maken.

On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-01-2004 9:50 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Underground dood???

Echt niet.....integendeel.Kom hier es bij plaatselijke concertjes.Komen steeds minder mensen,dus steeds meer underground

spelfout weggehaald...

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-01-2004 9:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dus hoe minder bezoekers hoe meer underground?

Ik denk dat ik met me nieuwe bandje dan maar gruwelijke baggermetal ga maken, komt er geen kip, maar zijn we wel tering hip!

(ARGH)

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-01-2004 12:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Praat dat de underground dood is, is volgens mij van alle tijden.

Eind jaren '80 was ik er niet bij, bij 'de underground' (idd Mutilator, het is nog steeds niet duidelijk wat de columnschrijver hiermee bedoelt) maar vond men toen ook niet dat death metal te trendy e.d. werd?

Enfin, als ik mijn meest recent bestelde black metal ceedeetjes beluister denk ik inderdaad dat de underground dood is .
En verder is een column volgens mij vooral bedoeld om discussie aan te wakkeren, wat vrij goed gelukt is.

' '
Usericon van ' '
Posted 04-01-2004 12:48 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

En welke black metal ceedeetjes zijn dat dan?

"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"

Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 04-01-2004 12:57 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

quote:
Op 4 januari 2004 12:48 schreef ' ' het volgende:
En welke black metal ceedeetjes zijn dat dan?

Ja dat kunnen we natuurlijk niet zeggen,
Anders is het geen Underground meer!

WHAHAHAHAHAHAHAHA

"Sehnsucht"

TMDC wordfuhrer
Posted 04-01-2004 13:04 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

quote:
2. Ik zie niet erg veel verschil tussen de underground voor april 2002 en nu, ergo: Ik zie niet in hoe Monolith "de nekslag" voor de underground is geweest. Alles wat ze binnen de underground teweeg hebben gebracht zijn wat gefronste wenkbrauwen, de generaliserende beledigingen hadden toch echt weinig meer effect dan wat extra pagehits voor e-zines.

-Ik heb het stuk niet geschreven, het is ook niet in opdracht van het TMDC oppercomando geschreven, maar ik kan me er wel in vinden.

Het is inderdaad een feit dat we hebben bewezen binnen een jaar de underground te kunnen ontstijgen. Dat was ook niet zo moeilijk omdat we dat allemaal gepland hebben.

Waar andere bands jaren over hebben gedaan heeft TMDC in 1 jaar gedaan, dat bedoeld Ferdi denk ik.

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 04-01-2004 13:20 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Onzin, de underground is er en zal er altijd blijven, als je maar diep genoeg graaft.

Ik, Wil Schuurman

Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 04-01-2004 13:40 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Is de underground dood? Nee, maar door de moderne verschijnselen is het inderdaad qua invulling en laagdrempeligheid veranderd. Aan de andere kant zijn er mensen bijgekomen die juist een hoge drempel willen houden.
En natuurlijk kan het zonder underground, maar bij bands die zo snel omhoog schieten komt vaak naderhand een enorme terugslag. Ik zeg niet dat het bij TMDC (ik heb overigens ook geen verstand van death, maar dat terzijde) zal gebeuren, maar de kans bestaat natuurlijk wel. Maar waarom TDMC en underground steeds met elkaar verbinden?

En als we al underground niet kunnen definiëren, is het dan niet beter om dat te plaatsen t.o. de major of upper ground? Oftewel, de TMF/MTV kanslozen met al die radio zenders, waarvan de publieke zenders alleen maar bestaansrecht hebben als tegenhanger van de commerciële zenders (en dus eigenlijk geen bestaansrecht)

Wel moeten we allemaal proberen de meelopers uit de scene te houden (de underground-gedachte). Laten we de metal daarin meegaan, dan is binnen notime ook de metal scene een top 40 scene geworden en heeft de underground geen toegevoegde waarde meer. En die is er nu wel, kijk maar naar de bands die toch nog in kleine zaaltjes geboekt worden

Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...

Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com